ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik hoef geeneens namen te noemen :D
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

peter5GTTurbo schreef:
white gtt power schreef: ik zet die zuigers enzo ook alleen maar omdat ik toch al van plan was een volledig blok op te laten maken, dan kan ik evengoed ff de beste spullen zetten voor die paar € meer.

Paar euro`s meer ???
Weet niet wat jouw lage compressie zuigers kosten, maar die van mij 465,- .
Zo te zien heb ik ongeveer hetzelfde lijstje als jou wat ik in m`n gtt ga steken.
Enige verschil is dat ik bijna alles al heb.
Je moet alleen nog ff wachten op de resultaten.
ja paar 100 euros meer :D maar da mag de pret nie bederven, als ik mijn gt met die van seger vergelijk is het me dat allemaal wel waard, want ik wil echt een KANON maken van de GT en dus moet i motorisch het beste van het beste hebben.
ik was ook nog aan het denken aan de nokken en verstelbaar tandwiel maar het schijnt zo echt heel veel niet te maken en voor die prijs heb ik men volledig uitlaatsysteem en downpipe.

wanneer gaan jou verbouwingswerken van start?
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Best erg dik zo met die 16" Stilauto wielen eronder.... :worship:

[img]http://www.xs4all.nl/~geusde/forumsampl ... ilauto.jpg[/img]



:wink:
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

white gtt power schreef: ja paar 100 euros meer :D maar da mag de pret nie bederven, als ik mijn gt met die van seger vergelijk is het me dat allemaal wel waard, want ik wil echt een KANON maken van de GT en dus moet i motorisch het beste van het beste hebben.
ik was ook nog aan het denken aan de nokken en verstelbaar tandwiel maar het schijnt zo echt heel veel niet te maken en voor die prijs heb ik men volledig uitlaatsysteem en downpipe.

wanneer gaan jou verbouwingswerken van start?
Het wordt tijd dat ik die specs van Seger maar eens ga opzoeken.
Mijn verbouwingswerkzaamheden zijn al van start.
Projecttopic zwerft hier ergens rond.

Heb nu bijna alles om hard te gaan, op de turbo en betere brandstofpomp na.

Zelfs m`n remmen zijn nu aangepast op veel vermogen.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:Best erg dik zo met die 16" Stilauto wielen eronder.... :worship:

[img]dikke%20velgen[/img]



:wink:
staat een stuk beter dan die lenso's vind ik! (Y)(Y)
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

peter5GTTurbo schreef:
white gtt power schreef: ja paar 100 euros meer :D maar da mag de pret nie bederven, als ik mijn gt met die van seger vergelijk is het me dat allemaal wel waard, want ik wil echt een KANON maken van de GT en dus moet i motorisch het beste van het beste hebben.
ik was ook nog aan het denken aan de nokken en verstelbaar tandwiel maar het schijnt zo echt heel veel niet te maken en voor die prijs heb ik men volledig uitlaatsysteem en downpipe.

wanneer gaan jou verbouwingswerken van start?
Het wordt tijd dat ik die specs van Seger maar eens ga opzoeken.
Mijn verbouwingswerkzaamheden zijn al van start.
Projecttopic zwerft hier ergens rond.

Heb nu bijna alles om hard te gaan, op de turbo en betere brandstofpomp na.

Zelfs m`n remmen zijn nu aangepast op veel vermogen.
lage compressie pistons
piper 285 nokken
matched manifolds
Vernier timing pulley
hoge lift klepveren
all bearings
bb300 turbo is intussen een T25-T3 geworden
GrA carbu
Waterinjectie
Forge dumpvalve
Forge bleedvalve
full throttle
Bosh hogere druk benzine pomp
lamdasensor with gauge
Samco hoses
Cossworth front mount intercooler
Mb carperformance lobster
green induction kit
mocal oliekoeler
2.5" downpipe + volledige lijn tot achter

dit alles is goed voor +- 200pk bij 1.6-1.7 bar geloof ik, binnekort komt er de injectie op dan zal hij wel een eind over de 200pk op lagere druk neerzetten.

heeft ook de originele remmen en wielen opstaan.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

Ivo8hoven schreef:Best erg dik zo met die 16" Stilauto wielen eronder.... :worship:

[img]http://www.xs4all.nl/~geusde/forumsampl ... ilauto.jpg[/img]



:wink:
de velgen die je NU hebt die zijn DIK,vind deze niet zo, ik vind jou GT een van de vetste die er is, zal komen doordat ik die velgen gewoon SUPER vind eronder.
heb je hem ook laten spuiten de laatste jaren want de lak ziet er nog super uit?
hoe zit het met het verbruik, ik rij gemiddeld 1/8 :D
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

hj staat momenteel op bs velgjes toch? :p

die lenso's die jij bedoelt zijn al verkocht..
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

white gtt power schreef: lage compressie pistons
piper 285 nokken
matched manifolds
Vernier timing pulley
hoge lift klepveren
all bearings
bb300 turbo is intussen een T25-T3 geworden
GrA carbu
Waterinjectie
Forge dumpvalve
Forge bleedvalve
full throttle
Bosh hogere druk benzine pomp
lamdasensor with gauge
Samco hoses
Cossworth front mount intercooler
Mb carperformance lobster
green induction kit
mocal oliekoeler
2.5" downpipe + volledige lijn tot achter

dit alles is goed voor +- 200pk bij 1.6-1.7 bar geloof ik, binnekort komt er de injectie op dan zal hij wel een eind over de 200pk op lagere druk neerzetten.

heeft ook de originele remmen en wielen opstaan.
Dus zoveel geld in de motor stoppen,en dan gewoon op originele remmen blijven rijden :nee: ,ik zal wel iets niet begrijpen ofzo........ (S)
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

white gtt power schreef:
Ivo8hoven schreef:Best erg dik zo met die 16" Stilauto wielen eronder.... :worship:

[img]http://www.xs4all.nl/~geusde/forumsampl ... ilauto.jpg[/img]



:wink:
de velgen die je NU hebt die zijn DIK,vind deze niet zo, ik vind jou GT een van de vetste die er is, zal komen doordat ik die velgen gewoon SUPER vind eronder.
heb je hem ook laten spuiten de laatste jaren want de lak ziet er nog super uit?
hoe zit het met het verbruik, ik rij gemiddeld 1/8 :D
De Lenso Maglite (4 spaak) heb ik gistermiddag verkocht, de GT staat nu op Clio S wielen 14" :lol:
Ik vind zelf deze wielen erg goed, dus wie weet :)

En NEE mijn GTT is nog nooit gespoten, hij zal dit jaar helemaal uit elkaar gaan, en voorzien worden van een nieuw laagje 449 :wink:

Berbruik.....niet boeiend, als ie leeg is moet je tanken (0)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ga je die stootstrips eigenlijk laten zitten ivo?
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Florus schreef: Dus zoveel geld in de motor stoppen,en dan gewoon op originele remmen blijven rijden :nee: ,ik zal wel iets niet begrijpen ofzo........ (S)
Ja dat snap ik dus ook niet helemaal.
Hopen dat die maar niet achter je rijdt.

Is die Seger hier ook actief dan?
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Hij heeft wel een topic hier,maar wordt verders niet bijgehouden:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... ight=seger



En die remmen; hij komt wel uit België,maar dan zou ik gewoon tijdens de keuring origineel eronder schroeven,en daarna weer snel er ondervandaan smijten :)
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Heb het net zitten lezen ja.
En dat van die remmen is echt bullshit zeg.
Rare Belgen :P.
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Paul1916v schreef:ga je die stootstrips eigenlijk laten zitten ivo?
NEE

:lol:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

t goeie antwoord :D :lol:
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:
white gtt power schreef:
Ivo8hoven schreef:Best erg dik zo met die 16" Stilauto wielen eronder.... :worship:

[img]http://www.xs4all.nl/~geusde/forumsampl ... ilauto.jpg[/img]



:wink:
de velgen die je NU hebt die zijn DIK,vind deze niet zo, ik vind jou GT een van de vetste die er is, zal komen doordat ik die velgen gewoon SUPER vind eronder.
heb je hem ook laten spuiten de laatste jaren want de lak ziet er nog super uit?
hoe zit het met het verbruik, ik rij gemiddeld 1/8 :D
De Lenso Maglite (4 spaak) heb ik gistermiddag verkocht, de GT staat nu op Clio S wielen 14" :lol:
Ik vind zelf deze wielen erg goed, dus wie weet :)

En NEE mijn GTT is nog nooit gespoten, hij zal dit jaar helemaal uit elkaar gaan, en voorzien worden van een nieuw laagje 449 :wink:

Berbruik.....niet boeiend, als ie leeg is moet je tanken (0)
Zonde dat je die 4 spaaks weg gedaan hebt, ik vond ze erg gaaf staan onder de Clio :worship:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:
white gtt power schreef:
Ivo8hoven schreef:2.4 bar.....4.2 bar....24 bar (S)

:bvs :bhd

Dan gebruik ik mijn T-25 Hybride denk niet goed :~
kdenk niet dat het een gewone T25 was, segers specs staan hier ook op de site. en ja 2.4 bar was dus ook teveel want de turbo heeft het begeven :D

en ja ik heb ALLE lagers vervangen rondom, apex -35 mm veren + dempers. nieuwe schijven en nieuwe blokken en 4 nieuwe banden.
Ik heb de mijne nog nooit boven de 1.1 bar gegooid, rijd al vanaf 2003 met een T-25 Hybride speciaal door JL Tuning opgezet.
Groep A Carb, 2œ" big bore elbow / downpipe / RVS uitlaatsysteem, hoge druk brandstofpomp, en een Forge H.C. alu IC, en verder nogwel wat dingen.....PROBLEEMLOOS :wink:

Gaf op een MAHA bank op 0.9 bar met std. IC en normalen Carb. 149,5 pk / 196nm / en 240 km/u geeikt (0)

Snel zat, met 16"al moeite genoeg om alles op de weg te zetten :)
op de krukas of op de wielen ivo??
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

peter5GTTurbo schreef:
Florus schreef: Dus zoveel geld in de motor stoppen,en dan gewoon op originele remmen blijven rijden :nee: ,ik zal wel iets niet begrijpen ofzo........ (S)
Ja dat snap ik dus ook niet helemaal.
Hopen dat die maar niet achter je rijdt.

Is die Seger hier ook actief dan?
ja maar weinig. en euhm 4 nieuwe originele schijven rondom met die speciale remblokken remt echt zo slecht nog niet hoor. en seger is geen racepiloot, hij rijd eigenlijk altijd chill en de 5 is zen speelgoedauto en niet dagelijkse auto dus waarom al die heisa rond de remmen. juist of je niet stilraakt na een sprint...
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

De meeste hier op RTC rijden waarschijnlijk iets vaker in hun gtt dan Seger doet.
En dan willen we gewoon op tijd stil staan na een stoplichtsprintje.
Vandaar de remmen-upgrades.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

peter5GTTurbo schreef:De meeste hier op RTC rijden waarschijnlijk iets vaker in hun gtt dan Seger doet.
En dan willen we gewoon op tijd stil staan na een stoplichtsprintje.
Vandaar de remmen-upgrades.
daar heb je gelijk :wink:

en ik ga ook nog wat aan de remmen doen zo gauw als de rest er is, ik heb eigenlijk nog een heel lijstje wat ik wil doen aan de auto buiten de upgrades die ik vernoemd heb.
maar alles op zen tijd , er is geen (miss een beetje) haast bij :D

welke turbo ga jij halen denk je?
ik ben aan het wachten op de T25/T3 van MB die max output 250pk kan leveren zei maurice. gaat rond de 7-800 € kosten.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

dat is wel erg goedkoop
en een T3 is naar mijn mening erg groot voor op een gtt met 1400 cc
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Jobturbo (Jeroen) heeft een Md28R opzijn GTTi .
Die heeft hij ook nog aangepast ivm vroeger inkomen.

208pk bij 1.1bar. (op de krukas)

Heeft daar ook nog Clio16v remmerij onder.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Robert Turbo schreef:Jobturbo (Jeroen) heeft een Md28R opzijn GTTi .
Die heeft hij ook nog aangepast ivm vroeger inkomen.

208pk bij 1.1bar. (op de krukas)

Heeft daar ook nog Clio16v remmerij onder.
al die types ken ik niet hoor maar een T3 is voor een 2,5 liter
dus voor een 1400 erg groot vermoed ik
maar een aangepaste zal best wel werken, maar daar las ik niks over, vandaar mijn opmerking :wink:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Luco/Alpine-racer schreef:
al die types ken ik niet hoor maar een T3 is voor een 2,5 liter
dus voor een 1400 erg groot vermoed ik
maar een aangepaste zal best wel werken, maar daar las ik niks over, vandaar mijn opmerking :wink:
Werkt zeker best.

Gabri en ik hebben het mee mogen maken. :bang:
Laatst gewijzigd door Robert Turbo op ma 27 mar 2006 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Ik ben nog flink aan het rondneuzen voor een andere turbo.
De 20/25 of de 25/28 van MB klinken leuk.
Hoewel de prijzen aan de andere kant van de kleine plas (BB), een stuk leuker in de oren klinken.
Ik snap alleen nog niet zo waarom er hier nog helemaal niemand met een GT serie turbo rijdt.
Denk dat de GT20 een hele waardige opvolger van de T25 kan zijn.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

peter5GTTurbo schreef:Ik ben nog flink aan het rondneuzen voor een andere turbo.
De 20/25 of de 25/28 van MB klinken leuk.
Hoewel de prijzen aan de andere kant van de kleine plas (BB), een stuk leuker in de oren klinken.
Ik snap alleen nog niet zo waarom er hier nog helemaal niemand met een GT serie turbo rijdt.
Denk dat de GT20 een hele waardige opvolger van de T25 kan zijn.
volgens mij omdat de aansluitingen volledig anders zijn en het dus nogal wat aanpaswerk vergt als ik het goed heb
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef: volgens mij omdat de aansluitingen volledig anders zijn en het dus nogal wat aanpaswerk vergt als ik het goed heb
Het huis moet 180 graden gedraaid worden meen ik.
Is dat de grote drempel die iedereen moet overwinnen om een betere turbo te kopen?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Vraag het Tijn eens. Die heeft een poos terug een gt20 aangeschaft bij JL.

Volgens mij had JL het er toen over dat de elbow niet paste en dat daarvoor zelf wat verzonnen moest worden. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

peter5GTTurbo schreef:
Luco/Alpine-racer schreef: volgens mij omdat de aansluitingen volledig anders zijn en het dus nogal wat aanpaswerk vergt als ik het goed heb
Het huis moet 180 graden gedraaid worden meen ik.
Is dat de grote drempel die iedereen moet overwinnen om een betere turbo te kopen?
is dacht ik niet zomaar ff, je hebt vrij weinig ruimte en de T serie isook goed he
[img]http://www.extreme-machines.nl/forums/i ... bigun2.gif[/img]
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

GT20 is een leuke turbo, kan ook serieuze hoge druk draaien, maar flowt eigenlijk net te weinig om flink vermogen te drukken. Speedline heeft ermee gereje trouwens.
En GT22 zou kunnen, maar dies pas gerate vanaf 1.6 en je hebt dus kans dattie te laat spoelt.
GT25R staat wel weer gerate vanaf 1.4, maar das echt te groot voor het arme nokkenstotige blokkie. Tis wel een ballbearing wat het echt een mooie turbo maakt, maar toch meer voor een hoogtoerige 1600 of een 1800 ofzo.

Daarnaast moet je wel alle piping custom maken/aanpassen, wat toch ook wel weer wat denkwerk met zich meebrengt.

Mooie turbos allemaal, maar gewoon niet echt geschikt voor het C-blokkie.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

kijk regelmatig komt er wel wat zinnigs uit die steven
[img]http://www.extreme-machines.nl/forums/i ... m-jump.gif[/img]
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Misschien binnenkort te koop een T25 ..... :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

jochem de haas schreef:Misschien binnenkort te koop een T25 ..... :p
heb je er een over jochem :)

hoop nu vanaf donderdag de vijf in te gaan rijden en dan na 1000 km het potentieel van die T25 hybryde eens testen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

jochem de haas schreef:Misschien binnenkort te koop een T25 ..... :p
Ik weet het :P
Gesloten