
ACT: 5 GT Turbo.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ik hoef geeneens namen te noemen 

-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
ja paar 100 euros meerpeter5GTTurbo schreef:white gtt power schreef: ik zet die zuigers enzo ook alleen maar omdat ik toch al van plan was een volledig blok op te laten maken, dan kan ik evengoed ff de beste spullen zetten voor die paar meer.
Paar euro`s meer ???
Weet niet wat jouw lage compressie zuigers kosten, maar die van mij 465,- .
Zo te zien heb ik ongeveer hetzelfde lijstje als jou wat ik in m`n gtt ga steken.
Enige verschil is dat ik bijna alles al heb.
Je moet alleen nog ff wachten op de resultaten.

ik was ook nog aan het denken aan de nokken en verstelbaar tandwiel maar het schijnt zo echt heel veel niet te maken en voor die prijs heb ik men volledig uitlaatsysteem en downpipe.
wanneer gaan jou verbouwingswerken van start?
Best erg dik zo met die 16" Stilauto wielen eronder....
[img]http://www.xs4all.nl/~geusde/forumsampl ... ilauto.jpg[/img]


[img]http://www.xs4all.nl/~geusde/forumsampl ... ilauto.jpg[/img]
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Het wordt tijd dat ik die specs van Seger maar eens ga opzoeken.white gtt power schreef: ja paar 100 euros meermaar da mag de pret nie bederven, als ik mijn gt met die van seger vergelijk is het me dat allemaal wel waard, want ik wil echt een KANON maken van de GT en dus moet i motorisch het beste van het beste hebben.
ik was ook nog aan het denken aan de nokken en verstelbaar tandwiel maar het schijnt zo echt heel veel niet te maken en voor die prijs heb ik men volledig uitlaatsysteem en downpipe.
wanneer gaan jou verbouwingswerken van start?
Mijn verbouwingswerkzaamheden zijn al van start.
Projecttopic zwerft hier ergens rond.
Heb nu bijna alles om hard te gaan, op de turbo en betere brandstofpomp na.
Zelfs m`n remmen zijn nu aangepast op veel vermogen.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
staat een stuk beter dan die lenso's vind ik!Ivo8hoven schreef:Best erg dik zo met die 16" Stilauto wielen eronder....![]()
[img]dikke%20velgen[/img]

-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
lage compressie pistonspeter5GTTurbo schreef:Het wordt tijd dat ik die specs van Seger maar eens ga opzoeken.white gtt power schreef: ja paar 100 euros meermaar da mag de pret nie bederven, als ik mijn gt met die van seger vergelijk is het me dat allemaal wel waard, want ik wil echt een KANON maken van de GT en dus moet i motorisch het beste van het beste hebben.
ik was ook nog aan het denken aan de nokken en verstelbaar tandwiel maar het schijnt zo echt heel veel niet te maken en voor die prijs heb ik men volledig uitlaatsysteem en downpipe.
wanneer gaan jou verbouwingswerken van start?
Mijn verbouwingswerkzaamheden zijn al van start.
Projecttopic zwerft hier ergens rond.
Heb nu bijna alles om hard te gaan, op de turbo en betere brandstofpomp na.
Zelfs m`n remmen zijn nu aangepast op veel vermogen.
piper 285 nokken
matched manifolds
Vernier timing pulley
hoge lift klepveren
all bearings
bb300 turbo is intussen een T25-T3 geworden
GrA carbu
Waterinjectie
Forge dumpvalve
Forge bleedvalve
full throttle
Bosh hogere druk benzine pomp
lamdasensor with gauge
Samco hoses
Cossworth front mount intercooler
Mb carperformance lobster
green induction kit
mocal oliekoeler
2.5" downpipe + volledige lijn tot achter
dit alles is goed voor +- 200pk bij 1.6-1.7 bar geloof ik, binnekort komt er de injectie op dan zal hij wel een eind over de 200pk op lagere druk neerzetten.
heeft ook de originele remmen en wielen opstaan.
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
de velgen die je NU hebt die zijn DIK,vind deze niet zo, ik vind jou GT een van de vetste die er is, zal komen doordat ik die velgen gewoon SUPER vind eronder.Ivo8hoven schreef:Best erg dik zo met die 16" Stilauto wielen eronder....![]()
[img]http://www.xs4all.nl/~geusde/forumsampl ... ilauto.jpg[/img]
heb je hem ook laten spuiten de laatste jaren want de lak ziet er nog super uit?
hoe zit het met het verbruik, ik rij gemiddeld 1/8

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
hj staat momenteel op bs velgjes toch? 
die lenso's die jij bedoelt zijn al verkocht..

die lenso's die jij bedoelt zijn al verkocht..
Dus zoveel geld in de motor stoppen,en dan gewoon op originele remmen blijven rijdenwhite gtt power schreef: lage compressie pistons
piper 285 nokken
matched manifolds
Vernier timing pulley
hoge lift klepveren
all bearings
bb300 turbo is intussen een T25-T3 geworden
GrA carbu
Waterinjectie
Forge dumpvalve
Forge bleedvalve
full throttle
Bosh hogere druk benzine pomp
lamdasensor with gauge
Samco hoses
Cossworth front mount intercooler
Mb carperformance lobster
green induction kit
mocal oliekoeler
2.5" downpipe + volledige lijn tot achter
dit alles is goed voor +- 200pk bij 1.6-1.7 bar geloof ik, binnekort komt er de injectie op dan zal hij wel een eind over de 200pk op lagere druk neerzetten.
heeft ook de originele remmen en wielen opstaan.


De Lenso Maglite (4 spaak) heb ik gistermiddag verkocht, de GT staat nu op Clio S wielen 14"white gtt power schreef:de velgen die je NU hebt die zijn DIK,vind deze niet zo, ik vind jou GT een van de vetste die er is, zal komen doordat ik die velgen gewoon SUPER vind eronder.Ivo8hoven schreef:Best erg dik zo met die 16" Stilauto wielen eronder....![]()
[img]http://www.xs4all.nl/~geusde/forumsampl ... ilauto.jpg[/img]
heb je hem ook laten spuiten de laatste jaren want de lak ziet er nog super uit?
hoe zit het met het verbruik, ik rij gemiddeld 1/8

Ik vind zelf deze wielen erg goed, dus wie weet

En NEE mijn GTT is nog nooit gespoten, hij zal dit jaar helemaal uit elkaar gaan, en voorzien worden van een nieuw laagje 449
Berbruik.....niet boeiend, als ie leeg is moet je tanken

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
ga je die stootstrips eigenlijk laten zitten ivo?
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Ja dat snap ik dus ook niet helemaal.Florus schreef: Dus zoveel geld in de motor stoppen,en dan gewoon op originele remmen blijven rijden,ik zal wel iets niet begrijpen ofzo........
Hopen dat die maar niet achter je rijdt.
Is die Seger hier ook actief dan?
Hij heeft wel een topic hier,maar wordt verders niet bijgehouden:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ight=seger
En die remmen; hij komt wel uit België,maar dan zou ik gewoon tijdens de keuring origineel eronder schroeven,en daarna weer snel er ondervandaan smijten
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ight=seger
En die remmen; hij komt wel uit België,maar dan zou ik gewoon tijdens de keuring origineel eronder schroeven,en daarna weer snel er ondervandaan smijten

-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Heb het net zitten lezen ja.
En dat van die remmen is echt bullshit zeg.
Rare Belgen
.
En dat van die remmen is echt bullshit zeg.
Rare Belgen

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
t goeie antwoord



-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Zonde dat je die 4 spaaks weg gedaan hebt, ik vond ze erg gaaf staan onder de ClioIvo8hoven schreef:De Lenso Maglite (4 spaak) heb ik gistermiddag verkocht, de GT staat nu op Clio S wielen 14"white gtt power schreef:de velgen die je NU hebt die zijn DIK,vind deze niet zo, ik vind jou GT een van de vetste die er is, zal komen doordat ik die velgen gewoon SUPER vind eronder.Ivo8hoven schreef:Best erg dik zo met die 16" Stilauto wielen eronder....![]()
[img]http://www.xs4all.nl/~geusde/forumsampl ... ilauto.jpg[/img]
heb je hem ook laten spuiten de laatste jaren want de lak ziet er nog super uit?
hoe zit het met het verbruik, ik rij gemiddeld 1/8![]()
Ik vind zelf deze wielen erg goed, dus wie weet![]()
En NEE mijn GTT is nog nooit gespoten, hij zal dit jaar helemaal uit elkaar gaan, en voorzien worden van een nieuw laagje 449![]()
Berbruik.....niet boeiend, als ie leeg is moet je tanken

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
op de krukas of op de wielen ivo??Ivo8hoven schreef:Ik heb de mijne nog nooit boven de 1.1 bar gegooid, rijd al vanaf 2003 met een T-25 Hybride speciaal door JL Tuning opgezet.white gtt power schreef:kdenk niet dat het een gewone T25 was, segers specs staan hier ook op de site. en ja 2.4 bar was dus ook teveel want de turbo heeft het begevenIvo8hoven schreef:2.4 bar.....4.2 bar....24 bar![]()
![]()
![]()
Dan gebruik ik mijn T-25 Hybride denk niet goed![]()
en ja ik heb ALLE lagers vervangen rondom, apex -35 mm veren + dempers. nieuwe schijven en nieuwe blokken en 4 nieuwe banden.
Groep A Carb, 2œ" big bore elbow / downpipe / RVS uitlaatsysteem, hoge druk brandstofpomp, en een Forge H.C. alu IC, en verder nogwel wat dingen.....PROBLEEMLOOS![]()
Gaf op een MAHA bank op 0.9 bar met std. IC en normalen Carb. 149,5 pk / 196nm / en 240 km/u geeikt![]()
Snel zat, met 16"al moeite genoeg om alles op de weg te zetten
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
ja maar weinig. en euhm 4 nieuwe originele schijven rondom met die speciale remblokken remt echt zo slecht nog niet hoor. en seger is geen racepiloot, hij rijd eigenlijk altijd chill en de 5 is zen speelgoedauto en niet dagelijkse auto dus waarom al die heisa rond de remmen. juist of je niet stilraakt na een sprint...peter5GTTurbo schreef:Ja dat snap ik dus ook niet helemaal.Florus schreef: Dus zoveel geld in de motor stoppen,en dan gewoon op originele remmen blijven rijden,ik zal wel iets niet begrijpen ofzo........
Hopen dat die maar niet achter je rijdt.
Is die Seger hier ook actief dan?
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
De meeste hier op RTC rijden waarschijnlijk iets vaker in hun gtt dan Seger doet.
En dan willen we gewoon op tijd stil staan na een stoplichtsprintje.
Vandaar de remmen-upgrades.
En dan willen we gewoon op tijd stil staan na een stoplichtsprintje.
Vandaar de remmen-upgrades.
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
daar heb je gelijkpeter5GTTurbo schreef:De meeste hier op RTC rijden waarschijnlijk iets vaker in hun gtt dan Seger doet.
En dan willen we gewoon op tijd stil staan na een stoplichtsprintje.
Vandaar de remmen-upgrades.
en ik ga ook nog wat aan de remmen doen zo gauw als de rest er is, ik heb eigenlijk nog een heel lijstje wat ik wil doen aan de auto buiten de upgrades die ik vernoemd heb.
maar alles op zen tijd , er is geen (miss een beetje) haast bij

welke turbo ga jij halen denk je?
ik ben aan het wachten op de T25/T3 van MB die max output 250pk kan leveren zei maurice. gaat rond de 7-800 kosten.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dat is wel erg goedkoop
en een T3 is naar mijn mening erg groot voor op een gtt met 1400 cc
en een T3 is naar mijn mening erg groot voor op een gtt met 1400 cc
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Jobturbo (Jeroen) heeft een Md28R opzijn GTTi .
Die heeft hij ook nog aangepast ivm vroeger inkomen.
208pk bij 1.1bar. (op de krukas)
Heeft daar ook nog Clio16v remmerij onder.
Die heeft hij ook nog aangepast ivm vroeger inkomen.
208pk bij 1.1bar. (op de krukas)
Heeft daar ook nog Clio16v remmerij onder.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
al die types ken ik niet hoor maar een T3 is voor een 2,5 literRobert Turbo schreef:Jobturbo (Jeroen) heeft een Md28R opzijn GTTi .
Die heeft hij ook nog aangepast ivm vroeger inkomen.
208pk bij 1.1bar. (op de krukas)
Heeft daar ook nog Clio16v remmerij onder.
dus voor een 1400 erg groot vermoed ik
maar een aangepaste zal best wel werken, maar daar las ik niks over, vandaar mijn opmerking
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 2134
- Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
- Locatie: Heerenveen auto:
Werkt zeker best.Luco/Alpine-racer schreef:
al die types ken ik niet hoor maar een T3 is voor een 2,5 liter
dus voor een 1400 erg groot vermoed ik
maar een aangepaste zal best wel werken, maar daar las ik niks over, vandaar mijn opmerking
Gabri en ik hebben het mee mogen maken.

Laatst gewijzigd door Robert Turbo op ma 27 mar 2006 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Ik ben nog flink aan het rondneuzen voor een andere turbo.
De 20/25 of de 25/28 van MB klinken leuk.
Hoewel de prijzen aan de andere kant van de kleine plas (BB), een stuk leuker in de oren klinken.
Ik snap alleen nog niet zo waarom er hier nog helemaal niemand met een GT serie turbo rijdt.
Denk dat de GT20 een hele waardige opvolger van de T25 kan zijn.
De 20/25 of de 25/28 van MB klinken leuk.
Hoewel de prijzen aan de andere kant van de kleine plas (BB), een stuk leuker in de oren klinken.
Ik snap alleen nog niet zo waarom er hier nog helemaal niemand met een GT serie turbo rijdt.
Denk dat de GT20 een hele waardige opvolger van de T25 kan zijn.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
volgens mij omdat de aansluitingen volledig anders zijn en het dus nogal wat aanpaswerk vergt als ik het goed hebpeter5GTTurbo schreef:Ik ben nog flink aan het rondneuzen voor een andere turbo.
De 20/25 of de 25/28 van MB klinken leuk.
Hoewel de prijzen aan de andere kant van de kleine plas (BB), een stuk leuker in de oren klinken.
Ik snap alleen nog niet zo waarom er hier nog helemaal niemand met een GT serie turbo rijdt.
Denk dat de GT20 een hele waardige opvolger van de T25 kan zijn.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Het huis moet 180 graden gedraaid worden meen ik.Luco/Alpine-racer schreef: volgens mij omdat de aansluitingen volledig anders zijn en het dus nogal wat aanpaswerk vergt als ik het goed heb
Is dat de grote drempel die iedereen moet overwinnen om een betere turbo te kopen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
is dacht ik niet zomaar ff, je hebt vrij weinig ruimte en de T serie isook goed hepeter5GTTurbo schreef:Het huis moet 180 graden gedraaid worden meen ik.Luco/Alpine-racer schreef: volgens mij omdat de aansluitingen volledig anders zijn en het dus nogal wat aanpaswerk vergt als ik het goed heb
Is dat de grote drempel die iedereen moet overwinnen om een betere turbo te kopen?
[img]http://www.extreme-machines.nl/forums/i ... bigun2.gif[/img]
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
GT20 is een leuke turbo, kan ook serieuze hoge druk draaien, maar flowt eigenlijk net te weinig om flink vermogen te drukken. Speedline heeft ermee gereje trouwens.
En GT22 zou kunnen, maar dies pas gerate vanaf 1.6 en je hebt dus kans dattie te laat spoelt.
GT25R staat wel weer gerate vanaf 1.4, maar das echt te groot voor het arme nokkenstotige blokkie. Tis wel een ballbearing wat het echt een mooie turbo maakt, maar toch meer voor een hoogtoerige 1600 of een 1800 ofzo.
Daarnaast moet je wel alle piping custom maken/aanpassen, wat toch ook wel weer wat denkwerk met zich meebrengt.
Mooie turbos allemaal, maar gewoon niet echt geschikt voor het C-blokkie.
En GT22 zou kunnen, maar dies pas gerate vanaf 1.6 en je hebt dus kans dattie te laat spoelt.
GT25R staat wel weer gerate vanaf 1.4, maar das echt te groot voor het arme nokkenstotige blokkie. Tis wel een ballbearing wat het echt een mooie turbo maakt, maar toch meer voor een hoogtoerige 1600 of een 1800 ofzo.
Daarnaast moet je wel alle piping custom maken/aanpassen, wat toch ook wel weer wat denkwerk met zich meebrengt.
Mooie turbos allemaal, maar gewoon niet echt geschikt voor het C-blokkie.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
kijk regelmatig komt er wel wat zinnigs uit die steven
[img]http://www.extreme-machines.nl/forums/i ... m-jump.gif[/img]
[img]http://www.extreme-machines.nl/forums/i ... m-jump.gif[/img]
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Misschien binnenkort te koop een T25 ..... 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
heb je er een over jochemjochem de haas schreef:Misschien binnenkort te koop een T25 .....

hoop nu vanaf donderdag de vijf in te gaan rijden en dan na 1000 km het potentieel van die T25 hybryde eens testen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Ik weet hetjochem de haas schreef:Misschien binnenkort te koop een T25 .....
