Maar even vraagje, zijn die voorbandjes nog goed van profiel, zo op het gezicht van het zijkantje lijken ze ietwat versleten wat bij 30000 km heel goed mogelijk is.
jhu schreef:Nou, de gene die ik net heb gekocht heeft geen Cruise Control, maar ESP is wel standaard geloof ik.
Dit is hem geworden, een RS uit juni 2002 met slechts 30.000 km gelopen en een jaar volledige garantie!
Gefeliciteerd!
(Als de bandjes op zijn kun je beter investeren in Michelin Pilot Exalto's als in nieuwe Conti's. De Exalto's hebben meer grip en slijten minder hard.)
Zoeken doet wonderen! Lees in iedre geval eens dit topic door en de andere Clio RS topics in dit forum.
Kijk eens bij de sponsors van deze club, die hebben vast wel wat moois voor je. Verwacht overigens weinig van chiptuning zonder een gewijzigde in-/uitlaat systeem. Er is genoeg keuze verder in tuning onderdelen!
robclio16V schreef:Ik zie dat hij in Frankrijk 23.000,- gaat kosten, dus dat zal hier wel hard richting de 30.000,- lopen.
Ah, toch een prijs gevonden. De RS II ph3 woog 1010kg, volgens mijn kenteken papieren en die koste 22.000,- in Frankrijk. De nieuwe zal bij ons dan ca 29.000 gaan kosten, gok ik zo.
Tjonge, ik vind het juist een prachtige wagen! Wel opmerkelijk:
- Net zo snel als de Clio II RS ph 3 (6.9s voor 0-100 volgens opgaaf).
- Ze kunnen nog steeds niet rekenen (145kW = 194/195pk en niet 197pk).
- Lekker veel toeren (7500).
- Tunen is lastiger denk ik door uitgebalanceerde systeem diffuser/luchtinlaten voorkant.
- 29.000 is gewoon een standaard prijs voor een hothatch met 195pk! Vergelijk maar eens met andere nieuwe hot hatches. (En nee, een Impreza is niet te vergelijken.)
Eerst maar eens kijken hoe hij rijd. Dan oordelen.
Nou mannen, het valt mij eigenlijk wel tegen. Als ik de binnenkant bekijk krijg ik toch niet echt het gevoel dat je in een bijzondere clio versie zit. Maar dat kan persoonlijk zijn. Verder denk ik dat hij de specs geeneens gaat halen. En een top van maar 215?!? Waarom hebben ze die top zo laag gehouden vraag ik mij dan af...zullen vast wel goede redenen voor zijn maar ja. Maar goed, moet het eerst eens in het echt beleven om te kunnen oordelen.
Het is natuurlijk niet niks dat je zonder verdere hulp een dikke 195/200 pk uit het gedateerde blokje weet te persen....de mannen van Stokvis Racing vertelden dat ze 190pk uit de Clio RS die op Zandvoort reden konden halen, dus bijna 200 door allerlei andere trukjes lijkt me niet ondenkbaar.
En bijna 30.000 euro voor een snel bakkie is veel geld maar in vergelijk met anderen niet extreem aan de prijs..
De 1e testen maar eens afwachten voor we oordelen over de specs.
Geen appels met peren vergelijken he, deze auto is wel 4 jaar oud.
Neej maar als ik 30.000 te besteden had.. zou ik er iig geen clioRS voor kopen clio is niet te vergelijken met een sub natuurlijk.. maar gaat om het idee wat je zou doen met 30000;)
Ik denk dat je met wat optie's, metallic-lak, alarm en afleverkosten de 32.000 wel gaat halen. Denk eraan dat de xenon-lampen en de stereo-installatie met wisselaar, die je er tot op heden gratis bij kreeg, nu op de optie-lijst staan. De leren-bekleding ben je kwijt en is ook geen optie.
Voor dat geld heb je meer keus. Een Golf GTi schijnt bijvoorbeeld erg leuk te rijden lees ik in de blaadjes, en hij rammelt lang zo erg niet. Ik denk dat de verkopen in Nederland voor de RS nog verder zullen inzakken...
@Sander2: Zo'n diffuser is een leuk ding en geeft downforce. Maar downforce kost je natuurlijk wel je top.
We wachten voorlopig maar even op de testen in de blaadjes. Ik vermaak mezelf voorlopig nog uitstekend met de ph3.
#Ron# schreef:@Sander2: Zo'n diffuser is een leuk ding en geeft downforce. Maar downforce kost je natuurlijk wel je top.
ok duidelijk. En ik ben het roerend met je eens dat onze ph3 nog steeds zeer prettig rijdt
Wel jammer dat je voor een naar alle waarschijnlijkheid hoger bedrag eigenlijk dezelfde auto terugkrijgt, aangezien de huidige ph3 al heel compleet is.
Geen appels met peren vergelijken he, deze auto is wel 4 jaar oud.
Neej maar als ik 30.000 te besteden had.. zou ik er iig geen clioRS voor kopen clio is niet te vergelijken met een sub natuurlijk.. maar gaat om het idee wat je zou doen met 30000;)
Idd, ik vind de nieuwe impreza er toch ook wel prettig uitzien, en de nieuwe 2.5 liter in de WRX heeft toch wel behoorlijk potentie.
Laatst gewijzigd door Sander2 op wo 1 mar 2006 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Arno17 schreef:Het is natuurlijk niet niks dat je zonder verdere hulp een dikke 195/200 pk uit het gedateerde blokje weet te persen....de mannen van Stokvis Racing vertelden dat ze 190pk uit de Clio RS die op Zandvoort reden konden halen, dus bijna 200 door allerlei andere trukjes lijkt me niet ondenkbaar.
En bijna 30.000 euro voor een snel bakkie is veel geld maar in vergelijk met anderen niet extreem aan de prijs..
De 1e testen maar eens afwachten voor we oordelen over de specs.
Ik vraag mij toch echt af in hoeverre ze in de buurt komen van de 195 pk. Alle RS'en halen hun opgegeven specs niet, en het zou mij ook niet verbazen dat in de praktijk de huidige ph3 de nieuwe clio 3 het nakijken geeft qua prestaties. (Aangezien die ook ruim 200 kilo zwaarder is).
Ik durf die uitdaging wel aan...
#Ron# schreef:Ik denk dat je met wat optie's, metallic-lak, alarm en afleverkosten de 32.000 wel gaat halen. Denk eraan dat de xenon-lampen en de stereo-installatie met wisselaar, die je er tot op heden gratis bij kreeg, nu op de optie-lijst staan. De leren-bekleding ben je kwijt en is ook geen optie.
En dan nog een puntje wat ik wel jammer vind zijn de koplamp sproeiers, waarom nog steeds van die bolletjes op de bumper, en niet geintegreed in de bumper? Bij de nieuwe laguna hebben ze het wel zo gedaan...