R5 GTT k-tec

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:Probeer het eens, aan de rest wat je hebt geprobeerd lag het niet echt.
tja maarja waar vind je zo`n ding gebruikt ? ben hier al naar de sloop geweest en niks
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

een multimeter ? die zou ik gewoon nieuw kopen ....
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik heb nog wel zo'n meter hier om te testen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

en ik heb er ook nog ergens 1 liggen :)
Mrtn = Maarten
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

of je moet even kijken in het projecttopic van Martijn Baccara >-)
Mrtn = Maarten
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Tijn schreef:een multimeter ? die zou ik gewoon nieuw kopen ....
nope een luchtmassameter oftewel een mafsensor
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Om je vacuumslangetjes te checken:

op je inlaatspruitstuk zitten 2 aansluitingen

ná je luchtmassameter zit 1 aansluiting

op de actuator zit 1 aansluiting


Op de regelunit voor de druk zitten 3 aansluitingen. 2 dicht bij elkaar, 1 apart.

Die wat apart zit gaat naar 1 van de 2 aansluitingen op het inlaatsrpuitstuk.

de onderste aansluiting van de 2 bij elkaar op de regelunit gaat naar de aansluiting ná de luchtmassameter

De aansluiting op de regelunit die over is gaat naar de actuator

De andere aansluiting op het inlaatspruitstuk komt op de ecu en op de turbodrukmeter.


De 2 aansluitingen bij de gasklep: 1 is voor de dumpvalve
de andere komt op die klep onder aan je blok
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Riël schreef:Om je vacuumslangetjes te checken:

op je inlaatspruitstuk zitten 2 aansluitingen

ná je luchtmassameter zit 1 aansluiting

op de actuator zit 1 aansluiting


Op de regelunit voor de druk zitten 3 aansluitingen. 2 dicht bij elkaar, 1 apart.

Die wat apart zit gaat naar 1 van de 2 aansluitingen op het inlaatsrpuitstuk.



de onderste aansluiting van de 2 bij elkaar op de regelunit gaat naar de aansluiting ná de luchtmassameter

De aansluiting op de regelunit die over is gaat naar de actuator

De andere aansluiting op het inlaatspruitstuk komt op de ecu en op de turbodrukmeter.


De 2 aansluitingen bij de gasklep: 1 is voor de dumpvalve
de andere komt op die klep onder aan je blok

Ok bedankt zal morgen eens zo aan sluiten maar 1tje naar mapsensor?

op de gas klep zitten er 3
1 en andere kant 2
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

jep
dop je die achterste eens even af. Met ecu bedoel ik mapsensor, die zit in de ecu namelijk. BTW, de volvo heeft eigenlijk geen mapsensor.

Je hebt wél 2 computers... toch?

Kan nog eens bij mijn auto checken morgen, dit is uit het boek. ALleen geen mogelijkheid om te scannen thuis, maar deze documentatie kan ik denk ik beter niet online zetten? Kan ze tot eindhoven meenemen, kun je ze lenen/kopieren. Als je het daar niet mee kan vinden dan bestaat er geen andere oplossing.

Of ik moet kijken of ik toch iets vind voor te scannen ...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Hij zal vast wel z'n computertje (de zwarte) van een vacuumslangetje voorzien hebben denk ik.
Mrtn = Maarten
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Mrtn schreef:Hij zal vast wel z'n computertje (de zwarte) van een vacuumslangetje voorzien hebben denk ik.
heb ik ook
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Riël schreef:jep
dop je die achterste eens even af. Met ecu bedoel ik mapsensor, die zit in de ecu namelijk. BTW, de volvo heeft eigenlijk geen mapsensor.

Je hebt wél 2 computers... toch?

Kan nog eens bij mijn auto checken morgen, dit is uit het boek. ALleen geen mogelijkheid om te scannen thuis, maar deze documentatie kan ik denk ik beter niet online zetten? Kan ze tot eindhoven meenemen, kun je ze lenen/kopieren. Als je het daar niet mee kan vinden dan bestaat er geen andere oplossing.

Of ik moet kijken of ik toch iets vind voor te scannen ...
ja heb 2 ecu`s die zwarte en die grijze

en tja mapsensor keek gisteren verkeerd ik bedoelde luchtmassameter daar moest er eentje na zei je?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

ja, daar zit als het goed is ook een aanslutiing in de buurt, die moet op de drukregelcapsule (met die 3 (witte?) slangen.)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

email
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Riël schreef:ja, daar zit als het goed is ook een aanslutiing in de buurt, die moet op de drukregelcapsule (met die 3 (witte?) slangen.)
email ontvangen inderdaad beetje vaag maar erg bedankt
als ik goed zie moet die ene aansluiting ergens op die zwarte slang die naar de turbo loopt zitten

maar dan zit ik nog met dat ene slangetje op het alluminium gedeelte van de turbo
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

vandaag naar school geweest, en de slangen bekeken van 480T die daar staat en opgeschreven wat scoop beelden van voeding naar injectors van gaskleppositiemeter, en luchtmasameter gemaakt en waren alle drie goed alleen mn kabelboom naar mn injectors is niet goed leraar opschool klooide ermee en ineens had ik een 3 cilinder :(
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

afgelopen week andere kabelboompje gemonteerd avn injectors en rijden nog het gedoe met 3cil dus stekker er tussen uitgeknipt en door gesoldeerd en jahoor weer een 4 cil :) en iets beter lopen, vandaag uitlaat opgemeten en dinsdag stuk pijp en bocht werk bestellen om een uitlaat te maken maar nu zit ik met mn eindemper zijn er dempers te koop die op 60mm passen en geen universele?

of kan ik van 60mm aan het eindetrug gaan naar mn devil eindemper?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

die 6cm die hoef niet persee van voor naar achter hoor.. de eerste helft voldoet wel. daar na zijn de gassen toch al flink gekrompen door afkoellen

Dus gewoon je devil monteren :bang:
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Abel schreef:die 6cm die hoef niet persee van voor naar achter hoor.. de eerste helft voldoet wel. daar na zijn de gassen toch al flink gekrompen door afkoellen

Dus gewoon je devil monteren :bang:
ok bedankt dat is goed nieuwes want die sound van die devil klinkt egt lekker :p
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

weet iemand waar ik een complete schroefset kan kopen voor mijn GTE
?
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

GTE == GT ph2 toch? Bij MB hebben ze een schroefset van FK:

http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... 7_807_1262
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Waarom wil je dat allemaal nog veranderen als je hem toch verkoopt? :)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Johan schreef:GTE == GT ph2 toch? Bij MB hebben ze een schroefset van FK:

http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... 7_807_1262
ok bedankt dat is wel interresant word alleen sparen wat is zo`n set duur :( en oook maar 60mm verlaging heb nu al 50mm verlaging voor
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Roy schreef:Waarom wil je dat allemaal nog veranderen als je hem toch verkoopt? :)
verkoop gaat niet door ent nog een rondtje wesen karten met het ding en tja mn vriendin werd beetje pissig toen se het hoorde :p
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Johan schreef:GTE == GT ph2 toch? Bij MB hebben ze een schroefset van FK:

http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... 7_807_1262
maar gte is meen ik phase1 maar phase2 moet toch ook gewoon passen als de veerschotels omzet? of wekt dat anders bij een schroefset
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Hint tussen de schotels van een phase 1 en 2 zit ? cm verschil in hoogte
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

jochem de haas schreef:Hint tussen de schotels van een phase 1 en 2 zit ? cm verschil in hoogte
welke moet ik dan monteren als ik zo laag mogelijk wil?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

phase 1. maar dan heb je wel als je een phase2 hebt een beetje camber verschil
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

jochem de haas schreef:phase 1. maar dan heb je wel als je een phase2 hebt een beetje camber verschil
camber correctie bouten :p

maar dus phase 1 schotels
en welke poten met fusee`s kan ik dan het beste nemen phase 2 die zijn toch korter?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

dat weet ik niet uit me hoofd..

let je wel op de stand van je draagarmen...
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

jochem de haas schreef:dat weet ik niet uit me hoofd..

let je wel op de stand van je draagarmen...
misschien domme vraag maar hoe bedoel je?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dat ze schuin naar beneden staan ipv schuin naar boven. Als ze schuin naar boven komen te staan trekt t je wiel naar binnen met inveren en dan is werkelijk waardeloos voor je wegligging.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Als je nu kijkt staan ze zeg maar naar beneden vanaf je subframe gezien ...hoe meer je verlaagt hoe rechter ze komen te liggen( dus gelijk met je subframe ) en als je nou te ver gaat dan wijzen ze omhoog gezien vanaf je subframe .....en dat kan wel...... MAAR de bocht halen word steeds moeilijker omdat hij recht door wil ipv als je stuurt de bocht om
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

jochem de haas schreef:Als je nu kijkt staan ze zeg maar naar beneden vanaf je subframe gezien ...hoe meer je verlaagt hoe rechter ze komen te liggen( dus gelijk met je subframe ) en als je nou te ver gaat dan wijzen ze omhoog gezien vanaf je subframe .....en dat kan wel...... MAAR de bocht halen word steeds moeilijker omdat hij recht door wil ipv als je stuurt de bocht om
ja ok klopt ja effe niet aan gedacht je mag niet verder gaan dan recht ofzo is mij ooit vertelt daarna word sturen klote.

maarja tegen die tijd ligt ie denk toch wel aardig laag
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ph1 en ph2 veerpoten moet je geen onderdelen onderling verwisselen..

Dus ph1 schotel met ph2 demper. Dit krijg je niet goed met camber bouten. verschil is simpelweg te groot.

Gewoon verlagings veren kopen en boven van de veerpoot een stuk afzagen en nieuw draad op tappen. (de zuigerstang wat zo glimt bedoel ik he) Als je -5 cm wilt zakken zaag je gewoon als je de juiste veren hebt er een cm of 4-5 af en stap je weer schroefdraad. zo voorkom je dat je veerpoot tever inveert, en stuk gaat.

Dus dit werk met zowel ph1 en ph2. gewoon de juiste veer bij de goede demper en dan pas maken.
Plaats reactie