Het turbodrukregelsysteempje is in feite een bleedvalve die door de ecu wordt aangestuurd.
wanneer je deze eraf laat kan de ecu niet meer met de druk fucken, maar blijft je motor de druk aanhouden die op de actuator is ingesteld (ik meen dat dit zelfs maar 0,2 bar is bij die motor). Die kun je zelf wat omhoog draaien naar de gewenste druk.
De ecu moet ook een slangetje hebben die de druk van het inlaatsrpuitstuk weergeeft, net zoals de turbo.Ik moet nog eens bij mijn motor kijken wat waar zit
Het turbodrukregelsysteempje is in feite een bleedvalve die door de ecu wordt aangestuurd.
wanneer je deze eraf laat kan de ecu niet meer met de druk fucken, maar blijft je motor de druk aanhouden die op de actuator is ingesteld (ik meen dat dit zelfs maar 0,2 bar is bij die motor). Die kun je zelf wat omhoog draaien naar de gewenste druk.
De ecu moet ook een slangetje hebben die de druk van het inlaatsrpuitstuk weergeeft, net zoals de turbo.Ik moet nog eens bij mijn motor kijken wat waar zit
dus als ik goed begrijp slang van meter en ecu naar inlaatspruitstuk
die van actuator ook op inlaat
en die op de turbo zit bij slang van luchtfilter in de buurt ook op inlaat???
en hoe schroef ik dr druk dan om hoog?
tja van turbo gedoe weet ik niet zoveel begin steeds meer ervan te weten
hmm
het kan dan idd ook zo zijn dat die slang van de turbo in 1 keer op de actuator moet zonder op die regelklep. Ik wist niet dat op de turbo ook nog een slang zat. Dan bestaat die op het inlaatsrpuitstuk niet en moet je alleen nog de ecu met de inlaatdruk verbinden (dus ná de gasklep ivm meten vacuum).
Riël schreef:hmm
het kan dan idd ook zo zijn dat die slang van de turbo in 1 keer op de actuator moet zonder op die regelklep. Ik wist niet dat op de turbo ook nog een slang zat. Dan bestaat die op het inlaatsrpuitstuk niet en moet je alleen nog de ecu met de inlaatdruk verbinden (dus ná de gasklep ivm meten vacuum).
tja die die dus op turbo zit en die van actuator zitten op die rgeleklep weet alleen niet waar de derde slang van de regelklep heen moet sluit liever orgineel aan maarja kan ook zo rpoberen als jij zegt eerst effe.
maar die turbodruk hoe schroef ik die dan omhoog? en heeft dat gevolgen met het wnaeer inslaan van de turbo?
Een dumpvalve na de gasklep is nogal zinloos. Bovenzien kan dat niet, aangezien je gasklep op je inlaatspruitstuk zit word het erg lastig om daar een dumpvalve tussen te zetten.
Bart V schreef:Een dumpvalve na de gasklep is nogal zinloos. Bovenzien kan dat niet, aangezien je gasklep op je inlaatspruitstuk zit word het erg lastig om daar een dumpvalve tussen te zetten.
Of bedoel je soms de luchtmassameter?
neej op gasklep huis heb je een aansluiting en daarna heb je meteen ook 2 aansluitingen
Ga nou eerst naar de Volvo dealer die moeten het net als renault zo uit kunnen lezen.
Bij mij koste dat vorige keer bij renault 20 euro. Daar kun je niet voor sukkelen gezien je nu al maanden aan het k*%$e bent.
Wie weet is het wel een heel simpel iets zoals en sensor (of de kabel van een en sensor) die kapot is
tja is wel zo maar doordeweeks heb ik nooit tijd alja nu eigenlijk wel vandaag te horen gekregen dat ik ontslag heb en vanaf 4april zonder werk zit
maar het zit in die klep nu ik met die klep aan het rotzooien ben trekt ie beter en het mengsel is op meerdere punten goed
k*%$e voor je, hopelijk vind je snel wat anders.
Maar tis maar mijn idee hoor wil je alleen maar helpen he
En khoop voor je dat ht inderdaad iets van die klep is en dan je hem nu eindelijk kan fizen
tja weet ik snap dat je wilt helpen en bedankt daarvoor maarja de rest is allemaal vervangen wat daarin verband hangt dus het heeft iets met aansluiten te maken, en tja hij reageert daarop maar ik weet totaal niet meer hoe het gezeten heeft
net gedaan wat riel zei dus slang van op turbo naar actuator en slang van ecu naar inlaat en rijden iets betre maar niet veel toen de ecu verhuisd naar voor gasklep en dumpvalve na achter gasklep (ja eigenwijs) en rijden tot de 150 bijna continu goedmengsel af en toe wat arm en inhouden ertussen. en trekken als een gek zolang ie rijk mensel houd
alleen blijft mn turbo stationair al druk houden staat ongeveer in het midden van volvo meter en als ik rijd en goed gasgeef loopt ie richting het rode van de meter,
nou is mijn vraag kun je iets aan de actuator verstellen zodat de turbo-druk omlaag gaat?
dat die te hoog staat, het lijkt of er ooit een andere actuator op gemonteerd is.
nee dat kan ik me voorstellen,
volg dit topic wel elke keer
en tis alleen maar technische meuk wat er langs komt
ik ben allang afgehaakt
maar zou wel fijn zijn als ie het een keer goed doet natuurlijk
Ferdy schreef:nee dat kan ik me voorstellen,
volg dit topic wel elke keer
en tis alleen maar technische meuk wat er langs komt
ik ben allang afgehaakt
maar zou wel fijn zijn als ie het een keer goed doet natuurlijk
hm ja dat ceker hij zal deze maand goed moeten lopen anders komt er mn orginele GTE blok er weerin
hm neej voor de ebs heb ik nog een ander gte blok liggen of een 1.8 blok liggen
maar dan leg ik deze in mn andere gte bs en ga ik zolang met dat ding testen en kan ik gewoon doen wat ik wil en rijden zonderproblemen met mn goede GTE
ik begin te denken dat de vorige eigenaar van de volvo iets met de actuator heeft liggen klote want hij zit op de turbo gemonteerd met imbusbouten wat orgineel niet is. zou dit iets kunnen veroorzaken dat de turbodruk te hoog isofzo???
Mrtn schreef:stangetje langer maken toch?? drukt ie 'm eerder open
ja dat doet ie dan maar wist niet wat ie juist moet om de druk te verlagen, alsja was het voor de and liggen het stangetje staat zowat helemaal ingedraaid voor zover ik nu kan zien
Je werkte toch bij een garage? Kan je d'r niet een monteur ff naar laten kijken? Niet dat die er over 't algemeen zo brilliant veel verstand van hebben, maar die hebben in ieder geval een beetje een idee van wat er allemaal onder de kap gebeurt. Nu ben je gewoon net zo lang aan 't kutten totdat er iets echt naar de klote gaat, nogal zonde imho.
Menno schreef:Je werkte toch bij een garage? Kan je d'r niet een monteur ff naar laten kijken? Niet dat die er over 't algemeen zo brilliant veel verstand van hebben, maar die hebben in ieder geval een beetje een idee van wat er allemaal onder de kap gebeurt. Nu ben je gewoon net zo lang aan 't kutten totdat er iets echt naar de k*%$e gaat, nogal zonde imho.
hm tja werkte bij een garage
maar heb er al bij de garage waar mn pa werkt na laten kijken en die zegt ook elke keer ontroleer dat eens zo ben ik ook er achter gekomen dat ik die regelklep verkeerd had aangesloten
maar ben net effe de injectorgallerie en gasklephuis trug wezen brengen en heb een andere actuator/wasegate gehaald want had gemeten op dat blok en bij die van mij dat scheelde 0.5cm in lengte maar die van mij kon ik niet verder uitdraaien(langer maken) ivm dat die afgezaagd is en al op uiterste stond