R5 GTT k-tec

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Danny van Duren
Car: GTT

Menno schreef:Van een dikkere uitlaat komt je turbo echt geen 1500 toeren eerder in.

Ik zou eerst eens zorgen dat je 't spul gewoon netjes aansluit, daar heb je veel meer voordeel aan. Dus gewoon zorgen dat de electronica voor elkaar is, kabelbomen correct aansluiten, en alle vacuumcircuits voor elkaar maken. Ook het aanzuiggedeelte van de motor, tussen luchtmeter en inlaatspruitstuk checken op lekkage. Overleden lambdasonde vervangen, en het uitlaatgedeelte van de turbo, rond de wastegate, checken op scheuren. Dan heb je een motor die goed presteert, met een normaal verbruik.
tja scheuren zitten er niet daarin dat heb ik allemaal gechecked voor dat alles erin ging.
maar kwa uitlaat ben ik van af de eerste bocht meteen naar een heel stuk dunnere uitlaat gegaan nog iets dunner dan een origenele GTE pijp, dusja dat is ook gewoon te dun.
en tja de turbo die zag er netjes uit geen olie sporen ofzo en geen overmatige spelingen. en tja de closedloop dumpvalve gaat goed te keer en de meter loopt ook op dus dat moet ook goed zijn.
maarja voor het inlaat gedeelte ga ik maandag checken als alles weer in elkaar zit maar dat moet haast wel goed zijn.
Abel
Über-Spammer

Het enige wat je niet vermeld is dat de kop niet orgineel van een 1.7T is. En ik had al eens vermeld dat die anders zijn als je orginele 1.7T koppen, die zijn aangepast door porche. dus misschien heeft dat er wel mee temaken..

Maar net wat menno zecht.. dubbelcheck alles. en vervang die lambda
Danny van Duren

Abel schreef:Het enige wat je niet vermeld is dat de kop niet orgineel van een 1.7T is. En ik had al eens vermeld dat die anders zijn als je orginele 1.7T koppen, die zijn aangepast door porche. dus misschien heeft dat er wel mee temaken..

Maar net wat menno zecht.. dubbelcheck alles. en vervang die lambda
tja ik heb die kop na gekeken en gemeten zogoed als lukte en kon ik kwa inlaat en uitlaatkanalen niks ontdekken wat anders was kwa bevestigingspunten spuitstuk en sensors wel.

heb de klep speling al gechecked stond een te strak.
heb net een andere kabelboom voor de injectors gehaald.
en lamdasensor heb ik als goed is ook nog ergens liggen.
en ben ban dat mn open dumpvale ook een beetje ligt te zieken. dus dat is het volgende waar ik naar ga kijken als ik geen resultaat heb
Danny van Duren

vandaag andere kabelboompje erin gezet, loopt ie op 3 cilinders :(
effe nakijken is de 4de stekker van de nieuwe kabelboom gecordeerd en kijk ik in de oude kabelboom ook al die stekker dus kijk ik naar die injector ook gecordeerd wat schoon gekrapt en ja hij loopt weer op 4 weer effe stukje wezen rijden.

resultaat hij trekt beter door dus snelweg op tja harder dan 150/160 loopt ie nog niet :( en nog steeds na de 140 het beetje inhouden.
hij begint goed warm te worden en ja hoor weer de vlammen in de uitlaat en beetje knallen en inhouden kom thuis trek de kap open,
de turbo knal rood.

maar ik zag onder rijden ook mn tankmeter omlaag lopen dus denk gooi er effe kannetje benzine bij in de tank.
dus ik draai tankt dop los en een psssssssssss dat dat maakt dus be4nzine erin gedaan en effe zonder tankdop gaan rijden en ja hoor vlammen en geknal weg.

alleen beetje laag in toerenheel klein beetje inhouden.

maarja morgen maar de lamda uit de kat van de andere gte halen en die monteren ,
en verder de dumpvalve ertussen uit.
en maar een nieuwekabelboom voor injectors bij volvo bestellen
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Leuk he zo'n ander blok in je 5 :wink:
Danny van Duren

jochem de haas schreef:Leuk he zo'n ander blok in je 5 :wink:
hm tja achja houd je van de straat, maarja had daarvoor eigenenlijk mn R5 GTE ebs staan
Danny van Duren

gisteren en vandaag weer bezig geweest want hij bleef nog steeds te weinig benzine krijgen en werd erger en mn bezine zakte trug als ie uit stond.
dus gisteren begonnen de rubbers van de injectors die bij de cil-kop en bij de gallerei vervangen.
en injector-reiniger erin en tanken dit keer maar eens 98 getankt
en ja wel hoor de gte begint steeds beter te rijden.
vanmorgen weer gepakt en starte meteen heel iets dat ie te weinig kreeg heel effe dus trugslagklep gecontroleer, en die was stuk nieuwe gemonteerd en weer rijden en goed lopen.

maar 1 ding is raar als ik een stukje ga vlammen als ie op bedrijfstemp dan trekt ie nog steeds als een gek nie normaal en dan rem je af voor iets en dus klein stukje rustiger en dan weer op het ga dan is ie ineens traag :( en dus rij ik een stuk rustig en geef weer gas dan sprint ie weer weg,
of ik zet hem heel effe stil met moter uit een min of 5 dan loopt ie weer als een gek.

zou dat kunnen dat de bobine te warm word of de turboregelklep ofzoiets?
want als ie dus op bedrijfstem is vole je de turbo dus ook nie echt zal maar.

turbo komt al rond de 3000 nu ook in, en volgende week komt er als meezit een compleete nieuwe uitlaat onder.
Haas
Car: Megane RS

zou dat ook niets me je brandstofmengsel te maken kunnen hebben? Hij houdt in als t ware?
Danny van Duren

Haas schreef:zou dat ook niets me je brandstofmengsel te maken kunnen hebben? Hij houdt in als t ware?
zoiets ja maar niet dat ie begint te schokken ofzo
daarom zat ik te denken dat de bobine of die turbodrukregeklep te warm werden ofzo brandstofsysteem moet goed zijn nou lijkt me (bobine en turboregeklep hangen max 40cm van turbo af schuin bekeken dan en over turbo geen hitte-schild)

hij blijft netjes op 4 cilinders lopen dus dan zou het weer geen bobine zijn eigenlijk
Haas
Car: Megane RS

je kunt toch zien als t goed is dan wat voor druk die opbouwt?
Danny van Duren

Haas schreef:je kunt toch zien als t goed is dan wat voor druk die opbouwt?
tja da lijkt goed maarja je voelt de turbo dan totaal niet
Danny van Duren

zou het kunnen zijn misschien dat de injectorgallerei te warm word omdat er geen hitte schild om de turbo zit?[/quote]

net wou ik hem weer proberen want ben er vanmiddag veel mee wezen rijden (toen ik hem stil zette vanmiddag hoorde ik hem wel borrellen bij de gallerei) en weer last van lucht ofja effe geen benzine
DD

heb je geen last van dat je een vacuum lek heb in je brandstof druk regelaar. Die van mij was echt geheel aan gort en ik had het probleem toen extreem. als ik geremd had (vacuum nodig voor de bekrachtiger) dan bleef het membraam van de branstof druk regelaar open staan waardoor er geen druk in de injectie rail kon worden opgebouwd waardoor die niet voldoende in kon spuiten.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Heb je iid niet gewoon last van vapoloc......dus lucht in je benzine leiding..in combi met warmte..?
Danny van Duren

jochem de haas schreef:Heb je iid niet gewoon last van vapoloc......dus lucht in je benzine leiding..in combi met warmte..?
tja zoiets begon ik ook te denken dus ga vanaaf of morgen een hitte schild over de turbo maken.

maar net begon ik te denken diegene die zo`n blok in hun 5je hebben liggen hebben volgensmij allemaal een r19 16v luchthapper op hun moterkap zitten zou dit al kunnen schelen want hun hebben zover ik weet ook allemaal geen hitteschild over de turbo
Riël
Über-Spammer

jochem de haas schreef:Heb je iid niet gewoon last van vapoloc......dus lucht in je benzine leiding..in combi met warmte..?
Kleine correctie

Vaporlock :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

Ik zou de benzinedruk eens checken? Mijn volvoblok doet daar ook moeilijk mee.
Danny van Duren

Riël schreef:Ik zou de benzinedruk eens checken? Mijn volvoblok doet daar ook moeilijk mee.
tja denk niet dat het daar in zit kan zo een heel stuk 160 zeg maar rijden maar als ik dan het gas laat om dat ik afmoet remmen en weer wil acceleren ligt de top op 140 zeg maar en trekt ie stuk minder.
ik zou niet weten waarom de brandstofdruk bij gasloslaten wegzou moeten vallen.
Danny van Duren

hm word helemaal gek van het ding gisteren nadat ie zo kut starte heb ik hem effe laten lopen en toen liep ie goed en heb hem in de garage gezet en volgens de temp-meter was ie nog koud wil ik hem nu starten weer geen benzine geef ik effe wat gas en weg is het.
en als ik op rempedaal dan druk een paar keer dan lijkt het weer dat ie te weinig krijgt.
toch mn brandstofdrukregelaar???
Riël
Über-Spammer

Meet het gewoon eens na?
Is niet zo lastig/veel werk.
Danny van Duren

Riël schreef:Meet het gewoon eens na?
tja is ook nie moeilijk maar dan moet je wel een meter hebben en laat ik net ik er net geen hebben die hier op past
Danny van Duren

Danny van Duren schreef:
Riël schreef:Meet het gewoon eens na?
tja is ook nie moeilijk maar dan moet je wel een meter hebben en laat ik net ik er net geen hebben die hier op past
net maar effe de retourslang afgeknepen en gaan rijden looopt goed trekt lekker door geen verschil tussen koud en warm echt te merken
en al een paar keer gestart en blijft tot nu toe goed starten/aanslaan en lopen, ben alleen nog niet boven de 120 gegaan
Danny van Duren

net weer gestart en weer lucht in gallerei dus hij lekt de benzine trug naar de vacuum verwacht ik en anders weet ik het echt niet meer. maar als het meezit heb ik dinsdag al een nieuwe eropzitten
Danny van Duren

tja de problemen met de gte zijn nog niet opgelost maar,
heb toch een vraag heeft er iemand hier ervaring met een 1.7T op LPG?
wil namelijk als ie klaar is LPG in gaan bouwen
ivm dat ik tussen de 25000 en 30000km per jaar rijd en
mij gisteren aangeraden werd om er LPG in te gooien en dat dat geen kwaad zou kunnen?
mark 5t
Contacteer:

wil super goed mits je een goeie degelijke gas installatie inbouwt.
Danny van Duren

mark 5t schreef:wil super goed mits je een goeie degelijke gas installatie inbouwt.
tja der werd mij door een lpg-gek verteld dat ik het het beste zonder lpg computer kon doen gewoon mengstuk vor turbo en verdamper en een verbreek-relais bij injectors en en dan nog een tank nodig had.
Riël
Über-Spammer

Jep, dat is het makkelijkste.

Ik doe het zelf met een LPG-injectiesysteem op de 19 met 1.7 turbo.

Voordeel wat ik heb is dat de installatie er al in zit. Alleen de electronica moet nog. Jij moet tank, leidingen etc. nog gaan inbouwen.
Danny van Duren

Riël schreef:Jep, dat is het makkelijkste.

Ik doe het zelf met een LPG-injectiesysteem op de 19 met 1.7 turbo.

Voordeel wat ik heb is dat de installatie er al in zit. Alleen de electronica moet nog. Jij moet tank, leidingen etc. nog gaan inbouwen.
tja dat is niet zo moeilijk alleen wil wel zeker weten dat het gaat.

als het gaat is het een zaterdagje werken en het zit erin
Riël
Über-Spammer

dat gaat :)
Danny van Duren

Riël schreef:dat gaat :)
mooiso :p

dat word dan als ie goed loopt shoppen naar een tank verdamper en een gasmengstuk
Danny van Duren

maarja vandaag was mn nieuwe benzinedrukregelaar binnen en net gemonteerd en rijden,
blijft lekker rijden :D :shame: hij staat nu af te koelen dus kijken dadelijk hoe ie start/ aanslaat
Abel
Über-Spammer

spannend.. hoe lijkt het nu?
Danny van Duren

Abel schreef:spannend.. hoe lijkt het nu?
tja wat zal ik zeggen hij lijkt goed
in begin bij schakelen en weer gas iets wat maar daarna gewoon goed turbo komt in bij 3000 toeren ongeveer maar het rare is vanaaf de 3 versnelling voel je hem veel harder inkomen.
maarja als ie loopt zoals nu en hij slaat goed aan vind ik het goed :)

maar ik wacht maar effe rustig af wat ie dadelijk doet
Danny van Duren

net gestart dus heeft 1 uur stil gestaan , dus starten en meteen aanslaan en geen benzine probleem maar de wagen was nog niet helemaal afgekoeld dus straks nog een keertje proberen.
-jacco-
Über-Spammer

Zou mooi zijn als het probleem opgelost is (Y) :beer:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Plaats reactie