ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
jochem de haas schreef:Misschien binnenkort te koop een T25 ..... :p
heb je er een over jochem :)
Nog niet .....maar binnekort denk ik wel, ga maar weer standaad rijden geen gezeik meer dat het kapot gaat enz
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

standaard 2.0 turbo cker? :p

Neej.. maar heb je een klap van de molen gehad?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

HAHA 2.0 T nee ooit wel aan gedacht .....ik vind het eigenlijk wel weer genoeg zo ..heb me BMW ook nog .

Lekker standaard is het al snel zat, turbodruk iets omhoog ....
Maar ik ben nog aan het overpeinzen of ik niet de hele meuk a verkopen en lekker een micra ga rijden
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jaah vooral een blauwe Micra... dan kom ik nog wel een x naar binnen rossen. (heb er al 2 te pakken gehad :p )
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Robert Turbo schreef:Jobturbo (Jeroen) heeft een Md28R opzijn GTTi .
Die heeft hij ook nog aangepast ivm vroeger inkomen.

208pk bij 1.1bar. (op de krukas)

Heeft daar ook nog Clio16v remmerij onder.
al die types ken ik niet hoor maar een T3 is voor een 2,5 liter
dus voor een 1400 erg groot vermoed ik
maar een aangepaste zal best wel werken, maar daar las ik niks over, vandaar mijn opmerking :wink:
mijn 5 at heeft standaart een t 3 hahaha
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Robert Turbo schreef:Jobturbo (Jeroen) heeft een Md28R opzijn GTTi .
Die heeft hij ook nog aangepast ivm vroeger inkomen.

208pk bij 1.1bar. (op de krukas)

Heeft daar ook nog Clio16v remmerij onder.
al die types ken ik niet hoor maar een T3 is voor een 2,5 liter
dus voor een 1400 erg groot vermoed ik
maar een aangepaste zal best wel werken, maar daar las ik niks over, vandaar mijn opmerking :wink:
mijn 5 at heeft standaart een t 3 hahaha
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

ja, en een turbogat van 4000 toeren :gun:
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

zometeen niet meer haha
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

eindelijk BIG BORE 2.5" uitlaten bij MB, ik vind ook de prijs goed meevallen, denk dat ik me zo een setje ga bestellen + downpipe, twijfel alleen nog een beetje aan de side pipe, die vind ik ook erg vet, maar hier in belgie nemen ze hem in beslag als ze hem zien :(
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

white gtt power schreef:eindelijk BIG BORE 2.5" uitlaten bij MB, ik vind ook de prijs goed meevallen, denk dat ik me zo een setje ga bestellen + downpipe, twijfel alleen nog een beetje aan de side pipe, die vind ik ook erg vet, maar hier in belgie nemen ze hem in beslag als ze hem zien :(
En je kan niet zover verlagen, of mag dat ook al niet in Bels?
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

ik ben makkelijk zonder enige opmerking door de keuring geraakt met de apex -35 mm shocks en veren, maar ik vind 35mm net ietsje te hoog nog, het snuitje mag van mij nog een tikkie zakken, ik denk dat ik binnekort -50 ga leggen. ik ga toch originele velgen blijven rijden denk, ik vind ze het leukste rijden en voor het geld wat velgen kosten heb ik nog ander lekker spul om em nog harder te laten gaan :worship:
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ik heb ook nog een mooie 2,5 inch pijpie te koop
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

2 1/4" Lex... maar qua performance maakt dat weinig uit, als die downpipe maar 2 1/2" is.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Die heb ik ook maar die is niet te koop :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

heeft er iemand toevallig een geluidsfragmentje op zn pc van een gtt of sowieso een auto waar een screamerpipe en aparte wastegate op zit?? zo ja, zou je de link hier willen posten of mij ff pmmen?? :D
R 5 Convertible Rulezz
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Death Metal Speedcore schreef:vraagje... moet ik de dikke of de dunne startmotor hebben? 2 schroeven steken eruit die ik nu heb liggen.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Ferdy schreef:
Death Metal Speedcore schreef:vraagje... moet ik de dikke of de dunne startmotor hebben? 2 schroeven steken eruit die ik nu heb liggen.
Huh??

Dikke is een originele en een dunne is waarschijnlijk zo`n snelstarter.
Maare 2 schroeven die eruit steken???

Ik weet dat die met 3 bouten aan je bak vast zit.
En je hebt 2 draadeinden, 1 sluit je de plus op aan de ander zit de massa van je startmotor op vast.
En dan nog een pennetje waar je zo`n schuifstekkertje op zet (schakel).
Death Metal Speedcore
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 21 jun 2004 22:33
Locatie: einde van de weg

dan heb ik de goeie :p . bedankt voor je antwoord peter :)
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Death Metal Speedcore schreef:dan heb ik de goeie :p . bedankt voor je antwoord peter :)

Graag gedaan, maar wat bedoelde je nou met die 2 schroeven??
Death Metal Speedcore
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 21 jun 2004 22:33
Locatie: einde van de weg

laat maar. et is de goeie :p . maar hoe vervang je een startmotor van een renault 5 gtt fase 2? moet dan het hele blok eruit?
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

rechterwiel eraf,
plus van de accu los
dopsleutel 13 met een heel lang verlengstuk de moer losdraaien waarmee de kabel vastzit (diegene het dichts bij het schutbord.)
dan met ringsleutel 13 van bovenaf 3 bouten losdraaien. beetje klote werkje
sommige startmotoren zitten ook achteraan nog met een steuntje vast, draai deze ook los.

als de startmotor loszit klein stukje lostrekken
stekkertje van de bendix loshalen (schuifstekkertje op de startmotor.
startmotor losnemen.
in omgekeerde volgorde inbouwen

succes :D
kijk hier ook eens, compleet met foto's
KLIK
edit: grappig censuur, als je het verkorte woord voor ballen intypt komt er "klote" te staan :lol: :lol: :lol:
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

Gerard race GT schreef: edit: grappig censuur, als je het verkorte woord voor ballen intypt komt er "k*%$e" te staan :lol: :lol: :lol:
:lol:

tering je heb gelijk :D
Heerlijk weer een franse auto
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

nobel-tuning schreef:hallo...

Ik had een vraagje, :smile: misschien dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Ik heb een renault r5 tl 1.1 podium, passen de voorveren van een gt turbo op mijn auto? of moet ik dan ook de schokbreker vervangen, of kan het helemaal niet.

Als dit mogelijk is heeft dit nog invloed op de hoogte ??

(I) en nog een andere vraag, passen de voorveren van een ander model renault erop.

mvg. Patrick 8)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Ferdy schreef:
nobel-tuning schreef:hallo...

Ik had een vraagje, :smile: misschien dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Ik heb een renault r5 tl 1.1 podium, passen de voorveren van een gt turbo op mijn auto? of moet ik dan ook de schokbreker vervangen, of kan het helemaal niet.

Als dit mogelijk is heeft dit nog invloed op de hoogte ??

(I) en nog een andere vraag, passen de voorveren van een ander model renault erop.

mvg. Patrick 8)
Je kan niet gewoon je veren omwisselen. Als je GT Turbo veren wilt gebruiken, heb je ook GT Turbo schokdempers nodig.
Het heeft wel veel invloed op je rijhoogte. Ik heb mijn GTX-je ook verlaagd met GTTurbo dempers met -40 mm veren. alleen zakte mijn wagen bijna 2 keer zoveel.
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Netjes gedaan, dat wel. :~

Wel in het verkeerde topic trouwens, het is een GTX. :p :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Pr0f
Berichten: 311
Lid geworden op: di 26 aug 2003 7:49
Locatie: Delft

Even ter controle, als je een schakelaar binnen hebt om de fan handmatig aan te zetten, dan neem ik aan dat je dan het thermocontact overbrugt en niet direct de fan naar de accu koppelt?
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

je soldeert een draadje(van het knopje) aan het draadje van de thermocontact, de andere kant van het draadje(wat ook aan de schakelaar zit) soldeer je aan het andere draadje van t thermocontact, en als het goed is, kan je m dan bedienen via de schakelaar, maar vergeet je het een keer, gaat die ook nog uit zich zelf draaien.

als het goed is :)
Heerlijk weer een franse auto
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

klinkt logisch :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

en nog ff een mooi zekeringentje er tussen
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

van hoeveel ampere dan? ga morgen ook weer een schakelaar opzetten :D
Heerlijk weer een franse auto
Pr0f
Berichten: 311
Lid geworden op: di 26 aug 2003 7:49
Locatie: Delft

ok, was ook wat ik me bedacht had. In principe mag die zekering héél licht zijn, want de enige stroom die er loopt is om het relais te bekrachtigen.
En ik heb volgens mij nog ergens van die klemmetjes waarmee je van 1 zo'n aansluiting op thermocontact 2 maakt. Kan ik hem orgineel aansluiten, en op 2 kabeltjes mooie stekkertjes zetten voor naar binnen.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

eergisteren druk van 0.8 naar 1 bar geschroefd , ik hoorde bij gasgeven op de snelweg een raar knisperend geluid onder de kap, ik dacht pfff zal wel weer een geluidje bij zijn want ik hoor altijd zoveel raars in de auto :D maar dat is dus pingelen???

ok, 15 min later rij ik naar de gb, ik zet de wagen stil en de temperatuur stijgt naar over maximum , echt tot het hoogste! ik kijk in men spiegel en ik zie witte damp uit men uitlaat komen. ik direct seger gebeld , hij zegt koppakking stuk...

morgen ga ik een nieuwe versterkte halen en toebehoren bij maurice, nieuwe olie, nieuw water enzo en dan gaan we die erin steken, maaruh nu zat ik met het volgende in gedachten, als hij stuk ging , gaat hij toch nu opnieuw stuk gaan of niet?
ik rij met vervroegde ontsteking en druk op 1 bar. miss beter de vervroegde ontst terug normaal zetten of wat het beste te doen? want een keer mag dit gebeuren, maar ik wil echt wel voorkomen dat zo iets opnieuw gebeurd
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Tja,gewoon die druk opschroeven joh,kan makkelijk.................. :p


1 Bar (boven de gasklep) is het maximum met originele sproeierbezetting,en daar had je beter ietsjes onder kunnen blijven.

Wees nou wijs (I) en laat gelijk ff je carburateur aanpassen door Maurice :wink:
Gesloten