
[5GTT] Project Ralf & Suus
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Dus Riël gaat fixen? 

loool
nee, maar het lijkt me een goede stap eens te kijken wat er aan de hand is voordat we alles nieuw gaan ombouwen met de nodige trammelant achteraf en tijdens etc.
In het ergste geval is de krukas naar de mallemoer. Krukasje uithalen, nieuwe lagers en keerringen erop, en dan is ie uiteindelijk beter dan wanneer je een tweedehandsje erin legt zonder weet van de geschiedenis
In het beste geval is het 8 nieuwe lagerschaaltjes erin peuteren en gaan 
nee, maar het lijkt me een goede stap eens te kijken wat er aan de hand is voordat we alles nieuw gaan ombouwen met de nodige trammelant achteraf en tijdens etc.
In het ergste geval is de krukas naar de mallemoer. Krukasje uithalen, nieuwe lagers en keerringen erop, en dan is ie uiteindelijk beter dan wanneer je een tweedehandsje erin legt zonder weet van de geschiedenis


Balen Ralf, het blijft zwaar naadje zulke dingen 
De Twingo-klusavonden voorlopig maar even een paar panden verderop verplaatsen om de GT weer aan de jengel te krijgen dan maar


De Twingo-klusavonden voorlopig maar even een paar panden verderop verplaatsen om de GT weer aan de jengel te krijgen dan maar


1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
was aardig kut om dat telefoontje te krijgen kerel.. Klinkt echt niet goed dat blokkie nu..
Zoek wel goed uit wat t is, voordat je alleen wat lagertjes vervangt en je een week later weer met t zelfde probleem staat.. dat zou echt kut zijn
Zoek wel goed uit wat t is, voordat je alleen wat lagertjes vervangt en je een week later weer met t zelfde probleem staat.. dat zou echt kut zijn

Misschien handig om volgende week ff een avondje te plannen om het blok open te trekken? 
Onze Frits (Non-RTC) heeft zo gezien wat er allemaal loos is


Onze Frits (Non-RTC) heeft zo gezien wat er allemaal loos is


1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
vind t best! 
Blok eruit misschien t handigst? spullen hebben we daar allemaal bij de hand (als beau er ruimte voor heeft dan)

Blok eruit misschien t handigst? spullen hebben we daar allemaal bij de hand (als beau er ruimte voor heeft dan)
Tja.. Trek eerst je kop van de motor af. Als daar alles er normaal uitziet kun je af met waarschijnlijk een andere krukas en een andere drijfstang.
Laten we zeggen 60 euro aan 2ehands materiaal..
koppakking set 50 euro
onderblokk pakkingset ook zo iets..
Dus voor een 200 euro aan alle materialen moet je klaar kunnen zijn..
(olie pomp vernieuwen is ook een goede optie! maar kost ook weer een beetje)
Dus een draaiend 2ehands blokje kan goedkoper zijn
Laten we zeggen 60 euro aan 2ehands materiaal..
koppakking set 50 euro
onderblokk pakkingset ook zo iets..
Dus voor een 200 euro aan alle materialen moet je klaar kunnen zijn..
(olie pomp vernieuwen is ook een goede optie! maar kost ook weer een beetje)
Dus een draaiend 2ehands blokje kan goedkoper zijn
okay dat lijkt me wel wat veel van het goeie hoor abeltje..
koppakking is niets mee aan het handje, stangen moet ff nagekeken worden, maar het blok draait nog wel gewoon, dus zit er wel kans op dat het nog oke is.
van ander af het blok kan je pas zien wat er een de hand is.. maar bedankt voor de tips
koppakking is niets mee aan het handje, stangen moet ff nagekeken worden, maar het blok draait nog wel gewoon, dus zit er wel kans op dat het nog oke is.
van ander af het blok kan je pas zien wat er een de hand is.. maar bedankt voor de tips

Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
hoe hoog was je oliedruk bij normaal gebruik?
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
tot de helft ongeveer... maar ik ga van de week het blok eens uitelkaar trekken en dan horen jullie wel wat er allemaal loos is.. miss heel veel of miss weinig.. ik weet het op dit moment ook niet
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
de helft, is rijkelijk laag. Dit was bij mij de oorzaak dat m'n drijfstang en krukaslagers eruit liepen, te lage smeeroliedruk. na montage van een goeie pomp heb ik geen problemen weer gehad.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
al blijft t natuurlijk de vraag hoe betrouwbaar die renault-metertjes zijn 
Maar als je je carterpan er toch af hebt liggen gelijk maar de oliepomp meenemen..al is t maar om de kans op herhaling flink te verkleinen..

Maar als je je carterpan er toch af hebt liggen gelijk maar de oliepomp meenemen..al is t maar om de kans op herhaling flink te verkleinen..
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Ralf's bedrijfje hè 

Oliepomp kun je goed nameten met voelermaatjes. Er heeft hier vast wel iemand een beschrijving. Dan schoonmaken en plunjertje controleren op beschadigingen! Abel kan t weten, dat deze plunjertjes vaak de boosdoener zijn. De pomp zelf begeeft het vrijwel niet, als het goed is. Ja, als ie zonder olie komt te zitten wel. Een nieuwe pomp kost ook nog geen 100 euro.
Met 2e hands meuk weet je niet wat je hebt, daar komt ook nog een boel bij kijken hoor. Dat slangjetje gaat kapot, dat schroefje breekt af, dat ook maar nieuw en dat ook maar nieuw, tell me about it
En ralf, als een drijfstang kapot is, moet de kop er vanaf om de zuiger eruit te krijgen. Dus dan zit je wel met n andere koppakking.
Met 2e hands meuk weet je niet wat je hebt, daar komt ook nog een boel bij kijken hoor. Dat slangjetje gaat kapot, dat schroefje breekt af, dat ook maar nieuw en dat ook maar nieuw, tell me about it

En ralf, als een drijfstang kapot is, moet de kop er vanaf om de zuiger eruit te krijgen. Dus dan zit je wel met n andere koppakking.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Routineklus ondertussen.Robert-Jan schreef: Das balen Ralf, er zijn een paar mensen hier in de buurt die ondertussen flink wat ervaring hebben met het uit elkaar halen van GT Turbo blokken, he Peet
Wel klote in ieder geval.
Owja ff een tippie van mijn kant, laat gelijk je krukas of je 2de hands exemplaar ff nameten.
Kost niks, bespaart je wel een hoop narigheid, ik kan er helaas over meepraten.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
vandaar ook de hoeveelheid auto's hahahaPaul1916v schreef:Ralf's bedrijfje hè
als je de carterpan eraf hebt liggen en de krukas ook, trek je m toch meteen onderuit..? Lijkt mij handigerRiël schreef:En ralf, als een drijfstang kapot is, moet de kop er vanaf om de zuiger eruit te krijgen. Dus dan zit je wel met n andere koppakking.

Wel klote Ralf


Dat past echt niet!Haas schreef:als je de carterpan eraf hebt liggen en de krukas ook, trek je m toch meteen onderuit..? Lijkt mij handigerRiël schreef:En ralf, als een drijfstang kapot is, moet de kop er vanaf om de zuiger eruit te krijgen. Dus dan zit je wel met n andere koppakking.
Wel k*%$e RalfOliepomp zou mij toen rond de 140 eu hebben kost..niet orig Renault, maar wel een nieuwe. Hoop dat jouw krukas er beter aan toe is dan de mijne destijds
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Jacco Osté schreef:Hier wordt allemaal geroepen dat het verstandiger is een ander blok erin te zwiepen...
Wat is weisheid?
Revisie

Ander blok weet je toch niet hoeveel die heeft gelopen.
Ik vind het een jammerplan. Ben toch nog voorstander van eerst diagnose, en dan pas dingen gaan aanschaffen 
Maargoed, ik hoop dat deze meteen in 1x goed is!
Succes!

Maargoed, ik hoop dat deze meteen in 1x goed is!
Succes!
Dat wil misschien nog wel lukken zonder krukas, maar erin gaat jou niet lukken van onderenHaas schreef:als je de carterpan eraf hebt liggen en de krukas ook, trek je m toch meteen onderuit..? Lijkt mij handigerRiël schreef:En ralf, als een drijfstang kapot is, moet de kop er vanaf om de zuiger eruit te krijgen. Dus dan zit je wel met n andere koppakking.![]()
