Clio Donleben -> 2.0 16v is VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Donleben schreef:Alleen heb ik die pinnetjes dus verwijderd.... :wink:
oke vandaar :D
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Je kan zo de achterruit eruit drukken (althans van buitenaf wordt t meer eruit pulken :D ) met een beetje voorzichtigheid. Moet je wel uitkijken dat je de achterruitverwarming aansluitingen niet kapottrekt.

En van binnenuit gaat t makkelijker dan van buitenaf :lol: :D

grtz jiggy
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

zet aan de lader man !
plus op een dikke plus kabel en de min aan het staal van de bak en hoppa klik en open
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Ik heb hem open gekregen zonder schade te maken en hij staat nu weer voor de deur.
Over anderhalve week gaat er weer wat gebeuren aan de clio.
Ben wel benieuwd of t allemaal gaat lukken zoals ik dat wil en hoe ie weer rijdt! :foto:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Donleben schreef:Deze Williams-bak ligt nu wel in de schuur en nog geborgd ook.
Renault-Cup tipje! Gekocht van een rallyrijder. :wink:
Dit is die bak die MartijnB te koop had staan of niet?
Hoe zit die borging precies?

Gr, Frits.
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Het heeft allemaal even geduurd, maar nu is het dan zover. De ombouw nara een nieuwe 2 liter met JC5-bak is begonnen. >-)

Mede door de lange levertijd van bepaalde onderdelen was het op een laag pitje komen te staan.
Nu hoop ik dat ik over twee weekjes weer kan rijden. Hieronder een aantal foto's welke ik vanmiddag heb genomen.
Van de week moet t blok helemaal af zijn. Er komen allemaal nieuwe lagers, pakkingen en zuigeveren in.

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0259k.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0254k.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0249k.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0252k.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0250k.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0253k.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/PICT0255k.jpg[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Remi16v
Berichten: 425
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 20:56
Locatie: Alkmaar

Ziet er gaaf uit melvin!

Ben benieuwd naar t resultaat!! (Y) :worship:

Succes!! (Y)
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Het blok zit voor een groot gedeelte weer in elkaar en staat weer helemaal netjes op tijd.
Moest hiervoor wel even voor naar een ander bedrijf, maar dat was wel net zo makkelijk. (Y)

Ook het motorruimte en subframe weer wat schoon gemaakt. Rest moet nog...

Van de week wordt het blok weer verder afgebouwd en ook voorzien van een verse waterpomp.
Ik hoop dat ik binnenkort allemaal weer mag gaan proberen, want het begint wel weer te kriebelen! 8)

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/0105 ... CT0251.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/0105 ... CT0253.jpg[/img]
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Mijn koppeling moet ook worden vervangen, maar moet vanavond beslissen
of ik een Sachs Powerclutch doe of een standaard Valeo koppeling. De koppeling is baggervet (lekkage bak).

De standaard koppeling kost bij Brezan incl korting en BTW 117,- Euro.
Wat kost een Powercutch tegenwoordig voor een Williams?

Welke van de 2??????? Wat zijn de voors en tegens??????
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

sachs kan 25% meer koppel aan ten opzichte van een orginele, reken maar uit dus :p
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Hij is besteld: AK7791 Koppelingskit Sachs Power Clutch 125.10 8)
Viel toch mee qua prijs en weet ik zeker dat ie niet door gaat slippen,
wat mogelijk een standaard koppeling bij meer vermogen wel zou doen.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

heb er hier ook een liggen, heb er in gezeten al, ging prima met 191 pk
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

siem is vast weer blij met je :lol:
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Financieel gezien wel ja! Het is nu wel de bedoeling dat t op gaat schieten, dus ik ben beniewd!
Ik hoop dat we beiden net zo blij zullen zijn. Alleen wel ff hopen dat alles
zonder problemend draait.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Je hebt hem verkocht? (U)
jj schreef:wie kan me helpen me clio op te halen met autotransport
heb me oude clio 16 v teruggekocht,met kapot blok
maar clio moet van zwaag naar lelystad
pm me maar voor meer info
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

jj heeft zijn zilveren terug gekocht.
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Hij heeft dus niet mijn clio gekocht, maar ik ben helaas in staat om de clio wel te gaan verkopen. De auto rijdt nog steeds niet en staat nu nog steeds in Zwaag. :(

Ik had de clio weggebracht voor montage van een JC5-bak en het reviseren en monteren van een 2 liter Williams onderblok, met behoud van mijn cilinderkop. De is p/m 20.000 km geleden gereviseerd geweest en voorzien van Megane inlaatkleppen en 286 graden Catcams nokkenassen met een verstelbare nokkenassen en 16 nieuwe klepstoters. Het bedrijf wist dat dat in mijn auto zat en is akkoord gegaan met de klus.

Toen de boel gedemonteerd was, kwamen zij er achter dat ze de nokkenassen niet makkelijk konden afstellen, omdat er geen merktekens op de nokkenastandwielen stonden. Daarom heb ik het blok naar Heerhugowaard gebracht, waar zij zo de nokkenassen af konden stellen.

In Heerhugowaard bleek dat hij helemaal niet op tijd was gemonteerd. Ze zouden het op het oog op tijd zetten, maar bij de cilinder aan de kant van de distributie stond een klep al tegen de cilinder. In Heerhugowaard is het afgesteld en zij adviseerden om gelijk een compressiemeting te doen.

Tijdens het afstellen van de nokkenassen, zijn er een paar inbusboutjes stuk gedraaid (slap materiaal). Hierdoor heb ik ze door andere boutjes vervangen, met een iets diepere kop.

Het blok is toen in Zwaag weer in de auto gemonteerd. Bij het starten gaf hij een tik, dus zijn ze gestopt. Het blok is er weer uitgehaald om te gaan kiken wat er nu was. Ze konden het blok maar voor de helft ronddraaien en kwam niet meer in het gebied van de aangebrachte merktekens. Bleek dat de boutjes van de nokkenastandwielen tegen de binnenkant van de distributiekap te zijn gelopen, waardoor de timing niet meer klopte. Bij het monteren van de distributiekap is er niets opgevallen en ze hebben het blok niet rondgedraaid.

Hierop heeft Zwaag weer het blok op tijd gezet aan de hand van de door mij genomen foto's. Vervolgens hebben zij het blok weer ingebouwd en een compressiemeting gedaan. Hieruit bleek dat de compressie bij de cilinder aan de kant van de distributie niet goed was, dus weer het blok eruit....

Bleek dat de uitlaatklep krom was gegaan, dus die ook maar vervangen en alles weer in elkaar gezet. Vandaag kreeg ik dan het belletje dat alles was gemonteerd en dat er weer een tik in de motor zit.

Nu weten ze er in Zwaag even geen raad meer mee en ze hebben mij voorgesteld om een standaard kop te monteren met standaard nokkenassen. Het lukt ze namelijk niet om deze kop te monteren die hiervoor gewoon goed was.

Al met al lekker beroerd, want na een paar maanden kan ik dus nog steeds niet rijden en het was niet de bedoeling om er alleen maar een 2 liter van te maken. Nu ben ik er een bestwel een beetje klaar mee en vraag me nu ook af wat handig is........ :@
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Ik had allang afscheid genomen van die perenkist...., koop gewoon een Willie en klaar ben je... :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik weet niet waarom je m daar op hebt laten bouwen (heb er verder ook geen ervaring mee) maar als ze daar niet weten hoe ze dat ding en mekaar moeten zetten en af moeten stellen, waarom beginnen ze er dan aan?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tja ik denk ook aan partic, alleen is made wel iets uit de buurt voor je..
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

partic? :P

patrick ;)
Frits Clio 16v
Berichten: 1455
Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
Locatie: Utrecht

Damn, dat is wel gaar man.
Ze weten dus ook niet waar die laatste tik door komt?

Lijkt me een beetje zonde om er een standaard kop op te zetten.
Want die kop heeft ook al genoeg gekost lijkt me.

Succes ermee,
Frits.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

idd! Btje zonde als ze dat om gaan zetten...
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Geen leuke verhalen Melvin (N)

Kunnen ze in HHW dat blok niet verder voor je opbouwen? Of idd Patrick vragen hier op het forum....

Het mag iig al weer genoeg kosten (N) :(
Alleen nog maar VW!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dit betaal je neem ik aan niet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Schiet lekker op zo
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Man man, het zit je ook niet mee he. Welk bedrijf is dat in HHW? Zwaag is Siem neem ik aan.

En hoe stellen ze de nokkenassen dan af? Gewoon met gradenmeter en een bepaalde lift bij een bepaalde gradenstand volgens nokkenasfabrikant mag ik hopen?

Ik zou zeggen, nix betalen, ff doorbijten en dan als ie rijd diep zuchten en brede smile trekken als je gasgeeft ;)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

komop, hou die clio op de weg. hoop echt dat hij nog in orde komt voor je, zeker na alle investeringen.

succes (Y)
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nou ik zou maar even een paar km willen rijden als patrick dat blokje goed voor je maakt
je kunt het of je kunt het niet he
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

sjonge wat een prutsers die garages zeg.
gewoon zelf doen of naar een echte specialist gaan.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Zuur man dit.

Hebben ze nog opnieuw compressie gemeten nu dan met de huidige tik erin? Als het wederom een klep zou zijn zou je ook wederom compressieverlies moeten hebben.

Mischien is het een optie om de standaard pully's te monteren, dan weet je inelkgeval zeker dat het zaakje op tijd staat. De verstelbare pully's kan je er altijd later nog op laten zetten door iemand die het wél begrijpt.

Succes ermee.
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Doordat ik toch goede berichten had gehoord van dit bedrijf ben ik daar ook gaan informeren over wat het zou gaan kosten. De kosten vielen best mee in vergelijking met andere bedrijven. Het bedrijf is Kroonenburg in Zwaag en noemen zich ook ‘De Renault Specialist’… Degene die het heeft aangenomen wist van te voren wat er aan mijn blok was gebeurd en vond dit allemaal geen probleem. Pas toen de boel uit elkaar was (afstellen nokkenassen) stonden ze met het handen in het haar. Tevens konden ze het ook niet zonder goede merktekens in elkaar zetten. Daarom heb ik het blok toen naar Hurricane in Heerhugowaard gebracht, die er naar mijn mening wel meer verstand van hebben. Het afstellen deden ze ook naar de fabrieksopgave en hebben de lift iets minder gezet, zodat het naar hun mening beter zou gaan lopen. Ze hebben alles netjes afgesteld met digitaal meetapparatuur.

Nu is het even wachten op de prijsopgaven die ik ga krijgen en wat ze dan voor eigen rekening gaan nemen. Ik wil gewoon dat de boel weer goed loopt en ik ben er natuurlijk niet aan begonnen om een standaard 2 liter te monteren. De kop was helemaal goed, dus dat moeten ze maar gaan maken lijkt mij!

De compressie moet nog gemeten worden, dus ik wacht dat ook nog even af. Er zitten 16 ( nog bijna) nieuwe klepstoters in. Als de kleppen wel recht zijn, wat kan dan nog meer een tik veroorzaken in een motorblok (cilinderkop)?

Riël, in hoeverre kun je dan iets niet betalen bij een garage? Ze zijn niet aangesloten bij de BOVAG, dus wat kan ik daar in ondernemen. Tevens betaal ik ook nog steeds mijn verzekering en wegenbelasting, omdat het maar een paar weken zou duren. Iemand ervaring?

Als ik hem bijvoorbeeld naar Patrick of iets anders laat brengen, zit ik ook met (drie)dubbele kosten, dus wacht eerst de prijsopgaven maar op. Misschien lukt t ze toch wel na een aantal maanden…
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Ik had eigenlijk wel verwacht dat Siem (en die zaak = oude Renault dealer) er verstand van hadden. Ik ben daar ook weleens geweest (komt mijn GTE blok nu ook vandaan) en heb toch eens even bij Siem gekeken en die was toen met zijn blok van zijn dikke turbo bezig en dat zag er allemaal erg netjes uit. en ik heb gezien wat er allemaal in de garage stond en daar was toch ook genoeg aan gedaan. :S

Maar is allemaal goed klote, met wie regel je alles bij kroonenburg? Voor zover ik weet is die Siem best redelijk dus misschien kun je er met de kosten wel aan uitkomen
Donleben
Berichten: 1384
Lid geworden op: zo 6 jul 2003 23:05
Locatie: Alkmaar (N-H) Real Name: Melvin
Contacteer:

Het is gewoon ook een kwestie van afwachten, maar mijn geduld begint nu een beetje op te raken. Ik wil gewoon weer rijden, want een paar maanden zonder auto en gewoon alles doorbetalen is geen pretje.... :(

Misschien komt t allemaal netjes in orde. Ben benieuwd wat Siem van de week heeft te melden. Moet ook zeggen dat ze ook goed werk leveren hoor, maar dat dit misschien net iets te veel is.
Ik heb nog wat F7R onderdelen liggen
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Het is in mijn ogen een risico van een garage hebben. Soms zit je met een kloteklus waar je de klant niet de dupe van kan laten worden.

Ben er deze week geweest en die Siem ook nog gesproken. Lijkt me een aardige gast en weet ook wel wat ie doet. Maargoed, ik kan me de positie goed voorstellen van hun.

@donleben of bart of patrick,
het is toch zo dat bij die 2literblokjes de markering niet uitkomt met het eigenlijke BDP? Ik heb dat bij die mensen aangedragen omdat we daar met het blokje van Ruud ook even naar gekeken hebben. Het is me alleen nog onduidelijk of ze dat nu weten of niet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie