gtt-16v Te koop
Heb een keer een acculader als accu gebruikt zonder een accu als buffer te gebruikenAREXSTYLE schreef:No problem![]()
en mocht die relais van jou niet goed zijn heb ik er nog 2 liggen, waarvan 1 nieuw


-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Keertje langs de sloop dan..zak vol van die dingen mee naar huis..zullen vast wel wat bruikbare tussen zitten 

Een vraagje: bij de linker A-stijl waar de stekkers van de kabelboom zitten daar zitten twee aard draden die aan je chassis zitten. Aan de rechterkant zit geen aard draad. Ik heb hier nog een kabelboom liggen en daar zit aan de rechter kant wel een aard draad maar bij die van mij dus niet. Moet die er wel zitten? En zou dit dan de reden kunnen zijn dat mijn benzinepomp niet werkt?
Gerry,GerryTT schreef:Iemand?
Ik heb even op mijn foto's gekeken en bij mij zitten er links ook twee aarddraden en rechts niet. Het gaat om een PHII uit 1989.
suc6 met zoeken.
gr sander
P.s. maar elektra moet toch niet zo'n probleem voor jou zijn Gerry?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik weet het niet zeker maar is dat niet het erschil met elec ramen en CV ?
Die van mij heeft beide.jochem de haas schreef:Ik weet het niet zeker maar is dat niet het erschil met elec ramen en CV ?
gr sander
Daarnet de bedrading van het benzinepomprelais eens nagelopen. Ik heb dus op het relais zitten:
30=plus/rode draad
15=schakel draad/geel grijze draad
87=draad naar benzinepomp/witte draad
31=massa/zwart grijze draad
31b=?/bruine draad
Als ik het contact aanzet krijg ik wel prik op nr 15
De schakel draad(nr15) en 31b lopen naar het instrumenten paneel. Wat is daar de reden van? De relais die ik ken hebben vier aansluitingen:plus,min,schakeldraad en de draad waar spanning op komt als het relais in schakelt.
30=plus/rode draad
15=schakel draad/geel grijze draad
87=draad naar benzinepomp/witte draad
31=massa/zwart grijze draad
31b=?/bruine draad
Als ik het contact aanzet krijg ik wel prik op nr 15
De schakel draad(nr15) en 31b lopen naar het instrumenten paneel. Wat is daar de reden van? De relais die ik ken hebben vier aansluitingen:plus,min,schakeldraad en de draad waar spanning op komt als het relais in schakelt.
als je het contact aanzet moet je goed luisteren, dan hoor je de bezine pomp ook.
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
het is niet zo dat de pomp bij meer toeren harder gaat draaien, het relais van de pomp wordt alleen bekrachtigd door een signaal van de toerenteller, de brandstofdruk wordt geregeld door de brandstofdruk regelaar onderop de rechterbalk in de motorruimte, hoe hoger de turbodruk hoe hoger de brandstofdruk dus meer benzine bij veel vermogen.GerryTT schreef:Opgelost. De benzinepomp werkt pas als je de motor start. Ook werktie aan de hand van het toerental dus hoe meer toeren hoe meer benzine denk
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Is dat wel zo? Volgens mij niet. Het enige wat die drukregelaar doet is het drukverschil over de carb constant houden. Venturi en sproeiers zorgen voor de echte hoeveelheidsbepaling.Gerard race GT schreef:het is niet zo dat de pomp bij meer toeren harder gaat draaien, het relais van de pomp wordt alleen bekrachtigd door een signaal van de toerenteller, de brandstofdruk wordt geregeld door de brandstofdruk regelaar onderop de rechterbalk in de motorruimte, hoe hoger de turbodruk hoe hoger de brandstofdruk dus meer benzine bij veel vermogen.GerryTT schreef:Opgelost. De benzinepomp werkt pas als je de motor start. Ook werktie aan de hand van het toerental dus hoe meer toeren hoe meer benzine denk
rev it like a rental
De benzinepomp heeft maar twee standen aan en uit. Er zit niet voor niets een retourleiding naar de tank voor overvloedig aangevoerde benzine. De pomp moet altijd meer leveren dan de maximum vraag van de motor anders zou deze te arm kunnen gaan lopen met nogal destructieve gevolgen (vraag maar aan Luco bijvoorbeeld).
De drukregelaar zorgt ervoor dat de aanvoer naar de carb vergroot wordt onder last, om aan de vraag te kunnen blijven voldoen, de sproeiers doen het uiteindelijke mengsel bepalen. Wel kan je te veel brandstof in je carb krijgen door een verkeerd afgestelde drukregelaar, met verzuipen van de motor of overlopen van het reservoir tot gevolg. Ook kan je door een verkeerd afgestelde of kapotte drukregelaar weer te weinig brandstof krijgen ...
De drukregelaar zorgt ervoor dat de aanvoer naar de carb vergroot wordt onder last, om aan de vraag te kunnen blijven voldoen, de sproeiers doen het uiteindelijke mengsel bepalen. Wel kan je te veel brandstof in je carb krijgen door een verkeerd afgestelde drukregelaar, met verzuipen van de motor of overlopen van het reservoir tot gevolg. Ook kan je door een verkeerd afgestelde of kapotte drukregelaar weer te weinig brandstof krijgen ...
Vandaag nog snel geprobeerd om hem af te krijgen voor morgen
, maar jammer genoeg niet gelukt. Heb er wel de deuren ingehangen maar volgens mij zitten de voorspatborden een beetje verkeerd
. Links loopt het van smal naar breed, en rechts heb ik een naad van 1cm. Achja, het moet ook niet in 1 keer goed gaan.
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... G_0506.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... G_0508.jpg[/img]

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... G_0506.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... G_0508.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... G_0568.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... G_0569.jpg[/img]
Heb alleen de silicone slangen nog nodig en dan zou tie moeten kunnen starten
Zit alleen nog te twijfelen welke koelvin ik er op moet zetten. Heb ook een grotere radiateur. Welke zouden jullie nemen?
[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... G_0569.jpg[/img]
Heb alleen de silicone slangen nog nodig en dan zou tie moeten kunnen starten

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
De gene die past en het het beste doet
b*h*d=310*400*30 Tis die grotere van Steven.Florus schreef:Zou degéne nemen die 't krachtigst is denk ik![]()
Mag 'k vragen welke radiateur je nu hebt?
Wil je bij een radiateur over een groter opp. een koelvin of eentje die wat kleiner is maar meer lucht er doorheen trekt? Ik weet het niet. Zal idd gewoon proberen worden denk.
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
[quote="GerryTT"][img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... G_0366.jpg[/img]
je rechterachterband zit verkeerd gemonteerd (de rijrichting)
je rechterachterband zit verkeerd gemonteerd (de rijrichting)
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
En waar haal je dat soort koelvinnen vandaan, tegen wat voor prijzen, Gerry? 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Geleend uit een ander topiccanonballman schreef:En waar haal je dat soort koelvinnen vandaan, tegen wat voor prijzen, Gerry?
Tijn schreef:hm.
http://www.biesheuvel.nl/shop/cat/467/fan
anders los je nix op. ook ee grotere rad helpt dan niet als ik je zo hoor.

Project: GTT Blue Sport