ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Zeker cool, ook in wit.
210 pk: lekker. :gitar:
Droes

Wat zijn de specs?
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Droes schreef:Wat zijn de specs?
http://www.renault-sport.de/index.php?id=31
Wel in het Duits...
clio_rs

echt super vet :worship: (L)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

(L) (Y)
lesmoutas
Contacteer:

Tot nu dacht ik, dat een diffuser een spoiler/ dakvleugel overbodig maakte, dus niet.
-jacco-
Über-Spammer

Ziet er lekker uit, ook in het wit >-)
Rik Hamberg schreef:15 en 16 juli allemaal naar Assen??? Ik wel denk ik :p !!

Misschien een leuke aanleiding voor een meeting (I) ?

Groeten,
Rik
16 Juli gaan we al naar Zandvoort ;)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

lesmoutas schreef:Tot nu dacht ik, dat een diffuser een spoiler/ dakvleugel overbodig maakte, dus niet.
Niet overbodig, het is niet perse nodig, maar meer downforce is altijd beter natuurlijk.......

Tevens wil het gezicht ook wat, dus of hij echt enig nut heeft?
Erik (Schepjes)
Contacteer:

zo hallo heey,

zo wil ik hem wel voor de deur hebben staan ! (L)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Het interieur is wel wat spartaans hoor...
[img]http://www.renault-sport.de/fileadmin/g ... io__1_.jpg[/img]
:lol:
GJ
Car: Megane 4 RS

Zie idd net dat de ramen en spiegels niet eens elektrisch zijn.
Dan hoef ik hem nieteens al zou ik er geld bij krijgen :D
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Uit de Autoweek:

PRIJS PER PK-VERGELIJK

Nu we weten dat de Renault Clio RS € 28.900 kost, kunnen we mooie een prijs pk-vergelijking houden in de klasse van de hot hatches. De Renault Clio RS staat in augustus in de showroom en met zijn 200 pk is íe ondanks zijn compactere afmetingen een regelrechte bedreiging voor de Volkswagen Golf GTI. Zijn klasse genoten als de Seat Ibiza Cupra en de Volkswagen Polo GTI is de RS helemaal de baas, al gaat de Mini Cooper S met GP-kit er qua vermogen nog overeen. Slechts de Ford Fiesta is ST is per pk aantrekkelijker geprijsd, maar die heeft 'maar' 150 pk....

De Golf GTI zin in 'n hogere klasse, maar heeft net zoveel vermogen als de Clio RS. Deze heeft 'n veel gunstiger prijs per pk-verhouding

PRIJS PER PK
Ford Fiesta ST......................€ 138,97
Renault Clio RS....................€ 144,50
Seat Ibiza Cupra 1.8 20VT....€ 149,97
Volkswagen Polo GTI............€ 166,63
Volkswagen Golf GTI............€ 168,48
Mini Cooper S......................€ 171,18
Arno17

Ja, heb het ook gelezen in de autoweek.

De nieuwe RS is gewoon strak geprijsd, zeker gezien zijn afmetingen nu van de ruimte binnenin...

Zag btw in een autoblad ook een voorstelling van de nieuwe Twingo, soort van mini Scenic zo op het eerste gezicht.
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Arno17 schreef:Ja, heb het ook gelezen in de autoweek.

De nieuwe RS is gewoon strak geprijsd, zeker gezien zijn afmetingen nu van de ruimte binnenin...

Zag btw in een autoblad ook een voorstelling van de nieuwe Twingo, soort van mini Scenic zo op het eerste gezicht.
Kan je het plaatje scannen? of eventueel linkje :)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

die fietstas en de rs zijn wel de enige zonder turbo of compressor :)

maar die kunnen er vast wel op :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Gabri schreef:die fietstas en de rs zijn wel de enige zonder turbo of compressor :)

maar die kunnen er vast wel op :p
Hoop ik ook :)
Arno17

AnthonyR schreef:
Arno17 schreef:Ja, heb het ook gelezen in de autoweek.

Kan je het plaatje scannen? of eventueel linkje :)
Stond volgens mij in het blad Auto Review, heb geen linkje of wat anders, loop even binnen bij de kiosk of Bruna....
Maus

Arno17 schreef:De nieuwe RS is gewoon strak geprijsd, zeker gezien zijn afmetingen nu van de ruimte binnenin...
Ik vind ruim 65000 oud hollandsche guldens voor een Clio best wel een hoop centjes.... :~
Weet je welke auto strak geprijsd is? De EVO IX. (Y)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Maus schreef:Weet je welke auto strak geprijsd is? De EVO IX. (Y)
Dat is een auto die 20 duizend euro duurder is. Niet echt een vergelijk. Een Corvette C6, die is pas strak geprijst per pk!

Ik vind het een supernette prijs en als ie nou ook strak stuurt is het een echt toppertje.
Arno17

Maus schreef:
Arno17 schreef:De nieuwe RS is gewoon strak geprijsd, zeker gezien zijn afmetingen nu van de ruimte binnenin...
Ik vind ruim 65000 oud hollandsche guldens voor een Clio best wel een hoop centjes.... :~
Weet je welke auto strak geprijsd is? De EVO IX. (Y)
Meneertje wat doet u nu, omrekenen mag niet meer..........zeggen ze.

En tja, als je zo kijkt is het een boel auto voor een boel geld en dan heb je het nog niet eens over de benzineprijzen.

En die Corvette is niet echt weer een vergelijk, je kan er maar met 2 inzitten, of je benen in je nek...........neen dan is een EVO zo gek nog niet.

Maar tja, dat is weer een auto van een hele andere orde.
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Arno17 schreef:Maar tja, dat is weer een auto van een hele andere orde.
Mijn punt precies.
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

elmotheelk (Eric) schreef:
Arno17 schreef:Maar tja, dat is weer een auto van een hele andere orde.
Mijn punt precies.
Kopen die RS :D
lesmoutas
Contacteer:

Kopen, die EVO 9 van 45.000 Euro, is "geen geld"voor een dergelijke wagen. Binnen niet al te lange tijd wordt de werkelijk schitterende EVO 10 verwacht (er zijn al foto's van in omloop) en gaat zeer waarschijnlijk ruim boven de 50.000 Euro uitkomen.
Wat anders, de Ecu van de RS is door Henk Dijkstra van Fastchip opnieuw gemapt en er is werkelijk een verschil met de standaard mapping merbaar. Verwacht geen grote verschillen maar toch over het hele toerenbereik is er een bescheiden toename van het vermogen merkbaar. De motor trekt wat soepeler en de warme stationaire loop is verbeterd, minder onrustig. Bij het toerental van ca. 5000 begint de wagen een beetje een turbo effect te krijgen , de z.g. schop in de rug (het is natuurlijk geen Sub. maar het begint erop te lijken). Voor de mapping was dit effect er ook wel maar dat was pas merkbaar bij een hoger toerental. Over het hele toeren gebied is er volgens Henk een toename van het koppel van zo'n 10 tot 20 Nm. En zoals ik al schreef het is merkbaar maar niet spectaculair. Het vermogen in pk's is nagenoeg niet veranderd, 1 tot 2 pk erbij. Bij het max. toerental komen de koppel en vermogens kromme weer bij elkaar op het standaard niveau. Maar wie rijdt er constant met het max. toerental? niemand! Is deze verandering zijn geld waard? Niet als je grote effecten verwacht, wel als je van een soepeler motor karakter met daaraan gepaard een soepeler rijgedrag houdt. Ik heb er in ieder geval geen spijt van.
Arno17

lesmoutas schreef:Kopen, die EVO 9 van 45.000 Euro, is "geen geld"voor een dergelijke wagen. Binnen niet al te lange tijd wordt de werkelijk schitterende EVO 10 verwacht (er zijn al foto's van in omloop) en gaat zeer waarschijnlijk ruim boven de 50.000 Euro uitkomen.
Wat anders, de Ecu van de RS is door Henk Dijkstra van Fastchip opnieuw gemapt en er is werkelijk een verschil met de standaard mapping merbaar. Verwacht geen grote verschillen maar toch over het hele toerenbereik is er een bescheiden toename van het vermogen merkbaar. De motor trekt wat soepeler en de warme stationaire loop is verbeterd, minder onrustig. Bij het toerental van ca. 5000 begint de wagen een beetje een turbo effect te krijgen , de z.g. schop in de rug (het is natuurlijk geen Sub. maar het begint erop te lijken). Voor de mapping was dit effect er ook wel maar dat was pas merkbaar bij een hoger toerental. Over het hele toeren gebied is er volgens Henk een toename van het koppel van zo'n 10 tot 20 Nm. En zoals ik al schreef het is merkbaar maar niet spectaculair. Het vermogen in pk's is nagenoeg niet veranderd, 1 tot 2 pk erbij. Bij het max. toerental komen de koppel en vermogens kromme weer bij elkaar op het standaard niveau. Maar wie rijdt er constant met het max. toerental? niemand! Is deze verandering zijn geld waard? Niet als je grote effecten verwacht, wel als je van een soepeler motor karakter met daaraan gepaard een soepeler rijgedrag houdt. Ik heb er in ieder geval geen spijt van.

Is 1 a 2 pk niet wat aan de lage kant?.......meestal roept men iets van tussen de 8 en 10% meer pk's.

En ooit met een kerel gesproken over het op een simpele manier meer vermogen te krijgen met een RS.

Deze man sprak toen regelmatig de mannen die de Stokvis Clio's op Zandvoort deden en die vertelde dat je op de max kan komen op 190 pk.

Een chip en aangepast uitlaatsysteem, speciaal luchtfilter was daarvoor nodig.

Je kan meer bereiken maar dan spreek je over NOG grotere aanpassingen aan de motor.

En in Juni maar eens langs gaan bij Henk.......... :smoke:
Maus

lesmoutas schreef:Kopen, die EVO 9 van 45.000 Euro, is "geen geld"voor een dergelijke wagen. Binnen niet al te lange tijd wordt de werkelijk schitterende EVO 10 verwacht (er zijn al foto's van in omloop) en gaat zeer waarschijnlijk ruim boven de 50.000 Euro uitkomen.
Toevallig was ik van de week bij vd Heuvel (Rallyrent), deze wist te vertellen dat de EVO X nog wel even op zich laat wachten.
Zelf denk ik dat er nog een IX,V versie van komt, voordat de X komt.
lesmoutas
Contacteer:

De Cup Clio's, die op Zandvoort reden, hebben een geheel ander motormanagement ter vervanging van de standaard Ecu.
Arno17

lesmoutas schreef:De Cup Clio's, die op Zandvoort reden, hebben een geheel ander motormanagement ter vervanging van de standaard Ecu.
Ja, maar dus met uitlaat en filters maar tot 190 pk max....maar ik ben met je eens dat een smeuige motor lekker is om te rijden.....driveability noemen ze dat toch?

Je kan wel verder komen maar dan ben je in de duizenden euro's kwijt en ik weet van een Clio met 240 pk, kost dan zo'n 5000 ponden en 2 weken kwijt, je hebt dan wel een heel snelle Clio.
lesmoutas
Contacteer:

Op het SCN forum (subaru club) staan een paar foto's van de Evo 10. Zie: http://www.subaruclub.nl/forum/viewtopi ... 5&start=21
Volgens de ingewijden is de EVO 10 eind 2007 te verwachten in Engeland en begin 2008 in Nederland.
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

lesmoutas schreef:De Cup Clio's, die op Zandvoort reden, hebben een geheel ander motormanagement ter vervanging van de standaard Ecu.
Een Cup-Clio is een heel andere auto als een Clio RS. Alleen de buitenkant is hetzelfde en in de basis het motorblok. Verder is zo goed als alles anders. Dat maximum van ca.190pk is hier al eerder langs gekomen, meer zit er gewoon niet in. Daarvoor is het blok door Renault al te veel uitgebeend. Tenzij je toevlucht neemt tot zeer kostbare modificatie's, maar dan kun je misschien beter iets anders kopen.
Arno17

#Ron# schreef:
Een Cup-Clio is een heel andere auto als een Clio RS. Alleen de buitenkant is hetzelfde en in de basis het motorblok. Verder is zo goed als alles anders. Dat maximum van ca.190pk is hier al eerder langs gekomen, meer zit er gewoon niet in. Daarvoor is het blok door Renault al te veel uitgebeend. Tenzij je toevlucht neemt tot zeer kostbare modificatie's, maar dan kun je misschien beter iets anders kopen.
Des te knapper dat men er toch weer 197 pk heeft uitgehaald in de nieuwe RS.... (Y) :wink:
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

Arno17 schreef:Des te knapper dat men er toch weer 197 pk heeft uitgehaald in de nieuwe RS.... (Y) :wink:
Daar zijn een aantal zaken gewijzigd die je zelf lastig kunt veranderen. De frisse luchtstroom in de cylinderkop en rond de inlaatkleppen is geoptimaliseerd, de lifthoogte van de kleppen is gewijzigd(groter) en het max. toerental is opgevoerd. Ik hoop dat ik zo alles heb. Ik begrijp dat de Cup Clio nu 210pk heeft, dus er is nog steeds wat ruimte voor de volhardende hobby-ist.
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Arno17

Kleur is niet geweldig motorruimte is erg krap, wat een schijthok dus.

Maar mijn god, wat zou dat me worst wezen.... :lol: :lol:
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Ik had nog niet ver genoeg gescrolled :lol: :lol:
Plaats reactie