210 pk: lekker.

16 Juli gaan we al naar ZandvoortRik Hamberg schreef:15 en 16 juli allemaal naar Assen??? Ik wel denk ik!!
Misschien een leuke aanleiding voor een meeting?
Groeten,
Rik
Niet overbodig, het is niet perse nodig, maar meer downforce is altijd beter natuurlijk.......lesmoutas schreef:Tot nu dacht ik, dat een diffuser een spoiler/ dakvleugel overbodig maakte, dus niet.
Kan je het plaatje scannen? of eventueel linkjeArno17 schreef:Ja, heb het ook gelezen in de autoweek.
De nieuwe RS is gewoon strak geprijsd, zeker gezien zijn afmetingen nu van de ruimte binnenin...
Zag btw in een autoblad ook een voorstelling van de nieuwe Twingo, soort van mini Scenic zo op het eerste gezicht.
Stond volgens mij in het blad Auto Review, heb geen linkje of wat anders, loop even binnen bij de kiosk of Bruna....AnthonyR schreef:Kan je het plaatje scannen? of eventueel linkjeArno17 schreef:Ja, heb het ook gelezen in de autoweek.
De nieuwe RS is gewoon strak geprijsd, zeker gezien zijn afmetingen nu van de ruimte binnenin...
Zag btw in een autoblad ook een voorstelling van de nieuwe Twingo, soort van mini Scenic zo op het eerste gezicht.
Ik vind ruim 65000 oud hollandsche guldens voor een Clio best wel een hoop centjes....Arno17 schreef:De nieuwe RS is gewoon strak geprijsd, zeker gezien zijn afmetingen nu van de ruimte binnenin...
Dat is een auto die 20 duizend euro duurder is. Niet echt een vergelijk. Een Corvette C6, die is pas strak geprijst per pk!Maus schreef:Weet je welke auto strak geprijsd is? De EVO IX.
Meneertje wat doet u nu, omrekenen mag niet meer..........zeggen ze.Maus schreef:Ik vind ruim 65000 oud hollandsche guldens voor een Clio best wel een hoop centjes....Arno17 schreef:De nieuwe RS is gewoon strak geprijsd, zeker gezien zijn afmetingen nu van de ruimte binnenin...![]()
Weet je welke auto strak geprijsd is? De EVO IX.
Mijn punt precies.Arno17 schreef:Maar tja, dat is weer een auto van een hele andere orde.
lesmoutas schreef:Kopen, die EVO 9 van 45.000 Euro, is "geen geld"voor een dergelijke wagen. Binnen niet al te lange tijd wordt de werkelijk schitterende EVO 10 verwacht (er zijn al foto's van in omloop) en gaat zeer waarschijnlijk ruim boven de 50.000 Euro uitkomen.
Wat anders, de Ecu van de RS is door Henk Dijkstra van Fastchip opnieuw gemapt en er is werkelijk een verschil met de standaard mapping merbaar. Verwacht geen grote verschillen maar toch over het hele toerenbereik is er een bescheiden toename van het vermogen merkbaar. De motor trekt wat soepeler en de warme stationaire loop is verbeterd, minder onrustig. Bij het toerental van ca. 5000 begint de wagen een beetje een turbo effect te krijgen , de z.g. schop in de rug (het is natuurlijk geen Sub. maar het begint erop te lijken). Voor de mapping was dit effect er ook wel maar dat was pas merkbaar bij een hoger toerental. Over het hele toeren gebied is er volgens Henk een toename van het koppel van zo'n 10 tot 20 Nm. En zoals ik al schreef het is merkbaar maar niet spectaculair. Het vermogen in pk's is nagenoeg niet veranderd, 1 tot 2 pk erbij. Bij het max. toerental komen de koppel en vermogens kromme weer bij elkaar op het standaard niveau. Maar wie rijdt er constant met het max. toerental? niemand! Is deze verandering zijn geld waard? Niet als je grote effecten verwacht, wel als je van een soepeler motor karakter met daaraan gepaard een soepeler rijgedrag houdt. Ik heb er in ieder geval geen spijt van.
Toevallig was ik van de week bij vd Heuvel (Rallyrent), deze wist te vertellen dat de EVO X nog wel even op zich laat wachten.lesmoutas schreef:Kopen, die EVO 9 van 45.000 Euro, is "geen geld"voor een dergelijke wagen. Binnen niet al te lange tijd wordt de werkelijk schitterende EVO 10 verwacht (er zijn al foto's van in omloop) en gaat zeer waarschijnlijk ruim boven de 50.000 Euro uitkomen.
Ja, maar dus met uitlaat en filters maar tot 190 pk max....maar ik ben met je eens dat een smeuige motor lekker is om te rijden.....driveability noemen ze dat toch?lesmoutas schreef:De Cup Clio's, die op Zandvoort reden, hebben een geheel ander motormanagement ter vervanging van de standaard Ecu.
Een Cup-Clio is een heel andere auto als een Clio RS. Alleen de buitenkant is hetzelfde en in de basis het motorblok. Verder is zo goed als alles anders. Dat maximum van ca.190pk is hier al eerder langs gekomen, meer zit er gewoon niet in. Daarvoor is het blok door Renault al te veel uitgebeend. Tenzij je toevlucht neemt tot zeer kostbare modificatie's, maar dan kun je misschien beter iets anders kopen.lesmoutas schreef:De Cup Clio's, die op Zandvoort reden, hebben een geheel ander motormanagement ter vervanging van de standaard Ecu.
Des te knapper dat men er toch weer 197 pk heeft uitgehaald in de nieuwe RS....#Ron# schreef:Een Cup-Clio is een heel andere auto als een Clio RS. Alleen de buitenkant is hetzelfde en in de basis het motorblok. Verder is zo goed als alles anders. Dat maximum van ca.190pk is hier al eerder langs gekomen, meer zit er gewoon niet in. Daarvoor is het blok door Renault al te veel uitgebeend. Tenzij je toevlucht neemt tot zeer kostbare modificatie's, maar dan kun je misschien beter iets anders kopen.lesmoutas schreef:De Cup Clio's, die op Zandvoort reden, hebben een geheel ander motormanagement ter vervanging van de standaard Ecu.
Daar zijn een aantal zaken gewijzigd die je zelf lastig kunt veranderen. De frisse luchtstroom in de cylinderkop en rond de inlaatkleppen is geoptimaliseerd, de lifthoogte van de kleppen is gewijzigd(groter) en het max. toerental is opgevoerd. Ik hoop dat ik zo alles heb. Ik begrijp dat de Cup Clio nu 210pk heeft, dus er is nog steeds wat ruimte voor de volhardende hobby-ist.Arno17 schreef:Des te knapper dat men er toch weer 197 pk heeft uitgehaald in de nieuwe RS....![]()