Léon => seat ibi Total loss, binnenkort opzoek naar een C

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Leon
Contacteer:

danku danku, jij ook hoor, maar is nog niet gelukt, een ontluchtings nippel van een remklauw van een echte gt ging er niet op (weet nier wat er met deze auto is gerotzooid, maar ik kom steeds meer dingen tegen wat niet helemaal klopt, maar goed dat fixen we wel weer)

Maar er is dus een andere remklauw en die zetten we er morgenmiddag op :D
Heerlijk weer een franse auto
5gt8vturbo

Leon schreef:weet nier wat er met deze auto is gerotzooid,
ik wel een Hoop :p :@ . maar ja als het goed is rijdt hij morgen weer, als het maar niet waar is wat ik nog steeds denk..........

dat ze er een ander nippel in hebben gedraaid op de plek waar de remleiding hoort :( en de remleiding waar het nippel hoort :(. Maar dat zien we morgen wel
Leon
Contacteer:

5gt8vturbo schreef:
Leon schreef:weet nier wat er met deze auto is gerotzooid,
ik wel een Hoop :p :@ . maar ja als het goed is rijdt hij morgen weer, als het maar niet waar is wat ik nog steeds denk..........

dat ze er een ander nippel in hebben gedraaid op de plek waar de remleiding hoort :( en de remleiding waar het nippel hoort :(. Maar dat zien we morgen wel
:lol: als dat zo is steken we de 5 in de brand :D
Leon
Contacteer:

:@ ongelooflijk!!!! gister avond een goeie remklauw gehaald, vandaag willen we (nou ja eigenlijk pascal) eronder gaan zetten, is mn remleiding, dat stukje wat in de klauw zit gewoon al afgebroken!!!

wat een zooitje zeg, maar goed nu willen we dus een stukje afzagen en een nieuwe stukje eraan flensen, nergens zo'n ding te vinden, ja nieuw a 75 euries (N) beetje veel geld voor één keer gebruiken

vanavond verder zoeken en dan morgen proberen we het weer.

Als alles goed gaat ook nog een grotere sproeier erin en turbodruk omhoog :bang:

die zwarte mat gaat ook van de motorkap af, donderdag 20 april 2 nieuwe achterbanden (zijn nu bijna slicks) en laten uitlijnen en 23 april is lekker scheuren op zandvoort 8)
PatrickG

Minder voor je man.
Succes morgen iig :)
Leon
Contacteer:

we gaan nog even verder, remleidingen zijn ook gaar, en zitten nog met de originele boutjes vast, dus niet los te krijgen, morgen uit vlaardingen halen met een trekstang (renault remt niet meer) en donderdag 20 april naar de garage voor nieuwe remleidingen achter
Martijnberk
Contacteer:

zal een veel veiliger gevoel zijn, beter dan dat ze tijdens het rijden gaan lekken of breken....
5gt8vturbo

het is gewoon helemaal kl#te als er helemaal niks door de vorige eigenaren aan gedaan is en dan verkopen en vertellen dat hij in goede staat is. en niet de verborgen gebreken erbij vermelden. maar ja Maar kijken wat de garage aan die remleidingen kan doen, en dan lekker zandvoort op er mee, en nu kan je wel op je reserve rijden (is je auto ook lichter he met minder benzine) :lol:
Leon
Contacteer:

:lol: inderdaad
Riël
Über-Spammer

Is t zo ernstig? Valt toch wel mee :p t is niet veel abnormaals, rotte remleidingen. Wel zonde als t erg geschraapt had, want de remmerij achter was fonkelnieuw...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Leon
Contacteer:

op zich is het best erg, de leidingen komen niet los, de leidingen zijn gecorodeerd, en er zitten remklauwen op van een andere auto/model.

nou word a.s donderdag de leidingen achter vervangen (wat echt nodig is) en rechts achter komt er een remklauw van een 5 gtt op.

dus....
Steven
Car: M536

5gt8vturbo schreef:het is gewoon helemaal kl#te als er helemaal niks door de vorige eigenaren aan gedaan is en dan verkopen en vertellen dat hij in goede staat is. en niet de verborgen gebreken erbij vermelden. maar ja Maar kijken wat de garage aan die remleidingen kan doen
Wat een gelul zeg... tis gewoon een oud krot. Net alsof jij elk jaar je remleidinkjes netjes oppoetst en in de tectyl zet en kijkt of alle moertjes nog gangbaar zijn, tis gewoon slijtage.
Riël
Über-Spammer

da's wel waar, maar klauwen van een ander model? Dan gek dat t me niet opgevallen is. Heb je n foto?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Er zijn standaard twee types mogelijk.......misschien daar het verschil in ?
5gt8vturbo

Steven schreef:
5gt8vturbo schreef:het is gewoon helemaal kl#te als er helemaal niks door de vorige eigenaren aan gedaan is en dan verkopen en vertellen dat hij in goede staat is. en niet de verborgen gebreken erbij vermelden. maar ja Maar kijken wat de garage aan die remleidingen kan doen
Wat een gelul zeg... tis gewoon een oud krot. Net alsof jij elk jaar je remleidinkjes netjes oppoetst en in de tectyl zet en kijkt of alle moertjes nog gangbaar zijn, tis gewoon slijtage.
het gaat mij niet alleen om die remleidingen, want dat kan gebeuren maar als je als remvloeistof moet bijvullen nadat je hem net gekocht heb :( ga je mij niet mij wijs maken dat hij nog niet lek was, het nippel is namelijk niet origineel en het gat is groter getapt, waardoor het nippel net niet paste.

wat er waarschijnlijk gebeurt is dat de nippel lek was gepropeerd te vervangen maar daar brak de flens af, nou ja dan tappen we gewoon het gat groter. en stoppen er een groter nippel in.

Maar ja misschien hadden we je klauw dicht kunnen kitten :lol: (ff een onderonsje)
Steven

Sja aan elke auto zit wel wat beunwerk... mijn vorige GT hadden ze de ontluchtingsnippels met van dat witte afdichttape voor kranen gedicht :lol:

Het valt me altijd op dat sommige mensen ontzettend emotioneel kunnen doen over iets kleins. Die achterremklauwen zijn gewoon dramtisch omdat die krengen van alu zijn. Is gewoon algemeen bekend.
Beste ff een 2ehands setje zoeken van 1 van de laatste 16v's, revisiesetje ertegenaan en klaar. Kost misschien ff een paar euro's maar dan ist ook goed.

Vind het nou niet zo nodig om met modder te gooien naar vorige eigenaren...
Abel
Über-Spammer

revisiesetje is over de 100 euro per rem!!

sloop 206 zoeken.. daar zitten ze ook op
Leon
Contacteer:

vandaag weer wat, wilde mn auto ophalen uit vlaardingen en naar de garage slepen met een trekstang. Mn vader gechartert. Is de buis te dik :lol:

dus gaat de auto van mn vader over een heuvel of de 5 dan knalt die buis tegen de bumper.... ging m niet worden. Even bellen voor een autoambulance. Kan de golf 5 niet trekken, 750 kg van de aanhanger + 829 kg van de auto en de golf mag maar 1200 kg...

Dus belde ik maar met een bergingsbedrijf bij mij in de buurt, of ik een dolly (komen de voorwielen op te staan van de te slepen auto) kan huren, verteld me dus dat dat verboden is (N)

Hij kon mij a.s. dinsdag wel komen ophalen met een bergingswagen :D en naar de garage brengen voor een schappelijke prijs. Dat maar gedaan :p :lol:

Het is geen modder gooien naar de vorige eigenaren, maar toen ik m kocht is er verteld dat het complete remsysteem was opgeknapt, en daar is niets van te zien nu, beetje jammer maar even goede vrienden en de remmen worden a.s. donderdag gemaakt dus kan er weer even tegenaan
Steven

Hoever moet je em slepen?

Ik heb laatst ook met de Laguna 1.8-16v die 1300 mag trekken volgens kenteken een auto van 940kg + 750kg voor de aanhanger erachter gehangen. Gewoon vanuit België en terug.

En als je gepakt wordt krijg je een boete ja, maar de wijze waarop het gebaseerd wordt is echt krom. Ze kijken oa naar remvermogen en koelcapaciteit van de motor. Sommige auto's hebben 200cc minder maar wel zelfde remmen en radiateur en dan mogen ze opeens 300kg minder trekken?

En een ouwe rotte volvo uit het jaar kruik mag ff 500kg meer trekken omdat ie beter zou remmen? Bullshit, dan liever de Laguna die nog maar 2 jaar oud is. En ik begrijp dat het een klein stukkie is, dusja ik zou het risico gewoon nemen.
Leon
Contacteer:

het gaat om 40 km, met één vrij steile tunnel, maar ik heb de bergingswagen al besteld (gelukkig voor weinig) dus alles komt goed.

Maar wat je zegt is wel krom idd
peter5GTTurbo
Contacteer:

Leon schreef:het gaat om 40 km, met één vrij steile tunnel, maar ik heb de bergingswagen al besteld (gelukkig voor weinig) dus alles komt goed.

Je bedoeld de Botlektunnel?
Neem je toch gewoon de Botlekbrug.
Leon
Contacteer:

peter5GTTurbo schreef:
Leon schreef:het gaat om 40 km, met één vrij steile tunnel, maar ik heb de bergingswagen al besteld (gelukkig voor weinig) dus alles komt goed.

Je bedoeld de Botlektunnel?
Neem je toch gewoon de Botlekbrug.
nee is de beneluxtunnel :D
Leon
Contacteer:

nou de auto is gister opgehaald door een bergings wagen, ziet er vreemd uit hoor je auto op zo'n takelwagen :D

staat ook weer veilig in de garage, naast een clio 1.8 16v (een witte ben renault clio sport raamband, toevallig van iemand van hier)

zal vanavond foto's uploaden van het vervoer. Nu maar hopen dat de 5 voor 23/4 klaar is
Leon
Contacteer:

Wordt ik om half 5 gebeld "ja kom je auto maar halen hoor" met een toon van 'niks meer van te maken' dus ik zeg "oke is goed, hoezo dan, want ik heb/had een afspraak voor donderdag 20/4"
antwoord: "je auto is klaar en gerepareerd"

Das effe mooi.... staat weer thuis, remmend en wel :D

De monteur (tevens apk keurmeester) had 2 puntjes
1. de rem rechts achter, zit geen stofkap op???? hierdoor loopt die ook iets aan, moet terzijnertijd ook wat aan gebeuren
2. (iets minder blij mee) voor de APK 15/8/06 moet de kokerbalk ter hoogte van de draagbalk/arm links achter gelast worden, hiervoor moet de draagarm er wel even vanaf gehaald worden

maar goed.... eerst effe racen zondag

p.s. straks de foto's
cspr

Leon schreef:
De monteur (tevens apk keurmeester) had 2 puntjes

2. (iets minder blij mee) voor de APK 15/8/06 moet de kokerbalk ter hoogte van de draagbalk/arm links achter gelast worden, hiervoor moet de draagarm er wel even vanaf gehaald worden
Toen ik bij de auto was wezen kijken werd mij verteld dat ze er nieuwe kokerbalken op hadden gelast...
Of ik moet me vergissen...
Leon
Contacteer:

dat heb je goed gehoord, is mij ook verteld
Florus

Fijn dat mensen altijd zo eerlijk zijn :dSb:
Leon
Contacteer:

ZOOOO!!!! het heeft even geduurd, maar ben er na 2 weken achter hoe ik mn foto's moet aanpassen + uploaden :lol:

hieronder de foto's dat mn gtt (die niet meer remde)werd opgehaald door een bergingsbedrijf :D

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 0_0663.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 0_0658.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... ekel_1.JPG[/img]
TurboSpeed
Car: 5 GT Turbo

Hoi Leon,

Stond zondag nog even bij jouw auto toen je net van het circuit afkwam, jouw motor loopt echt als een zonnetje, net een naaimachientje zo soepel. (Y) Is dat blok ooit onder handen genomen?
Go with the turbo-flow
Leon
Contacteer:

TurboSpeed schreef:Hoi Leon,

Stond zondag nog even bij jouw auto toen je net van het circuit afkwam, jouw motor loopt echt als een zonnetje, net een naaimachientje zo soepel. (Y) Is dat blok ooit onder handen genomen?
jazeker, nieuwe turbo, koppeling,startmotor eigenlijk verschrikkelijk veel nieuwe dingen door de ex eigenaar gedaan aan de motor. bedankt voor t compliment :D
Riël
Über-Spammer

:yest:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Nou dan ben ik benieuwd hoe jou auto loopt ........ >-) >-) >-) >-)
Er moet nog wel wat gebeuren aan de 5 van leon ......starterkrans /startmotor ..hitteschild ...bedrading ....kleine lekages ( veel natte plekjes rond het blok enz ).....en dat was ff in 5 tellen kijken .... :D HET BLIJFT GEWOON EEN FEIT .....EEN 5 BLIJFT EEN PROJECT....

Maar ik mag niet niet hard roepen dat ding van mij staat ook meer stil dan ie rijd :(
Riël
Über-Spammer

Knap dat ie de starterkrans kan zien in 5 tellen :wink: :lol:

Hehe. Och, t ene is gemaakt en het ander komt alweer. Je blijft lekker bezig hoor :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Riël schreef:Knap dat ie de starterkrans kan zien in 5 tellen :wink: :lol:
Sterker nog dat hoor je in 1 tel ....maar ze kunnen er oud meeworden hoor ( startmotor vind het minder leuk ) maar het geeft zo'n kut geluid
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ga je hem toch weer verkopen Leon? (U)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Plaats reactie