twee traps carb in een GTX afstellen
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
kijk eerst maar eens na of je co schroef er nog in zit
carb voet is meestal ook krom
heb hier nog wel een teurtje liggen
carb voet is meestal ook krom
heb hier nog wel een teurtje liggen
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Als die krom is dan vlak je hem toch gewoon?Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:kijk eerst maar eens na of je co schroef er nog in zit
carb voet is meestal ook krom
Even een oppervlak pakken waarvan je 100% zeker weet dat het vlak is.
Schuurpapier eroverheen leggen en lekker op en neergaan met die carburateurvoet.
Ik ga er donderdag wel naar kijken ik zal de carb eerst eens even grondig reinigen en alle slangen controleren misschien zuigt ie wel ergens valse lucht ofzopeter5GTTurbo schreef:Als die krom is dan vlak je hem toch gewoon?Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:kijk eerst maar eens na of je co schroef er nog in zit
carb voet is meestal ook krom
Even een oppervlak pakken waarvan je 100% zeker weet dat het vlak is.
Schuurpapier eroverheen leggen en lekker op en neergaan met die carburateurvoet.
Ok, ik heb alles eens goed gereinigd en het werkt nu een stuk beter, verbruik is ok ongeveer 1:10. De kracht is er ook alleen de topsnelheid blijft steken op ongeveer 140 km/pu. Iemand een idee of dit nog bij te regelen is ?
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
En toch.. zou ik ook wel weer een 5 willen met zoŽn gtx blokkie erin met teurtje..
sfen, der lag toch nog zoŽn blok in alkmaar?
sfen, der lag toch nog zoŽn blok in alkmaar?
Gaat je 2e trap wel geheel open? Zo'n gtx loopt onder gunstige omstandigheden 190+ op de tellerAlexW schreef:Ok, ik heb alles eens goed gereinigd en het werkt nu een stuk beter, verbruik is ok ongeveer 1:10. De kracht is er ook alleen de topsnelheid blijft steken op ongeveer 140 km/pu. Iemand een idee of dit nog bij te regelen is ?

Bart V schreef:Gaat je 2e trap wel geheel open? Zo'n gtx loopt onder gunstige omstandigheden 190+ op de tellerAlexW schreef:Ok, ik heb alles eens goed gereinigd en het werkt nu een stuk beter, verbruik is ok ongeveer 1:10. De kracht is er ook alleen de topsnelheid blijft steken op ongeveer 140 km/pu. Iemand een idee of dit nog bij te regelen is ?
Volgens mij wel, ik heb er wel 195R15 banden onder maar dat mag toch niet zo heel veel uitmaken 190 - 140 = 50 km/u verschil ??
AlexW schreef:Bart V schreef:Gaat je 2e trap wel geheel open? Zo'n gtx loopt onder gunstige omstandigheden 190+ op de tellerAlexW schreef:Ok, ik heb alles eens goed gereinigd en het werkt nu een stuk beter, verbruik is ok ongeveer 1:10. De kracht is er ook alleen de topsnelheid blijft steken op ongeveer 140 km/pu. Iemand een idee of dit nog bij te regelen is ?
Volgens mij wel, ik heb er wel 195R15 banden onder maar dat mag toch niet zo heel veel uitmaken 190 - 140 = 50 km/u verschil ??
Ik heb dat ook 195r15 maar dan van de 175 naar de 140 km/u.. en mijn verbruik is ook hoog maar dat is veel eerder komen opspelen dan voor ik de wielen had vervangen..
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
ik had ook een gtx, met 195/45/15 maar mijne liep gewoon nog 190?
195-45-15 en 195-50-15 scheelt bijna 10 cm in de omtrek heErik (Schepjes) schreef:ik had ook een gtx, met 195/45/15 maar mijne liep gewoon nog 190?
De originele maat wijkt ongeveer ook 10 cm af met 195-50-15. Het wiel moet per omwentelling dus 10 cm extra afleggen. Dat merk je wel, want hij word er gewoon trager van. Maar het mag beslist geen 50 km/h op top schelen.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
195 r15?
das dus 195/80/15 !!!
joh dat kan dus niet !
das dus 195/80/15 !!!
joh dat kan dus niet !
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
en ja E er is nog een blokkie op voorraad
maar die 1.8 t prima van marktplaats is ook leuk !
maar die 1.8 t prima van marktplaats is ook leuk !
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
die 19?
of die gte, met 16 flapper blok?
of die gte, met 16 flapper blok?
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
nee los blok
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
waar prima racing bij staat?
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
jah
huh ?? klap van de molen gehad ??Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:195 r15?
das dus 195/80/15 !!!
joh dat kan dus niet !

Ik heb er gewoon 195/50/R15 onderliggen. De vraag was oorspronkelijk eigenlijk of de carb te verstellen is zodat de auto wat hoger in de top kan gaan lopen.
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
nee lees maar bij die badlands
Ah ok, dat km verschil bedoel je... maar de carb is dus niet af te stellen als het gaat om de snelheid in de top, vermogen heeft ie zat maar bij ongeveer 140 km p/u is het uit met de pretSven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:nee lees maar bij die badlands

-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
vreemd
-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
nee dit bedoelde ikBadlands schreef:AlexW schreef:Bart V schreef:Gaat je 2e trap wel geheel open? Zo'n gtx loopt onder gunstige omstandigheden 190+ op de tellerAlexW schreef:Ok, ik heb alles eens goed gereinigd en het werkt nu een stuk beter, verbruik is ok ongeveer 1:10. De kracht is er ook alleen de topsnelheid blijft steken op ongeveer 140 km/pu. Iemand een idee of dit nog bij te regelen is ?
Volgens mij wel, ik heb er wel 195R15 banden onder maar dat mag toch niet zo heel veel uitmaken 190 - 140 = 50 km/u verschil ??
Ik heb dat ook 195r15 maar dan van de 175 naar de 140 km/u.. en mijn verbruik is ook hoog maar dat is veel eerder komen opspelen dan voor ik de wielen had vervangen..

Aan de voorkant van het blok zit een potje met bovenop een haakse bocht en daaraan een slang voor waarschijnlijk carterontluchting. Die haakse "knik" is van plastic en iets ingescheurd kan dat het probleem zijn ? En waar kan ik vinden welke type carb ik heb ?
Ok probleem gevonden, het blijkt dus dat de carb elke keer weer los trilde
Ik heb de carb met locktite en borgringen vastgezet en nu loopt ie als een zonnetje
Het verbruik is ongeveer 1:10 en z'n max zit nu op +/- 180 km/u.

Ik heb de carb met locktite en borgringen vastgezet en nu loopt ie als een zonnetje
