ACT: Clio RS
bij deze de foto's van de clio III rs
het achterkantje
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_01.JPG[/img]
nog een keer
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_02.JPG[/img]
zijkant
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_03.JPG[/img]
velgen en brembo's
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_04.JPG[/img]
renault sport alleen je ziet het niet op de foto
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_05.JPG[/img]
voorkant
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_06.JPG[/img]
mijn toekomstige stoelen
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_07.JPG[/img]
stuur en dashboard
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_08.JPG[/img]
persoonlijk vind ik het een super dikke bak en ik kan niet wachten om er een keer in proef te rijden
het achterkantje
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_01.JPG[/img]
nog een keer
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_02.JPG[/img]
zijkant
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_03.JPG[/img]
velgen en brembo's
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_04.JPG[/img]
renault sport alleen je ziet het niet op de foto
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_05.JPG[/img]
voorkant
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_06.JPG[/img]
mijn toekomstige stoelen
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_07.JPG[/img]
stuur en dashboard
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_08.JPG[/img]
persoonlijk vind ik het een super dikke bak en ik kan niet wachten om er een keer in proef te rijden
-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Netjes Benny , leuke foto's en ben benieuwd wanneer die hier bij de dealer staat
Hebben ze nog wat gezegd over de prijs?. Ik vind de uitlaatjes wel aan de kleine kant maar misschien kan je er wel eentje laten maken die een stuk dikker is 


-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Vrees dat een chippie net als bij de vorige RSjes niet erg veel invloed zal hebben het aantal pk's.
Maar of de RS nou 197 of 200 pk heeft, daarover valt nog te discussieren. Want is het nou de Duitse, Franse of Nederlandse PK...
We moeten toch maar op de kW over gaan vrees ik...
Ben echt super benieuwd hoe die rijd. Ik hoop flink sportief, dus niet te veel op comfort gericht.
Maar of de RS nou 197 of 200 pk heeft, daarover valt nog te discussieren. Want is het nou de Duitse, Franse of Nederlandse PK...

Ben echt super benieuwd hoe die rijd. Ik hoop flink sportief, dus niet te veel op comfort gericht.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Andere dikkere uitlaat zal je ook de diffuser moeten aanpakken en of dat kostbaar zal worden oeten we ff afwachten.
Snap alleen niet waarom je een dikkere pijp wilt hebben, de diffuser is een staaltje van Renault Sport en tot nu toe de eerste in zijn klasse.
215 als top lijkt me meer dan genoeg, beetje compromie tussen acceleratie en topsnelheid denk ik.
De foto's zijn mooi, kan je eens ff proberen om onder de motorkap te knippen, er mag niet gereden worden volgens de dealer alhier.......
Misschien alsnog een dikkere motor op de rol??
En dan erbij, bijna 200pk(197) uit een normaal 2 liter blokkie zonder turbo........ik vindt het redelijk knap.
En is het ook niet beter te betalen als men met deze RS weer de cupraces gaan doen, dit blokkie heeft zich immers bewezen........zonder verder echte aanpassingen kan je gaan racen.
Snap alleen niet waarom je een dikkere pijp wilt hebben, de diffuser is een staaltje van Renault Sport en tot nu toe de eerste in zijn klasse.
215 als top lijkt me meer dan genoeg, beetje compromie tussen acceleratie en topsnelheid denk ik.
De foto's zijn mooi, kan je eens ff proberen om onder de motorkap te knippen, er mag niet gereden worden volgens de dealer alhier.......
Misschien alsnog een dikkere motor op de rol??
En dan erbij, bijna 200pk(197) uit een normaal 2 liter blokkie zonder turbo........ik vindt het redelijk knap.
En is het ook niet beter te betalen als men met deze RS weer de cupraces gaan doen, dit blokkie heeft zich immers bewezen........zonder verder echte aanpassingen kan je gaan racen.
Mooi Benny!
Heftig apparaat!!
Heftig apparaat!!

onder de motorkap heb ik gekeken als ik eerlijk ben vind ik het tegen vallen dan ziet mijn 1.6 16v blok er mooier uit (alleen niet zo snel). het is dat er RENAULT SPORT op staat want als dat er niet op had gestaan en ze zouden er 1.2 16v zou ik het geloven. door de afdek kappen ziet mijn motor er dikker uit, bij de 2.0 16v zit er achter geen kap op waardoor ik het mee vind vallen. ik had iets aparts verwacht. maar ik zou zo willen ruilen hoor laat dat wel duidelijk zijn



-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Maar waarom mogen ze niet rijden met deze auto?
Ik hoorde dat alle km standen worden gecontroleerd en dat er getekend wordt dat men er niet mee proef gaat rijden, dus de km's van de vrachtwagen naar de showroom is meer dan genoeg.
Waarom is dat?
Of is dit een broodje aap verhaal?
Ik hoorde dat alle km standen worden gecontroleerd en dat er getekend wordt dat men er niet mee proef gaat rijden, dus de km's van de vrachtwagen naar de showroom is meer dan genoeg.
Waarom is dat?
Of is dit een broodje aap verhaal?
Tuurlijk is 't knap, maar volgens mij heeft Honda dat al jaren geleden voor elkaar gekregen.Arno17 schreef:En dan erbij, bijna 200pk(197) uit een normaal 2 liter blokkie zonder turbo........ik vindt het redelijk knap.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
\Arno17 schreef:Maar waarom mogen ze niet rijden met deze auto?
Waarom is dat?
Of is dit een broodje aap verhaal?
dan gaat die kapot

@maus de S2000 die levert toch ruim meer dan 200 pk en draait ook iets meer toeren



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Klopt.....gaat dan wel meestal gepaard met hoge toerentallen(8300 rpm) voor dat bereikt wordt dacht ik, maar goed knap staaltje werk blijft het wel.Maus schreef:Tuurlijk is 't knap, maar volgens mij heeft Honda dat al jaren geleden voor elkaar gekregen.Arno17 schreef:En dan erbij, bijna 200pk(197) uit een normaal 2 liter blokkie zonder turbo........ik vindt het redelijk knap.
Je moet die motoren alleen niet in een BAR F1 auto stoppen.
Luco, je bedoelt dat deze motor nog niet helemaal klaar is, of dat er te weinig km's mee gemaakt is.
Een auto waarmee aantal "pedaalridders" mee heeft proefgereden is vrij lastig nog als nieuw te verkopen. Zou dat 't niet gewoon zijn? De auto wordt kennelijk ter beschikking gesteld door de importeur. Een auto waarmee proefgereden wordt moet een dealer toch eerst kopen? Lastig, aangezien er nog geen prijzen zijn gecommuniceerd.Arno17 schreef:Maar waarom mogen ze niet rijden met deze auto?
Ik hoorde dat alle km standen worden gecontroleerd en dat er getekend wordt dat men er niet mee proef gaat rijden, dus de km's van de vrachtwagen naar de showroom is meer dan genoeg.
Waarom is dat?
Of is dit een broodje aap verhaal?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
nee ik bedoel gewoon als ze ermee gaan rijden gaat het kapotLuco, je bedoelt dat deze motor nog niet helemaal klaar is, of dat er te weinig km's mee gemaakt is.
het blijft renault he
beetje lullig als alles al verrot is voor de prijzen bekend zijn ed


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Ik ga voor Ron's reden! Maar goed, het kan nu nooit meer lang duren voor we een keer kunnen rijden.#Ron# schreef:De auto wordt kennelijk ter beschikking gesteld door de importeur. Een auto waarmee proefgereden wordt moet een dealer toch eerst kopen? Lastig, aangezien er nog geen prijzen zijn gecommuniceerd.

-
- Moderator
- Berichten: 8899
- Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
- Locatie: Gorinchem
- Contacteer:
Renault heeft de prijzen bekend gemaakt van de Renault Clio III 2.0 16v Renault Sport. Als gevolg van de invoering van de energielabels per 1 juli a.s. zal door een BPM-verhoging van 405 (label F) de consumentenprijs 28.900,- bedragen. De standaarduitrusting bestaat onder andere uit airco, elektrische ramen, 17" lichtmetalen velgen, sportstoelen en een sportstuur. Optioneel zijn er Recaro-sportstoelen verkrijgbaar. Ook zijn er twee pakketten leverbaar met onder andere xenon actieve bochtverlichting, handsfree Renault card, regen- en lichtsensor en elektronische airco.
Een airdiffuser zorgt voor 40 kg meer neerwaartse druk. Hierdoor is een spoiler niet meer nodig. Dit is een primeur in zijn klasse. De 2.0 16v motor levert maar liefst honderd pk per liter en dus 200 pk totaal. De close ratio versnellingsbak draagt bij aan het sportieve karakter van deze bom op wielen.
Foto's:
[www.km77.com]
Ik zeg: de puurste sportauto in zijn klasse en niet eens te duur!thumbs up
Een airdiffuser zorgt voor 40 kg meer neerwaartse druk. Hierdoor is een spoiler niet meer nodig. Dit is een primeur in zijn klasse. De 2.0 16v motor levert maar liefst honderd pk per liter en dus 200 pk totaal. De close ratio versnellingsbak draagt bij aan het sportieve karakter van deze bom op wielen.
Foto's:
[www.km77.com]
Ik zeg: de puurste sportauto in zijn klasse en niet eens te duur!thumbs up
Niet eens te duur.... Ik vind 29.000 euro voor nog niet eens een complete Clio toch wel behoorlijk aan de prijs.AnthonyR schreef:Ik zeg: de puurste sportauto in zijn klasse en niet eens te duur!thumbs up

Is het gewicht overigens ook al bekend?
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
1240 kgMaus schreef:
Is het gewicht overigens ook al bekend?

VLK Groep
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
De nieuwe Polo weegt ook gewoon 1140 kg, met maar 150 pk, de Fiesta ST komt op 1065 met ook 150 pk.Steven schreef:Wtf? Das toch geen hothatch meer man...
De Ibiza met 180 pk komt ook aan de 1177kg.
Tja veiligheid kost tegenwoordig een hoop extra gewicht.
Toch wel eens ff uitproberen straks of met de oude RS je de nieuwe niet kan pakken...
Nou, ik denk dat ik met mijn ph3 best die nieuwe rs kan hebben, laat maar eens weten wanneer jullie gaan proefrijdenArno17 schreef:Toch wel eens ff uitproberen straks of met de oude RS je de nieuwe niet kan pakken...

Over smaak valt niet te twisten, maar geef mij maar mijn metallic gele RS , fase 3. Het bezwaar van een nieuw model van een bestaande versie is altijd een grotere en zwaardere uitvoering. Let op, de nieuwe Twingo heeft straks de maten van de "oude" Clio. Het voordeel van de oude RS is juist zijn compactheid en ook wel zijn"onopvallendheid". Hij ziet erop het eerste gezicht uit als een leuk bootschappenautootje (althans de mijne met zijn gele kleurtje), totdat je gas geeft en "iedereen" voorbij stuift. De nieuwe ziet er veel agressiever uit met zijn diffuser en iedereen herkent hier direct het "racemonster"in. Nee, ik ben zeker niet van plan mijn gele Clio voor de nieuwe in te ruilen.
Dat maakt echt niet zo veel verschil met de nieuwe dan. Die diffuser zit aan de achterkant. Die zien ze pas als je ze voorbij bent. Dan is het dus al te laat.lesmoutas schreef:Het voordeel van de oude RS is juist zijn compactheid en ook wel zijn"onopvallendheid".

Bij je huidige auto zien ze die nogal karakteristieke dubbele uitlaatpijpen, als je ze voorbij bent. Wat is het verschil?
-
- Berichten: 571
- Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
- Locatie: Utrecht
*kuch* ...maar hij is toch in prijs verlaagd...Foeke schreef:Je wil er wel heel erg graag vanaf niet Gijs???GijsClioRS schreef:Mooie RS kopuh met weinig kilometers?![]()
http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=1760