[5GTT] Project Ralf & Suus

Vertel hier alles over je project.
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Dus Riël gaat fixen? :lol:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

loool

nee, maar het lijkt me een goede stap eens te kijken wat er aan de hand is voordat we alles nieuw gaan ombouwen met de nodige trammelant achteraf en tijdens etc.

In het ergste geval is de krukas naar de mallemoer. Krukasje uithalen, nieuwe lagers en keerringen erop, en dan is ie uiteindelijk beter dan wanneer je een tweedehandsje erin legt zonder weet van de geschiedenis ;) In het beste geval is het 8 nieuwe lagerschaaltjes erin peuteren en gaan :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Balen Ralf, het blijft zwaar naadje zulke dingen (N)

De Twingo-klusavonden voorlopig maar even een paar panden verderop verplaatsen om de GT weer aan de jengel te krijgen dan maar ;) (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

was aardig kut om dat telefoontje te krijgen kerel.. Klinkt echt niet goed dat blokkie nu..
Zoek wel goed uit wat t is, voordat je alleen wat lagertjes vervangt en je een week later weer met t zelfde probleem staat.. dat zou echt kut zijn :S
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Misschien handig om volgende week ff een avondje te plannen om het blok open te trekken? :)
Onze Frits (Non-RTC) heeft zo gezien wat er allemaal loos is :D (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

vind t best! (Y)
Blok eruit misschien t handigst? spullen hebben we daar allemaal bij de hand (als beau er ruimte voor heeft dan)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Morgen loopt die groene CX weer ;)

Blok eruit lukt toch wel in een avondje? :)

Kan de auto aan de kant, is er verder geen probleem qua ruimte ook :D (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ralf
Berichten: 2364
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 21:05
Locatie: Pijnacker

heb van Riël tips ontvangen hoe en wat, en het blok hoeft er niet uit... maar we kijken wel ffies.. (Y)
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Marcus
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 27 jan 2006 19:29
Locatie: Hellevoetsluis

Dat is flink balen Ralf :(
Succes met het herstellen.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Tja.. Trek eerst je kop van de motor af. Als daar alles er normaal uitziet kun je af met waarschijnlijk een andere krukas en een andere drijfstang.

Laten we zeggen 60 euro aan 2ehands materiaal..

koppakking set 50 euro
onderblokk pakkingset ook zo iets..

Dus voor een 200 euro aan alle materialen moet je klaar kunnen zijn..

(olie pomp vernieuwen is ook een goede optie! maar kost ook weer een beetje)

Dus een draaiend 2ehands blokje kan goedkoper zijn
Ralf
Berichten: 2364
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 21:05
Locatie: Pijnacker

okay dat lijkt me wel wat veel van het goeie hoor abeltje..

koppakking is niets mee aan het handje, stangen moet ff nagekeken worden, maar het blok draait nog wel gewoon, dus zit er wel kans op dat het nog oke is.
van ander af het blok kan je pas zien wat er een de hand is.. maar bedankt voor de tips :~
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

hoe hoog was je oliedruk bij normaal gebruik?
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Ralf
Berichten: 2364
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 21:05
Locatie: Pijnacker

tot de helft ongeveer... maar ik ga van de week het blok eens uitelkaar trekken en dan horen jullie wel wat er allemaal loos is.. miss heel veel of miss weinig.. ik weet het op dit moment ook niet
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

de helft, is rijkelijk laag. Dit was bij mij de oorzaak dat m'n drijfstang en krukaslagers eruit liepen, te lage smeeroliedruk. na montage van een goeie pomp heb ik geen problemen weer gehad.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Ralf
Berichten: 2364
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 21:05
Locatie: Pijnacker

ok thnx voor de tip!
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

al blijft t natuurlijk de vraag hoe betrouwbaar die renault-metertjes zijn ;)
Maar als je je carterpan er toch af hebt liggen gelijk maar de oliepomp meenemen..al is t maar om de kans op herhaling flink te verkleinen..
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Succes , en leuke site waar die foto gehost zijn :lol:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Ralf's bedrijfje hè :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Oliepomp kun je goed nameten met voelermaatjes. Er heeft hier vast wel iemand een beschrijving. Dan schoonmaken en plunjertje controleren op beschadigingen! Abel kan t weten, dat deze plunjertjes vaak de boosdoener zijn. De pomp zelf begeeft het vrijwel niet, als het goed is. Ja, als ie zonder olie komt te zitten wel. Een nieuwe pomp kost ook nog geen 100 euro.

Met 2e hands meuk weet je niet wat je hebt, daar komt ook nog een boel bij kijken hoor. Dat slangjetje gaat kapot, dat schroefje breekt af, dat ook maar nieuw en dat ook maar nieuw, tell me about it :p

En ralf, als een drijfstang kapot is, moet de kop er vanaf om de zuiger eruit te krijgen. Dus dan zit je wel met n andere koppakking.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ralf
Berichten: 2364
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 21:05
Locatie: Pijnacker

okay ik heb niets gezegd... :p
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Robert-Jan schreef: Das balen Ralf, er zijn een paar mensen hier in de buurt die ondertussen flink wat ervaring hebben met het uit elkaar halen van GT Turbo blokken, he Peet :wink:
Routineklus ondertussen.
Wel klote in ieder geval.

Owja ff een tippie van mijn kant, laat gelijk je krukas of je 2de hands exemplaar ff nameten.
Kost niks, bespaart je wel een hoop narigheid, ik kan er helaas over meepraten.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Als het goed is wordt er morgen aan begonnen, he Ralf? (Y) :D

Zal de camera paraat houden :p :smoke:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Paul1916v schreef:Ralf's bedrijfje hè :)
vandaar ook de hoeveelheid auto's hahaha
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Riël schreef:En ralf, als een drijfstang kapot is, moet de kop er vanaf om de zuiger eruit te krijgen. Dus dan zit je wel met n andere koppakking.
als je de carterpan eraf hebt liggen en de krukas ook, trek je m toch meteen onderuit..? Lijkt mij handiger :)

Wel klote Ralf (N) Oliepomp zou mij toen rond de 140 eu hebben kost..niet orig Renault, maar wel een nieuwe. Hoop dat jouw krukas er beter aan toe is dan de mijne destijds :lol:
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Hier wordt allemaal geroepen dat het verstandiger is een ander blok erin te zwiepen...

Wat is weisheid? :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Haas schreef:
Riël schreef:En ralf, als een drijfstang kapot is, moet de kop er vanaf om de zuiger eruit te krijgen. Dus dan zit je wel met n andere koppakking.
als je de carterpan eraf hebt liggen en de krukas ook, trek je m toch meteen onderuit..? Lijkt mij handiger :)

Wel k*%$e Ralf (N) Oliepomp zou mij toen rond de 140 eu hebben kost..niet orig Renault, maar wel een nieuwe. Hoop dat jouw krukas er beter aan toe is dan de mijne destijds :lol:
Dat past echt niet!
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Jacco Osté schreef:Hier wordt allemaal geroepen dat het verstandiger is een ander blok erin te zwiepen...

Wat is weisheid? :)

Revisie :P

Ander blok weet je toch niet hoeveel die heeft gelopen.
Ralf
Berichten: 2364
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 21:05
Locatie: Pijnacker

nou we hebben een ander blok, die ook nog eens minder heeft gelopen als deze dus als ik ooit tijd heb maar eens inbouwen..
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik vind het een jammerplan. Ben toch nog voorstander van eerst diagnose, en dan pas dingen gaan aanschaffen :)
Maargoed, ik hoop dat deze meteen in 1x goed is!
Succes!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Haas schreef:
Riël schreef:En ralf, als een drijfstang kapot is, moet de kop er vanaf om de zuiger eruit te krijgen. Dus dan zit je wel met n andere koppakking.
als je de carterpan eraf hebt liggen en de krukas ook, trek je m toch meteen onderuit..? Lijkt mij handiger :)
Dat wil misschien nog wel lukken zonder krukas, maar erin gaat jou niet lukken van onderen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie