R5 GTT k-tec

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Danny van Duren
Car: GTT

Riël schreef:
Danny van Duren schreef:
maar wie weet hoed die slangetjes op die klep precies aangesloten moeten zitten??
Hele klep weglaten en inlaatspruitstuk direct op actuator aansluiten. Systeempje á la gt-turbo. Lijkt mij prima werken.
hmmz ik effe niet snap :shame:

en waar moet de slang van de ecu naar toe?
en die slang van voor/op de turbo
en die van actuator? op inlaat?

maar wat regelt de turbodruk dan?
Riël
Über-Spammer

De actuator regelt de turbodruk.

Het turbodrukregelsysteempje is in feite een bleedvalve die door de ecu wordt aangestuurd.

wanneer je deze eraf laat kan de ecu niet meer met de druk fucken, maar blijft je motor de druk aanhouden die op de actuator is ingesteld (ik meen dat dit zelfs maar 0,2 bar is bij die motor). Die kun je zelf wat omhoog draaien naar de gewenste druk.

De ecu moet ook een slangetje hebben die de druk van het inlaatsrpuitstuk weergeeft, net zoals de turbo.Ik moet nog eens bij mijn motor kijken wat waar zit ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

als jullie nou ff op tijd komen voor de toertocht is het zo opgelost

[img]http://www.extreme-machines.nl/forums/i ... jumpie.gif[/img]
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Danny van Duren

Riël schreef:De actuator regelt de turbodruk.

Het turbodrukregelsysteempje is in feite een bleedvalve die door de ecu wordt aangestuurd.

wanneer je deze eraf laat kan de ecu niet meer met de druk fucken, maar blijft je motor de druk aanhouden die op de actuator is ingesteld (ik meen dat dit zelfs maar 0,2 bar is bij die motor). Die kun je zelf wat omhoog draaien naar de gewenste druk.

De ecu moet ook een slangetje hebben die de druk van het inlaatsrpuitstuk weergeeft, net zoals de turbo.Ik moet nog eens bij mijn motor kijken wat waar zit ;)

dus als ik goed begrijp slang van meter en ecu naar inlaatspruitstuk
die van actuator ook op inlaat
en die op de turbo zit bij slang van luchtfilter in de buurt ook op inlaat???

en hoe schroef ik dr druk dan om hoog?

tja van turbo gedoe weet ik niet zoveel begin steeds meer ervan te weten :p
Riël
Über-Spammer

Je hebt er in feite 2

Actuator en mapsensor (ecu)

Deze moeten beiden de inlaatspruitstukdruk doorgeven.

er zit geen slang op de turbo.

Ja die zit er wel maar da's een dikke :)
Danny van Duren

Riël schreef:Je hebt er in feite 2

Actuator en mapsensor (ecu)

Deze moeten beiden de inlaatspruitstukdruk doorgeven.

er zit geen slang op de turbo.

Ja die zit er wel maar da's een dikke :)
neej er zit ook eentje op de turbo die naar die drukregeklep loopt
Riël
Über-Spammer

hmm
het kan dan idd ook zo zijn dat die slang van de turbo in 1 keer op de actuator moet zonder op die regelklep. Ik wist niet dat op de turbo ook nog een slang zat. Dan bestaat die op het inlaatsrpuitstuk niet en moet je alleen nog de ecu met de inlaatdruk verbinden (dus ná de gasklep ivm meten vacuum).
Danny van Duren

Riël schreef:hmm
het kan dan idd ook zo zijn dat die slang van de turbo in 1 keer op de actuator moet zonder op die regelklep. Ik wist niet dat op de turbo ook nog een slang zat. Dan bestaat die op het inlaatsrpuitstuk niet en moet je alleen nog de ecu met de inlaatdruk verbinden (dus ná de gasklep ivm meten vacuum).
tja die die dus op turbo zit en die van actuator zitten op die rgeleklep weet alleen niet waar de derde slang van de regelklep heen moet sluit liever orgineel aan maarja kan ook zo rpoberen als jij zegt eerst effe.

maar die turbodruk hoe schroef ik die dan omhoog? en heeft dat gevolgen met het wnaeer inslaan van de turbo?
Danny van Duren

en dumpvalve moet die voor of na de gasklep aangesloten worden?
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

voor!!!
Danny van Duren

BONELESS (jeroen) schreef:voor!!!
ok dat heb ik nou ook maar zag net een ouide foto van hoe de dumpvalve eerst aangesloten zat toen ie nog in de volvo lag en dat is na de gasklep
Bart V

Een dumpvalve na de gasklep is nogal zinloos. Bovenzien kan dat niet, aangezien je gasklep op je inlaatspruitstuk zit word het erg lastig om daar een dumpvalve tussen te zetten.

Of bedoel je soms de luchtmassameter?
Danny van Duren

Bart V schreef:Een dumpvalve na de gasklep is nogal zinloos. Bovenzien kan dat niet, aangezien je gasklep op je inlaatspruitstuk zit word het erg lastig om daar een dumpvalve tussen te zetten.

Of bedoel je soms de luchtmassameter?
neej op gasklep huis heb je een aansluiting en daarna heb je meteen ook 2 aansluitingen
Danny van Duren

Luco/Alpine-racer schreef:als jullie nou ff op tijd komen voor de toertocht is het zo opgelost

he hoe bedoel je luco??
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Danny van Duren schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:als jullie nou ff op tijd komen voor de toertocht is het zo opgelost

he hoe bedoel je luco??
nou dan kunnen riel en jij het ff oplossen (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Danny van Duren

Luco/Alpine-racer schreef:
Danny van Duren schreef:

he hoe bedoel je luco??
nou dan kunnen riel en jij het ff oplossen (Y)
haha ok zo tja ga niet met arm mengsel dat hele stuk rijden om het bij de toertocht op te lossen
Riël
Über-Spammer

Danny van Duren schreef:
BONELESS (jeroen) schreef:voor!!!
ok dat heb ik nou ook maar zag net een ouide foto van hoe de dumpvalve eerst aangesloten zat toen ie nog in de volvo lag en dat is na de gasklep
Als je vanuit de motor 'vertrekt' is het idd erna :p maar we noemen dat 'voor' de gasklep.

Origineel zit ie tussen de drukslang in de aanzuigslang in. Hij dump in de aanzuig (closeloop).
Ad van Haperen
Contacteer:

Danny,

Ga nou eerst naar de Volvo dealer die moeten het net als renault zo uit kunnen lezen.

Bij mij koste dat vorige keer bij renault 20 euro. Daar kun je niet voor sukkelen gezien je nu al maanden aan het klote bent.

Wie weet is het wel een heel simpel iets zoals en sensor (of de kabel van een en sensor) die kapot is
Danny van Duren

(Hoolie)-Ad schreef:Danny,

Ga nou eerst naar de Volvo dealer die moeten het net als renault zo uit kunnen lezen.

Bij mij koste dat vorige keer bij renault 20 euro. Daar kun je niet voor sukkelen gezien je nu al maanden aan het k*%$e bent.

Wie weet is het wel een heel simpel iets zoals en sensor (of de kabel van een en sensor) die kapot is
tja is wel zo maar doordeweeks heb ik nooit tijd alja nu eigenlijk wel vandaag te horen gekregen dat ik ontslag heb en vanaf 4april zonder werk zit :@

maar het zit in die klep nu ik met die klep aan het rotzooien ben trekt ie beter en het mengsel is op meerdere punten goed
Ad van Haperen
Contacteer:

Danny van Duren schreef:

Bij mij koste dat vorige keer bij renault 20 euro. Daar kun je niet voor sukkelen gezien je nu al maanden aan het k*%$e bent.

tja is wel zo maar doordeweeks heb ik nooit tijd alja nu eigenlijk wel vandaag te horen gekregen dat ik ontslag heb en vanaf 4april zonder werk zit :@

maar het zit in die klep nu ik met die klep aan het rotzooien ben trekt ie beter en het mengsel is op meerdere punten goed
Klote voor je, hopelijk vind je snel wat anders.
Maar tis maar mijn idee hoor wil je alleen maar helpen he (Y)

En khoop voor je dat ht inderdaad iets van die klep is en dan je hem nu eindelijk kan fizen
Danny van Duren

(Hoolie)-Ad schreef:
Danny van Duren schreef:

k*%$e voor je, hopelijk vind je snel wat anders.
Maar tis maar mijn idee hoor wil je alleen maar helpen he (Y)

En khoop voor je dat ht inderdaad iets van die klep is en dan je hem nu eindelijk kan fizen
tja weet ik snap dat je wilt helpen en bedankt daarvoor maarja de rest is allemaal vervangen wat daarin verband hangt dus het heeft iets met aansluiten te maken, en tja hij reageert daarop maar ik weet totaal niet meer hoe het gezeten heeft
Danny van Duren

net gedaan wat riel zei dus slang van op turbo naar actuator en slang van ecu naar inlaat en rijden iets betre maar niet veel toen de ecu verhuisd naar voor gasklep en dumpvalve na achter gasklep (ja eigenwijs) en rijden tot de 150 bijna continu goedmengsel af en toe wat arm en inhouden ertussen. en trekken als een gek zolang ie rijk mensel houd

alleen blijft mn turbo stationair al druk houden staat ongeveer in het midden van volvo meter en als ik rijd en goed gasgeef loopt ie richting het rode van de meter,

nou is mijn vraag kun je iets aan de actuator verstellen zodat de turbo-druk omlaag gaat?
dat die te hoog staat, het lijkt of er ooit een andere actuator op gemonteerd is.
Ferdy
Über-Spammer

je bent er bijna dus :)
Danny van Duren

Ferdy schreef:je bent er bijna dus :)
ja dat wel maar snappe doe ik er helemaal niks meer van :p
Ferdy
Über-Spammer

nee dat kan ik me voorstellen,
volg dit topic wel elke keer
en tis alleen maar technische meuk wat er langs komt
ik ben allang afgehaakt :)
maar zou wel fijn zijn als ie het een keer goed doet natuurlijk
Danny van Duren

Ferdy schreef:nee dat kan ik me voorstellen,
volg dit topic wel elke keer
en tis alleen maar technische meuk wat er langs komt
ik ben allang afgehaakt :)
maar zou wel fijn zijn als ie het een keer goed doet natuurlijk
hm ja dat ceker hij zal deze maand goed moeten lopen anders komt er mn orginele GTE blok er weerin
Ferdy
Über-Spammer

en dan bewaar je deze voor de EBS :P
Danny van Duren

Ferdy schreef:en dan bewaar je deze voor de EBS :P
hm neej voor de ebs heb ik nog een ander gte blok liggen of een 1.8 blok liggen

maar dan leg ik deze in mn andere gte bs en ga ik zolang met dat ding testen en kan ik gewoon doen wat ik wil en rijden zonderproblemen met mn goede GTE
Danny van Duren

ik begin te denken dat de vorige eigenaar van de volvo iets met de actuator heeft liggen klote want hij zit op de turbo gemonteerd met imbusbouten wat orgineel niet is. zou dit iets kunnen veroorzaken dat de turbodruk te hoog isofzo???

en hoe zet ik de turbodruk omlaag?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

stangetje korter maken
gaat dus heveltje eerder open
denk ik
ff logisch beredeneren
Danny van Duren

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:stangetje korter maken
gaat dus heveltje eerder open
denk ik
ff logisch beredeneren
die bedient toch een of andere klep in de turbo? als ik hem korter maak gaat de klep dicht gaat dan de druk omlaag tja turbo`s is week nie veel van
Mrtn
Car: R5GTT

stangetje langer maken toch?? drukt ie 'm eerder open
Mrtn = Maarten
Danny van Duren

Mrtn schreef:stangetje langer maken toch?? drukt ie 'm eerder open
ja dat doet ie dan maar wist niet wat ie juist moet om de druk te verlagen, alsja was het voor de and liggen het stangetje staat zowat helemaal ingedraaid voor zover ik nu kan zien
Menno

Je werkte toch bij een garage? Kan je d'r niet een monteur ff naar laten kijken? Niet dat die er over 't algemeen zo brilliant veel verstand van hebben, maar die hebben in ieder geval een beetje een idee van wat er allemaal onder de kap gebeurt. Nu ben je gewoon net zo lang aan 't kutten totdat er iets echt naar de klote gaat, nogal zonde imho.
rev it like a rental
Danny van Duren

Menno schreef:Je werkte toch bij een garage? Kan je d'r niet een monteur ff naar laten kijken? Niet dat die er over 't algemeen zo brilliant veel verstand van hebben, maar die hebben in ieder geval een beetje een idee van wat er allemaal onder de kap gebeurt. Nu ben je gewoon net zo lang aan 't kutten totdat er iets echt naar de k*%$e gaat, nogal zonde imho.
hm tja werkte bij een garage :@
maar heb er al bij de garage waar mn pa werkt na laten kijken en die zegt ook elke keer ontroleer dat eens zo ben ik ook er achter gekomen dat ik die regelklep verkeerd had aangesloten

maar ben net effe de injectorgallerie en gasklephuis trug wezen brengen en heb een andere actuator/wasegate gehaald want had gemeten op dat blok en bij die van mij dat scheelde 0.5cm in lengte maar die van mij kon ik niet verder uitdraaien(langer maken) ivm dat die afgezaagd is en al op uiterste stond :(
Plaats reactie