[R5GTT-i] EFI multi-point injectie systeem
voor een ecu van een 16V + ecu-kabelboom ?
hm, ok, als jij het zegt.
hm, ok, als jij het zegt.
Heb 't pas nog aangeschaft... had ik er nog onsteking en lambdasonde bij, want volgens mij heb je dat ook nodig.
Als er hier ook mensen zijn die kapitalen vragen
een beetje gare 19 16v vind je voor 200 euro trouwens, trek je daar alles vanaf. Kan er ook niets aan doen dat mensen zoveel vragen voor dat spul waar je ze feitelijk dood mee gooien 
Maar dit is eigenlijk een discussie zonder enige relevantie, vind je niet?
Ik geef toe, het was mooi geweest als je er 1 setje van kon maken zodat je zelf niet voor dingen hoeft te zorgen.
Maar het lijkt me voor maurice onmogelijk om talloze van die ecu's op voorraad te hebben
Als er hier ook mensen zijn die kapitalen vragen


Maar dit is eigenlijk een discussie zonder enige relevantie, vind je niet?

Maar het lijkt me voor maurice onmogelijk om talloze van die ecu's op voorraad te hebben

Nee, ik kan me voorstellen dat hij dat niet op voorraad kan nemen, 't was alleen relevant omdat er steeds een richtbedrag voor het hele setje afgegeven was, en dat blijkt uiteindelijk dan net niet het complete bedrag te zijn.
maar je hebt gelijk, voor zulke bedragen mag het geen struikelblok zijn.
Het systeem is volgens mij trouwens niet lambda geregeld, dus die heb je er niet bij nodig. Een nieuwe lambda kost iets van 8 tientjes toch ? en dan een moer in je uitlaat lassen nog natuurlijk.
maar je hebt gelijk, voor zulke bedragen mag het geen struikelblok zijn.
Het systeem is volgens mij trouwens niet lambda geregeld, dus die heb je er niet bij nodig. Een nieuwe lambda kost iets van 8 tientjes toch ? en dan een moer in je uitlaat lassen nog natuurlijk.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
waarom is het systeem niet lamba gerelateerd? Je zou zeggen dat wanneer je de motor door de computer gestuurd wordt, je die nodig hebt om bij te sturen toch?
Project: GTT Blue Sport
nee, een lambda niet perse, al zal je niet de zuinigste setup hebben zo.
Je kan met alleen de map sensor bepalen hoeveel brandstof je wilt inspuiten zonder correctie van de lambda waardes.
Het is een vrij basic verhaal maar het werkt wel.
De setup van speedline had wel lambda en ook een luchtmassameter geloof ik, maar de originele fastchip setup had geloof ik weer geen luchtmassameter maar alleen lambda regeling.
Wat ik me nu bedenk is dat je natuurlijk ook een andere brandstofpomp nodig hebt bij dit systeem, tenminste, ik ga er vanuit dat er meer druk nodig is dan de standaard gtt pomp kan leveren om de injectoren van brandstof te voorzien....
en dan een brandstofdrukregelaar...
Je kan met alleen de map sensor bepalen hoeveel brandstof je wilt inspuiten zonder correctie van de lambda waardes.
Het is een vrij basic verhaal maar het werkt wel.
De setup van speedline had wel lambda en ook een luchtmassameter geloof ik, maar de originele fastchip setup had geloof ik weer geen luchtmassameter maar alleen lambda regeling.
Wat ik me nu bedenk is dat je natuurlijk ook een andere brandstofpomp nodig hebt bij dit systeem, tenminste, ik ga er vanuit dat er meer druk nodig is dan de standaard gtt pomp kan leveren om de injectoren van brandstof te voorzien....
en dan een brandstofdrukregelaar...
het systeem is lambda geregeld. of je dit benut moet je zelf weten, t is geen noodzaak lijkt me. het zou best kunnen dat de sonde bij de set zit?
gtt pomp trekt het prima, je hebt uiteraard wel een andere drukregelaar nodig (3bar) maar die zit er ook bij neem ik aan.
gtt pomp trekt het prima, je hebt uiteraard wel een andere drukregelaar nodig (3bar) maar die zit er ook bij neem ik aan.
Ik had maurice er naar gevraagd op de meeting en ik dacht dat hij toen zei dat het zonder lambda werkte. maar ik kan me vergissen.Riël schreef:het systeem is lambda geregeld. of je dit benut moet je zelf weten, t is geen noodzaak lijkt me. het zou best kunnen dat de sonde bij de set zit?
gtt pomp trekt het prima, je hebt uiteraard wel een andere drukregelaar nodig (3bar) maar die zit er ook bij neem ik aan.
Ik zie lambda en brandstofdruk regelaar niet op de lijst onderdelen staan op de website eigenlijk, maar ik ga MB wel even mailen.
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
als ik het allemaal zo een beetje doorlees zie ik dat de vermogenswinst met injectie even groot of zelfs groter is als die van een andere turbo en hogere druk...
pak nu 2 dezelfde blokjes en steek in 1tje:
groupe a carb
T25 of T2/T25
2.5" pijp
FMIC
en druk op laat zeggen 0.9-1 bar
OF
INJECTIE
+ dan uitlaat en intercooler maar de druk standaard
gaat de GTT met de injectie dan hetzelfde vemogen presteren als hetzelfde blok met een andere turbo en (iets) hogere druk???
dus de balast op het blok word door de hoge druk ook minder waardoor hij langer meegaat...
pak nu 2 dezelfde blokjes en steek in 1tje:
groupe a carb
T25 of T2/T25
2.5" pijp
FMIC
en druk op laat zeggen 0.9-1 bar
OF
INJECTIE
+ dan uitlaat en intercooler maar de druk standaard
gaat de GTT met de injectie dan hetzelfde vemogen presteren als hetzelfde blok met een andere turbo en (iets) hogere druk???
dus de balast op het blok word door de hoge druk ook minder waardoor hij langer meegaat...
Het blijft een feit dat de turbo alles door het nauwe gaatje van een carborateur moet proppen. En in deze toepassing hou je net níet van nauwe gaatjes
Bovendien is een carborateur verre van optimaal in alle omstandigheden, en aan slijtage onderhevig zonder dat je het hoeft te merken. Wat voor de mengselvorming grote gevolgen (kan) hebben en dat kan funest zijn voor de motor.

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
reken maar niet op 8 tientjesTijn schreef: Een nieuwe lambda kost iets van 8 tientjes toch ? en dan een moer in je uitlaat lassen nog natuurlijk.
een beetje goede lambda sonde met verwarming enz zit je op 160 euri minimaal
zo'n dinges als standaard in de 16V zit toch niet sven ? meer heb je niet nodig voor de 16V computer (als hij al labda geregeld is)
Er staat wel een brandstofdrukregelaar bij, dus da's gewoon mijn scheelheid geweest.Tijn schreef: Ik zie lambda en brandstofdruk regelaar niet op de lijst onderdelen staan op de website eigenlijk, maar ik ga MB wel even mailen.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
net even opgevraagd ding kost 98 ex
universeel voor de 16v aangegeven kost 95 ex
en beide zijn verwarmd
universeel voor de 16v aangegeven kost 95 ex
en beide zijn verwarmd
ok. duidelijk.Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:net even opgevraagd ding kost 98 ex
universeel voor de 16v aangegeven kost 95 ex
en beide zijn verwarmd
(ex btw / ex korting ) ?
3 aderige lambda dus verwarmt kost 75 euro incl. een bosch ook nogSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:reken maar niet op 8 tientjesTijn schreef: Een nieuwe lambda kost iets van 8 tientjes toch ? en dan een moer in je uitlaat lassen nog natuurlijk.
een beetje goede lambda sonde met verwarming enz zit je op 160 euri minimaal

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
ja dit was een bosch gezocht op clio16v met kat
prijzen bruto ex
prijzen bruto ex
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Leverancier?oldskool schreef:3 aderige lambda dus verwarmt kost 75 euro incl. een bosch ook nogSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:reken maar niet op 8 tientjesTijn schreef: Een nieuwe lambda kost iets van 8 tientjes toch ? en dan een moer in je uitlaat lassen nog natuurlijk.
een beetje goede lambda sonde met verwarming enz zit je op 160 euri minimaal

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
cartal
http://www.cartal.nl
http://www.cartal.nl
mijn broer:worship:Martijn schreef:Leverancier?oldskool schreef:3 aderige lambda dus verwarmt kost 75 euro incl. een bosch ook nogSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:reken maar niet op 8 tientjesTijn schreef: Een nieuwe lambda kost iets van 8 tientjes toch ? en dan een moer in je uitlaat lassen nog natuurlijk.
een beetje goede lambda sonde met verwarming enz zit je op 160 euri minimaal
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... -18074.jpg[/img]
als je em eruit schroeft en er zit geen cm kool op, dan heb je 95% kans dattie goed werkt.
Als het een schade auto is, is de kans nog groter.
Ik heb zelf een 4 draads gehaald, en gelijk 3 stuks (totaal 10 euries). Zo gelijk spare parts in voorraad.
Natuurlijk stukkie draadboom met contra stekker afgeknipt.
Als het een schade auto is, is de kans nog groter.
Ik heb zelf een 4 draads gehaald, en gelijk 3 stuks (totaal 10 euries). Zo gelijk spare parts in voorraad.
Natuurlijk stukkie draadboom met contra stekker afgeknipt.
Zo te horen kan dat nog handel worden ...
In welke modellen zit standaard een 4-draads ?
In welke modellen zit standaard een 4-draads ?
Aparte massa voor verwarming lijkt mij. Wat minder storingsgevoelig.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
pak zo een beetje elke auto van bouwjaar 1998 en up met een mpi motor
let wel op bmw werkt met sondes die contra geschakeld zijn
vw werkt op bijv. polo golf en bora met speciale weerstanden er in
mwa vga concern dus
let wel op bmw werkt met sondes die contra geschakeld zijn
vw werkt op bijv. polo golf en bora met speciale weerstanden er in
mwa vga concern dus
Hier een paar foto's van het passen van het laatste prototype spruitstuk op een dummy-kop.
Huijzer Motorsport verkoopt een los spruitstuk of compleet ingebouwd systeem en alles daar tussen in. Info via e-mail.
Gerrit.
P.s.: Onderaan concepttekening van carbon (look) collector.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/C405EFImanifold.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/C405EFImanifold2.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/C405 ... JECTOR.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/C405 ... ECTOR2.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/carbon1.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/carbon2.jpg[/img]
Huijzer Motorsport verkoopt een los spruitstuk of compleet ingebouwd systeem en alles daar tussen in. Info via e-mail.
Gerrit.
P.s.: Onderaan concepttekening van carbon (look) collector.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/C405EFImanifold.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/C405EFImanifold2.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/C405 ... JECTOR.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/C405 ... ECTOR2.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/carbon1.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/carbon2.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door speedline op ma 31 jul 2006 14:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Tjah, het loopt onderhand al zo lang omdat dit projekt regelmatig op een zijspoor is beland. Ik kreeg opeens andere projecten omhandenIvo8hoven schreef:Ik snap best dat dit niet zomaar 1,2,3 klaar is....., maar is er misschien iets zinnigs te zeggen wanneer we hier een 5 GT demo van krijgen, met resultaten...?

In ieder geval, een demo zie ik niet 123 komen tenzij iemand bereid is een goede gtt ter beschikking te stellen. (In overleg over hoe de kosten worden verdeeld en in hoeverre de auto gebruikt mag worden voor foto's en een rollenbank sessie.)
Het 1ste spruitstuk is al getest met in mijn ogen goede resultaten in een ruwere vorm; op mijn oude auto. Dit manifold op de foto's heeft de laatste verbeteringen.
Huijzer Motorsport verkoopt het spruitstuk ook los als iemand zelf iets op wil bouwen. Maar wil je een turn-key installatie is dat ook mogelijk.
Geïnteresseerden kunnen (eventueel met kleine groepjes) een afspraak maken om zich te laten bijpraten in Oud-Beijerland door mij en Boy Huijzer.
HiHi mensen binnenkort, auto is net binnen gehaald en wordt gemonteerd.
Kan niet wachten, motorisch standaard wel fmic en 2,1/4 uitlaat.
Heb ff geduld want er moet nog het een en ander aan gebeuren als alles erop zit. Namelijk veerpootschotels en aanpassen FMIC, daarna gaan we geloof ik knallen op de bank in Goes. Ik hoop dat dat knallen positief is.
Uitslagen komen nog, wees geduldig neem geen contact op met personen
in kwestie die hebben het al druk genoeg.
Uitslagen komen er,
Kan niet wachten, motorisch standaard wel fmic en 2,1/4 uitlaat.
Heb ff geduld want er moet nog het een en ander aan gebeuren als alles erop zit. Namelijk veerpootschotels en aanpassen FMIC, daarna gaan we geloof ik knallen op de bank in Goes. Ik hoop dat dat knallen positief is.
Uitslagen komen nog, wees geduldig neem geen contact op met personen
in kwestie die hebben het al druk genoeg.
Uitslagen komen er,
