ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

''ONZE ANTHONY NOG WEL'' :p

Ik ga zeker door leren , en veel sparen :p
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

De politie heeft vijf aanhoudingen verricht na een vechtpartij tussen twee groepen jongeren woensdagavond op de kermis in Sliedrecht.
uitgegeven: 12:05 18-05-2006 gewijzigd: 18:05 18-05-2006

De vechtpartij ontstond nadat een meisje van 13 was lastiggevallen op de kermis. Haar vriend zei hier iets van en werd geschopt en geslagen. Hij liep een gezwollen neus en diverse kneuzingen op.

Vijf jongeren uit Gorinchem gingen er na de vechtpartij vandoor in een auto. De wagen werd door de politie klemgereden op de Sportlaan. Het vijftal van 15, 18 en 19 jaar werd overgebracht naar het bureau en zit nog vast.

Die 15 jarige jongen ziet bij mij in de klas :) Lekker voor hem (Y)
Duupke (Ronald)
Contacteer:

AnthonyR schreef:''ONZE ANTHONY NOG WEL'' :p
Jij wil toch bij de RTC horen? :D
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Ben nog steeds geen lid :evil: :wink:
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Frank M schreef: kijk eens, 10 regels naar beneden in de latest posts:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 99#1765599

ik sluit deze...

Slome
:p
jiggy
Contacteer:

Jeroen schreef:
6K0805903G B41 34,46 euro incl 19% btw.

Als je deze besteld kijk dan even mee op t computerscherm van de monteur. het moet een lip zijn van een Seat Ibiza Cupra en dan volgens mij dit model.

Neem anders de foto mee.
Je krijgt de lip geleverd helemaal dicht. de luchtroostertjes moet je er zelf uitsnijden.
Uit het grote onderlippen topic bij de RMC:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=1969.0
hey super kan ik morgen weer ff naar die eikel toe. misschien dat ie morgen wel z'n hersens kan gebruiken.
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

AnthonyR schreef:De vechtpartij ontstond nadat een meisje van 13 was lastiggevallen op de kermis. Haar vriend zei hier iets van en werd geschopt en geslagen. Hij liep een gezwollen neus en diverse kneuzingen op.

Het vijftal van 15, 18 en 19 jaar werd overgebracht naar het bureau en zit nog vast.

Die 15 jarige jongen ziet bij mij in de klas :) Lekker voor hem (Y)
Moet-ie maar niet gaan vechten he. Echt iritant kunnen sommige mensen zijn, k ben al een aantal keren blij geweest dat er uitsmijters waren bij clubs... sommige gasten worden ook om het minste geringste compleet freaky.

Enschede rules denk ik, aangezien ik daar nog nooit ben lastig gevallen maar daar toch het meeste kom (duh) :)

Amelanders, die zijn pas iri (neem aan dat hier geen Amelanders zitten?)
Riël
Über-Spammer

IVA driebergen is ook echt geen autoTECHNIEK opleiding, maar een opleiding voor sales en management en commercie en dat soort zaken. Vind t zo'n popiejopie opleiding en je leer het eigenlijk nét niet.

HTS arnhem is een behoorlijk pittige HTS opleiding voor ingenieur. Het is zeer sterk werktuigbouwkundig georienteerd. Van praktijk moet je niet veel verwachten, theorie heeft veel diepgang.

Dan heb je nog de HTS in Eindhoven (automotive engineering). Vergelijkbaar met de HTS in Arnhem (qua diploma het zelfde), maar de school in Eindhoven is wat 'losser', minder streng als Arnhem. Het heeft als voordeel dat je je eigen weg kan volgen qua leerweg, maar het vergt wel discipline. Praktisch heb je meer mogelijkheden (zeker nu onze klas bezig is de gehele praktijk opnieuw in te richten en moderniseren). Dus je kán er relatief veel sleutelen.

Andere vorm van autotechniek (wat ik nu doe) is de PTH (automotive education), PTH staat voor pedagogisch technische hogeschool, en kortgezegd word je opgeleid tot 2e graads leraar in de Autotechniek. Iets minder theoretische diepgang, zit een deel onderwijskunde en pedagogiek bij. Veel praktijk. Denk aan beroepen als technisch trainer voor vrijwel elke sector in de automotive. Ook in Eindhoven

Ook is er nog een mogelijkheid in Eindhoven voor de automotive management opleiding. Een 'goedkope' variant op de IVA in driebergen. Het is dit jaar gestart als ik me niet vergis, en je leert er commercieel en bedrijfstechnische stuff op automotive gebied.

Een MBO opleiding raad ik zeker niet af, vrijwel elke MBOer heeft wel enig voordeel wat betreft praktische kennis. Als je als leek de autotechniek inrolt gaat een HTS je wat rap. Bedenk dat Arhnem en Engineering in Eindhoven HTS opleidingen zijn, en Education en Management HBO opleidingen zijn. (Al is men nu als ik het goed heb bezig om ook de Engineering (pth) naar HTS de kwalificeren).

Ik heb ook in Arnhem gezeten, maar de Lerarenopleiding is eigenlijk een leuke draai geven aan je interessegebied. Wil zeggen dat Eindhoven wat betreft automotive leuke opties biedt maar relatief onbekend is. De PTH echter is misschien wel 35 jaar oud qua opleiding. Ook wordt er op de PTH voor Volvo, Daf en Seat, en ook Vialle bijvoorbeeld, trainingsmateriaal ontwikkeld en trainingen gegeven voor monteurs. Altijd wel wat boeiends te doen :) Ik wil niet zeggen dat Arnhem niets is, de HTS heeft zich wel bewezen en het is een top opleiding, maar Eindhoven doet er niet voor onder.

zie http://www.automotivecenter.nl en
http://www.automotiveschool.nl/ :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
frank_williams

Erik (Schepjes) schreef:
Frank M schreef: kijk eens, 10 regels naar beneden in de latest posts:

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 99#1765599

ik sluit deze...

Slome
(U) (0)
tweakp

Jacco Osté schreef:Wat denk je van 2 jaar werken om een deel van de IVA te kunnen betalen :wink:
Is nog leerplichtig dus dat word niks :wink:
Remon

Riël schreef:Bladibla over de PTH in Eindhoven
Zit jij hier op school dan??? Ik zit er namelijk ook. Maar ik vind het echt een slechte school, net als veel medestudenten van me. Ik raad mensen niet echt aan hierheen te gaan... :)
Riël
Über-Spammer

Jep. Zit nu in de mediatheek.

Is een prima school verder, je moet alleen zelf initiatief nemen. 3e jaars nu en nog geen problemen gehad (Y). Oranisatiestructuur is inderdaad wat warrig, maarja, zoek maar eens een HTS waar dat niet zo is.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Riël schreef:IVA driebergen is ook echt geen autoTECHNIEK opleiding, maar een opleiding voor sales en management en commercie en dat soort zaken. Vind t zo'n popiejopie opleiding en je leer het eigenlijk nét niet.
Ik heb even IVA gedaan, maar aan techniek besteden ze toch aardig wat tijd... In mijn ogen veels te veel! :lol:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Monica

Anthony, ga lekker 2 jaartjes HAVO erachteraan doen. Heb ik ook gedaan toen ik 15 jaar was en het examen MAVO gehaald heb. Je hebt dan nog wat bedenk tijd, en je kan altijd terug naar MBO. Mocht je dan besluiten een HBO opleiding te volgen dan is dit ook een optie.
Rianne RT

Monica schreef:Anthony, ga lekker 2 jaartjes HAVO erachteraan doen. Heb ik ook gedaan toen ik 15 jaar was en het examen MAVO gehaald heb. Je hebt dan nog wat bedenk tijd, en je kan altijd terug naar MBO. Mocht je dan besluiten een HBO opleiding te volgen dan is dit ook een optie.
Idd (Y)
Dan heb je toch wat meer mogelijkheden, of het dan IVA, PTH of HTS Arnhem wordt kun je dan nog altijd zien. En mogelijkheid van MTS blijft ook open, met HAVO kun je daar ook verkorte opleiding doen volgens mij. Dus achterstand t.o.v. medeleerlingen (leeftijd) loop je toch niet echt op.
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Riël
Über-Spammer

Remon-CL10 schreef:
Riël schreef:Bladibla over de PTH in Eindhoven
Zit jij hier op school dan??? Ik zit er namelijk ook. Maar ik vind het echt een slechte school, net als veel medestudenten van me. Ik raad mensen niet echt aan hierheen te gaan... :)
Trouwens, aangezien we er nu toch mee bezig zijn, leg me eens uit waarom het volgens jou een slechte school is?
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Maar ik wil geen automonteur worden :wink: moet wel goed verdienen na lang studeren :wink:
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Ga zo even naar de Ford schadehersteller, om Jolanda's vijfje te bewonderen :wink:
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Was iemand laatst niet op zoek naar een klepstel-setje?
KLIK
Duupke (Ronald)
Contacteer:

AnthonyR schreef:Maar ik wil geen automonteur worden :wink: moet wel goed verdienen na lang studeren :wink:
Kap het nou niet gelijk af :wink:

Al deze mensen hebben het goed met jou voor, ondanks dat je geen lid bent :lol:

Waarom is monteur geen optie, je kunt je dan toch altijd nog omhoog werken door cursussen e.d.
Daar gaat natuurlijk meer tijd inzitten dan wanneer je naar school gaat. Het kan echter wel.

We maken het jou wel moeilijk, succes met het maken van je keuze. (Y)
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Paul1916v schreef:Was iemand laatst niet op zoek naar een klepstel-setje?
KLIK
Let wel, volgens mij heb je voor een 16v ook nog extra gereedschap nodig om je beide nokkenassen vast te zetten. :)

edit: Ik Lomperd. Je nokkenassen zet je alleen vast wanneer je je distributieriem vervangt en niet wanneer je kleppen gaat stellen :bonk: :bonk: :bonk:
Laatst gewijzigd door Duupke (Ronald) op vr 19 mei 2006 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

gtt is toch boutje moertje??
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:gtt is toch boutje moertje??
Klopt, die hebben ook geen bovenliggende nokkenas.

Met dit gereedschap draai je je nokkenas iets omhoog, het plaatje wip je los uit de klepstoter met een schroevendraaier. Je peutert het plaatje tussen klepstoter en nokkenas uit en je vervangt het dan door een dunner cq. dikker plaatje.

Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

ja ik weet hoe het werkt met plaatjes
ben dan misschien niet handig, maar ben geen nitwit :lol: :lol: :lol:
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Het was goed bedoeld hoor. (U)

Ik heb jou trouwens een stuk hoger staan dan een Nitwit :wink: (Y)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Duupke schreef:Het was goed bedoeld hoor. (U)

Ik heb jou trouwens een stuk hoger staan dan een Nitwit :wink: (Y)
staan ook smilies bij duup :smoke:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Het zal wel weer aan mij liggen, maar een GTT en een 16v hebben allebei niets aan dit spul volgens mij.

De GTT heeft dat boutjes moertjes systeem waarmee je de speling op kan lossen.

Een 16v heeft hydraulische klepstoters en die kunnen niet eens gesteld worden (volgens mij)

Dus dit spul is bedoeld voor een GTE of een ander F-blok zonder hydraulische kleppen. Voor de rest weet ik niet welke motoren nog meer, maar er ze zijn er vast wel.

8)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Je GT al aangekomen Luco :p Kom ik daar om 16:00 aan, vraag ik is de Renault 5 ernog , zegt die man nee helaas, is net vetrokken (U) . Ik dacht kom ik de regen daar aan :p is die er niet |: . Maarja nog wel leuk speelgoed gezien bij Renault en Ford :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

yeps hij heeft hem net afgegeven :lol:
weer netjes gemaakt
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Duupke schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:gtt is toch boutje moertje??
Klopt, die hebben ook geen bovenliggende nokkenas.

Met dit gereedschap draai je je nokkenas iets omhoog, het plaatje wip je los uit de klepstoter met een schroevendraaier. Je peutert het plaatje tussen klepstoter en nokkenas uit en je vervangt het dan door een dunner cq. dikker plaatje.

De klep omlaag draaien is gezonder voor je nokkenas.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Dus dit is nou fileparkeren! (I)

[img]http://www.nu.nl/mmbase/images/735892.jpg[/img]
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

:worship:
PaulM

jezus net bij wegmisbruikers stel ambtenaren die belasting geld er door heen hebben gejast met het bedenken van een verkeersbord met groene rand omdat het beter staat in de omgeving!!! |: :gun: :hammer: wat een bullshit zeg...
Gabri van der Veen
Über-Spammer

mooie provincie hebben we toch :D
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Gesloten