ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
clio_rs
Berichten: 562
Lid geworden op: do 3 mar 2005 21:11
Locatie: eindhoven

bij deze de foto's van de clio III rs

het achterkantje
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_01.JPG[/img]

nog een keer
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_02.JPG[/img]

zijkant
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_03.JPG[/img]

velgen en brembo's
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_04.JPG[/img]

renault sport alleen je ziet het niet op de foto
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_05.JPG[/img]

voorkant
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_06.JPG[/img]

mijn toekomstige stoelen
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_07.JPG[/img]

stuur en dashboard
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/clio_III_rs_08.JPG[/img]

persoonlijk vind ik het een super dikke bak en ik kan niet wachten om er een keer in proef te rijden
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Netjes Benny , leuke foto's en ben benieuwd wanneer die hier bij de dealer staat :) Hebben ze nog wat gezegd over de prijs?. Ik vind de uitlaatjes wel aan de kleine kant maar misschien kan je er wel eentje laten maken die een stuk dikker is :)
clio_rs
Berichten: 562
Lid geworden op: do 3 mar 2005 21:11
Locatie: eindhoven

prijs dachten ze rond de 29.000 euro
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Chippie erin en gaan :)
clio_rs
Berichten: 562
Lid geworden op: do 3 mar 2005 21:11
Locatie: eindhoven

zal wel meevallen met een chippie want er zit geen turbo op dus zal het verschil heel klein zijn
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Maar die 215 km/h zal toch minstens 230 moeten worden , 215 is gewoon een achteruit gang >-)
clio_rs
Berichten: 562
Lid geworden op: do 3 mar 2005 21:11
Locatie: eindhoven

teller geeft altijd meer aan, dus als ie 240 aangeeft zal dat in echte km misschien 220 zijn
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Vrees dat een chippie net als bij de vorige RSjes niet erg veel invloed zal hebben het aantal pk's.

Maar of de RS nou 197 of 200 pk heeft, daarover valt nog te discussieren. Want is het nou de Duitse, Franse of Nederlandse PK... 8) We moeten toch maar op de kW over gaan vrees ik...

Ben echt super benieuwd hoe die rijd. Ik hoop flink sportief, dus niet te veel op comfort gericht.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

pff die drie voel je toch niet.. :lol:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Andere dikkere uitlaat zal je ook de diffuser moeten aanpakken en of dat kostbaar zal worden oeten we ff afwachten.

Snap alleen niet waarom je een dikkere pijp wilt hebben, de diffuser is een staaltje van Renault Sport en tot nu toe de eerste in zijn klasse.

215 als top lijkt me meer dan genoeg, beetje compromie tussen acceleratie en topsnelheid denk ik.

De foto's zijn mooi, kan je eens ff proberen om onder de motorkap te knippen, er mag niet gereden worden volgens de dealer alhier.......


Misschien alsnog een dikkere motor op de rol??

En dan erbij, bijna 200pk(197) uit een normaal 2 liter blokkie zonder turbo........ik vindt het redelijk knap.

En is het ook niet beter te betalen als men met deze RS weer de cupraces gaan doen, dit blokkie heeft zich immers bewezen........zonder verder echte aanpassingen kan je gaan racen.
Pollo
Berichten: 337
Lid geworden op: do 20 okt 2005 20:12
Contacteer:

Mooi Benny!

Heftig apparaat!! (D)
clio_rs
Berichten: 562
Lid geworden op: do 3 mar 2005 21:11
Locatie: eindhoven

onder de motorkap heb ik gekeken als ik eerlijk ben vind ik het tegen vallen dan ziet mijn 1.6 16v blok er mooier uit (alleen niet zo snel). het is dat er RENAULT SPORT op staat want als dat er niet op had gestaan en ze zouden er 1.2 16v zou ik het geloven. door de afdek kappen ziet mijn motor er dikker uit, bij de 2.0 16v zit er achter geen kap op waardoor ik het mee vind vallen. ik had iets aparts verwacht. maar ik zou zo willen ruilen hoor laat dat wel duidelijk zijn :D (Y)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Maar waarom mogen ze niet rijden met deze auto?

Ik hoorde dat alle km standen worden gecontroleerd en dat er getekend wordt dat men er niet mee proef gaat rijden, dus de km's van de vrachtwagen naar de showroom is meer dan genoeg.

Waarom is dat?

Of is dit een broodje aap verhaal?
clio_rs
Berichten: 562
Lid geworden op: do 3 mar 2005 21:11
Locatie: eindhoven

ik zou het niet weten
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Arno17 schreef:En dan erbij, bijna 200pk(197) uit een normaal 2 liter blokkie zonder turbo........ik vindt het redelijk knap.
Tuurlijk is 't knap, maar volgens mij heeft Honda dat al jaren geleden voor elkaar gekregen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Arno17 schreef:Maar waarom mogen ze niet rijden met deze auto?

Waarom is dat?

Of is dit een broodje aap verhaal?
\

dan gaat die kapot :D


@maus de S2000 die levert toch ruim meer dan 200 pk en draait ook iets meer toeren (Y) (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Maus schreef:
Arno17 schreef:En dan erbij, bijna 200pk(197) uit een normaal 2 liter blokkie zonder turbo........ik vindt het redelijk knap.
Tuurlijk is 't knap, maar volgens mij heeft Honda dat al jaren geleden voor elkaar gekregen.
Klopt.....gaat dan wel meestal gepaard met hoge toerentallen(8300 rpm) voor dat bereikt wordt dacht ik, maar goed knap staaltje werk blijft het wel.

Je moet die motoren alleen niet in een BAR F1 auto stoppen. :wink:

Luco, je bedoelt dat deze motor nog niet helemaal klaar is, of dat er te weinig km's mee gemaakt is.
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Arno17 schreef:Maar waarom mogen ze niet rijden met deze auto?

Ik hoorde dat alle km standen worden gecontroleerd en dat er getekend wordt dat men er niet mee proef gaat rijden, dus de km's van de vrachtwagen naar de showroom is meer dan genoeg.

Waarom is dat?

Of is dit een broodje aap verhaal?
Een auto waarmee aantal "pedaalridders" mee heeft proefgereden is vrij lastig nog als nieuw te verkopen. Zou dat 't niet gewoon zijn? De auto wordt kennelijk ter beschikking gesteld door de importeur. Een auto waarmee proefgereden wordt moet een dealer toch eerst kopen? Lastig, aangezien er nog geen prijzen zijn gecommuniceerd.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Kan haast niet geloven dat dealer er ook geen rondje mee maakt...
Als ik toen die gasten bij onze dealer zag rijden met die Megane RS Trophy , toen alles nog nieuw was, dan hou je je hart vast :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Luco, je bedoelt dat deze motor nog niet helemaal klaar is, of dat er te weinig km's mee gemaakt is.
nee ik bedoel gewoon als ze ermee gaan rijden gaat het kapot
het blijft renault he
beetje lullig als alles al verrot is voor de prijzen bekend zijn ed :lol: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

#Ron# schreef:De auto wordt kennelijk ter beschikking gesteld door de importeur. Een auto waarmee proefgereden wordt moet een dealer toch eerst kopen? Lastig, aangezien er nog geen prijzen zijn gecommuniceerd.
Ik ga voor Ron's reden! Maar goed, het kan nu nooit meer lang duren voor we een keer kunnen rijden. :fdfd
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Renault heeft de prijzen bekend gemaakt van de Renault Clio III 2.0 16v Renault Sport. Als gevolg van de invoering van de energielabels per 1 juli a.s. zal door een BPM-verhoging van € 405 (label F) de consumentenprijs € 28.900,- bedragen. De standaarduitrusting bestaat onder andere uit airco, elektrische ramen, 17" lichtmetalen velgen, sportstoelen en een sportstuur. Optioneel zijn er Recaro-sportstoelen verkrijgbaar. Ook zijn er twee pakketten leverbaar met onder andere xenon actieve bochtverlichting, handsfree Renault card, regen- en lichtsensor en elektronische airco.

Een airdiffuser zorgt voor 40 kg meer neerwaartse druk. Hierdoor is een spoiler niet meer nodig. Dit is een primeur in zijn klasse. De 2.0 16v motor levert maar liefst honderd pk per liter en dus 200 pk totaal. De close ratio versnellingsbak draagt bij aan het sportieve karakter van deze bom op wielen.

Foto's:

[www.km77.com]

Ik zeg: de puurste sportauto in zijn klasse en niet eens te duur!thumbs up
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

en dan is de top van 215 dus alleszins redelijk te noemen...

Renault Clio Sport weer net zoals de 1e een speciaal wagentje??
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

AnthonyR schreef:Ik zeg: de puurste sportauto in zijn klasse en niet eens te duur!thumbs up
Niet eens te duur.... Ik vind 29.000 euro voor nog niet eens een complete Clio toch wel behoorlijk aan de prijs. :~

Is het gewicht overigens ook al bekend?
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Maus schreef:
Is het gewicht overigens ook al bekend?
1240 kg :D
VLK Groep
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wtf? Das toch geen hothatch meer man... (N)
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Steven schreef:Wtf? Das toch geen hothatch meer man... (N)
De nieuwe Polo weegt ook gewoon 1140 kg, met maar 150 pk, de Fiesta ST komt op 1065 met ook 150 pk.
De Ibiza met 180 pk komt ook aan de 1177kg.

Tja veiligheid kost tegenwoordig een hoop extra gewicht.

Toch wel eens ff uitproberen straks of met de oude RS je de nieuwe niet kan pakken... :wink:
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Tja.... 6.2 kg/pk vs 5.55 kg/pk, echt een verbetering ten opzichte van de Clio II RS. (Heb ik toch niet klagen met m'n +/- 3.8 kg/pk. :D )
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Arno17 schreef:Toch wel eens ff uitproberen straks of met de oude RS je de nieuwe niet kan pakken... :wink:
Nou, ik denk dat ik met mijn ph3 best die nieuwe rs kan hebben, laat maar eens weten wanneer jullie gaan proefrijden >-)
lesmoutas
Berichten: 83
Lid geworden op: di 1 nov 2005 10:17
Locatie: Oud-Beijerland
Contacteer:

Over smaak valt niet te twisten, maar geef mij maar mijn metallic gele RS , fase 3. Het bezwaar van een nieuw model van een bestaande versie is altijd een grotere en zwaardere uitvoering. Let op, de nieuwe Twingo heeft straks de maten van de "oude" Clio. Het voordeel van de oude RS is juist zijn compactheid en ook wel zijn"onopvallendheid". Hij ziet erop het eerste gezicht uit als een leuk bootschappenautootje (althans de mijne met zijn gele kleurtje), totdat je gas geeft en "iedereen" voorbij stuift. De nieuwe ziet er veel agressiever uit met zijn diffuser en iedereen herkent hier direct het "racemonster"in. Nee, ik ben zeker niet van plan mijn gele Clio voor de nieuwe in te ruilen.
clio_rs
Berichten: 562
Lid geworden op: do 3 mar 2005 21:11
Locatie: eindhoven

omdat je te veel moet bij geven zeker :lol:
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

lesmoutas schreef:Het voordeel van de oude RS is juist zijn compactheid en ook wel zijn"onopvallendheid".
Dat maakt echt niet zo veel verschil met de nieuwe dan. Die diffuser zit aan de achterkant. Die zien ze pas als je ze voorbij bent. Dan is het dus al te laat. :D

Bij je huidige auto zien ze die nogal karakteristieke dubbele uitlaatpijpen, als je ze voorbij bent. Wat is het verschil?
clio_rs
Berichten: 562
Lid geworden op: do 3 mar 2005 21:11
Locatie: eindhoven

ja precies ik vind alleen bij de nieuwe rs hadden ze de uitlaten wat meer naar voren moeten doen als je er dicht bij staat zie je ze niet, dat vind ik jammer
GijsClioRS
Berichten: 571
Lid geworden op: wo 21 jul 2004 14:32
Locatie: Utrecht

Foeke schreef:
GijsClioRS schreef:Mooie RS kopuh met weinig kilometers? :D
Je wil er wel heel erg graag vanaf niet Gijs??? :p :p
*kuch* ...maar hij is toch in prijs verlaagd...
:wink:
http://www.renault-tuning.com/shwad.php?i=1760
daniël16v
Berichten: 280
Lid geworden op: do 9 sep 2004 21:18
Locatie: westerhaar [ov]

ik ben op zoek naar een rs heb hiervoor een 1.8 16v gehad
en met aardig wat problemen
dus als ik straks een rs ga kopen waar moet ik dan op letten??
Plaats reactie