[GTTurbo]Jop's phase I chargecooled project

Vertel hier alles over je project.
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

En je bent er niet alleen met een turbotje hoor, braided oil feed hose zou ik er gelijk bij nemen, nieuwe olie (2maal) en een nieuw oliefilter. Evt een turbopakking. Dat is echt wel het minimale wat je minimaal nodig hebt als je t mij vraagt. (ervanuitgaande dat je de dikkere koppakking, kopbouten en evt versterkte in/uitlaat pakkingen al hebt)
Al met al kom je toch wel minimaal op een dikke 1000 euro uit.

grtz Jiggy
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

JiggyMF schreef:En je bent er niet alleen met een turbotje hoor, braided oil feed hose zou ik er gelijk bij nemen, nieuwe olie (2maal) en een nieuw oliefilter. Evt een turbopakking. Dat is echt wel het minimale wat je minimaal nodig hebt als je t mij vraagt. (ervanuitgaande dat je de dikkere koppakking, kopbouten en evt versterkte in/uitlaat pakkingen al hebt)
Al met al kom je toch wel minimaal op een dikke 1000 euro uit.

grtz Jiggy
gevlochten leiding heb ik al, olie en filter ook, pakkingen ook...

en heb net k-tec gemaild over de verzendkosten
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

T staat ergens op de site hoor, maar ik kan t zo snel even niet vinden.
T was altijd of rond de 50 pond, of rond de 50 euro (dat weet ik niet prceies meer)

grtz Jiggy
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

oh ok ik hoor t wel van die gasten

anders kan ik netzogoed eentje bij mbcarperf kopen denk
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

slash schreef:oh ok ik hoor t wel van die gasten

anders kan ik netzogoed eentje bij mbcarperf kopen denk
Lijkt me zowiezo een strakker plan.
Stel er is iets mis mee, hoef je hem niet gelijk naar engeland te sturen.
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

JiggyMF schreef:T staat ergens op de site hoor, maar ik kan t zo snel even niet vinden.
T was altijd of rond de 50 pond, of rond de 50 euro (dat weet ik niet prceies meer)

grtz Jiggy
Hello, the shipping cost for the Turbo sent to Holland would be £20, this
would be on a Parcelforce Euro 48 delivery service,

Regards,

Richard Lowe

K-TEC Racing Ltd
Sales Department
01202 820800
http://www.k-tecracing.com

je had gelijk :)
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Nouja deels :D (eerlijk gezegd dacht ik eerder 50 pond dan 50 euro!)

Maargoed, ben je er al uit wat je gaat doen?

grtz Jiggy
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

mwa nog niet,

k-tec turbo is inc. verzenden 480 Pond, is 710 euro
mb carperformance turbo inc. verzenden 1030 euro

toch wel een verschil van 300 euri....

en die 100 die ktec erbij rekend krijg ik terug want ik mot mijn turbo echt niet meer terug... :beer:
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

oliekoeler probleem is opgelost

Afbeelding
Afbeelding

op de achtergrond een mooi olieslang
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

slash schreef:mwa nog niet,

k-tec turbo is inc. verzenden 480 Pond, is 710 euro
mb carperformance turbo inc. verzenden 1030 euro

toch wel een verschil van 300 euri....

en die 100 die ktec erbij rekend krijg ik terug want ik mot mijn turbo echt niet meer terug... :beer:
Naja t is allebei veel geld natuurlijk.
Denk dat ik persoonlijk als ik tussen deze 2 moest kiezen voor de ktec zou gaan, aan de specs te zien zullen deze 2 niet erg veel van elkaar verschillen.
Then again ik zou geen van tweeen nemen maar wat krachtigers als je toch bezig bent , volgens mij ga je later spijt krijgen dat je toch niet wat krachtigers hebt genomen.

grtz Jiggy
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

JiggyMF schreef:
slash schreef:mwa nog niet,

k-tec turbo is inc. verzenden 480 Pond, is 710 euro
mb carperformance turbo inc. verzenden 1030 euro

toch wel een verschil van 300 euri....

en die 100 die ktec erbij rekend krijg ik terug want ik mot mijn turbo echt niet meer terug... :beer:
Naja t is allebei veel geld natuurlijk.
Denk dat ik persoonlijk als ik tussen deze 2 moest kiezen voor de ktec zou gaan, aan de specs te zien zullen deze 2 niet erg veel van elkaar verschillen.
Then again ik zou geen van tweeen nemen maar wat krachtigers als je toch bezig bent , volgens mij ga je later spijt krijgen dat je toch niet wat krachtigers hebt genomen.

grtz Jiggy
misschien heb je gelijk, maar ik wil echt niet hoger dan 1,2 bar gaan... en een beetje snel opspinnen
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Toch raar dat die prijzen zoveel schelen.
Voor de prijs van een normale T25 bij MB(€1025), heb je toch al snel een betere T25 bij K-tec(€1018).
Dan is het natuurlijk makelijk kiezen.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ja,maar wie garandeerd dat die van K-tec een betere is?

Ik zou i.i.g. niet zo snel een turbo in 't buitenland kopen,lijkt me niet zo handig,zeker niet als er iets aan mankeerd :s
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Florus schreef:Ja,maar wie garandeerd dat die van K-tec een betere is?

Ik zou i.i.g. niet zo snel een turbo in 't buitenland kopen,lijkt me niet zo handig,zeker niet als er iets aan mankeerd :s
Geen idee of die beter is, maar veel slechter zal die wel niet wezen.
Maare 300 euro verschil is wel een boel centjes.

En ja als die kapot zit je wel ff te kloten.
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

waar zit in godsnaam de oliedruk-meter, heb gister mn oliekoeler gemonteerd maar nergens te vinden dat ding!!!!!
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

slash schreef:waar zit in godsnaam de oliedruk-meter, heb gister mn oliekoeler gemonteerd maar nergens te vinden dat ding!!!!!
Waar je olie toevoer zit van je turbo, volg de slang naar je blokje en je hebt hem.

gr sander
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

piek, bedankt Sander!

grtz!!
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

nog een vraag, als ik een oliethemp.sensor wil monteren waar kan dat het beste?????
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Aan de zijkant van de karterpan (afhankelijk van hoelaag je auto is zou ook aan de onderkant kunnen evt)
Je hebt ook speciale olie-peilstokken waar een sensor inzit, maar die zijn vrij prijzig.

grtz Jiggy
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nee je moet een sensor van M14x1,5 hebben en die moet iets van 2cm uitsteken. Die draai je dan links naast je oliefilter (onder je dynamo) in een gat waar een afdopbout inzit. (Dop 16 geloof ik) Ff searchen, is al vaker besproken.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

wanneer verwacht je 'het projekt' af te ronden ??
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Volgens mij staat dat Chargecooled alleen nog maar in de topictitel om mij te irriteren :D
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

pierre schreef:wanneer verwacht je 'het projekt' af te ronden ??
alles gaat idd langzaam, kan geen sleutelplek vinden en sleutelen op de stoep werkt niet

motorisch kan ik nog wel fixen, een maat van me werkt bij een taxi-centrale dus daar kan ik sleutelen aan mn motor, maar de body moet ook aangepakt worden en daar gaan meer werk in zitten
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

Steven schreef:Volgens mij staat dat Chargecooled alleen nog maar in de topictitel om mij te irriteren :D
nee hoor :gitar:
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

probleempje,

mijn gtt houdt in bij 4000 toeren, het lijkt net alsof er een begrenzer aan gaat ... brandstofpomp? bdp-sensor? turbo naar de haaien?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Pingel sensor aangesloten?

Of heb je een te hoge druk? moet je op de korte turbo slang die 2 draadjes even los gooien. Maar dat ding werkt pas met 1.2 bar!!
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

pingelsensor is aangesloten, en ik rij op 0.85 bar ongeveer
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

hmm dan ben ik bang dat hij pingelt.

je zou eens kunnen cheken door de stekker er af te gooien van de pingelsensor of hij dan meer kan, maar op de langeduur kan dat schade opleveren..

Heb je iets anders als normaal in de tank gegeooid?
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

98 met lood toevoeging, kan ik mn sensor niet testen?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

geen toevoeging er meer ingooien..

Gewoon 98 tanken.. die toevoeging kan eerder pingelen veoorzaken. Dat heeft Boneless al eens uitgezocht
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

aha

ok doe ik niet meer op jou advies
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

maar hoe kan ik mn pingelsensor testen?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

schijnt heel moeilijk te zijn of helemaal niet mogelijk. Ik zou het niet weten..

Gewoon er af trekken en gaan rijden met de radio uit. Als je motor opeens gaat trillen meteen gas los. dan weet je zeker dat hij pingelt. Anders schijnt het een rinkelend geluid te maken of als het kraken van chips.

Heb je een bleedvalve? draai die dan gewoon eens dicht

Of is je tank half leeg? gooi die dan vol met bp ultimate. Benziene word heel snel gemengd, dus dat moet je haast onmiddelijk vernemen.

Dus ingewikkelde dingen, zoals pingelsensor checken kan eigelijk niet.

Als die het blijft doen zal je wel een "hot spot" hebben in een van je cylinders, en daar schijnt ook wel een truukje voor te zijn om daar van aftekomen. Dat weet Sven wel.

Het is niet dat je motor meteen in de soep loopt hoor.. Dat heb je pas bij highspeed nock na 20-30 seconden pas hoor!
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Abel schreef:schijnt heel moeilijk te zijn of helemaal niet mogelijk. Ik zou het niet weten..

Gewoon er af trekken en gaan rijden met de radio uit. Als je motor opeens gaat trillen meteen gas los. dan weet je zeker dat hij pingelt. Anders schijnt het een rinkelend geluid te maken of als het kraken van chips.

Heb je een bleedvalve? draai die dan gewoon eens dicht

Of is je tank half leeg? gooi die dan vol met bp ultimate. Benziene word heel snel gemengd, dus dat moet je haast onmiddelijk vernemen.

Dus ingewikkelde dingen, zoals pingelsensor checken kan eigelijk niet.

Als die het blijft doen zal je wel een "hot spot" hebben in een van je cylinders, en daar schijnt ook wel een truukje voor te zijn om daar van aftekomen. Dat weet Sven wel.

Het is niet dat je motor meteen in de soep loopt hoor.. Dat heb je pas bij highspeed nock na 20-30 seconden pas hoor!
Als je 't ook niet weet, is het misschien verstandiger om allerlei halve waarheden en hele vaagheden voor je te houden. (N)

Over 't probleem: Knal je echt tegen een begrenzer aan, of begint de motor in te houden, of loopt ie wel netjes, maar zakt 't vermogen helemaal in?
rev it like a rental
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

loopt idd wel netjes , maar vermogen zakt in
Plaats reactie