tja maarja waar vind je zo`n ding gebruikt ? ben hier al naar de sloop geweest en niksMrtn schreef:Probeer het eens, aan de rest wat je hebt geprobeerd lag het niet echt.
R5 GTT k-tec
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
een multimeter ? die zou ik gewoon nieuw kopen ....
Ik heb nog wel zo'n meter hier om te testen.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
nope een luchtmassameter oftewel een mafsensorTijn schreef:een multimeter ? die zou ik gewoon nieuw kopen ....
Om je vacuumslangetjes te checken:
op je inlaatspruitstuk zitten 2 aansluitingen
ná je luchtmassameter zit 1 aansluiting
op de actuator zit 1 aansluiting
Op de regelunit voor de druk zitten 3 aansluitingen. 2 dicht bij elkaar, 1 apart.
Die wat apart zit gaat naar 1 van de 2 aansluitingen op het inlaatsrpuitstuk.
de onderste aansluiting van de 2 bij elkaar op de regelunit gaat naar de aansluiting ná de luchtmassameter
De aansluiting op de regelunit die over is gaat naar de actuator
De andere aansluiting op het inlaatspruitstuk komt op de ecu en op de turbodrukmeter.
De 2 aansluitingen bij de gasklep: 1 is voor de dumpvalve
de andere komt op die klep onder aan je blok
op je inlaatspruitstuk zitten 2 aansluitingen
ná je luchtmassameter zit 1 aansluiting
op de actuator zit 1 aansluiting
Op de regelunit voor de druk zitten 3 aansluitingen. 2 dicht bij elkaar, 1 apart.
Die wat apart zit gaat naar 1 van de 2 aansluitingen op het inlaatsrpuitstuk.
de onderste aansluiting van de 2 bij elkaar op de regelunit gaat naar de aansluiting ná de luchtmassameter
De aansluiting op de regelunit die over is gaat naar de actuator
De andere aansluiting op het inlaatspruitstuk komt op de ecu en op de turbodrukmeter.
De 2 aansluitingen bij de gasklep: 1 is voor de dumpvalve
de andere komt op die klep onder aan je blok
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
Riël schreef:Om je vacuumslangetjes te checken:
op je inlaatspruitstuk zitten 2 aansluitingen
ná je luchtmassameter zit 1 aansluiting
op de actuator zit 1 aansluiting
Op de regelunit voor de druk zitten 3 aansluitingen. 2 dicht bij elkaar, 1 apart.
Die wat apart zit gaat naar 1 van de 2 aansluitingen op het inlaatsrpuitstuk.
de onderste aansluiting van de 2 bij elkaar op de regelunit gaat naar de aansluiting ná de luchtmassameter
De aansluiting op de regelunit die over is gaat naar de actuator
De andere aansluiting op het inlaatspruitstuk komt op de ecu en op de turbodrukmeter.
De 2 aansluitingen bij de gasklep: 1 is voor de dumpvalve
de andere komt op die klep onder aan je blok
Ok bedankt zal morgen eens zo aan sluiten maar 1tje naar mapsensor?
op de gas klep zitten er 3
1 en andere kant 2
jep
dop je die achterste eens even af. Met ecu bedoel ik mapsensor, die zit in de ecu namelijk. BTW, de volvo heeft eigenlijk geen mapsensor.
Je hebt wél 2 computers... toch?
Kan nog eens bij mijn auto checken morgen, dit is uit het boek. ALleen geen mogelijkheid om te scannen thuis, maar deze documentatie kan ik denk ik beter niet online zetten? Kan ze tot eindhoven meenemen, kun je ze lenen/kopieren. Als je het daar niet mee kan vinden dan bestaat er geen andere oplossing.
Of ik moet kijken of ik toch iets vind voor te scannen ...
dop je die achterste eens even af. Met ecu bedoel ik mapsensor, die zit in de ecu namelijk. BTW, de volvo heeft eigenlijk geen mapsensor.
Je hebt wél 2 computers... toch?
Kan nog eens bij mijn auto checken morgen, dit is uit het boek. ALleen geen mogelijkheid om te scannen thuis, maar deze documentatie kan ik denk ik beter niet online zetten? Kan ze tot eindhoven meenemen, kun je ze lenen/kopieren. Als je het daar niet mee kan vinden dan bestaat er geen andere oplossing.
Of ik moet kijken of ik toch iets vind voor te scannen ...
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
heb ik ookMrtn schreef:Hij zal vast wel z'n computertje (de zwarte) van een vacuumslangetje voorzien hebben denk ik.
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
ja heb 2 ecu`s die zwarte en die grijzeRiël schreef:jep
dop je die achterste eens even af. Met ecu bedoel ik mapsensor, die zit in de ecu namelijk. BTW, de volvo heeft eigenlijk geen mapsensor.
Je hebt wél 2 computers... toch?
Kan nog eens bij mijn auto checken morgen, dit is uit het boek. ALleen geen mogelijkheid om te scannen thuis, maar deze documentatie kan ik denk ik beter niet online zetten? Kan ze tot eindhoven meenemen, kun je ze lenen/kopieren. Als je het daar niet mee kan vinden dan bestaat er geen andere oplossing.
Of ik moet kijken of ik toch iets vind voor te scannen ...
en tja mapsensor keek gisteren verkeerd ik bedoelde luchtmassameter daar moest er eentje na zei je?
ja, daar zit als het goed is ook een aanslutiing in de buurt, die moet op de drukregelcapsule (met die 3 (witte?) slangen.)
email
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
email ontvangen inderdaad beetje vaag maar erg bedanktRiël schreef:ja, daar zit als het goed is ook een aanslutiing in de buurt, die moet op de drukregelcapsule (met die 3 (witte?) slangen.)
als ik goed zie moet die ene aansluiting ergens op die zwarte slang die naar de turbo loopt zitten
maar dan zit ik nog met dat ene slangetje op het alluminium gedeelte van de turbo
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
vandaag naar school geweest, en de slangen bekeken van 480T die daar staat en opgeschreven wat scoop beelden van voeding naar injectors van gaskleppositiemeter, en luchtmasameter gemaakt en waren alle drie goed alleen mn kabelboom naar mn injectors is niet goed leraar opschool klooide ermee en ineens had ik een 3 cilinder 

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
afgelopen week andere kabelboompje gemonteerd avn injectors en rijden nog het gedoe met 3cil dus stekker er tussen uitgeknipt en door gesoldeerd en jahoor weer een 4 cil
en iets beter lopen, vandaag uitlaat opgemeten en dinsdag stuk pijp en bocht werk bestellen om een uitlaat te maken maar nu zit ik met mn eindemper zijn er dempers te koop die op 60mm passen en geen universele?
of kan ik van 60mm aan het eindetrug gaan naar mn devil eindemper?

of kan ik van 60mm aan het eindetrug gaan naar mn devil eindemper?
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
ok bedankt dat is goed nieuwes want die sound van die devil klinkt egt lekkerAbel schreef:die 6cm die hoef niet persee van voor naar achter hoor.. de eerste helft voldoet wel. daar na zijn de gassen toch al flink gekrompen door afkoellen
Dus gewoon je devil monteren

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
weet iemand waar ik een complete schroefset kan kopen voor mijn GTE
?
?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
- Car: renault 5 gt turbo
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
GTE == GT ph2 toch? Bij MB hebben ze een schroefset van FK:
http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... 7_807_1262
http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... 7_807_1262
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
ok bedankt dat is wel interresant word alleen sparen wat is zo`n set duurJohan schreef:GTE == GT ph2 toch? Bij MB hebben ze een schroefset van FK:
http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... 7_807_1262

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
verkoop gaat niet door ent nog een rondtje wesen karten met het ding en tja mn vriendin werd beetje pissig toen se het hoordeRoy schreef:Waarom wil je dat allemaal nog veranderen als je hem toch verkoopt?

-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
maar gte is meen ik phase1 maar phase2 moet toch ook gewoon passen als de veerschotels omzet? of wekt dat anders bij een schroefsetJohan schreef:GTE == GT ph2 toch? Bij MB hebben ze een schroefset van FK:
http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... 7_807_1262
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Hint tussen de schotels van een phase 1 en 2 zit ? cm verschil in hoogte
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
welke moet ik dan monteren als ik zo laag mogelijk wil?jochem de haas schreef:Hint tussen de schotels van een phase 1 en 2 zit ? cm verschil in hoogte
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
phase 1. maar dan heb je wel als je een phase2 hebt een beetje camber verschil
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
camber correctie boutenjochem de haas schreef:phase 1. maar dan heb je wel als je een phase2 hebt een beetje camber verschil

maar dus phase 1 schotels
en welke poten met fusee`s kan ik dan het beste nemen phase 2 die zijn toch korter?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
dat weet ik niet uit me hoofd..
let je wel op de stand van je draagarmen...
let je wel op de stand van je draagarmen...
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
misschien domme vraag maar hoe bedoel je?jochem de haas schreef:dat weet ik niet uit me hoofd..
let je wel op de stand van je draagarmen...
Dat ze schuin naar beneden staan ipv schuin naar boven. Als ze schuin naar boven komen te staan trekt t je wiel naar binnen met inveren en dan is werkelijk waardeloos voor je wegligging.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Als je nu kijkt staan ze zeg maar naar beneden vanaf je subframe gezien ...hoe meer je verlaagt hoe rechter ze komen te liggen( dus gelijk met je subframe ) en als je nou te ver gaat dan wijzen ze omhoog gezien vanaf je subframe .....en dat kan wel...... MAAR de bocht halen word steeds moeilijker omdat hij recht door wil ipv als je stuurt de bocht om
-
- Berichten: 2775
- Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
- Car: GTT
- Locatie: grave
ja ok klopt ja effe niet aan gedacht je mag niet verder gaan dan recht ofzo is mij ooit vertelt daarna word sturen klote.jochem de haas schreef:Als je nu kijkt staan ze zeg maar naar beneden vanaf je subframe gezien ...hoe meer je verlaagt hoe rechter ze komen te liggen( dus gelijk met je subframe ) en als je nou te ver gaat dan wijzen ze omhoog gezien vanaf je subframe .....en dat kan wel...... MAAR de bocht halen word steeds moeilijker omdat hij recht door wil ipv als je stuurt de bocht om
maarja tegen die tijd ligt ie denk toch wel aardig laag
ph1 en ph2 veerpoten moet je geen onderdelen onderling verwisselen..
Dus ph1 schotel met ph2 demper. Dit krijg je niet goed met camber bouten. verschil is simpelweg te groot.
Gewoon verlagings veren kopen en boven van de veerpoot een stuk afzagen en nieuw draad op tappen. (de zuigerstang wat zo glimt bedoel ik he) Als je -5 cm wilt zakken zaag je gewoon als je de juiste veren hebt er een cm of 4-5 af en stap je weer schroefdraad. zo voorkom je dat je veerpoot tever inveert, en stuk gaat.
Dus dit werk met zowel ph1 en ph2. gewoon de juiste veer bij de goede demper en dan pas maken.
Dus ph1 schotel met ph2 demper. Dit krijg je niet goed met camber bouten. verschil is simpelweg te groot.
Gewoon verlagings veren kopen en boven van de veerpoot een stuk afzagen en nieuw draad op tappen. (de zuigerstang wat zo glimt bedoel ik he) Als je -5 cm wilt zakken zaag je gewoon als je de juiste veren hebt er een cm of 4-5 af en stap je weer schroefdraad. zo voorkom je dat je veerpoot tever inveert, en stuk gaat.
Dus dit werk met zowel ph1 en ph2. gewoon de juiste veer bij de goede demper en dan pas maken.