[R5GTT-i] EFI multi-point injectie systeem

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

voor een ecu van een 16V + ecu-kabelboom ?

hm, ok, als jij het zegt.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Heb 't pas nog aangeschaft... had ik er nog onsteking en lambdasonde bij, want volgens mij heb je dat ook nodig.

Als er hier ook mensen zijn die kapitalen vragen :p een beetje gare 19 16v vind je voor 200 euro trouwens, trek je daar alles vanaf. Kan er ook niets aan doen dat mensen zoveel vragen voor dat spul waar je ze feitelijk dood mee gooien :)

Maar dit is eigenlijk een discussie zonder enige relevantie, vind je niet? :) Ik geef toe, het was mooi geweest als je er 1 setje van kon maken zodat je zelf niet voor dingen hoeft te zorgen.

Maar het lijkt me voor maurice onmogelijk om talloze van die ecu's op voorraad te hebben :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Nee, ik kan me voorstellen dat hij dat niet op voorraad kan nemen, 't was alleen relevant omdat er steeds een richtbedrag voor het hele setje afgegeven was, en dat blijkt uiteindelijk dan net niet het complete bedrag te zijn.

maar je hebt gelijk, voor zulke bedragen mag het geen struikelblok zijn.

Het systeem is volgens mij trouwens niet lambda geregeld, dus die heb je er niet bij nodig. Een nieuwe lambda kost iets van 8 tientjes toch ? en dan een moer in je uitlaat lassen nog natuurlijk.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

waarom is het systeem niet lamba gerelateerd? Je zou zeggen dat wanneer je de motor door de computer gestuurd wordt, je die nodig hebt om bij te sturen toch?
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

nee, een lambda niet perse, al zal je niet de zuinigste setup hebben zo.
Je kan met alleen de map sensor bepalen hoeveel brandstof je wilt inspuiten zonder correctie van de lambda waardes.
Het is een vrij basic verhaal maar het werkt wel.

De setup van speedline had wel lambda en ook een luchtmassameter geloof ik, maar de originele fastchip setup had geloof ik weer geen luchtmassameter maar alleen lambda regeling.

Wat ik me nu bedenk is dat je natuurlijk ook een andere brandstofpomp nodig hebt bij dit systeem, tenminste, ik ga er vanuit dat er meer druk nodig is dan de standaard gtt pomp kan leveren om de injectoren van brandstof te voorzien....

en dan een brandstofdrukregelaar...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

het systeem is lambda geregeld. of je dit benut moet je zelf weten, t is geen noodzaak lijkt me. het zou best kunnen dat de sonde bij de set zit?

gtt pomp trekt het prima, je hebt uiteraard wel een andere drukregelaar nodig (3bar) maar die zit er ook bij neem ik aan.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Riël schreef:het systeem is lambda geregeld. of je dit benut moet je zelf weten, t is geen noodzaak lijkt me. het zou best kunnen dat de sonde bij de set zit?

gtt pomp trekt het prima, je hebt uiteraard wel een andere drukregelaar nodig (3bar) maar die zit er ook bij neem ik aan.
Ik had maurice er naar gevraagd op de meeting en ik dacht dat hij toen zei dat het zonder lambda werkte. maar ik kan me vergissen.

Ik zie lambda en brandstofdruk regelaar niet op de lijst onderdelen staan op de website eigenlijk, maar ik ga MB wel even mailen.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

als ik het allemaal zo een beetje doorlees zie ik dat de vermogenswinst met injectie even groot of zelfs groter is als die van een andere turbo en hogere druk...

pak nu 2 dezelfde blokjes en steek in 1tje:

groupe a carb
T25 of T2/T25
2.5" pijp
FMIC
en druk op laat zeggen 0.9-1 bar

OF

INJECTIE
+ dan uitlaat en intercooler maar de druk standaard

gaat de GTT met de injectie dan hetzelfde vemogen presteren als hetzelfde blok met een andere turbo en (iets) hogere druk???

dus de balast op het blok word door de hoge druk ook minder waardoor hij langer meegaat...
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Het blijft een feit dat de turbo alles door het nauwe gaatje van een carborateur moet proppen. En in deze toepassing hou je net níet van nauwe gaatjes :p Bovendien is een carborateur verre van optimaal in alle omstandigheden, en aan slijtage onderhevig zonder dat je het hoeft te merken. Wat voor de mengselvorming grote gevolgen (kan) hebben en dat kan funest zijn voor de motor.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Tijn schreef: Een nieuwe lambda kost iets van 8 tientjes toch ? en dan een moer in je uitlaat lassen nog natuurlijk.
reken maar niet op 8 tientjes
een beetje goede lambda sonde met verwarming enz zit je op 160 euri minimaal
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

zo'n dinges als standaard in de 16V zit toch niet sven ? meer heb je niet nodig voor de 16V computer (als hij al labda geregeld is)
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Tijn schreef: Ik zie lambda en brandstofdruk regelaar niet op de lijst onderdelen staan op de website eigenlijk, maar ik ga MB wel even mailen.
Er staat wel een brandstofdrukregelaar bij, dus da's gewoon mijn scheelheid geweest.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

net even opgevraagd ding kost 98 ex
universeel voor de 16v aangegeven kost 95 ex
en beide zijn verwarmd
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:net even opgevraagd ding kost 98 ex
universeel voor de 16v aangegeven kost 95 ex
en beide zijn verwarmd
ok. duidelijk.

(ex btw / ex korting ) ?
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:
Tijn schreef: Een nieuwe lambda kost iets van 8 tientjes toch ? en dan een moer in je uitlaat lassen nog natuurlijk.
reken maar niet op 8 tientjes
een beetje goede lambda sonde met verwarming enz zit je op 160 euri minimaal
3 aderige lambda dus verwarmt kost 75 euro incl. een bosch ook nog (0)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

ja dit was een bosch gezocht op clio16v met kat
prijzen bruto ex
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

oldskool schreef:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:
Tijn schreef: Een nieuwe lambda kost iets van 8 tientjes toch ? en dan een moer in je uitlaat lassen nog natuurlijk.
reken maar niet op 8 tientjes
een beetje goede lambda sonde met verwarming enz zit je op 160 euri minimaal
3 aderige lambda dus verwarmt kost 75 euro incl. een bosch ook nog (0)
Leverancier? :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Martijn schreef:
oldskool schreef:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:
Tijn schreef: Een nieuwe lambda kost iets van 8 tientjes toch ? en dan een moer in je uitlaat lassen nog natuurlijk.
reken maar niet op 8 tientjes
een beetje goede lambda sonde met verwarming enz zit je op 160 euri minimaal
3 aderige lambda dus verwarmt kost 75 euro incl. een bosch ook nog (0)
Leverancier? :)
mijn broer:worship:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a399/ ... -18074.jpg[/img]
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

op iedere sloop zijn tientallen van die sensoren te vinden.
Hooguit 5 euries de stuk.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ja dan is ook nog de vraag of die goed werkt :)
robert
Berichten: 2997
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: zuid-holland *doe mee met RTC*

als je em eruit schroeft en er zit geen cm kool op, dan heb je 95% kans dattie goed werkt.
Als het een schade auto is, is de kans nog groter.

Ik heb zelf een 4 draads gehaald, en gelijk 3 stuks (totaal 10 euries). Zo gelijk spare parts in voorraad.
Natuurlijk stukkie draadboom met contra stekker afgeknipt.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Zo te horen kan dat nog handel worden ...
In welke modellen zit standaard een 4-draads ?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Heel veel jappen vind je ze in terug. Ik kwam er laatst ook 1 tegen in een Alfa 146.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

wat is het voordeel van 4draads??
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Aparte massa voor verwarming lijkt mij. Wat minder storingsgevoelig.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

pak zo een beetje elke auto van bouwjaar 1998 en up met een mpi motor

let wel op bmw werkt met sondes die contra geschakeld zijn
vw werkt op bijv. polo golf en bora met speciale weerstanden er in
mwa vga concern dus
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Hier een paar foto's van het passen van het laatste prototype spruitstuk op een dummy-kop.

Huijzer Motorsport verkoopt een los spruitstuk of compleet ingebouwd systeem en alles daar tussen in. Info via e-mail.

Gerrit.

P.s.: Onderaan concepttekening van carbon (look) collector.

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/C405EFImanifold.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/C405EFImanifold2.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/C405 ... JECTOR.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/C405 ... ECTOR2.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/carbon1.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/carbon2.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door speedline op ma 31 jul 2006 14:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Hey speedo, Alles kits.

Ziet er mooi uit man.. In samenwerking met wie gaat dit nu?
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Abel schreef:Hey speedo, Alles kits.

Ziet er mooi uit man.. In samenwerking met wie gaat dit nu?
Huijzer Motorsports - Engines and Suspensions uit Oud-Beijerland.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ik snap best dat dit niet zomaar 1,2,3 klaar is....., maar is er misschien iets zinnigs te zeggen wanneer we hier een 5 GT demo van krijgen, met resultaten...?

:wink:
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Ivo8hoven schreef:Ik snap best dat dit niet zomaar 1,2,3 klaar is....., maar is er misschien iets zinnigs te zeggen wanneer we hier een 5 GT demo van krijgen, met resultaten...?

:wink:
Tjah, het loopt onderhand al zo lang omdat dit projekt regelmatig op een zijspoor is beland. Ik kreeg opeens andere projecten omhanden :p

In ieder geval, een demo zie ik niet 123 komen tenzij iemand bereid is een goede gtt ter beschikking te stellen. (In overleg over hoe de kosten worden verdeeld en in hoeverre de auto gebruikt mag worden voor foto's en een rollenbank sessie.)

Het 1ste spruitstuk is al getest met in mijn ogen goede resultaten in een ruwere vorm; op mijn oude auto. Dit manifold op de foto's heeft de laatste verbeteringen.

Huijzer Motorsport verkoopt het spruitstuk ook los als iemand zelf iets op wil bouwen. Maar wil je een turn-key installatie is dat ook mogelijk.

Geïnteresseerden kunnen (eventueel met kleine groepjes) een afspraak maken om zich te laten bijpraten in Oud-Beijerland door mij en Boy Huijzer.
Mike L.
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 16:57
Contacteer:

HiHi mensen binnenkort, auto is net binnen gehaald en wordt gemonteerd.
Kan niet wachten, motorisch standaard wel fmic en 2,1/4 uitlaat.
Heb ff geduld want er moet nog het een en ander aan gebeuren als alles erop zit. Namelijk veerpootschotels en aanpassen FMIC, daarna gaan we geloof ik knallen op de bank in Goes. Ik hoop dat dat knallen positief is.
Uitslagen komen nog, wees geduldig neem geen contact op met personen
in kwestie die hebben het al druk genoeg.
Uitslagen komen er, :biertjuh:
Plaats reactie