ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Ralf
Berichten: 2364
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 21:05
Locatie: Pijnacker

ben 2 maanden in frankrijk geweest, vandaar.. morgen gaat ie voor de apk.. dus dan verloren tijd inhalen :wink:
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

ben ik verplicht de roulementen te vervangen van de achterste wielen als ik nieuwe schijven zet?
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Iemand enig idee hoe de draagarmen van het subframe verwijderd moeten worden?
Aan 1 kant is de borgmoer nu los, maar de bout zit nog vast in de bus van de draagarm.
En ik kan draaien tot ik een ons weeg, maar er gebeurd bar weinig.
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

white gtt power schreef:ben ik verplicht de roulementen te vervangen van de achterste wielen als ik nieuwe schijven zet?
Als "routementen" de wiellagers zijn wel ja. De lagers zitten namelijk in je schijven geperst. (bij een R5 GTT Clio 16v etc) Dus je zal nieuwe (of je oude) lagers in je nieuwe schijven moeten persen.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

peter5GTTurbo schreef:Iemand enig idee hoe de draagarmen van het subframe verwijderd moeten worden?
Aan 1 kant is de borgmoer nu los, maar de bout zit nog vast in de bus van de draagarm.
En ik kan draaien tot ik een ons weeg, maar er gebeurd bar weinig.
Komt bekend voor.....,de bout zit vastgerot in de draagarmbus (N) ,je kunt proberen om ff een moer erop te draaien en dan ff met een hamer slaan,maar niet te gek want je slaat de oren v/h subframe vrij snel krom.
Bij mij kwam ie op deze manier aan de 1ne kant los maar aan de andere kant niet,daar heb ik de kop v/d bout af moeten slijpen en de andere kant met een heel dunne slijpschijf doorgeslepen,heb er wel ff mee zitten k#tten ! (N)
peter5GTTurbo
Berichten: 2308
Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
Locatie: Katwijk ZH
Contacteer:

Florus schreef: Komt bekend voor.....,de bout zit vastgerot in de draagarmbus (N) ,je kunt proberen om ff een moer erop te draaien en dan ff met een hamer slaan,maar niet te gek want je slaat de oren v/h subframe vrij snel krom.
Bij mij kwam ie op deze manier aan de 1ne kant los maar aan de andere kant niet,daar heb ik de kop v/d bout af moeten slijpen en de andere kant met een heel dunne slijpschijf doorgeslepen,heb er wel ff mee zitten k#tten ! (N)
Hmmm lekker kut dus.
Vind het alleen raar dat je er wel aan kan draaien, maar je draait hem er niet uit.
Gelijk maar die powerflex bussen bestellen.
Ik ga al weer lekker over m`n budget heen op deze manier :(
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

peter5GTTurbo schreef: Ik ga al weer lekker over m`n budget heen op deze manier :(
Join the club :beer:
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

white gtt power schreef:ben ik verplicht de roulementen te vervangen van de achterste wielen als ik nieuwe schijven zet?
Als je dat van plan bent, ik heb beide hier nog nieuw liggen, opschroeven en klaar. Bespaar je ook wat geld want ik verkoop ze niet voor de nieuwprijs al zijn ze wel nieuw.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

staat die in Oud beyerland?
Heerlijk weer een franse auto
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Leon schreef:staat die in Oud beyerland?
Jup :) (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

wel een dikke pijp zeg :p
Heerlijk weer een franse auto
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Die is van dat kleine ventje wat al heel zn leven bij Van Den Tol rond hangt :)
GTE (Sjoerd)
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 12 sep 2005 13:15

op die eerste foto staat ook nog een flink schade-5 :evil:
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

GTE (Sjoerd) schreef:op die eerste foto staat ook nog een flink schade-5 :evil:
als deze foto's recent zijn, staat die schade 5 er erg lang.
Heerlijk weer een franse auto
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

GTE (Sjoerd) schreef:op die eerste foto staat ook nog een flink schade-5 :evil:
Dat is deze GTE, te koop voor 2500(!!!!!) Euro! :lol:

[img]http://www.5gt.nl/images/e00819cab5d81a ... 29-202.jpg[/img]
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

Chris schreef:
GTE (Sjoerd) schreef:op die eerste foto staat ook nog een flink schade-5 :evil:
Dat is deze GTE, te koop voor 2500(!!!!!) Euro! :lol:

[img]http://www.5gt.nl/images/e00819cab5d81a ... 29-202.jpg[/img]
:klop:
Heerlijk weer een franse auto
ReneMegane
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 11 jul 2004 18:08
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:Die is van dat kleine ventje wat al heel zn leven bij Van Den Tol rond hangt :)
Ik heb laatst met dat ventje staan praten.
Nou koop die nou maar nooit hij trapt hem met een koude motor al totaal af dusja!

Beetje weinig respect voor zo'n mooie auto!!
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

pffff vol problemen die auto.
nu heb ik de wiellagers laten vervangen, maar ik merkte eergisteren tijdens het rijden dat ik een kloppend raar gevoel voel onder men koppelings en rempedaal. als ik de motor uitzet voel ik het zelfs ng even erger en als ik aan de lichten sta te wachten voel ik echt beweging onder men voeten. what the hell kan dit nu weer zijn??? volgens de garagist zit alles vast en is er niets mis, maar dit deed hij niet!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Hmm...

Mijn stappenmotor doet wel eens raar dat voel ik ook in de pedaal, maar een GTE heeft er geen aan de gasklep he?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Martin Rs is vandaag bij de oude GTT van Ray geweest.

Mankeert nog wel wat aan:

Roest bij raam
Achterklep verrot als wat
Dorpel verrot

De prijs zakte al snel naar 2500.

Heeft Martin dus laten staan.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

achterklep was al kats verrot toen ik m nog had, aan de binnenkant wel te verstaan. bij het raam was zeker linksachter waar de rubbers samenkomen, en die dorpel moet de linker geweest zijn, die had al wat blaasjes op de bovenkant.

vent doet m weg btw omdat ie gaat emigreren naar Curacao. Technisch issie wel in topstaat, ding heeft nu denk ik 280k gelopen en hij heeft 1 keer olie ververst en nooit in de steek gelaten. Jochem ze originele turbo en carb zitten erop, bougiekabels ook d8 ik.

je kan m best kopen, maar er zal dus gelast en gespoten moeten worden.
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah net alsof je nu nog GTT's kan vinden die gewoon dagelijks gebruikt en nog keihard zijn zonder dat eraan gelast is.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

tussen nul en heel weinig
Immer wieder die verdammte Holländer
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

kutvelgen, bij wie maakt het met een originele GTT ng zoveel uit als ze van 195/55/13 magnesium naar 195/45/15 staalvelgen gaan?

ik word er zot van , de velgen staan supermooi onder de auto , maar ik merk een OVERDREVEN verschil in power.

ging juist de baan op kwam er een saxo achter me aan, hij teken doen van stoppen op pechstrook, ik stop ff praatje maken, hij volledig originele saxo 1.6 16v, alleen open pijp en katvervanger.
wij sprintje doen zoals ik pas ook met de TT heb gedaan, zelfs in 2de op 2800 toeren vol op het gas trok de saxo van me weg!!!!!!! zelfs de TT 180 pk bleef ik tot half derde langs hangen. van stilstand saxo meteen voor en elke vitesse een lengte bij!!!! kword er gek van, maakt het dan zoveel die velgjes....
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bij mij scheelde het enorm veel onderin dat ik overging op 15" OZ F1's en nu ist ook wel zo dat die F1's enorm zware wielen zijn.
Als je kijkt naar OZ superlegera bijv. die zijn een stuk lichter (F1 = 8.9kg, Superlegera = 4.9kg). En een beetje stalen velg zoals een 19-16v ofzo die zijn nog zwaarder.

Dus dat is vrij normaal, nu gewoon zorgen dat je meer vermogen maakt of op zoek gaan naar een lightweight wheel. :p
Verder rijd je origineel niet op magnesium maar gewoon alu, magnesium is nog stukken lichter. (maar ook veel gevoeliger, breekt sneller).
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

ik heb de ph 1 magnesiums toch dacht ik, iedereen heeft me toch gezegd dat ze van magnesium waren.
maar pfff, een stomme saxo naait me er nu al in, come on GTT what's uppp
en ja ik denk dat mijn velgen + band zeker 6-7kg meer per stuk wegen da de 13''
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

IDEE : ga weer op 13 inch rijden
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

white gtt power schreef:ging juist de baan op kwam er een saxo achter me aan, hij teken doen van stoppen op pechstrook, ik stop ff praatje maken, hij volledig originele saxo 1.6 16v, alleen open pijp en katvervanger.
wij sprintje doen zoals ik pas ook met de TT heb gedaan, zelfs in 2de op 2800 toeren vol op het gas trok de saxo van me weg!!!!!!!
Kun je normaal gesproken een Saxo 1.6 16v VTS wel hebben? Tenslotte is deze net als de 106 GTI sneller dan de meesten verwachten en zeker wanneer de uitlaat ontdaan is van dempers en katalysator.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja wou net zeggen die hebben toch ook ruim 120 pk?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Er rijd er hier 1 op het dorp met verhoogde benzine druk.....
en die is knap lastig bij te houden zonder dat ik me druk omhoog schroef

Nou is de bestuurder ook wel gek in zijn pan maarja
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

jochem de haas schreef:Nou is de bestuurder ook wel gek in zijn pan maarja
En jij niet? :wink: :p
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Velen maken ook de fout door de minder gemotoriseerde VTS voor de 1.6 16v aan te zien. Bij de 106 komt dat ook voor, als heten die versies dan gelukkig geen GTI.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Frits schreef:
jochem de haas schreef:Nou is de bestuurder ook wel gek in zijn pan maarja
En jij niet? :wink: :p
Nee ik rij altijd met verstand van een baby :lol:
Gesloten