[5GTT] Dumpvalve. Waarom minder geluid dan anderen?
Ok bedankt!Ralf schreef:dat is je vacuumslang, die heb je wel nodig anders doettie het niet...

Maar het klopt toch dat ie naar je ontsteking gaat?
Die vacuumslangetjes kan je toch gewoon bij een autoonderdelen bedrijfje halen??
Ja, en jaRemi16v schreef:Ok bedankt!Ralf schreef:dat is je vacuumslang, die heb je wel nodig anders doettie het niet...![]()
Maar het klopt toch dat ie naar je ontsteking gaat?
Die vacuumslangetjes kan je toch gewoon bij een autoonderdelen bedrijfje halen??

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
ok!ToppieAREXSTYLE schreef:Ja, en jaRemi16v schreef:Ok bedankt!Ralf schreef:dat is je vacuumslang, die heb je wel nodig anders doettie het niet...![]()
Maar het klopt toch dat ie naar je ontsteking gaat?
Die vacuumslangetjes kan je toch gewoon bij een autoonderdelen bedrijfje halen??


MOet ik daarvoor nog moeilijke of belijkrijke dingen voor weten om dat vacuumslangetje te monteren op de ontsteking?
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
En, hoe klinkt het?
IK DENK PSSSSTTT... 

Heerlijk weer een franse auto
Remi16v - Posted: Sun Mar 12 schreef:
Top!IK ga t morgen regelen!Bedankt
Remi16v schreef:Ik wil een dumpvalve bestellen en dan t type enkele zuiger van forge..te koop bij MB car performance..wat is het verschil van een enkele zuiger dmpvlve en een gewone???
Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door Ralf op wo 14 jun 2006 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Geen idee of ze beter zijn... Ik heb een Bailey-zuigerDV gehad en had regelmatig problemen. De zuiger bleef vast hangen, de rubberen ring ging kapot. Dat zijn dingen waar je niet echt op zit te wachten. Geen idee of een membraamDV daar ook last van heeft. De membramen schijnen wel eens te scheuren en dan doet 'ie het ook niet meer. Dan kun je geen turbodruk meer opbouwen. Niet handig, dus. 
Misschien zijn er mensen die ervaring hebben met beide varianten... Ik zit er zelf over te denken om een Forge membraam-DV te kopen, vanwege mijn matige ervaringen met zuigerDV's.

Misschien zijn er mensen die ervaring hebben met beide varianten... Ik zit er zelf over te denken om een Forge membraam-DV te kopen, vanwege mijn matige ervaringen met zuigerDV's.
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
ik heb zelf een tijd een membraam DV gehad en in 6 maand tijd 3 x het membraam moeten vervangen. Nu heb ik een zuiger DV, ongeveer 1 maand nu. Deze sluit wel beter en reageert sneller, levensduur kan ik uiteraard nog niets over zeggen.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
HAhaRalf schreef:Remi16v - Posted: Sun Mar 12 schreef:
Top!IK ga t morgen regelen!Bedankt
Remi16v schreef:Ik wil een dumpvalve bestellen en dan t type enkele zuiger van forge..te koop bij MB car performance..wat is het verschil van een enkele zuiger dmpvlve en een gewone???
Alvast bedankt!

Ik had een bosch DV maar wil wat mooiers!

Bedankt voor jullie reactie!

Ik w8 t wel af

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Weet iemand het verschil tussen een dumpvalve en een zogenoemde blow-off valve ??
Van Bosch zijn ze allebei nog leverbaar, maar uit mijn hoofd zeg ik dat ik niet de blow-off valve moet hebben maar het gewone " ventiel". (de onderste) voor m'n 5 GTT.
Bosch "BOV" : 0 280 142 110 : 35 euro ex. BTW bruto
Deze word/werd o.a op Saab 900 turo gemonteerd
Bosch "ventiel" : 0 280 142 103 : 33 euro ex. BTW bruto
Deze word/werd gemonteerd op oa. Saab 9000 2.0 16V turbo / 2.3 16V Turbo
Van Bosch zijn ze allebei nog leverbaar, maar uit mijn hoofd zeg ik dat ik niet de blow-off valve moet hebben maar het gewone " ventiel". (de onderste) voor m'n 5 GTT.
Bosch "BOV" : 0 280 142 110 : 35 euro ex. BTW bruto
Deze word/werd o.a op Saab 900 turo gemonteerd
Bosch "ventiel" : 0 280 142 103 : 33 euro ex. BTW bruto
Deze word/werd gemonteerd op oa. Saab 9000 2.0 16V turbo / 2.3 16V Turbo
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
De blowoff zal wel afblazen, het ventiel is closed loop. Ik denk niet dat het veel uitmaakt welke je neemt, ken het verschil tussen de twee niet echt.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen deze dumpvalve :
[img]http://www.mccsport.nl/catalog/images/D ... rodukt.jpg[/img]
en deze met 2 aansluitingen ??
[img]http://www.mccsport.nl/catalog/images/D ... rodukt.jpg[/img]
Ik heb nu de onderste, maar kan ik deze wel monteren op m'n 5 GTT ???
[img]http://www.mccsport.nl/catalog/images/D ... rodukt.jpg[/img]
en deze met 2 aansluitingen ??
[img]http://www.mccsport.nl/catalog/images/D ... rodukt.jpg[/img]
Ik heb nu de onderste, maar kan ik deze wel monteren op m'n 5 GTT ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Hey arco das een closed loop dv (recirculations dump-valve). Wordt gebruikt op alle VW 1.8 t motoren. Deze diend dus gemonteerd te worden op een doorstroom luchtleiding.
edit* closed loop = retour in inlaatsysteem
edit* closed loop = retour in inlaatsysteem
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dan zou ik er bijvoorbeeld 2 van deze naast elkaar moeten monteren ??
[img]http://www.mccsport.nl/catalog/images/T ... rodukt.jpg[/img]
[img]http://www.mccsport.nl/catalog/images/T ... rodukt.jpg[/img]
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
inderdaad, of een buisje met 2 aansluitingen naast elkaar bakken en braden. Als je me de diameter doorgeeft kan ik dat laten maken in RVS (op me werk)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Hmmm.. dan weet ik voldoende.
Maar welke is beter ?? Of maakt het niet uit of je "closed loop" neemt of gewoon een "single loop" ?
Thanx voor het aanbod mbt maken.
Ik ga nog ff kijken hoe ik 't eventueel wil hebben of dat ik 'm ruil.
Maar welke is beter ?? Of maakt het niet uit of je "closed loop" neemt of gewoon een "single loop" ?
Thanx voor het aanbod mbt maken.

Ik ga nog ff kijken hoe ik 't eventueel wil hebben of dat ik 'm ruil.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
in principe maakt de werking niet uit. Bij de vag's is die terugloopleiding voorzien. Een single loop is een handiger/makkelijkere montage,zeker bij een gtt of 21, maar das ook alles. Als je em kan inruilen zou ik voor een single gaan.
om even terug te komen op zuiger of membraam. Ik heb op de 21 een TIAL dv gehad (huge ding dat gebruikt wordt op high performance cars, meestal japanners). Dat ding kwam ook steeds vast te zitten of de dichting ging stuk. Eraf gepleurt en terug overgegaan op een PRIMA dv. Die dingen blazen pas echt af, weet niet of iemand van de rtc er zo 1 heeft.
Ik zou een membraan aanbevelen.
nee!Arco schreef:Dan zou ik er bijvoorbeeld 2 van deze naast elkaar moeten monteren ??
[img]http://www.mccsport.nl/catalog/images/T ... rodukt.jpg[/img]
die andere moet voor de turbo!

doe maar niet? want waar naartoe gaat die dumpen?? juist weer tussen de gaskep en de turbo waar je VANDAAN wilt dumpen.. dus voor de turbo Jo-jo- schreef:inderdaad, of een buisje met 2 aansluitingen naast elkaar bakken en braden. Als je me de diameter doorgeeft kan ik dat laten maken in RVS (op me werk)
kleine vergissing denk ik he

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Oke. Dus kan ik daarvoor het gaatje pakken die in de telefoonslang zit voor de turbo.Abel schreef:nee!Arco schreef:Dan zou ik er bijvoorbeeld 2 van deze naast elkaar moeten monteren ??
[img]http://www.mccsport.nl/catalog/images/T ... rodukt.jpg[/img]
die andere moet voor de turbo!
doe maar niet? want waar naartoe gaat die dumpen?? juist weer tussen de gaskep en de turbo waar je VANDAAN wilt dumpen.. dus voor de turbo Jo-jo- schreef:inderdaad, of een buisje met 2 aansluitingen naast elkaar bakken en braden. Als je me de diameter doorgeeft kan ik dat laten maken in RVS (op me werk)
kleine vergissing denk ik he

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gewoon niet aansluiten is ook een optie wellicht?
Een gewone dumpvalve blaast toch ook de lucht in
Een closedloop is denk ik nuttig bij motoren met luchtmassameters. Je kan ze altijd op de gtt monteren zoals een 'gewone' dumpvalve. Ik heb altijd met een closed-loop gereden (originele bosch dumpvalve van een saab of een volvo, kost 35 euro), en die deed prima PSSSJJJ.
Een gewone dumpvalve blaast toch ook de lucht in

Een closedloop is denk ik nuttig bij motoren met luchtmassameters. Je kan ze altijd op de gtt monteren zoals een 'gewone' dumpvalve. Ik heb altijd met een closed-loop gereden (originele bosch dumpvalve van een saab of een volvo, kost 35 euro), en die deed prima PSSSJJJ.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Die heb ik dus nu ook. 0 280 142 103 is het artikelnummer. Lag hier op de plank. Maar was 'm gisteravond aan 't bekijken en vond dus 't 2de pijpje verdacht. Vandaar de vraag over hoe of wat.Riël Notermans schreef:Gewoon niet aansluiten is ook een optie wellicht?
Een gewone dumpvalve blaast toch ook de lucht in
Een closedloop is denk ik nuttig bij motoren met luchtmassameters. Je kan ze altijd op de gtt monteren zoals een 'gewone' dumpvalve. Ik heb altijd met een closed-loop gereden (originele bosch dumpvalve van een saab of een volvo, kost 35 euro), en die deed prima PSSSJJJ.
Nu alleen aan 't kijken of Bosch 'm ook als "enkele" pijp - uitvoering heeft. Of weet iemand maybe daarvan 't artikelnummer ?

Nee, die heeft bosch niet, gezien dit een origineel onderdeel is.
Fabrieksaf worden geen open dumps gebruikt.
Het pijpje is hetzelfde als de gaatjes rondom een normale dumpvalve hoor
Dus waarom zou je een andere zoeken?
Bovendien kun je deze nog ergens naartoe mikken dat niet alles onder de vettigheid geblazen wordt
Fabrieksaf worden geen open dumps gebruikt.
Het pijpje is hetzelfde als de gaatjes rondom een normale dumpvalve hoor

Bovendien kun je deze nog ergens naartoe mikken dat niet alles onder de vettigheid geblazen wordt

ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Je maakt gewoon een ronde cyclus, kan niks mee misgaan. Je gaat niet in een verkeerde richting blazen, enkel meestroom. 1 gat afdichten zou ook een optie zijn.Abel schreef:nee!Arco schreef:Dan zou ik er bijvoorbeeld 2 van deze naast elkaar moeten monteren ??
[img]http://www.mccsport.nl/catalog/images/T ... rodukt.jpg[/img]
die andere moet voor de turbo!
doe maar niet? want waar naartoe gaat die dumpen?? juist weer tussen de gaskep en de turbo waar je VANDAAN wilt dumpen.. dus voor de turbo Jo-jo- schreef:inderdaad, of een buisje met 2 aansluitingen naast elkaar bakken en braden. Als je me de diameter doorgeeft kan ik dat laten maken in RVS (op me werk)
kleine vergissing denk ik he
Als ie maar naar de aanzuigkant terugblaast.
Maar een closedloop wil je toch niet? Je wil toch de psssj?
Maar een closedloop wil je toch niet? Je wil toch de psssj?