Sanderrrs Williams - Motorsteun probleem opgelost

Vertel hier alles over je project.
Sanderrr

Het gaat om de steun aan de distributiezijde naast het reservoir van de stuurbekrachtiging.
Als ik van de week tijd heb maar even langs de dealert, misschien meteen multiriem laten vervangen als ze de motorsteun toch los hebben.
LotuzClioWilliams

Oh, die motorsteun. Zeg dat dan meteen. ;)

[img]http://www.f7power.com/forum/images/par ... ogy_40.jpg[/img]
Sanderrr

Ik heb nog eens goed gekeken (had ik misschien wat eerder moeten doen :p ) maar het gaat om de bout die in het rubber geval zit. Het uiteinde van die bout is met borgmoer en al afgebroken.
Die bout zit aan de onderkant van dat rubber er dus nog in. Kan je die op een eenvoudige manier eruit krijgen?
Sanderrr

Vorige week de Clio naar de dealert gebracht om het probleem van het bonken van de motor op te laten lossen. Naar de dealer was al een eenmalige actie, maar ik weet nu zeker dat ik daar niet meer terug kom.

Ik werd gebeld dat er een motorsteun gescheurd was en dat die vervangen zou worden. Ook hebben ze de multieriem vervangen zoals ik gevraagd had.

De dag dat ik klaar was werd ik gebeld dat de koppelingskabel op knappen stond en of ze dat ook wilden repareren. Aangezien het andere al meer dan 400 euro kostte wilde ik dit zelf doen. 's Middags werd ik weer gebeld dat de koppelingskabel het begeven had bij het naar buiten rijden.

Vandaag bij Brezan koppelingskabel gehaald, Clio opgehaald en zonder koppeling naar huis gereden en koppelingskabel vervangen. Was voor zover ik kon zien weinig met de Clio gebeurd.

Maar toen ik met koppeling even ging rijden bleek dus dat het gebonk niet minder geworden is (N) Het is nog precies hetzelfde bij snel schakelen en gas los :@ Volgens de nota is er een nieuwe motorsteun in gegaan, maar er is dus geen verschil. Dus maandag maar weer even een bezoekje plegen aan die klotedealer en net zolang doorzeuren totdat het probleem opgelost is, want dat mag wel voor meer dan 400 euro lijkt mij.

Heb verder al wat tips gehad voor andere garages (Y) Dus volgende keer hopelijk wat betere verhalen.
-Ray-
Contacteer:

afschieten die gasten..... zooo jammer dit! had dit nou op een zondagmiddag met Stevie gedaan ofzo, die had het niet voor 400 maar ws voor een kissie bier gedaan (issie tegenwoordig dol op ;) )

laat je niet afschepen maandag, en zeker niet door die rooie etter bij de receptie. hoop stampij maken en desnoods geld terugvragen!
Immer wieder die verdammte Holländer
antoine
Car: Renault Clio III RS

Misschien zijn je andere motorsteunen ook kapot of versleten?
Sanderrr

-Ray- schreef:afschieten die gasten..... zooo jammer dit! had dit nou op een zondagmiddag met Stevie gedaan ofzo, die had het niet voor 400 maar ws voor een kissie bier gedaan (issie tegenwoordig dol op ;) )

laat je niet afschepen maandag, en zeker niet door die rooie etter bij de receptie. hoop stampij maken en desnoods geld terugvragen!
Er klopt echt geen reet van wat ze gedaan hebben met die motorsteunen en wel de volle prijs rekenen. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze een proefrit gemaakt hebben. Toen ik ging testen was ik de straat nog niet uit of ik voelde het al.

En sinds wanneer Steven aan het bier? Ik heb hem het een keertje zien doen en toen heeft hij naderhand nog wat straatpizza's neergelegd :lol:
-Ray-
Contacteer:

je hebt altijd nog garantie op reparaties? gewoon verhaal halen, wie niet waagt die niet wint...

en ja bier, ineens heb je het :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Remco_Rs
Contacteer:

Heb je niet gewoon meteen de dealer gebeld ,nadat je het probleem nog steeds had?? En als ik het goed begrijp hebben ze naar aanleiding van jou klacht eerst de motorsteunen gecheckt ,waaruit bleek dat die dus stuk was .Wat eventeel het probleem had kunnen zijn..En hun hebben jou dus daarover gebeld waaruit ook bleek dat de koppelingskabel niet meer goed was.en bij het naar buiten rijden is gebroken....Dus hun hebben niet gereden met jouw auto om te kunnen controleren of het probleem weg was? vanwege het feit dat de koppelingskabel was gebroken,Als ik het goed begrijp???
Sanderrr

Toen ik erachter kwam waren ze al gesloten. En op de bon staat dat er een korte proefrit gemaakt is en aan de dagteller is ook te zien dat er een klein stukje mee gereden is. Maandag maar even nagaan wat het nou is...
Remco_Rs
Contacteer:

Inderdaad gewoon eff langsgaan ,Het zal allemaal wel goed komen.Wat ik mij wel kan indenken ,is dat ze vooraf een proefritje hebben gemaakt op het probleem te kunnen constateren,en er van uit zijn gegaan dat het de motorsteun was .Aangezien die ook stuk was...En als eindcontrole niet hebben gereden aangezien de koppelingskabel was gebroken.Maarja dat is nu allemaal gissen natuurlijk ,dus gewoon eff afwachten wat ze te zeggen hebben.
PatrickG

Sanderrr schreef:Toen ik erachter kwam waren ze al gesloten. En op de bon staat dat er een korte proefrit gemaakt is en aan de dagteller is ook te zien dat er een klein stukje mee gereden is. Maandag maar even nagaan wat het nou is...
Dagteller indrukken als ze gaan rijden :wink:
Sanderrr

Patrick (Basic) schreef:
Sanderrr schreef:Toen ik erachter kwam waren ze al gesloten. En op de bon staat dat er een korte proefrit gemaakt is en aan de dagteller is ook te zien dat er een klein stukje mee gereden is. Maandag maar even nagaan wat het nou is...
Dagteller indrukken als ze gaan rijden :wink:
*zucht* moet je hem natuurlijk niet op 0 zetten als je je auto daar neerzet, maar gewoon de stand onthouden :p
PatrickG

Ja oke :P
PATRICK-CLIO

haha :lol:
Sanderrr

Vandaag weer bij de dealert geweest. Ze hadden dus geen testritje kunnen maken omdat de koppelingskabel gebroken was, dus vanmiddag maar een stukje gereden.
Het gebonk komt hoogst waarschijnlijk van de motorsteun die tegen het spruitstuk komt. Er zit nauwelijks ruimte tussen en de plekken zijn ook zichtbaar op het spruitstuk. Ik mag weer een nieuwe afspraak maken en dan gaan ze kijken of ze het beter kunnen afstellen of met andere bout vast kunnen zetten.
Zijn er meer mensen met een devil spruitstuk die hier ooit last van gehad hebben?
PatrickG

Ik heb wel een beetje last van mn uitlaat tegen de carosserie, maar dat zit volgens mij achteraan.

Tegen ze motorsteun komt die niet echt aan...
NielsT

Ik heb nog wel een origineel spruitstuk in de aanbieding hoor? Wil ik best wel ruilen voor jouw Devil :D >-)
Harm
Car: Renault Grand Espace
Contacteer:

Sanderrr schreef:Vandaag weer bij de dealert geweest. Ze hadden dus geen testritje kunnen maken omdat de koppelingskabel gebroken was, dus vanmiddag maar een stukje gereden.
Het gebonk komt hoogst waarschijnlijk van de motorsteun die tegen het spruitstuk komt. Er zit nauwelijks ruimte tussen en de plekken zijn ook zichtbaar op het spruitstuk. Ik mag weer een nieuwe afspraak maken en dan gaan ze kijken of ze het beter kunnen afstellen of met andere bout vast kunnen zetten.
Zijn er meer mensen met een devil spruitstuk die hier ooit last van gehad hebben?
Nee, geen last van gehad.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ik vind het een beetje een raar verhaal... :S

Ik had dan wel geen Devil, maar wel een ander RVS spruitstuk en nooit ergens last van gehad. Marcel nu ook niet, geloof ik.
Steven
Car: M536

Ik geloof er weinig van Sander, owee als je nu weer wat moet betalen he... dan fikken we die toko af :D
PatrickG

Dan gaan we met zn allen naar binnen en pissen we alle auto's onder 8)
joeri_16V
Car: megane 2

of je draait ff zo'n bruine rakker op de balie
Sanderrr

Ik zou eigenlijk even de voorkant op moeten krikken het even gaan bekijken. Maar laat is daar vanavond nou net geen zin in hebben :~ Morgen weer een dag :)
En volgens de bon heb ik al betaald voor het afstellen van de motorsteunen. Dat is niet goed gedaan, dus valt onder garantie.
Strijder

Wat een gekloot allemaal zeg, ik heb hier zelf ook geen last van (devil uitlaatspruitstuk)
Christian

ik had laatst ook heel erg gebonk

ik zou maar eens naar je top lagers kijken van je schokdempers deze waren bij mij op rammerpassing gaan staan zat meer als een 1mm speling op even iets bij elkaar gedrukt en over was het
Sanderrr

Net had ik toch even zin, ligt aan het zonnetje waarschijnlijk. Heb de auto even opgekrikt en de motorsteun bekeken.

Er zit inderdaad een bout dicht op het spruitstuk en die heeft het spruitstuk alle lange tijd geraakt, want er zit een flinke slijtplek op...

Het enige vreemde is dat de steun (naar mijn mening) in de niet logische richting beweegt. Heb er maar even een fotootje van geschoten. Morgen maar even een nieuwe afspraak maken voor het opnieuw afstellen.

[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/sandervanriel/Bonk.jpg[/img]

[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/sander ... /Bonk2.jpg[/img]
PatrickG

Vaag dat die bij jouw een stuk dichter erop lijkt te zitten. Of je spruitstuk beweegt meer...
Bart V

Ik had dit probleem ook met een elia spruitstuk, en heb gewoon een stuk van de motorsteun afgslepen. Het staal onder de moer is redelijk overbodig, en als je dat wegslijpt gaat het net. Dat spruitstuk + voorpijp wat ik heb was eigenlijk voor op een 19 16V, en vandaar dat het net niet lekker paste op de clio. Het is niet de mooiste oplossing, maar het probleem is wel weg, en het kan geen kwaad verder.
Strijder

Binnenkort moet ik er weer eventjes onder liggen zal meteen ff kijken hoe het bij mij zit.
R(ay)Si

Had ik ook bij mijn RSi dit, en dat met het standaard spruitstuk (rest Devil)

Ik heb gewoon de eindpijp wat verplaatst en toen was het weg....
Alleen nog maar VW!
Sanderrr

Van de week de auto weer naar de dealert gebracht. Ze hebben mijn uitlaat iets verhangen zodat er een paar cm ruimte tussen spruitstuk en motorsteun zit. Heb nu geen last meer van gebonk, rijdt een stuk prettiger met de gang erin :)
Plaats reactie