[MarcoGŽs 250km/h Clio16v] nieuwe banden
die zien er puik uit!
Deutsche GründlichkeitHaas schreef:die zien er puik uit!
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
- Car: Renault 5 GT Turbo B
- Locatie: Roosendaal
Sòòòòòò`, mooi spulletje van de Gamma!! Wel een beetje jammer dat ze het dan weer niet in één keer goed doen..
Anyways, 't gaat de goede kant op en geduld wordt hopelijk beloond,
goed bezig in ieder geval
gr. Matthijs
Anyways, 't gaat de goede kant op en geduld wordt hopelijk beloond,
goed bezig in ieder geval

gr. Matthijs
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
sjezus wat een schijven!
Ben je niet bang dat je naast een kannetje olie in de kofferbak ook een paar wiellagers moet leggen?
En wat voor schermen komen er dan op? maw gaat het niet aanlopen?
Of heb je velgen met een lage et waarde?
Ben je niet bang dat je naast een kannetje olie in de kofferbak ook een paar wiellagers moet leggen?
En wat voor schermen komen er dan op? maw gaat het niet aanlopen?
Of heb je velgen met een lage et waarde?
Ha Reinier, nee ben niet bang dat het gaat aanlopen want de 16" Speedlines hebben een ET van 56, dus 20mm moet ik sowieso al aan spoorverbreding hebben om überhaupt die velg een beetje correct te kunnen monteren. Nou, dan nog een cm erbovenop moet nog kunnen. Ik had die speedlines al eens gepast met 20mm verbreders maar dat zag er wat suf uit, kon nog een stukje breder wil het wat normaal ogen, vandaar dus nog een cm extra. 
Misschien wat voor jou, fijne site zeg dat isa-racing. Hier staat hoe je zelf je staalflex slangen van koppelstukjes kunt voorzien. Kun je ze zelf op maat maken!!!
[img]http://www.isa-racing.de/20061/Katalogs ... te-007.jpg[/img]

Misschien wat voor jou, fijne site zeg dat isa-racing. Hier staat hoe je zelf je staalflex slangen van koppelstukjes kunt voorzien. Kun je ze zelf op maat maken!!!
[img]http://www.isa-racing.de/20061/Katalogs ... te-007.jpg[/img]
Heb je maybe een foto van die spatbordranden voor op de clio?
Ik ben wel benieuwd hoe die eruit zien.
Ik ben wel benieuwd hoe die eruit zien.
[RSi]project Sjoerd B ---> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18204
Het zijn flinke stukken. Bovenaan ligt de binnenkast, daaronder dus de buitenkant. Voor die paar euro van die binnenkast ga ik niet zelf staal zitten kloppen en vouwen.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... rdrand.jpg[/img]

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... rdrand.jpg[/img]
waren deze nou breder?
[RSi]project Sjoerd B ---> http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18204
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
waar heb je ze vandaan, die randen dan?
Wat bedoel je met breder? Dit zijn geen 16v platen want die worden niet gemaakt, alleen standaard clio spul. Dat geeft ook niet want de "verbrede" rand van de clio is ook bijna identiek met de standaard rand.
http://www.geevers.org zitten door het hele land. Stonden niet in hun catalogus maar wel in hen computersysteem.
http://www.geevers.org zitten door het hele land. Stonden niet in hun catalogus maar wel in hen computersysteem.

Zohee... beste spoorverbreders...
Wij hebben 20mm onder de turbo zitten en dat is al behoorlijk dik, die van jou gaan nog ffe een stukkie verder
(wel goed schoonhouden hé)
Wij hebben 20mm onder de turbo zitten en dat is al behoorlijk dik, die van jou gaan nog ffe een stukkie verder

Zoiets zou het moeten worden.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... 3-lich.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... 2-zwar.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... inch-1.jpg[/img]
en origineel
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... origin.jpg[/img]

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... 3-lich.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... 2-zwar.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... inch-1.jpg[/img]
en origineel
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... origin.jpg[/img]
Žk Zit nog even te wachten op de spoorverbreders voor de speedlines. En ik kan nog een hoop lassen. Heb al een gedeelte vastgelast wat losgeroest was, merk je direct. Moet de kokerbalk nog passend maken en vervolgens in 1 middag uitslijpen en inlassen.
Daarna de spatbordranden.

ziet er


Velgen hebben wat roest. Weet niet of ik ze eerst zandstraal en dan spuit, of gewoon met een busje direkt eroverheen. Maja, tiet zat, duurt nog wel ff voor ze weer gaan pekelen. 

Ziet er goed uit, ik zou zelf voor een zwart velgenhart gaan, dat ziet er wel heel gaaf uit 

-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
ik zou die etabeta``s er weer onder leggen, vind ik mooier als deze..
Multispaak is ook leuk ja. Maar het maatverschil tussen 15 en 16" is toch ietske groter dan ik dacht. Ben ondertussen wel een beetje sleutel-moe van die clio en heb daarom ook geen zin om 2 keer per jaar de auto te gaan verhogen of verlagen als ik van 15 naar 16 of retour ga. 
Volgens mij wordt het wel netjes Patrick. Als ie straks nog een stukje lager ligt...ff afwachten.

Volgens mij wordt het wel netjes Patrick. Als ie straks nog een stukje lager ligt...ff afwachten.
Wat voor slangdiktes zou ik moeten nemen om van en naar de chargecooler te komen? De koeler zelf had aansluitingen van 76mm. Is het zo dat hoe breder de diameter van de leidingen, des te groter het turbogat wordt?
Verder moet de accu dus naar de kofferbak en ik vroeg mij af of ik niet de al liggende kabel van de versterker kan nemen voor de plus aansluiting. Die kabel ligt toch al van voor tot achter in de auto. En dan sluit ik de versterker wel met een nieuwe kabel aan op de accu vanuit de kofferbak.
Verder moet de accu dus naar de kofferbak en ik vroeg mij af of ik niet de al liggende kabel van de versterker kan nemen voor de plus aansluiting. Die kabel ligt toch al van voor tot achter in de auto. En dan sluit ik de versterker wel met een nieuwe kabel aan op de accu vanuit de kofferbak.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
In principe wel. Ik zou zo dicht mogelijk bij die 76 mm gaan zitten. Bij grotere slangen is die 76 mm de bottle-neck, bij kleinere beperk je de capaciteit onnodig.MarcoG schreef:Wat voor slangdiktes zou ik moeten nemen om van en naar de chargecooler te komen? De koeler zelf had aansluitingen van 76mm. Is het zo dat hoe breder de diameter van de leidingen, des te groter het turbogat wordt?

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
76mm is toch al gigantisch? dat is 3" of niet?
Kijk eens wat je kwijt kan, denk niet dat je met 76mm vanaf je turbo naar je ic wegkrijgt tussen je schutbord. Verder heb je de grootste drukval over de chargecooler zelf, dus ik zou zeker niet zo groot mogelijk nemen. Zeker na de CC zijn de gassen ook weer wat kleiner, dus kan je diameter ook wat terug.
Ik denk dat 60-65 toevoer tot de CC en daarna 50-55mm (of ook 60 als je de ruimte hebt) ruim voldoende is.
Ik denk dat 60-65 toevoer tot de CC en daarna 50-55mm (of ook 60 als je de ruimte hebt) ruim voldoende is.
Heb net even de cc opgehaald. Ik zie dit geval zo 123 niet gaan passen...
Nog maar es kijken als de accu eruit ligt en het luchtfilterhuis gedemonteerd is.
Ik had gehoopt dat ik em rechtop kon zetten op de plek van de accu. Denk niet dat dat gaat passen.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... -boven.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... -voren.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... voren2.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... voren3.jpg[/img]

Nog maar es kijken als de accu eruit ligt en het luchtfilterhuis gedemonteerd is.
Ik had gehoopt dat ik em rechtop kon zetten op de plek van de accu. Denk niet dat dat gaat passen.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... -boven.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... -voren.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... voren2.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... voren3.jpg[/img]
Net dingetje!



Begin zo langzaam aan compleet te worden qua onderdelen. Hey Riel, denk je dat ik de voedingskabel van de versterker kan gebruiken om de accu in de kofferbak te plaatsen? Die ligt nl. toch al van voor naar achter.
Oliefilters zijn trouwens een stuk kleiner geworden heb ik begrepen. Dus er is wat meer plek om een adapter inc. thermostaat te monteren.
Oliefilters zijn trouwens een stuk kleiner geworden heb ik begrepen. Dus er is wat meer plek om een adapter inc. thermostaat te monteren.
Nee, pak maar n wat dikkere. De startmotor trekt op pieken meer dan 200 ampere, dus de zekering van je versterkerkabel is er zo door ! Je moet in feite de 2 pluskabels optellen qua dikte die je nu op je dynamo/startmotor hebt zitten.
Waar ken ik een paar meter van die kabel krijgen? Heuts?
Is er trouwens een Brezan in Sittard?
Is er trouwens een Brezan in Sittard?

Adres:
President Kennedysingel 6
postcode:
6137 AB
Telefoon:
(046) 451 39 52
Fax:
(046) 452 93 78
E-mail:
sittard@brezan.nl
Industrieterrein:
Openingstijden ma t/m vrij:
8.30u t/m 18.00u
Openingstijden zaterdag:
9.00u t/m 16.00u
Plattegrond:
[img]http://www.brezan.nl/vkp/images/plattegrond/45.gif[/img]
Nou, heb me 6m starterkabel gekocht.
Voor de APK moet de accu goed vast zitten, dus ik moet een of andere klem in de kofferbak gaan lassen net zoals onder de motorkap?
Voor de APK moet de accu goed vast zitten, dus ik moet een of andere klem in de kofferbak gaan lassen net zoals onder de motorkap?
Lijkt mij een goed plan.
Al zeg ik het zelf, maar dat lassen gaat me ondertussen wel goed af. Mooie rupsjes kunnen maken.
Vandaag de rechterkant gedaan, nieuwe buiten en binnenscherm erin gelast en al het rotte staal eruit geslepen. Misschien ook al iemand gevonden die het me strak gaat maken en effies bijspuit.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... tuatie.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... scherm.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... elkast.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... gelast.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... gelast.jpg[/img]
Klein gaatje plamuren we wel dicht.
Ben blij dat dit erop zit. Nu nog de kokerbalk en hopelijk alleen het buitenscherm aan de linkerkant.

Vandaag de rechterkant gedaan, nieuwe buiten en binnenscherm erin gelast en al het rotte staal eruit geslepen. Misschien ook al iemand gevonden die het me strak gaat maken en effies bijspuit.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... tuatie.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... scherm.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... elkast.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... gelast.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... gelast.jpg[/img]
Klein gaatje plamuren we wel dicht.

-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
tipje: geen rupsen maken, maar puntjes, verspreid. Fik je er niet zo snel doorheen, en breng je veel minder warmte in op 1 plek, waardoor dat renoblik minder werkt.
Verder
Verder
