ACT: Clio16V I
Ik heb vandaag het gekste mee gemaakt met m'n clio!
Wou vanmorgen niet starten bleek dat ie geen vonk had! Vond ik al vreemd want gisteren nergens last! Dus ik alles doormeten enzo zat er geen 12v op die roze draadje naar de ontstekings module? kabel doormeten maar nergens spanning te vinden zekering was nog goed alles aangesloten maar nee ik niks vinden! M'n vriendin moest ermee weg dus ik zegge tegen haar bel dan maar de wegen wacht laat hun het maar uitzoeken! de kerel ook alles doormeten en ook niet de probleem kunnen vinden heeft ie maar tijdelijk een verzekerd draadje tussen de accu en de aansluit punt van de ontstorings filter op de ontstekings module en huupke lopen als een tiet!!??
nou is het zo dat als we de motor uit willen zetten dat we eerst de zekering eruit moet trekken van die draadje om de motor uit te zetten! Maar m'n vriendin had de auto buiten gelaten dus ik dacht ik zal hem maar effe in de garage zetten! ik instappen zag geen zekering in op de dashboard en dacht ze zal wel erin gelaten hebben! nou auto starter ok! reed de garage in zonder na te denken zet ik de contact uit! ging de motor ook uit! stapt uit een dacht he kut die zekering!!(vond gelijk vreemd dat de motor stopt) dus kap los om die zekering eruit te trekken zat ie er niet in! M'n vriendin had m binnen gelegd op tafel!!...........
Hoe kan het nou dat die auto in een keer wel normaal start??? Kabel breuk ofzo??
Wou vanmorgen niet starten bleek dat ie geen vonk had! Vond ik al vreemd want gisteren nergens last! Dus ik alles doormeten enzo zat er geen 12v op die roze draadje naar de ontstekings module? kabel doormeten maar nergens spanning te vinden zekering was nog goed alles aangesloten maar nee ik niks vinden! M'n vriendin moest ermee weg dus ik zegge tegen haar bel dan maar de wegen wacht laat hun het maar uitzoeken! de kerel ook alles doormeten en ook niet de probleem kunnen vinden heeft ie maar tijdelijk een verzekerd draadje tussen de accu en de aansluit punt van de ontstorings filter op de ontstekings module en huupke lopen als een tiet!!??
nou is het zo dat als we de motor uit willen zetten dat we eerst de zekering eruit moet trekken van die draadje om de motor uit te zetten! Maar m'n vriendin had de auto buiten gelaten dus ik dacht ik zal hem maar effe in de garage zetten! ik instappen zag geen zekering in op de dashboard en dacht ze zal wel erin gelaten hebben! nou auto starter ok! reed de garage in zonder na te denken zet ik de contact uit! ging de motor ook uit! stapt uit een dacht he kut die zekering!!(vond gelijk vreemd dat de motor stopt) dus kap los om die zekering eruit te trekken zat ie er niet in! M'n vriendin had m binnen gelegd op tafel!!...........
Hoe kan het nou dat die auto in een keer wel normaal start??? Kabel breuk ofzo??
Ik heb de auto zo gekocht. De vorige eigenaar heeft de rechteraandrijfas wel vervangen.LotuzClioWilliams schreef:Bedoel je dat de overgang van de ene naar de andere versnelling niet "smooth" genoeg gaat dat de aandrijfas(sen) of en/of motorsteun(en) een opdonder krijgen, dus puur te wijten aan slecht schakelen? Of is het andersom en krijg je dat gebonk wanneer de aandrijfas(sen) en/of motorsteun(en) kapot zijn ongeacht je schakeltechniek? [img]http://www.peugeotgticlub.nl/images/smi ... _think.gif[/img]le mouton noir (sandy) schreef:aandrijfassen, motorsteunen miss?#Lennard schreef:Als ik terug schakel van 3 naar 2 bij het afremmen hoor ik een bonkend geluid als ik de koppeling weer op laat komen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik denk dat die aandrijfas niet goed zit omdat hij ook hobbelt aan die kant.
-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Lijkt me toch iets waar je niet te lang mee moet doorrijden. Hoeveel kost het om een aandrijfas te vervangen?
ligt eraan welke het is, in beide gevallen makkelijk zelf te doen.
is het de bakkant moet je wel je bakolie ff aftappen, andere kant is kwartiertje werk.
nieuwe ad voor een 16V zou niet weten wat het kost. denk zo rond de 100 euro, of je belt veban ff
is het de bakkant moet je wel je bakolie ff aftappen, andere kant is kwartiertje werk.
nieuwe ad voor een 16V zou niet weten wat het kost. denk zo rond de 100 euro, of je belt veban ff

Immer wieder die verdammte Holländer
Aandrijfas op mp 

-
- Berichten: 3611
- Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
- Locatie: Spijkenisse
Moet maar net de goede zijn. 

-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
mŽc-racer16v schreef:hier iets verder naar boven staat die groene uitgebouwde 16v, mooi of niet, ach ja, blijft smaak, maar er is 1 ding wat ik wel heel mooi vind en dat zijn de witte achterlicht units!! weet iemand waar die te krijgen zijn??
-
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
- Locatie: Breda
En het antwoord:
-
- Berichten: 2979
- Lid geworden op: za 20 mar 2004 19:36
- Locatie: dordrecht ,holland
- Contacteer:
net ff bij de dealert geweest, ff checkke of ik een
megane sport gewonnen had............helaas
maar moest nog 1 deel van de stootstripset hebben
plus 2 embleempjes van 16v hebben voor in de stootstrips
67. 49 eurie [img]http://tango.messageboard.nl/9878/image ... s/bduh.gif[/img]
megane sport gewonnen had............helaas
maar moest nog 1 deel van de stootstripset hebben
plus 2 embleempjes van 16v hebben voor in de stootstrips
67. 49 eurie [img]http://tango.messageboard.nl/9878/image ... s/bduh.gif[/img]
Koppakking: 49 euro
of koppakkingset: 82 euro
Kopbouten: 33 euro
Bron: MB Car Performance
http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... 484f2197e3
of koppakkingset: 82 euro
Kopbouten: 33 euro
Bron: MB Car Performance
http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... 484f2197e3
Hey,
hier snap ik niks van! Vandaag Brezan gebeld voor de prijs van een koppakkingset en dan nog zonder de kopbouten dus alleen koppakkingset 251 EURO! hoe kan dit?
weet iemand mischien wat het vlakken van een kop kost? moet meestal ook gebeuren!
De rest kan ik zelf weldoen
hier snap ik niks van! Vandaag Brezan gebeld voor de prijs van een koppakkingset en dan nog zonder de kopbouten dus alleen koppakkingset 251 EURO! hoe kan dit?

weet iemand mischien wat het vlakken van een kop kost? moet meestal ook gebeuren!
De rest kan ik zelf weldoen
#Lennard schreef:Koppakking: 49 euro
of koppakkingset: 82 euro
Kopbouten: 33 euro
Bron: MB Car Performance
http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... 484f2197e3
Iemand enig idee wat het bestel nummer is van een pookknop van een clio 16v 91' ? (orgineel) 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
euhh ja..heb ik ergens in mijn projecttopic staan volgens mij..
ff neuzen in dialogys of mn rekeningen
ff neuzen in dialogys of mn rekeningen

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Als ik t goed heb is dit em:
77 00 788 661 POIGN LEVIER K48 13.73
.edit: op mijn renault-rekening staat een ander nummer
77 00 811 929
77 00 788 661 POIGN LEVIER K48 13.73
.edit: op mijn renault-rekening staat een ander nummer

77 00 811 929
Ik zal beiden nr's even navragen bij de dealert, hartstikke bedankt voor de moeite



maakte net iets heel vreemds mee, starte mijn auto reed weg Zoals normaal, rij de weg op, begint ineens mijn motor te haperen zodra ik gas wilde geven, hij viel niet uit maar t leek erop alsof hij even geen ontsteking had ofzo, ik heb hem aan de kant gezet, uitgezet en weer opnieuw gestart, onder de motorkap gekeken niets vreemds te zien, ben de weg weer op gedraaid, niets aan de hand, paar honderd meter verder 1500 toeren stationair draaien. 5 km verder liep hij ineens heel beroerd stationair 800toeren ongeveer, nu kwam ik net thuis, toen parkeerde ik mijn auto en hij liep weer 1500toeren stationair. Wat zou er aan de hand kunnen zijn, en waar zou ik naar kunnen kijken?
Wat is ook alweer de aangeraden bandenspanning?
Standaard 195/50/15 bandjes,

Standaard 195/50/15 bandjes,
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: vr 18 feb 2005 17:35
- Locatie: Eindhoven
Standaard bandenspanning voor die bandjes is 2,2 bar.mikko schreef:Wat is ook alweer de aangeraden bandenspanning?![]()
Standaard 195/50/15 bandjes,

DankuDennis 16V schreef:Standaard bandenspanning voor die bandjes is 2,2 bar.mikko schreef:Wat is ook alweer de aangeraden bandenspanning?![]()
Standaard 195/50/15 bandjes,

-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: vr 18 feb 2005 17:35
- Locatie: Eindhoven
Alstumikko schreef:DankuDennis 16V schreef:Standaard bandenspanning voor die bandjes is 2,2 bar.mikko schreef:Wat is ook alweer de aangeraden bandenspanning?![]()
Standaard 195/50/15 bandjes,
Als ze straks uit elkaar klappen dan... 

nu heb ik t probleem gevonden waarschijnlijk waar ik gisteren hier een verhaaltje over had geschreven,
het zit in de bedrading ven de smoorklepweerstand, als ik er een paar tikken tegenaan geef of rommel wat met het draad doet hij het weer. doe ik het nog een keer dan gebeurt het vaak dat hij weer hoger stationair gaat draaien, (draadbreuk ofzo?)ik vind het vreemd want er is een nieuwe opgezet bij de dealer afgelopen winter, kan de bedrading nu al zo versleten zijn? of wat anders? of zou ik even langs de dealer moeten rijden om verhaal te halen over eventuele garantie?
weet iemand wat een nieuw smoorklepweerstand kost van een clio1 16v trouwens? en kan je die makkelijk zelf vervangen of moet je zoiets nog afstellen? en dus door de dealer laten doen?
het zit in de bedrading ven de smoorklepweerstand, als ik er een paar tikken tegenaan geef of rommel wat met het draad doet hij het weer. doe ik het nog een keer dan gebeurt het vaak dat hij weer hoger stationair gaat draaien, (draadbreuk ofzo?)ik vind het vreemd want er is een nieuwe opgezet bij de dealer afgelopen winter, kan de bedrading nu al zo versleten zijn? of wat anders? of zou ik even langs de dealer moeten rijden om verhaal te halen over eventuele garantie?
weet iemand wat een nieuw smoorklepweerstand kost van een clio1 16v trouwens? en kan je die makkelijk zelf vervangen of moet je zoiets nog afstellen? en dus door de dealer laten doen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
knetter schreef:ik ben op zoek naar de kleurcode van renault geel?
ben bezig met een project waarbij ik die kleur veel nodig heb
is dat de zelfde kleur als de bougie beschermkap van de 16v (de letters f16 i. e)?
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Kijk hier ff of ie er tussen staatRonnie Detmers schreef:knetter schreef:ik ben op zoek naar de kleurcode van renault geel?
ben bezig met een project waarbij ik die kleur veel nodig heb
is dat de zelfde kleur als de bougie beschermkap van de 16v (de letters f16 i. e)?
kleurnummers
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Vraagje...,
Een aandrijfashoes aan de kant van de bak (bestuurderskant) is toch los te krijgen...?
De mijne is lek, mn velg ligt vol met vet....
Wat kost zoiets, evt. art. nr. , en wat kost een (nwe) aandrijfas kompleet...?
Moet ik wel ff gefixed hebben voor het ringweekend denk....
Of heeft er misschien iemand een goede gebruikte liggen....?
Een aandrijfashoes aan de kant van de bak (bestuurderskant) is toch los te krijgen...?
De mijne is lek, mn velg ligt vol met vet....

Wat kost zoiets, evt. art. nr. , en wat kost een (nwe) aandrijfas kompleet...?
Moet ik wel ff gefixed hebben voor het ringweekend denk....

Of heeft er misschien iemand een goede gebruikte liggen....?
Zou gewoon ook een vuile stekker kunnen zijn, maar slechte bedrading kan ook. Accupolen loshalen (ZEER belangrijk!) en stekker eraf en eens goed poetsen en met contactspray behandelen.Arnoud schreef:nu heb ik t probleem gevonden waarschijnlijk waar ik gisteren hier een verhaaltje over had geschreven,
het zit in de bedrading ven de smoorklepweerstand, als ik er een paar tikken tegenaan geef of rommel wat met het draad doet hij het weer. doe ik het nog een keer dan gebeurt het vaak dat hij weer hoger stationair gaat draaien, (draadbreuk ofzo?)ik vind het vreemd want er is een nieuwe opgezet bij de dealer afgelopen winter, kan de bedrading nu al zo versleten zijn? of wat anders? of zou ik even langs de dealer moeten rijden om verhaal te halen over eventuele garantie?
Stationair toerental wordt geregeld door de stationair regelaar, maar misschien heeft de gasklepregelaar daar wel invloed op.
Kosten, geen idee... Vervangen kun je beter aan de dealer ofzo overlaten, die zal hem weer opnieuw moeten inregelen.Arnoud schreef:weet iemand wat een nieuw smoorklepweerstand kost van een clio1 16v trouwens? en kan je die makkelijk zelf vervangen of moet je zoiets nog afstellen? en dus door de dealer laten doen?
Als de hoes op de bak lek is, zou je bakolie eruit moeten komen.Ivo8hoven schreef:Vraagje...,
Een aandrijfashoes aan de kant van de bak (bestuurderskant) is toch los te krijgen...?
De mijne is lek, mn velg ligt vol met vet....![]()
Wat kost zoiets, evt. art. nr. , en wat kost een (nwe) aandrijfas kompleet...?
Moet ik wel ff gefixed hebben voor het ringweekend denk....![]()
Of heeft er misschien iemand een goede gebruikte liggen....?
Ik denk dan eerder dat de homokineethoes kaduuk is.
Als je het over je Clio hebt, ik heb nog een set aandrijfassen liggen die je voor nop op mag komen halen.
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Naafmoer los, remklauw los en inderdaad fusee los. Wiel uiterst uitsturen en de as rustig uit de tandkrans van de naaf slaan. De oude hoes eraf halen zal wel gaan, een nieuwe monteren valt tegen, wordt meestal speciaal gereedschap voor gebruikt.Tom schreef:die hoezen zijn gewoon los te krijgen volgens mij. Vraag me niet exact hoe ze te vervangen, nog niet gedaan. (denk effe fusee los en dan kun je er zo bij verwacht ik)
Succes...
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Ja klopt is de hoes wielzijde die lek isRobke schreef: Als de hoes op de bak lek is, zou je bakolie eruit moeten komen.
Ik denk dan eerder dat de homokineethoes kaduuk is.
Als je het over je Clio hebt, ik heb nog een set aandrijfassen liggen die je voor nop op mag komen halen.
Vervangen van die hoes is echt een klote klus.
VLK Groep
Bij een laag benzine peil begint de benzinepomp te zoemen, bij wat meer benzine is er niks aan de hand.
Is er niks aan de hand of is dit een slijtageverschijnsel?
Is er niks aan de hand of is dit een slijtageverschijnsel?