twee traps carb in een GTX afstellen

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

Waar kan ik de afstelgegevens vinden voor de twee-traps carb in mijn GTX. De auto is niet vooruit te "branden" dus ik denk dat de carb niet goed staat want het verbruik is ook erg hoog ongeveer 1:5.

Groeten,

Alex
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

kijk eerst maar eens na of je co schroef er nog in zit
carb voet is meestal ook krom

heb hier nog wel een teurtje liggen
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

teurtje = tutorial ? zoja kun je me die even mailen ?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

teurtje = carbura TEURTJE :D
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:kijk eerst maar eens na of je co schroef er nog in zit
carb voet is meestal ook krom
Als die krom is dan vlak je hem toch gewoon?
Even een oppervlak pakken waarvan je 100% zeker weet dat het vlak is.
Schuurpapier eroverheen leggen en lekker op en neergaan met die carburateurvoet.
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

MartijnG schreef:teurtje = carbura TEURTJE :D
ah ok
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

peter5GTTurbo schreef:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:kijk eerst maar eens na of je co schroef er nog in zit
carb voet is meestal ook krom
Als die krom is dan vlak je hem toch gewoon?
Even een oppervlak pakken waarvan je 100% zeker weet dat het vlak is.
Schuurpapier eroverheen leggen en lekker op en neergaan met die carburateurvoet.
Ik ga er donderdag wel naar kijken ik zal de carb eerst eens even grondig reinigen en alle slangen controleren misschien zuigt ie wel ergens valse lucht ofzo
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

Ok, ik heb alles eens goed gereinigd en het werkt nu een stuk beter, verbruik is ok ongeveer 1:10. De kracht is er ook alleen de topsnelheid blijft steken op ongeveer 140 km/pu. Iemand een idee of dit nog bij te regelen is ?
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

En toch.. zou ik ook wel weer een 5 willen met zoŽn gtx blokkie erin met teurtje..

sfen, der lag toch nog zoŽn blok in alkmaar?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

AlexW schreef:Ok, ik heb alles eens goed gereinigd en het werkt nu een stuk beter, verbruik is ok ongeveer 1:10. De kracht is er ook alleen de topsnelheid blijft steken op ongeveer 140 km/pu. Iemand een idee of dit nog bij te regelen is ?
Gaat je 2e trap wel geheel open? Zo'n gtx loopt onder gunstige omstandigheden 190+ op de teller :smoke:
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

Bart V schreef:
AlexW schreef:Ok, ik heb alles eens goed gereinigd en het werkt nu een stuk beter, verbruik is ok ongeveer 1:10. De kracht is er ook alleen de topsnelheid blijft steken op ongeveer 140 km/pu. Iemand een idee of dit nog bij te regelen is ?
Gaat je 2e trap wel geheel open? Zo'n gtx loopt onder gunstige omstandigheden 190+ op de teller :smoke:

Volgens mij wel, ik heb er wel 195R15 banden onder maar dat mag toch niet zo heel veel uitmaken 190 - 140 = 50 km/u verschil ??
Badlands
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 18:04
Locatie: Vlissingen (zeeland)

AlexW schreef:
Bart V schreef:
AlexW schreef:Ok, ik heb alles eens goed gereinigd en het werkt nu een stuk beter, verbruik is ok ongeveer 1:10. De kracht is er ook alleen de topsnelheid blijft steken op ongeveer 140 km/pu. Iemand een idee of dit nog bij te regelen is ?
Gaat je 2e trap wel geheel open? Zo'n gtx loopt onder gunstige omstandigheden 190+ op de teller :smoke:

Volgens mij wel, ik heb er wel 195R15 banden onder maar dat mag toch niet zo heel veel uitmaken 190 - 140 = 50 km/u verschil ??

Ik heb dat ook 195r15 maar dan van de 175 naar de 140 km/u.. en mijn verbruik is ook hoog maar dat is veel eerder komen opspelen dan voor ik de wielen had vervangen..
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

ik had ook een gtx, met 195/45/15 maar mijne liep gewoon nog 190?
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

Erik (Schepjes) schreef:ik had ook een gtx, met 195/45/15 maar mijne liep gewoon nog 190?
en voor de rest alles standaard ?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Erik (Schepjes) schreef:ik had ook een gtx, met 195/45/15 maar mijne liep gewoon nog 190?
195-45-15 en 195-50-15 scheelt bijna 10 cm in de omtrek he :wink:

De originele maat wijkt ongeveer ook 10 cm af met 195-50-15. Het wiel moet per omwentelling dus 10 cm extra afleggen. Dat merk je wel, want hij word er gewoon trager van. Maar het mag beslist geen 50 km/h op top schelen.
Badlands
Berichten: 228
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 18:04
Locatie: Vlissingen (zeeland)

Mijne is trouwens injectie..
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

195 r15?
das dus 195/80/15 !!!
joh dat kan dus niet !
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

en ja E er is nog een blokkie op voorraad

maar die 1.8 t prima van marktplaats is ook leuk !
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

die 19?

of die gte, met 16 flapper blok?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

nee los blok
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

waar prima racing bij staat?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

jah
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:195 r15?
das dus 195/80/15 !!!
joh dat kan dus niet !
huh ?? klap van de molen gehad ?? (F)

Ik heb er gewoon 195/50/R15 onderliggen. De vraag was oorspronkelijk eigenlijk of de carb te verstellen is zodat de auto wat hoger in de top kan gaan lopen.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

nee lees maar bij die badlands
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:nee lees maar bij die badlands
Ah ok, dat km verschil bedoel je... maar de carb is dus niet af te stellen als het gaat om de snelheid in de top, vermogen heeft ie zat maar bij ongeveer 140 km p/u is het uit met de pret :@
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

vreemd
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

Erik (Schepjes) schreef:vreemd
jah idd :(
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Badlands schreef:
AlexW schreef:
Bart V schreef:
AlexW schreef:Ok, ik heb alles eens goed gereinigd en het werkt nu een stuk beter, verbruik is ok ongeveer 1:10. De kracht is er ook alleen de topsnelheid blijft steken op ongeveer 140 km/pu. Iemand een idee of dit nog bij te regelen is ?
Gaat je 2e trap wel geheel open? Zo'n gtx loopt onder gunstige omstandigheden 190+ op de teller :smoke:

Volgens mij wel, ik heb er wel 195R15 banden onder maar dat mag toch niet zo heel veel uitmaken 190 - 140 = 50 km/u verschil ??

Ik heb dat ook 195r15 maar dan van de 175 naar de 140 km/u.. en mijn verbruik is ook hoog maar dat is veel eerder komen opspelen dan voor ik de wielen had vervangen..
nee dit bedoelde ik :lol:
Heino
Berichten: 589
Lid geworden op: di 26 jun 2001 0:00
Locatie: Grunn'n

Ik heb eventueel nog een revisiesetje liggen voor de solex carb. inclusief nieuwe voetpakkingen.
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

Hmm ik heb er een 2-traps Weber opzitten dus daar heb ik niks aan
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

Aan de voorkant van het blok zit een potje met bovenop een haakse bocht en daaraan een slang voor waarschijnlijk carterontluchting. Die haakse "knik" is van plastic en iets ingescheurd kan dat het probleem zijn ? En waar kan ik vinden welke type carb ik heb ?
AlexW
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 10 okt 2005 23:50
Locatie: Zwolle

Ok probleem gevonden, het blijkt dus dat de carb elke keer weer los trilde :(

Ik heb de carb met locktite en borgringen vastgezet en nu loopt ie als een zonnetje (Y) Het verbruik is ongeveer 1:10 en z'n max zit nu op +/- 180 km/u.
Plaats reactie