ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Ik had iets verder naar boven moeten lezen, en verder mn :X :wink:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

canonballman schreef:volgens mij komt een auto dan de apk keuring niet meer door, omdat het kentekenbewijs niet meer overeenkomt met de auto.
Als de auto ouder is dan 02-2003 dan hoeft de duplicaatcode niet op de plaat te staan voor de APK.

Dus als je dan een 1 op je papieren hebt, dan hoeft dat niet op de kentekenplaat te staan.

Ik heb zelf nog nooit een agent gehad die mijn duplicaatcode bekeken heeft...
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
#Lennard

Pat de motorkap van een normale Clio 1 op een Clio 16v?
Marcel B.

Ik meen me te herinneren dat ie dan niet helemaal dichtkan (die bult zit er niet voor niets)

Maar kan et ook mishebben, dus hier heb je eigenlijk nix aan :p
canonballman

Chris schreef:
canonballman schreef:volgens mij komt een auto dan de apk keuring niet meer door, omdat het kentekenbewijs niet meer overeenkomt met de auto.
Als de auto ouder is dan 02-2003 dan hoeft de duplicaatcode niet op de plaat te staan voor de APK.

Dus als je dan een 1 op je papieren hebt, dan hoeft dat niet op de kentekenplaat te staan.

Ik heb zelf nog nooit een agent gehad die mijn duplicaatcode bekeken heeft...
ah, okee. thanks voor de info, enne, agenten hebben wel vaker poep in hun ogen, dat wist ik al :)
#Lennard

Marcel B. schreef:Ik meen me te herinneren dat ie dan niet helemaal dichtkan (die bult zit er niet voor niets)

Aan de binnekant zit er geen uitsparing in de motorkap, die is dus voor de sier.

Maar zou het passen qua afmetingen? En zou het erg veel schelen dat die 'luchthapper' in de motorkap er niet meer in zit?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Hoi,

ik ben aan mijn 16v aan het sleutelen en moe de achterklep vervangen. op de ene zit dat kleine vleugeltje en op de andere klep niet. wie kan mij zeggen hoe ik dat eraf moet krijgen. de 2 torx boutjes zijn er al uit maar hij blijft stevig zitten.

dankjewel!
LotuzClioWilliams

Dat vleugeltje zit als het goed is nog met "tig" klemmetjes vast. Misschien voorzichtig met een schroevendraaiertje proberen de vleugel los te wippen?
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

J-P-S schreef:Hoi,

ik ben aan mijn 16v aan het sleutelen en moe de achterklep vervangen. op de ene zit dat kleine vleugeltje en op de andere klep niet. wie kan mij zeggen hoe ik dat eraf moet krijgen. de 2 torx boutjes zijn er al uit maar hij blijft stevig zitten.

dankjewel!
Zit met klemmetjes er op geklikt. Iets meer kracht zetten,en dan heb je hem zo los :p

Die achterkleppen waar ze niet op zitten, zijn meest van tijd "gewone"clio kleppen, en mocht je toch een andere spoiler moeten monteren zit je met een 16v klep altijd te klooien om die gaatjes dicht te krijgen (maar dat snap je wel als je de spoiler en klemmetjes er af hebt. :wink: )

Succes.

GR.Frits
Jean-Paul-S
Über-Spammer

oke,

ik heb dus een slechte klep met spoilertje. en een goede zonder spoilertje wat dus een ''gewone'' clio klep is. dan moet ik gaten gaan boren ofwel heb er goed opkitten.

bedankt!

ik ga het meteen proberen :lol:

j-p
LotuzClioWilliams

Mooie gelegenheid om er een andere spoiler op te monteren in plaats van dat veel te bescheiden 16v spoilertje. 8)
willow

heeft er hier iemand toevallig een overzicht van de elektrische ramen (bedrading) van de clio 16v, ik ben met een alarm bezig maar het lukt niet helemaal zonder schema

alvast bedankt
frank_williams

clio-sport schreef:ik zag in de tuning en design bij stroevemotorsport die angeleyes te koop staan voor 215 eurie.

Weet iemand ofdat dezelfde zijn als die hier toen te koop aangeboden werden?? vor die 16v tjes

[img]http://www.stroevemotorsport.nl/product ... -RE-01.jpg[/img]

hoor het graag,
grtz Randolf
Tom
Moderator
Car: MB

willow schreef:heeft er hier iemand toevallig een overzicht van de elektrische ramen (bedrading) van de clio 16v, ik ben met een alarm bezig maar het lukt niet helemaal zonder schema

alvast bedankt
effe meten
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
willow

Tom schreef:
willow schreef:heeft er hier iemand toevallig een overzicht van de elektrische ramen (bedrading) van de clio 16v, ik ben met een alarm bezig maar het lukt niet helemaal zonder schema

alvast bedankt
effe meten
ja, hebben we gedaan, maar het lukt niet, want dat draad veranderd ergens halverwege van kleur

het is voor als ik me auto op alarm zet dat me ramen dan automatisch omhoog gaan, met het raam aan mij kant is het gelukt, nu nog het raam aan de passagierskant, maar die gozer komt er niet uit dus hij wil het schema hebben...
antoine
Car: Renault Clio III RS

alvast bedankt
Ja, stuur je email adres maar via pm. Wat wil je weten, hoe de bekabeling loopt of hoe de bedrading zit aangesloten?
Tom
Moderator
Car: MB

willow schreef:
Tom schreef:

alvast bedankt
effe meten
ja, hebben we gedaan, maar het lukt niet, want dat draad veranderd ergens halverwege van kleur

het is voor als ik me auto op alarm zet dat me ramen dan automatisch omhoog gaan, met het raam aan mij kant is het gelukt, nu nog het raam aan de passagierskant, maar die gozer komt er niet uit dus hij wil het schema hebben...
als je het aan de ene kant voor elkaar krijgt te meten dan zal dat aan de andere kant toch ook wel lukken?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
willow

uhm gast, die gozer heeft er toch behoorlijk veel verstand van, in het dagelijks leven doet ie nix anders dan electronica van vrachtwagens

hij is gister de hele dag bezig geweest met het alarm in te bouwen, alles ging ok, maar dat passagiersraam op het alarm te zetten is nog niet gelukt, dus het probleem zal vast ingewikkeld zijn

dat is de poging die ik hier deed voor opvraag van dat schema, dan hoef ik niet naar de renault dealer te rijden, als ik dat schema heb dan kan die gast me alarm af monteren
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Mooie gelegenheid om er een andere spoiler op te monteren in plaats van dat veel te bescheiden 16v spoilertje.
ja dat klopt wel, maar spuit hem even zwart want een nieuwe spoiler kost ook weer geld. ik ben met 2 auto's tegelijk bezig, een 3e word momenteel gestript en een 4e die ligt al helemaal uit elkaar voor onderdelen.

dan blijft er een 16v compleet williams uitgevoerd over met 2.0 achterberg blok en megane bak, bredere ophanging, williams interieur en al over.... en een zwarte 16v grotendeels opgeknapt met 1.8 achterberg blok, leren interieur enz..

het gaat dus allemaal al genoeg kosten :lol:

http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00009.JPG
http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00039.JPG
http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00014.JPG
http://members.home.nl/jp.strijthaegen/IMG00005.JPG

sorry dat de foto's hier staan ik zal tzt een project aanmaken.
LotuzClioWilliams

Interessante projecten. :)
knetter
Contacteer:

wie weet waar ik deze in nl kan krijgen

http://www.k-tecracing.com/show_product ... 1495&pic=2
website
web-log

site stil under construction
Ralf

http://www.rbcartuning.nl/catalogus.php

volgens mij zelfs met korting op vertoon van je pasje.. is club sponsor
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Calle

#Lennard schreef:
Marcel B. schreef:Ik meen me te herinneren dat ie dan niet helemaal dichtkan (die bult zit er niet voor niets)

Aan de binnekant zit er geen uitsparing in de motorkap, die is dus voor de sier.

Maar zou het passen qua afmetingen? En zou het erg veel schelen dat die 'luchthapper' in de motorkap er niet meer in zit?
Er zit ter plaatste van het inlaatspruitstuk wel degelijk een uitsparing in de kap (daar waar de bult aan de voorkant begint) en de luchthapper zou bij de katalysator versies nodig zijn om de lambda sensor te koelen, maar dat laatste kan ook een broodje aap verhaal zijn.

Een standaard kap gaat waarschijnlijk in contact komen met het inlaatspruitstuk.
Dennis 16V

Zou iemand mij kunnen vertellen welke bedrijven hier in Nederland Devil uitlaten leveren. Liefst in omgeving noord-brabant. Ik heb namelijk met spoed een nieuwe middenpijp nodig.

Alvast bedankt!
LotuzClioWilliams

Clubsponsor Platimex:

http://www.platimex.nl
Ivo
Über-Spammer

Platimes De Meern, zie Banner hier op de site :)
Dennis 16V

Oke heren bedankt (Y)
willow

weet iemand waar je tussendempers kan bestellen?

ik wil me uitlaat geluid eigenlijk wat rustiger, word er af en toe gek van haha
mikko
Contacteer:

Nou het is weer zover, mijn sleutel is afgebroken en zit nog voor de helft in het contact.
Is het contactslot makkelijk te vervangen, of is dit lastig?

Zucht, de problemen blijven komen :D
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

mikko schreef:Nou het is weer zover, mijn sleutel is afgebroken en zit nog voor de helft in het contact.

Is redelijk makkelijk te doen. Maar als je slim bent ga je even zoeken op contactslot. Het is al vaker uitgelegd. :wink:

Enne? Hoe krijg je dat voor elkaar? :p
Tijn
Contacteer:

Calle schreef:
Er zit ter plaatste van het inlaatspruitstuk wel degelijk een uitsparing in de kap (daar waar de bult aan de voorkant begint) en de luchthapper zou bij de katalysator versies nodig zijn om de lambda sensor te koelen, maar dat laatste kan ook een broodje aap verhaal zijn.

Een standaard kap gaat waarschijnlijk in contact komen met het inlaatspruitstuk.
De luchthapper zorgt voor koeling van het uitlaatspruitstuk , de labda is liever lekker warm, werkt hij beter van.
De bult helpt de aerodynamische werking van de happer zelf.
Aangezien het spruitstuk breder is dan de bult denk ik dat het met standaard kap ook wel past. Het past zelfs in een 5.
mikko
Contacteer:

Nou het ging als volgt : :D

-Sleutel kon erg snel gedraaid worden,
-Sta op het parkeerterrein op school, zet de auto uit maar de sleutel blijft zitten.
-"Laat ik maar even naar huis rijden, starten kan nog anders sta ik hier straks met een kapotte sleutel, en een niet rijdende Clio"
-Thuis trek ik de sleutel er "bijna" uit, en ineens is ie doormidden :D

(S)
clio 1.4 16v look
Contacteer:

mikko schreef:Nou het is weer zover, mijn sleutel is afgebroken en zit nog voor de helft in het contact.

Kan je de restanten en niet uitkrijgen met behulp van een heel klein
beetje secondenlijm????? En dan een nieuwe sleutel laten maken
natuurlijk.

Succes, Cor.
PaulM

en dan de sleutel wat er wel uitging er ook in vastlijmen :P
mikko
Contacteer:

Ik heb een "nieuw" contactslot, vanavond maar eens even bekijken :)
Gesloten