Clio start probleem

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Steven(stk)

Het gaat om een clio 1.4rn uit 91

Situatie :

Sochtends start de auto sinds kort minder goed. Maar alleen als de motor niet gedraaid heeft. Zodra de motor een paar seconde gelopen heeft start ie perfect.

Smiddag `s na werk (heenweg 40km snelweg gereden) start de auto nog moeilijker (flinke tijd doorstarten) . Maar wederom zodra de motor een paar seconde gelopen heeft start ie perfect.

Bougies zijn net 3 maand oud , luchtfilter +olie ook.

Langer lopend probleem is dat er in het interieur een onzettende dreun te horen is als de auto stationair loopt. Buiten hoor je hier niets van.
Iemand een helder idee ?

alvast bedankt
Tom
Moderator
Car: MB

zijn je bougie kabels, rotor en verdelerkap allen in goede staat
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven(stk)

Tom schreef:zijn je bougie kabels, rotor en verdelerkap allen in goede staat
2/3 jaar oud , zijn destijds door de dealer vervangen denk ik ? zou dat zo snel weer stuk gaan ?
MaSteR Clio
Contacteer:

STK schreef:
Langer lopend probleem is dat er in het interieur een onzettende dreun te horen is als de auto stationair loopt. Buiten hoor je hier niets van.
Iemand een helder idee ?

alvast bedankt
Ik denk niet dat het hier het geval is maar bij mij was mijn motorsteun gescheurd....de hele auto trilde van binnen en daarbuiten was helemaal niks te horen!...Maar als je al langer met dit probleem zit zou dit wel niet het geval zijn aangezien het alleen stationair is en het blok anders al wel aan de straat hing ;)
Steven(stk)

MaSteR Clio schreef:
STK schreef:
Iemand een helder idee ?

alvast bedankt
Ik denk niet dat het hier het geval is maar bij mij was mijn motorsteun gescheurd....de hele auto trilde van binnen en daarbuiten was helemaal niks te horen!...Maar als je al langer met dit probleem zit zou dit wel niet het geval zijn aangezien het alleen stationair is en het blok anders al wel aan de straat hing ;)
Thnx

Ik zal die steunen sowieso even nakijken van het weekend.
Dan gelijk maar nieuwe verdelerkap en kabels erop. Dat kost ook de wereld niet.

Als dat niet werkt eens kijken of het stappen motortje en al die vacuum(?)slangen nog goed zijn.

Ahja en sparen voor een ander :P
Steven(stk)

goed probleem lijkt voorlopig opgelost,

Nieuwe verdeelkap, nieuwe kabels , nieuwe bougies

Motorsteunen voor zover ik er bij kon extra vastgezet.

Ben benieuwd hoelang het goed gaat.
MarcoG
Contacteer:

Klinkt hetzelfde als bij mij. Na lang stilstaan wilt ie niet direkt aanspringen, pas na 10 minuten ofzo. Ding geeft ook geen vonken naar de bougies, heb ik al getest. Dus nieuwe accu ligt al klaar. :)
Plaats reactie