ACT: Renault 5
Hallow allemaal ben maarten en nieuw hier heb een r5 supercampus in het zwart ik wil graag me uitlaat vervangen en me vraag is kan ik die makkelijk vervangen wil een universele er onder. en waar kan ik een nieuwe grill bestellen hier in ned?
alvast bedankt
alvast bedankt
-
- Contacteer:
Vraagje over de kabelboom achter het dashbord:
ik heb een complete voorkant van een GTT gekocht om over te zetten in mijn 5, nu is alleen de kabelboom achter het dashbor een zooitje (zacht gezegt) alles aan elkaar geknoopt en nieuwe kabels getrokken (waarschijnlijk een hoop electrische troubles gehad) maar ik wil het goed!
nu heb ik een dashbord van een GTE liggen maar kan ik die klakkeloos overzetten? ik zag al dat de kabeltjes van de KM teller en de turbodruk (slangetje) los zitten van de gewone kabelboom. Hoe zit het dan met de oliedruk? ik moet ze natuurlijk gewoon naast elkaar leggen maar misschien dat iemand dit gewoon weet en dan kan ik het netjes maken met mijn GTE kabelboom
ps het gaat dus echt gewoon om het gedeelte achter je dash en niet verder natuurlijk want dan heeft de GTE een computer....
ik heb een complete voorkant van een GTT gekocht om over te zetten in mijn 5, nu is alleen de kabelboom achter het dashbor een zooitje (zacht gezegt) alles aan elkaar geknoopt en nieuwe kabels getrokken (waarschijnlijk een hoop electrische troubles gehad) maar ik wil het goed!
nu heb ik een dashbord van een GTE liggen maar kan ik die klakkeloos overzetten? ik zag al dat de kabeltjes van de KM teller en de turbodruk (slangetje) los zitten van de gewone kabelboom. Hoe zit het dan met de oliedruk? ik moet ze natuurlijk gewoon naast elkaar leggen maar misschien dat iemand dit gewoon weet en dan kan ik het netjes maken met mijn GTE kabelboom
ps het gaat dus echt gewoon om het gedeelte achter je dash en niet verder natuurlijk want dan heeft de GTE een computer....
heb maandje geleden gevraagd voor geluidsfragment van open uitlaat van een GTT
ben van plan voor een "zij-pijp" te steken, maar zonder potten
iemand van de 4 die het belooft hadden die al een geluidsfragment hebben?
ben van plan voor een "zij-pijp" te steken, maar zonder potten
iemand van de 4 die het belooft hadden die al een geluidsfragment hebben?
ik heb nog wel een standaard 1,4L zwarte R5 te koop met nieuwe apk.
bouwjaar 1990
bouwjaar 1990
Heeft iemand toevallig een tekening of foto met de maten voor de achterbumper ophangingspunten aan de zijkant ?
Begint een beetje speling op te komen, en voor die helemaal door is zet ik er nieuwe op.
Begint een beetje speling op te komen, en voor die helemaal door is zet ik er nieuwe op.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Plaatje staat in mijn topic
Maar hier is ie
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/bumperophanging.jpg[/img]
Maar hier is ie
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/bumperophanging.jpg[/img]
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
ja, kruipend, oogkas gebroken en hersenkneuzing, hij ligt nu in het ziekenhuis. waarschijnlijk reed er een engeltje mee
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
sjong jonge hoe bedoel je geluk gehad!
niet normaal man!
beterschap gewenst
niet normaal man!
beterschap gewenst
Sterkte!
Was hij bekend hier?
Was hij bekend hier?
-
bij clubcinq was hij iig wel bekend
volgens mij wilde hij juist de carrosserie van de GTX gebruiken om de GTT op te bouwen, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer
echt een flinke klapper gemaakt zeg...
volgens mij wilde hij juist de carrosserie van de GTX gebruiken om de GTT op te bouwen, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer
echt een flinke klapper gemaakt zeg...
-
men motor heeft een lichte tik terwijl hij draait, als hij koud heeft is het ietsje harder als bij warme toestand, alles is verder normaal en hij gaat super.
volgens maurice zijn het de krukas axiaal lagers en kan je die redelijk makkelijk langsonder vervangen, is dit zo?
je kan ze er zo uitschuiven volgens maurice en nieuwe insteken...
volgens maurice zijn het de krukas axiaal lagers en kan je die redelijk makkelijk langsonder vervangen, is dit zo?
je kan ze er zo uitschuiven volgens maurice en nieuwe insteken...
-
Ja, kun je zo vervangen, carterpan los en middelste krukaslager los, pak je zo de axiaallagers eruit. Geloof Maurice nu maar, die weet wel waar hij over praat.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Mijn GTT loopt wel erg warm sinds ij opnieuw over de openbare weg tuft.
De turbodruk is momenteel standaard, spoeiers ook.
Zelfs op de autosnelweg bij een snelheid van 120km/u komt de temp. meter tot net onder het lijntje waar de fan aankickt.
Zelfde bij stadsverkeer, continu tot net onder dit lijntje of erop zelfs.
Heel vervelend als je heel de tijd met de fan aan moet rijden.
Iemand suggestie's?
De turbodruk is momenteel standaard, spoeiers ook.
Zelfs op de autosnelweg bij een snelheid van 120km/u komt de temp. meter tot net onder het lijntje waar de fan aankickt.
Zelfde bij stadsverkeer, continu tot net onder dit lijntje of erop zelfs.
Heel vervelend als je heel de tijd met de fan aan moet rijden.

Iemand suggestie's?
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
je koelsysteem wel goed ontlucht? je thermostaat nog goed?
Ik loop nu al 3 dagen te ontluchten, de thermostaat, ik heb al zitten denken dat hij verkeerd zit.
Misschien laat ik die er wel uit.
De motor is helemaal nieuw, compleet met koper radiator, thermostaat dat ietsje vroeger opent...
Dus niet echt normaal dat hij zo warm krijgt.
Alvast bedankt vor de snelle RE.
Misschien laat ik die er wel uit.
De motor is helemaal nieuw, compleet met koper radiator, thermostaat dat ietsje vroeger opent...
Dus niet echt normaal dat hij zo warm krijgt.
Alvast bedankt vor de snelle RE.

even een klein gaatje van 3mm bovenin je thermostaat boren en onluchten is gelijk een makkie geworden!
Zat ik nu aan te denken:
Alle slangen zijn vervangen door samco stuff.
Ik rij met een Phase 2 (watergekoelde turbo) d'uh.
In de aanvoerwaterslang van de turbo, moet daar en vernauwing in komen van 3mm?
Want volgens mij zit die niet standaard in die slangen?
Of moet dit niet?
Mocht dit geen zier uithalen dan gooi ik ineens de thermostaat eruit!
Thanks Mark!
Alle slangen zijn vervangen door samco stuff.
Ik rij met een Phase 2 (watergekoelde turbo) d'uh.
In de aanvoerwaterslang van de turbo, moet daar en vernauwing in komen van 3mm?
Want volgens mij zit die niet standaard in die slangen?
Of moet dit niet?
Mocht dit geen zier uithalen dan gooi ik ineens de thermostaat eruit!
Thanks Mark!
-
robert schreef:ben je een paar weeekjes aan het sleutelen,
dan komt eindelijk het moment dat alles lukt en ok is.
rij je weg met een vette smile..
200 m verder
zegge twee honderd meter slechts..
..blijft een reno dus
floept het acculampje aan
gvd wat nu weer
dynamo was gvd een jaar geleden helemaal gereviseerd..
affijn hij houdt het wel even..
eerst naar huis.
en 's avonds eerst maar een kratje opruimen *burps*
volgende dag maar es kijken
aha een draadje gebroken
in 5 minuutjes gefixed.
zou ik niet ff een stukje karren..??
nee tis een reno
dus hij staat nog in de schuur
alles helemaal ok
Vanavond even bezig geweest met het schuren en plamuren van een proefspatbordje, vooral het schuren is een echt monnikenwerkje. Ik heb zelf ook geen idee of ik het een beetje goed doe, of het wel kaal genoeg geschuurd is, of juist niet, etc etc.
Wil kijken of de kleur die ik gekozen heb een beetje netjes staat... De spuitplamuur ligt nu te drogen, straks dat ff gladschuren en morgen maar eens kijken wat ik er van bak met een compressor en verfspuit
Wil kijken of de kleur die ik gekozen heb een beetje netjes staat... De spuitplamuur ligt nu te drogen, straks dat ff gladschuren en morgen maar eens kijken wat ik er van bak met een compressor en verfspuit

De remverdeler zit op de as, die sluit je op de remleiding aan.
De rest blijft dan hetzelfde (rubberen slangen dus ook, die zitten ook op de as zeg maar).
De rest blijft dan hetzelfde (rubberen slangen dus ook, die zitten ook op de as zeg maar).
Ja? Ik bedoel dat blokje dat ervoor zorgt dat je bij meer bagage je remdruk anders wordt verdeeld, waar die veer op zit.Riël schreef:De remverdeler zit op de as, die sluit je op de remleiding aan.
Deze veer:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/veer1.jpg[/img]
merci Patrick pour le photo
ja goed.
In mijn ogen hoort as-remverdeler bij mekaar
In mijn ogen hoort as-remverdeler bij mekaar