Sanderrrs Williams - Motorsteun probleem opgelost

Vertel hier alles over je project.
Sanderrr

Na een aantal maanden een Fiat Bravo JTD gereden te hebben, heb ik afgelopen week toch weer de sleutel van een snelle Renault in ontvangst genomen. Na al Clio 16v gereden te hebben was het nu tijd voor het betere werk, Clio Williams.

Nadat ik een aantal Clio's getest had is deze als beste eruit gekomen. Een phase 2 Clio Williams uit 1994 met 129.000 km op de teller. Het blok is door Achterberg aangepast. Helaas is er niet helemaal bekend wat er precies mee gebeurd is, maar het is waarschijnlijk de cilinderkop die aangepast is en dat is ook goed te merken :) Verder is er een devil spruitstuk achter geplakt en een K&N luchtfilter met luchtaanvoer naast de mistlamp ingezet.

Hij zit nog goed in de lak, begint alleen heel lichtjes te roesten bij rechterachterscherm. Dat wil ik binnenkort wel behandelen. Ook ben ik nog niet helemaal tevreden met de remmerij, dus dat wil ik de komende tijd ook gaan upgraden. En verder begint de lak op de velgen me al flink in de steek te laten, dus dat wordt een nieuw setje of later opknappen.

[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/sander ... sKlein.JPG[/img]
[img]http://home.quicknet.nl/qn/prive/sander ... Klein2.JPG[/img]

Sorry dat hij niet helemaal glimt, maar net toen ik wilde gaan wassen had mijn accu er geen zin meer in. Waarschijnlijk tijdens het aansluiten van mijn radio iets niet lekker gegaan. Binnenkort betere foto's.
Laatst gewijzigd door Sanderrr op wo 10 mei 2006 17:56, 4 keer totaal gewijzigd.
Bram

He Sander! Ik was al bang dat ik nog de enige in Velserbroek was met een snelle Renault. Ik rijd binnenkort wel ffies langs om hem in het echt te bewonderen.
Veel plezier ermee!
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Hebben jullie een snelle renault dan? :p :wink:
Bram

Ik vind 'm snel zat in ieder geval. Kan goed meekomen met de rest van het verkeer ;)
Sanderrr

Haha, idd snel genoeg om met de rest mee te komen. En Bram, ik hoor je nog wel een keertje voorbij komen :p
LotuzClioWilliams

Veel plezier ermee, Sander. Is hij te zien op de meeting van 5 maart?
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

(Y) net wagentje!
niet een idee om bij achterberg te informeren wat er aan t blok gedaan is? misschien kunnen ze t daar terugvinden ofzo..
LotuzClioWilliams

Het bedrijf Achterberg bestaat toch niet meer? Dacht ik gelezen/gehoord te hebben.
Sanderrr

LotuzClioWilliams schreef:Veel plezier ermee, Sander. Is hij te zien op de meeting van 5 maart?
Ik denk dat ik wel even richting Nieuwegein kom.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

LotuzClioWilliams schreef:Het bedrijf Achterberg bestaat toch niet meer? Dacht ik gelezen/gehoord te hebben.
geen idee eigenlijk..
Steven
Car: M536

Vasswel, kan iig beamen dat het ding echt goed aan het gas hangt :ja:
Sanderrr

Paul1916v schreef:(Y) net wagentje!
niet een idee om bij achterberg te informeren wat er aan t blok gedaan is? misschien kunnen ze t daar terugvinden ofzo..
Ik heb geinformeerd bij Achterberg. Daar konden (of wilden) ze het niet precies zeggen. Het enige wat ze konden vertellen dat als alleen het kleppendeksel blauw is de cilinderkop aangepast is en dat het een compleet achterberg blok is als onderblok ook blauw is.
Danny van Duren
Car: GTT

heej sander mooie wagen!

had jij toevalig niet eerst een groen bravo met oz velgen eronder?
Sanderrr

Neeh, ik had een lichtblauwe met de standaard gt-velgen eronder. Niet kopen trouwens, want dat open dak lekt nog erger dan die van Renaults :p
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Paul1916v schreef:
LotuzClioWilliams schreef:Het bedrijf Achterberg bestaat toch niet meer? Dacht ik gelezen/gehoord te hebben.
geen idee eigenlijk..
hij zat eerst ergens in het midden/westen/zuiden van het land toch?

hij is nu kennelijk verstandig geworden en naar het Noorden verhuisd :wink: :D

zit ergens in Emmer-Compascuum, (richting grens van Drenthe/Groningen en vlak aan de grens met Duitsland, kilometertje of 15 van mijn woonplaats )

<<<<

of ik loop ondertussen al weer achter natuurlijk.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-jacco-
Über-Spammer

Netjes, weer een Willi bij de club (Y) :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-Ray-
Contacteer:

Bram schreef:He Sander! Ik was al bang dat ik nog de enige in Velserbroek was met een snelle Renault. Ik rijd binnenkort wel ffies langs om hem in het echt te bewonderen.
Veel plezier ermee!
ik heb een hele snelle Smart :D

gefeli Sander, zal binnenkort wel eens even om de hoek een sneak view houden.
Immer wieder die verdammte Holländer
SMILLIAW

mooie bak, leuke specs, hou em heel!!
veel plezier ermee (Y)
PatrickG

Mooi man, veel geluk ermee,
weer aanwinst voor het team ;)
Sanderrr

-Ray- schreef:
Bram schreef:He Sander! Ik was al bang dat ik nog de enige in Velserbroek was met een snelle Renault. Ik rijd binnenkort wel ffies langs om hem in het echt te bewonderen.
Veel plezier ermee!
ik heb een hele snelle Smart :D

gefeli Sander, zal binnenkort wel eens even om de hoek een sneak view houden.
Als je morgen langs rijdt staat hij er de hele dag, want waarschijnlijk is mijn accu overleden :@
Vorige eigenaar heeft flink lopen prutsen met audiostekkers, dus met aansluiten van stekkers waarschijnlijk iets mis gegaan. Moet nu steeds met startkabels starten (N)
Morgen even nieuwe accu erin zetten en kijken of het probleem dan opgelost is. Kan nu ff niet bedenken waar een verbruiker/sluiting zit...
-Ray-
Contacteer:

toch ff de audio eraf?

of morgen meteen meten of er ergens een stroomtrekker zit, staat je radio soms op continue stroom of op contact?
Immer wieder die verdammte Holländer
Sanderrr

Eerst zat continu stroom op remote aangesloten, dat heb ik toen omgewisseld, maar toch accu leeg. Vanochtend heb ik radio eruit gehaald, maar 's middags was hij weer leeg.
Het lijkt me ook niet dat er nog een stiekeme verbruiker zit, want na een stuk rijden start hij niet al niet meer. Morgen maar even nieuwe accu proberen. Ondertussen maar de weer de Focus mishandelen :)
Cathje
Contacteer:

Sorry dat hij niet helemaal glimt, maar net toen ik wilde gaan wassen had mijn accu er geen zin meer in. Waarschijnlijk tijdens het aansluiten van mijn radio iets niet lekker gegaan. Binnenkort betere foto's.
Da ken ik vn ergens, mn ex heeft audio aangesloten en 'k had ineens 650€ kosten, auto wou ni mr starten, mr batterij was nog in orde, blijkbaar aantal meeteenheden kapot...
Leuk is anders...

Knap werk, vind juist persoonlijk die gele velgen iets minder, ma das elk zn keuze daarin natuurlijk hé :-)

grts
Marcel B.

hoort erbij he, bij een ECHTE williams :)
Sanderrr

Cathje schreef:
Da ken ik vn ergens, mn ex heeft audio aangesloten en 'k had ineens 650€ kosten, auto wou ni mr starten, mr batterij was nog in orde, blijkbaar aantal meeteenheden kapot...
Leuk is anders...

Knap werk, vind juist persoonlijk die gele velgen iets minder, ma das elk zn keuze daarin natuurlijk hé :-)

grts
Dat zijn de minder leuke dingen, hopelijk blijft het hier bij een accu.
PatrickG

Cathje schreef: Knap werk, vind juist persoonlijk die gele velgen iets minder, ma das elk zn keuze daarin natuurlijk hé :-)

grts
!!!!!!!!GOUD!!!!!!!!

:wink:
Sanderrr

Heb een nieuwe accu erin gezet en de problemen zijn verholpen. Voorlopig maar even zonder radio totdat ik eens goed uit ga zoeken hoe je bedrading van de radio in elkaar zit.
Ik ben ook weer officieel lid :) Nu nog even erachter komen wie ik lief moet aankijken voor RTC kentekenplaathouders :~ , bij de 16v ben ik die helaas steeds misgelopen :wink:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

5 maart in de clubwinkel :wink:

En wat is er mis me je radio? Ik heb hier evt. nog wel een origineel renault iso-snoer liggen voor de radio. (eveneens op 5 maart te verkrijgen) :wink:
Sanderrr

Vorige eigenaar heeft zelf een ISO stekker aangesloten. Waarom weet ik niet, want hoort standaard erin te zitten. Maar die heeft allemaal vage snoertjes aangesloten en ook weer onderling verbonden :nee: dus ik moet gewoon even goed kijken wat nu wat is en dan nieuwe stekker aansluiten.
Sanderrr

Ik heb al een tijdje last van een *bonk* als ik gas loslaat en vlak daarna weer gas geef. Dit was tijdens de proefrit ook al, dus de garage heeft er toen een motorsteun vervangen. Het probleem was toen opgelost, maar langzamerhand kwam het weer terug.

Vandaag heb ik even bij de motorsteun gekeken en toen bleek dat hij nog een stuk vaster gedraaid kon worden. Alleen werd ik iets te enthausiast en toen is de bout gebroken. Het draadeind zit nu nog vast in de steun. Iemand enig idee hoe ik dit eruit kan krijgen?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

ben je al uit de garantie?
zoniet niks vertellen en terug gaan en zeggen dat het weer niet goed is
jij hebt er toch geen verstand van
PatrickG

Heb ik ook gehad met die motorsteun, zwaar irritant.
Die bleek niet goed vast te zitten.
LotuzClioWilliams

Welke steun is dat? Die onder de accu soms?
PatrickG

de achterste, die ik nu vervangen heb voor een cupsteun.
LotuzClioWilliams

Werkt die zich los dan?
Plaats reactie