[clio16v] CO waarde naar beneden...voor apk...spoed!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Jasper16v

Ik wil morgen met de clio (1.8 opgeboord 2.0) naar de apk maar ik vrees voor een te hoge co waarde. Vorig jaar was het krap aan en hebben ze hem goed gekeurd.

Zijn er trucjes om de co (tijdelijk) te verlagen? Kat zit eronder. Ik ga hem sowieso goed warm rijden van te voren.

Ik kwam hier laatst in een topic iets tegen over een slang dicht knijpen o.i.d. Kan het topic alleen niet meer vinden...

Er is enigzins spoed bij....bvd
Menno

Ontzettend fuckin heet stoken, dat maakt vaak net 't verschil. De oorzaak van dat hoge CO is heeeel erg vaak een verouderde lambdasonde. Nieuwe d'r in, scheelt een jas.
rev it like a rental
Jasper16v

Deze lambdasonde zit er nu sinds het nieuwe blok in. Wat zal het zijn...2 jaar max en 35000 km.
Christian

nou hier komt de mijne ook een opgeboord blokje :D

mijn co was ook tehoog met de apk dus toen hebben wij een slangenklem op de aanvoer gezet en heel rustig dicht gedraait toen die onder de 0.5 zat was het goed :)

hoe hoog was je co dan?
mikko
Contacteer:

Mijn opgeboorde blokje had geen problemen, met een kat eronder en een hele dichte Sebring demper kwam hij er doorheen.
Wel even erg goed warm gereden :),
Jasper16v

Ben net ff bij een keurstation geweest en de beste man wilde de co wel ff testen. Nu blijkt dus dat de motor niet helemaal stationair loopt en daardoor schommelt de co erg. De motor loopt zeg maar 3 sec goed stationair en kwakkelt dan wat in voor paar seconden, de co loopt dan omhoog.

Ik moet dus de motor beter stationair laten lopen...
Donleben
Contacteer:

Zorg eerst dat ie knap stationair loopt. Maak de boe rondom het gaskleppenhuisl ff schoen en stel het even opnieuw af. Kijk ook naar je bekabeling van je lambdasonde. Kijk of het nog helemaal goed zit en of de 2 witte draden niet omgekeerd zitten.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
mikko
Contacteer:

Heb je geen scherpere nokkenassen, dan loopt ie namelijk vrij beroerd stationair.
En daar is niet al teveel aan te doen..ik vind het niet erg :D
Jasper16v

Ik heb geen scherpere nokkenassen.
Zorg eerst dat ie knap stationair loopt. Maak de boe rondom het gaskleppenhuisl ff schoen en stel het even opnieuw af. Kijk ook naar je bekabeling van je lambdasonde. Kijk of het nog helemaal goed zit en of de 2 witte draden niet omgekeerd zitten.
Wat bedoel je met, stel het opnieuw af?
Donleben
Contacteer:

Maak je stappenmotor even schoon en stel je tps opnieuw af. Tevens even kijken hoe je kabel zit en in hoeverre het boutje nog tegen je boogje van je gaskabel komt. (kan even niet op de naam komen...)

Ook handig: http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... en#1522025
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Alpine
Contacteer:

Jasper16v schreef:De motor loopt zeg maar 3 sec goed stationair en kwakkelt dan wat in voor paar seconden, de co loopt dan omhoog.
Reken maar op je Lambda,had de laatste keuring ook een schommelend
stationair toerental en een CO van 7 en hoger.
Na van alles te hebben nagekeken en schoongemaakt de Lambda vervangen en het was goed.
Signaal van de Lambda komt niet goed door waardoor de ECU verkeerde waardes krijgt en zo het stationair toerental laat schommelen (in mijn geval)
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Jasper16v

Gister laten keuren....afkeur.

- fuseekogel RV
- handrem LA
- lamba waarde te hoog (1,2 ipv 1,03 oid). CO waarde was prima.

We gaan nu ff de lamba checken en schoonmaken en kijken hoe het dan is. En anders maar dat ding vervangen en hopen dat dat het probleem is.
Plaats reactie