[img]http://img297.imageshack.us/img297/3161 ... 9xx.th.jpg[/img]
na een jaar van weinig tijd en afwezigheid ben ik vorige maand weer begonnen met het in elkaar zetten van mijn blok.
Reden van het uit elkaar halen was de 2e koppakking binnen korte tijd die gesprongen was.
Voordeel van het uit elkaar halen is wel dat je iedere keer weer dingen tegenkomt die weer anders en beter weer in elkaar kan zetten.
Dus bij deze de nieuwe setup van mijn clio blok.
ff de technische gegevens voor wie t allemaal interessant vind.
Clio Williams blok. 2.0
sinterplaat koppeling
Williams bak met short shifter
Aangepaste gesmede lage compressie zuigers.
geoptimaliseerde in en uitlaat poorten.
Samco slangen met alu buizen.
Intercooler toyota supra.
oliecooler.
catch tank
koudere bougies met magnecour competition kabeltjes
OEM dumpvalve
en last but not least de GT-28 Ball bearing turbo afkomstig van een Skyline. momenteel op rond de 0.85 bar.
toekomstig is de bedoeling met de goede afstemming om rond de 1.0 uit te komen.
Zijn er als mensen die een vergelijkbaar projectje goed lopend hebben?http://img297.imageshack.us/my.php?image=10005549xx.jpg
Mijn Clio turbo weer running
Ben wel benieuwd naar de specs. Moet toch wel aardig van z'n plek komen...dennis16v schreef:[img]http://img297.imageshack.us/img297/3161 ... 9xx.th.jpg[/img]
na een jaar van weinig tijd en afwezigheid ben ik vorige maand weer begonnen met het in elkaar zetten van mijn blok.
Reden van het uit elkaar halen was de 2e koppakking binnen korte tijd die gesprongen was.
Voordeel van het uit elkaar halen is wel dat je iedere keer weer dingen tegenkomt die weer anders en beter weer in elkaar kan zetten.
Dus bij deze de nieuwe setup van mijn clio blok.
ff de technische gegevens voor wie t allemaal interessant vind.
Clio Williams blok. 2.0
sinterplaat koppeling
Williams bak met short shifter
Aangepaste gesmede lage compressie zuigers.
geoptimaliseerde in en uitlaat poorten.
Samco slangen met alu buizen.
Intercooler toyota supra.
oliecooler.
catch tank
koudere bougies met magnecour competition kabeltjes
OEM dumpvalve
en last but not least de GT-28 Ball bearing turbo afkomstig van een Skyline. momenteel op rond de 0.85 bar.
toekomstig is de bedoeling met de goede afstemming om rond de 1.0 uit te komen.
Zijn er als mensen die een vergelijkbaar projectje goed lopend hebben?http://img297.imageshack.us/my.php?image=10005549xx.jpg
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
is het niet handiger om die accu achterin te gooien?
En wat is de reden als ik vragen mag dat die koppakkingen er nu nog steeds uit fietsen? Heb je daar een idee over?
En wat is de reden als ik vragen mag dat die koppakkingen er nu nog steeds uit fietsen? Heb je daar een idee over?
Heb je misschien ook foto's van de auto? 

canonballman schreef: En wat is de reden als ik vragen mag dat die koppakkingen er nu nog steeds uit fietsen? Heb je daar een idee over?
Wat is nu je compressie verhouding met die zuigers?dennis16v schreef:Aangepaste gesmede lage compressie zuigers.
Er zijn natuurlijk vele oorzaken waarom de koppakking kapot kan gaan; comp.verhouding, kop niet vlak, onderblok niet vlak, enz. Heb je al iets gevonden?
Wat voor injec.computer gebruik je, en meet je de uitlaatgassen temp. en je lambda?
Ben zelf ook bezig met een soort gelijk project, heb nu zo'n beetje alle randorganen. Blok moet dit jaar nog opgebouwd worden en volgend jaar moet het zaakje draaien.
Suc6 met je opbouw,
gr sander
Hoi Dennis, ik heb zelf ook een Spe(t)so gemonteerd in mijn blokkie en PtR en ik wisten niet echt 100% hoeveel NM en of het daarna nog aangedraaid moest gaan worden. Hoe heb jij de kopbouten aangetrokken en eventueel nagetrokken? Hoor graag wat je denkt dat de oplossing moet zijn voor het probleem. 

-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Dit is hemARNO16V schreef:Heb je misschien ook foto's van de auto?

Foto's zijn een jaartje oud.
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0300.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0301.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0302.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/DSCN0303.JPG[/img]
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
echt zonde dat we der niets meer van horen.. 

-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
wat een wagentje




Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Waarom show als je niemand hebt om te showen hé 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
de vraag of ie t (nog) doet of niet natuurlijk..maar blijft een bruut ding, das 1 ding wat zeker is! 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
goed gezien Tom


