ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

tja ik heb die kerel zen nr gevraagd, hij zei dat hij hier ZEER veel kwam racen, dus ik ga men 13" terug opzetten, open luchtfilter eraf en originele kast er terug op en ik ga er ng eens voor.
maar tering wat is een saxo snel :) , kan zelfs zijn dat ik de druk naar 0.8-0.9 moet schroeven voor ik hem te pakken krijg.... kdenk wel dat het kan kloppen hoor dat deze bakkies rond de 7.7nr 100 trekken.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

white gtt power schreef:tja ik heb die kerel zen nr gevraagd, hij zei dat hij hier ZEER veel kwam racen, dus ik ga men 13" terug opzetten, open luchtfilter eraf en originele kast er terug op en ik ga er ng eens voor.
maar t@ring wat is een saxo snel :) , kan zelfs zijn dat ik de druk naar 0.8-0.9 moet schroeven voor ik hem te pakken krijg.... kdenk wel dat het kan kloppen hoor dat deze bakkies rond de 7.7nr 100 trekken.
Die 16v VTS'jes doen het in 8,7...maaaar je hebt het ook over een auto die zo'n 10 jaar jonger is dan die van jou. Daarentegen heb je standaard meer koppel (wel evenveel vermogen)...dat ding moet jou sowieso niet wegrijden :)
Met andere woorden: je auto is gewoon oud! En dat kan een reden zijn dat hij je kan kloppen...kan ook aan de bestuurder liggen :p :wink:
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Vtsjes pakte ik altijd wel tot de 100
Met 15 inch en een iets hogere druk (compensatie van de leeftijd zeg maar)
Zelfs toen de vts een spaghetti en katvervanger had.
0-100 redde die het gewoon echt niet.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

ja ik rij standaard druk, 15ich staalvelgen en een rotte open kelk.

en 10jaar jonger? de auto was van 2002 dus das wel ff 16j verschil. mja dat maakt niet uit, ik zeg alleen maar dat ik bij DEZE vts geen schijn van kans had, en 8.7nr 100 my ass, die bakkies doen het echt wel sneller als dat hoor, anders ga ik men GTT gewoon in de fik zetten!
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

white gtt power schreef:ja ik rij standaard druk, 15ich staalvelgen en een rotte open kelk.

en 10jaar jonger? de auto was van 2002 dus das wel ff 16j verschil. mja dat maakt niet uit, ik zeg alleen maar dat ik bij DEZE vts geen schijn van kans had, en 8.7nr 100 my ass, die bakkies doen het echt wel sneller als dat hoor, anders ga ik men GTT gewoon in de fik zetten!
Ik zit je niet af te kraken hé :) heb nog altijd veel respect voor 15+ jaar oude gt's die hedendaagse hot hatches het nakijken geven (ik incluis :p ) (Y)

En die VTS'en zijn in '96 gelanceerd, vandaar 'zo'n' 10 jaar. Kan idd net zo goed 16 zijn...dat terzijde, 8,7 vind ik heel reeel. 120pk/145Nm en 910 kg... :)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

AREXSTYLE schreef:
white gtt power schreef:ja ik rij standaard druk, 15ich staalvelgen en een rotte open kelk.

en 10jaar jonger? de auto was van 2002 dus das wel ff 16j verschil. mja dat maakt niet uit, ik zeg alleen maar dat ik bij DEZE vts geen schijn van kans had, en 8.7nr 100 my ass, die bakkies doen het echt wel sneller als dat hoor, anders ga ik men GTT gewoon in de fik zetten!
Ik zit je niet af te kraken hé :) heb nog altijd veel respect voor 15+ jaar oude gt's die hedendaagse hot hatches het nakijken geven (ik incluis :p ) (Y)

En die VTS'en zijn in '96 gelanceerd, vandaar 'zo'n' 10 jaar. Kan idd net zo goed 16 zijn...dat terzijde, 8,7 vind ik heel reeel. 120pk/145Nm en 910 kg... :)
neenee zeg ik ook niet :)

nu ff iets anders, mijn druk staat op 0.65 bar, ik kan em toch zonder enige probs naar 0.8 schroeven. en maakt dit echt zoveel uit, zou ik het verlies van men 15" velgen terug hebben als ik em naar 0.8 schroef? kweet wel dat dit ook bij elke motor anders is, maar een beetje algemeen bekeken :D

ik heb ook een FMIC gekocht, die komt er binnen een paar weken op want heb samco moeten bestellen. ik lees hier redelijk weinig over op het forum, alle toch qua gebruikservaringen, wie heeft er allemaal een en wat was je bevinding ermee?
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Iemand enig idee wiens GT dit is?

[img]http://www.5gt.nl/images/1524b0312ae46d ... 00x300.jpg[/img]

[img]http://www.5gt.nl/images/a91c4cb6bb4630 ... 00x300.jpg[/img]


Ik heb hem vorig jaar ook bij De Kuip zien staan.

Aardig gek om met een kenteken rond te rijden die eigenlijk nog niet bestaat.....
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Da's wel typisch, ja... :)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Weet iemand voor mij het onderdeelnummer van de gaskabel?????

Van een GT uiteraart phase 1
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

dat zou dan deze moeten zijn:

77 00 762 380 CABL ACCEL405 C40 €17.30
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

hahahaha , gisteren zette ik men originele velgen terug omdat ik het beu was dat i zo traag was, nu ging i met de originele velgen EVEN slecht! ik zeg what the **** is dat nu? ff kelk eraf gegooid en k&n in originele kast erin, nog niks. dus lag het niet aan de velgen, ik naar seger, hij zei me dat ik een lek had, dus alles afgezocht naar dat lek, was het dus de slang van de IC naar de turbo waar gewoon een gat in zat waar je je vinger door kon steken!!!! andere slang erop en damnnnnnnnnnnn zo heeft i sinds ik em heb nog niet gegaan! druk gaat nu mooi tot 0.75 en hij spint in 3de nog door als ik wil inhalen op vochtige baan! whoehoe kom maar hier VTS ik eet je op! :)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Paul1916v schreef:dat zou dan deze moeten zijn:

77 00 762 380 CABL ACCEL405 C40 €17.30
Heb je die uit Dialog, Paul?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Lex schreef:
Paul1916v schreef:dat zou dan deze moeten zijn:

77 00 762 380 CABL ACCEL405 C40 €17.30
Heb je die uit Dialog, Paul?
Paul heeft wel dialogys draaien idd. 8)
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

white gtt power schreef:hahahaha , gisteren zette ik men originele velgen terug omdat ik het beu was dat i zo traag was, nu ging i met de originele velgen EVEN slecht! ik zeg what the **** is dat nu? ff kelk eraf gegooid en k&n in originele kast erin, nog niks. dus lag het niet aan de velgen, ik naar seger, hij zei me dat ik een lek had, dus alles afgezocht naar dat lek, was het dus de slang van de IC naar de turbo waar gewoon een gat in zat waar je je vinger door kon steken!!!! andere slang erop en damnnnnnnnnnnn zo heeft i sinds ik em heb nog niet gegaan! druk gaat nu mooi tot 0.75 en hij spint in 3de nog door als ik wil inhalen op vochtige baan! whoehoe kom maar hier VTS ik eet je op! :)
Beter! 8)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Frits schreef:
Lex schreef:
Paul1916v schreef:dat zou dan deze moeten zijn:

77 00 762 380 CABL ACCEL405 C40 €17.30
Heb je die uit Dialog, Paul?
Paul heeft wel dialogys draaien idd. 8)
klopt..uit dialogys :)
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

dan hier nog een vraag de speaker kapjes die de speakers tegen de regen beschermen heb vandaag by de dealer gekeken maar kon daar niks vinden .
iemand wel een nummer :worship: zou fyn zyn
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

bedoel je deze Oldskool? (nr4)
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/deurbak.jpg[/img]
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Die beschermen niet tegen regen he.
De speakers kunnen in speakerbakken gezet worden, maar volgens mij zijn die ook niet regendicht. Ik ben wel ooit eens een doorzichtig plastic plaat in de deur tegengekomen (gehele deurgrootte), die beschermt alles wel. Maar of die nog te koop zijn...
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

die moet je gewoon zelf maken man.......van een dik stuk doorzichtig plastig.......

die speakerbakken die oldskool bedoeld zijn inderdaad niet waterdicht......vol met gaten om het zo maar te zeggen, ze bieden alleen bescherming tegen direct contact met water, want de gaten zitten alleen aan de achterkant en onder/zijkanten volgens mij. maarre vocht zal je altijd houden in je deur.......dus ook bij de speakers....
R 5 Convertible Rulezz
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

CChris schreef:die moet je gewoon zelf maken man.......van een dik stuk doorzichtig plastig.......
WAAROM zou je daar doorzichtig plastic voor moeten gebruiken ? volstaat gewoon een vuilniszak of landbouwplastic of vijverfolie niet ?
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Tijn schreef:
CChris schreef:die moet je gewoon zelf maken man.......van een dik stuk doorzichtig plastig.......
WAAROM zou je daar doorzichtig plastic voor moeten gebruiken ? volstaat gewoon een vuilniszak of landbouwplastic of vijverfolie niet ?
:D tuurlijk wel........tis maar voor t idee, maar das een rare tik van mezelf......
R 5 Convertible Rulezz
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

ja dat is ook mogelyk maar dacht dat deze boven aan wel dicht zou zyn en aan de onderkant wat gaten zouden zitten maar toch bedankt voor de ideeen
zal eens kyke hoe ik het ga oplossen (Y)
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

voor 16 cm speakers heb je een speakerhouder die open is, maar deze kun je aan de achterkant afplakken met een oud stuk binnenspatscherm, gebruik hier de kit voor vh binnenscherm.
Laatst gewijzigd door pierre op vr 10 mar 2006 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

16" speakers :worship: :wink:
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Beter dan 16cm velgen :p
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

wil er miss iemand 13" of 14" velgen met brede rand en met goede banden ruilen tegen men 15" OZ velgen met nieuwe banden? foto staat in de rtc markt.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Haha, toch weer verloren van de VTS :lol: :p
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

toch niet :-) ik zal het eens op cam opnemen, ik trek nu vlotjes door tot 0.85 bar, ik had dus de de slang van ic naar turbo kapot en toen ging i beter, dag erna de originele luchtfilter er terug op en ik heb saxoboy gebeld en we hebben geraced.

0-100: GTT wint
40-120: GTT wint
40-180: saxo wint met een motorkap lengte voorsprong.
0-top: saxo wint met 1 autolengte voorsprong.

maar euhm ik wil gewoon stijle brede duitse stijl 13 ers hebben, de 15 ers staan zeer mooi onder de auto maar ik hou wel van het bruut geweld van de 13 ers en ook vind ik kleine velgjes met brede rand stoerder staan.

DUS WIE WIL ER WISSELEN :D
Pr0f
Berichten: 311
Lid geworden op: di 26 aug 2003 7:49
Locatie: Delft

Weet iemand of dr nog ergens sidepipes voor een gtt te koop zijn. Of nog mooier, gewoon 1 pijp van voor naar achter, zodat ie wel netjes op de goeie plek uitkomt. of iemand die dat kan fabriceren?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bosal is je beste vriend...

Ik heb misschien binnenkort nog wel een demperloze pijp voor je.
Pr0f
Berichten: 311
Lid geworden op: di 26 aug 2003 7:49
Locatie: Delft

Heeft bosal dat standaard in assorti zitten, of word dat door hun gemaakt?
Ik heb een middendemper vervanger met sebring 100mm eindpijp liggen. Die vervanger is alleen qua diameter te groot, lekt vreselijk aan de voorkant omdat je hem niet goed geklemt krijgt etc. Zit ook weer een andere losse pijp in "geklemt" die lekt, etc.
Heb nu na de apk weer de "standaard" pijpen er even onder zitten maar wil het eigenlijk nu een keertje goed op orde hebben...
Ik hou me aanbevolen steven! :D
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

hahahaha, is echt een goed blok, retesnel, samen gebouwd met deze jongen, hij heeft nu een clio 16v blok met turbo gebouwd
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

dus gewoon motor uit de 5 halen, deze erin en zo gefixt?
heeft zo een blokkie meer pk's als de 1400 van de 5 standaard?
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

wahahaha :lol:
rev it like a rental
Gesloten