ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

bij een beetje cofeeshop ook :D :lol:
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

white gtt power schreef:standaard heeft een GTT ph 1 115pk

maar hoever kan je nu eigenlijk gaan met de standaard turbo qua pk's en Nm'ers?

als je nu bevoorbeeld alle andere dingen upgrade zoals:

alu front mount intercooler
2.5" pijp en downpipe
druk op 1bar

koeling in orde enzo , sterkere koppakking, goede bougies etc...

is er iemand die al eens getest heeft met een goed blok welke maximale vermogenswinst je daaruit kan halen?
Met een andere nokkenstok, originele IC, dikke downpipe en originele uitlaat, 128,4 Pk en 180Nm op de wielen met 0.9 bar onder de gasklep.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

peter5GTTurbo schreef:Ik ben van plan om met behulp van m`n compressor een beetje druk op het reservoir te zetten en dan 1 voor 1 de nippels open te draaien.
Zo zou ik heel simpel in m`n eentje alles kunnen ontluchten.

Werkt een beetje hetzelfde als die dure apparaatjes.

Ik moet natuurlijk niet vergeten om af en toe ff te checken of er nog genoeg olie in zit.

Iemand trouwens enig idee waar je van die grote spuiten (injectiespuiten) vandaan kunt halen?
Jongens doe nou niet zo moeilijk, ontluchten is zo'n eitje, dat kun je in je eentje zonder gereedschap.

Pak ff een schone doek en maak de mond van je koelvaatje ff schoon en zet dan gewoon je mond erop, als je dan 1 arm goed uitstrekt kun je daarmee de nippels 1 voor 1 open en dicht draaien.

Dus ga nou niet allemaal moeilijke apparaten bedenken, terwijl je het zo in 10 seconden kunt doen.

Trouwens bij het vullen altijd het vaatje ff losmaken en ff boven de motorruimte uittrekken, scheelt ook weer wat blazen op je tankje.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Als je nou ff verder leest Sjaak dan zie je dat het overhet ontluchten van de remmen gaat.
En niet over het ontluchten van het koelcircuit , wat overigens het simpelste klusje is wat je aan een 5je kan doen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Juist, de naam is Sjaak... Sjaak Trekhaak :lol:

Ik had geen zin om terug te bladeren hehe, ik heb nix gezegd.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

peter5GTTurbo schreef:
white gtt power schreef:standaard heeft een GTT ph 1 115pk

maar hoever kan je nu eigenlijk gaan met de standaard turbo qua pk's en Nm'ers?

als je nu bevoorbeeld alle andere dingen upgrade zoals:

alu front mount intercooler
2.5" pijp en downpipe
druk op 1bar

koeling in orde enzo , sterkere koppakking, goede bougies etc...

is er iemand die al eens getest heeft met een goed blok welke maximale vermogenswinst je daaruit kan halen?
Met een andere nokkenstok, originele IC, dikke downpipe en originele uitlaat, 128,4 Pk en 180Nm op de wielen met 0.9 bar onder de gasklep.
nou das wel nice, ik had grote plannen voor men blok maar nu ik em helemaal open heb gehad en dikkere koppakking heb gestoken, en de kleppen gesteld gaat hij beter als ooit tevoor, ik heb em nu nog niet op 1 bar gezet , want ik heb een drijfstanglager die versleten is, moet maurice even maken voor me...
maar euh ik heb die FMIC en toebehoren al liggen en deze week komt men side pipe en downpipe ook aan. ik denk dat dit alles en de druk wat hoger me wel wat lekkere resultaten zal opleveren voor de komende tijd tot het blokkie het begeeft :D
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

mark 5t schreef:ja kan ook gewoon je nippels losdraaien en met een paar slangetjes en potjes alles er uit laten lopen en dan de volgende dag weer vullen en ontluchten.

dit is volgens mij de enige goeie manier om al je remolie te verversen zonder dat je mixt met oude vloeistof
Het is bijna onmogelijk te mixen, in de leidingen mengt het zich niet.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ok riel daar heb je gelijk in ik heb het misschien niet helemaal goed uitgelegd maar er zit nog altijd een voorraad tankje op je hoofdremcilinder en als je die bijvult dan krijg je nog altijd oude en nieuwe olie doorelkaar.
dus gewoon de simpele manier nippels los en alles er uit weet je 100% zeker dat je het gehele systeem met nieuwe olie vult.
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

white gtt power schreef:
peter5GTTurbo schreef:
white gtt power schreef:standaard heeft een GTT ph 1 115pk

maar hoever kan je nu eigenlijk gaan met de standaard turbo qua pk's en Nm'ers?

als je nu bevoorbeeld alle andere dingen upgrade zoals:

alu front mount intercooler
2.5" pijp en downpipe
druk op 1bar

koeling in orde enzo , sterkere koppakking, goede bougies etc...

is er iemand die al eens getest heeft met een goed blok welke maximale vermogenswinst je daaruit kan halen?
Met een andere nokkenstok, originele IC, dikke downpipe en originele uitlaat, 128,4 Pk en 180Nm op de wielen met 0.9 bar onder de gasklep.
nou das wel nice, ik had grote plannen voor men blok maar nu ik em helemaal open heb gehad en dikkere koppakking heb gestoken, en de kleppen gesteld gaat hij beter als ooit tevoor, ik heb em nu nog niet op 1 bar gezet , want ik heb een drijfstanglager die versleten is, moet maurice even maken voor me...
maar euh ik heb die FMIC en toebehoren al liggen en deze week komt men side pipe en downpipe ook aan. ik denk dat dit alles en de druk wat hoger me wel wat lekkere resultaten zal opleveren voor de komende tijd tot het blokkie het begeeft :D
is er misschien van jou ook een project topic, ik zie zoveel vragen van je, dus ben heel benieuwd naar je project
Heerlijk weer een franse auto
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Zit er iemand achter de computer met dialog op zijn systeem?

Kan iemand effe een overview plaatsen van alle koelwaterslangen van een phase 1 GTT, dank u (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Ik weet de motortype aanduiding niet van een GTT

EDIT: ik bedoel het type aanduiding in dialogys
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Motorcode is altijd C1J en modelcode C405
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Ik kreeg er 2, eentje van een lagere productienummer en eentje van een hoger. Zal zeker fase 1 en 2 zijn?
Eerste is het lagere productienummer:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/koel ... _fase1.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/koeling_gtt.JPG[/img]
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Dank je Patrick (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Weet iemand mij de verschillen te vertellen tussen de BDP sensoren van een ph1 en ph2? Ik wil de mijne vervangen, maar weet niet welke ik moet hebben. Ik draai namelijk een C1JC782 met een renix 209... :)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

allebei dezelfde
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Alleen andere lengte? (voor achter het schutbord?)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

ohja, die kabel is langer van de meeste ph2's.

Ja een lange kabel is wel handig.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Thanks :)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

Injectie op een GTT:

ik sprak maurice over aanpassingen aan men blok, een andere turbo etc... omdat ik meer pk's en Nm's wild hebben. een 150 pk ben ik dolgelukkig mee maar ik wil ook dat alles betrouwbaar blijft. nu zei hij me dat ik dan beter voor dat geld kon investeren in een Injectiesysteem. sneller en beter starten , geen choke, geen carbu, ontsteking weg...
op de testbankgegevens die ik heb gezien zag je bij maurice een toename van 25% in vermogen met het injectiesysteem t.o.v de carburator.
hij garandeerde me dat het vermogen bij een originele GTT (115pk) naar een 140-150 pk op dezelfde druk! kon stijgen afhankelijk van de staat van het blok. ja dit is een 25% vermogenswinst, maar ik vroeg me af of bij een origineel blok het wel degelijk zoveel oplevert. ik had wel gelezen dat ze dus eigenlijk de ECU ook nog eens tegelijkertijd remappen en chippen. en ja een chip levert op een geblazen injectie motor meestal tss de 20-40pk op.
dit staat me dan eigenlijk meer aan als een andere turbo enzo, want directe inspuiting en geen carbu en al die shit maakt dat je blok er zelfs voordeel in plaats van nadeel van heeft...
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Ja injectie werkt een stuk beter.
Weet niet of je dat wilde horen?

Alleen de prijs is nog niet bekend he, dus dat is dan nog ff afwachten.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

tis wel te koop, 1500€

dan ma sparen denk ik zo :D
30pk en hopen meer betrouwbaarheid voor 1500 zie ik wel zitten

dan moeten ze nieuwe kofferplaatjes maken

Renault GTI Turbo
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

(S)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Sterker nog, ze chippen je ecu niet, je krijgt er een bij :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ik mis de kachel slangen nog, kan je die ook online gooien, Patrick?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

compleet met bestelnummers? van fase 2 aub :D mijn dank grenst aan hondsdolheid (0)
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Lex schreef:Ik mis de kachel slangen nog, kan je die ook online gooien, Patrick?
Deze lex?

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/kachel_gtt.JPG[/img]
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Thanx Pat, maar deze is van een phase 2 en ik heb een phase 1.
Ik weet niet of daar nog verschil in is?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Ik kreeg alleen deze te zien...
Niet zoals gister met verschillende bouwnummers
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

heb je ok het bestelnummer van de slang waar 13 bij staat? en een bruto prijs
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Ja dan gaat ie weer om een productienummer vragen:

<8706: Geen onderdeelnummer...

>8706: 60 01 021 090 SLANG 29,35 1462 x 1

Maar het is al een oudere dialogys, misschien dat de prijs is gestegen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

snap je toch niks van
heb gisteren onderdeel opgezocht

4,61 euro in de oude versie
besteld bij de dealer
kosten 0,55 eurocent

ik snap het niet meer
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

:lol: en nog zeuren ook!!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Abel schreef::lol: en nog zeuren ook!!
nee hoor renault is hardstikke goedkoop

met onzin onderdelen

:worship: :lol: :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

klik

Iemand bekend met deze auto? :)
Gesloten