ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
-jacco-
Über-Spammer

Mooie Clio :D

De meeting van volgende zondag:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=20366

Kun je nog eerst uitslapen ook :wink:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Het wordt nu wel erg mooi met al die Clio RS'en op de weg en dan vooral die kleur! :)

[img]http://home.tiscali.nl/doornvan/Clio%205.JPG[/img]

[img]http://home.tiscali.nl/doornvan/Clio%201.JPG[/img]

Maar even vraagje, zijn die voorbandjes nog goed van profiel, zo op het gezicht van het zijkantje lijken ze ietwat versleten wat bij 30000 km heel goed mogelijk is.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

P@TB@D schreef:een koopie:

LINKJE
Marcel B.

willem uit willemstad :worship:
#Ron#
Car: Clio 4 RS Trophy

jhu schreef:Nou, de gene die ik net heb gekocht heeft geen Cruise Control, maar ESP is wel standaard geloof ik.

Dit is hem geworden, een RS uit juni 2002 met slechts 30.000 km gelopen en een jaar volledige garantie!
Gefeliciteerd!

(Als de bandjes op zijn kun je beter investeren in Michelin Pilot Exalto's als in nieuwe Conti's. De Exalto's hebben meer grip en slijten minder hard.)
Arno17

Klopt, de Michelin's kleven weer aan de weg, lekkere snelheid weer op stukje bocht onder de A9 door.
jhu

De voorbanden die erop zitten zijn net nieuw, de dealer heeft er zelf 8.000 km mee gereden en er toen nieuwe sloffen onder gedaan.

Het zal wel optisch bedrog zijn :)

Maar goed, a.s. zondag ben ik er ook bij op de meeting. Kom dan maar kijken!
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

jhu schreef:De voorbanden die erop zitten zijn net nieuw, de dealer heeft er zelf 8.000 km mee gereden en er toen nieuwe sloffen onder gedaan.
Na 8000 km al nieuwe banden nodig? Wat heeft de dealer in godsnaam met dat Cliotje uitgevoerd!? :evil: :D
Arno17

elmotheelk (Eric) schreef:
jhu schreef:De voorbanden die erop zitten zijn net nieuw, de dealer heeft er zelf 8.000 km mee gereden en er toen nieuwe sloffen onder gedaan.
Na 8000 km al nieuwe banden nodig? Wat heeft de dealer in godsnaam met dat Cliotje uitgevoerd!? :evil: :D
Voor hij voor gemaakt is...........gassen!! :p
freddy

Hallo, heb een paar vraagjes:

Ik wil, zodra ik een Clio RS phase 1 heb, er e.e.a. aan veranderen.
Bijvoorbeeld spruitstuk en uitlaat, chiptuning en airbox.

Is er iemand hier die daar ervaring mee heeft en iemand die een idee heeft wat hier het kostenplaatje voor wordt.

Verder wil ik graag weten of iemand goede tips voor mij heeft qua bedrijven en merken voor tuning.

Ik hoop dat jullie me meer info kunnen geven.
Alvast bedankt!
Doei!
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Zoeken doet wonderen! Lees in iedre geval eens dit topic door en de andere Clio RS topics in dit forum.

Kijk eens bij de sponsors van deze club, die hebben vast wel wat moois voor je. Verwacht overigens weinig van chiptuning zonder een gewijzigde in-/uitlaat systeem. Er is genoeg keuze verder in tuning onderdelen!
#Ron#

De nieuwe Clio III RS is vandaag onthult. Meer info op:

http://www.renault.com/renault_com/en/main/
Hier kun je een pdf-file down-en(2e vakje links-boven).

Of:

http://www.renaultsport.co.uk/roadcars/clio197/
Hier staan wat meer foto's en de specs.

Specs samengevat: 197pk(7250rpm), 215nm(5550rpm), 0->100: 6,9s, gewicht: 1240kg, 6-bak, wielen: 17"7,5J, Brembo remmen, uitrusting en prijs: ???.
Robke
Car: Lexus IS250

Sodeju, 1240 kg.
Da's niet misselijk voor een Clio.....

Ik denk dat hij niet zo snel zal zijn als de oude Clio met 182 pk, dat scheelt volgens mij bijna 200 kg.

Ik ben wel erg benieuwd naar de prijs trouwens.
Robke
Car: Lexus IS250

Ik zie dat hij in Frankrijk €23.000,- gaat kosten, dus dat zal hier wel hard richting de €30.000,- lopen. :S
#Ron#

robclio16V schreef:Ik zie dat hij in Frankrijk €23.000,- gaat kosten, dus dat zal hier wel hard richting de €30.000,- lopen. :S
Ah, toch een prijs gevonden. De RS II ph3 woog 1010kg, volgens mijn kenteken papieren en die koste €22.000,- in Frankrijk. De nieuwe zal bij ons dan ca €29.000 gaan kosten, gok ik zo.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

voor een clio...

daar koop je dan toch gewoon een sub voor ofzo?
Arno17

Alles is natuurlijk duurder, groter en meer verbeterde technieken met de nieuwe Clio RS...topsnelheid maar 215... (N)

De wagen op zich lijkt wel mooi, maar ik denk dat het een minder succes wordt dan de huidige RS, te duur, te groot zullen van belang zijn.

Veel zullen kiezen voor de 150 pk versie die men zou gaan voeren.
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Tjonge, ik vind het juist een prachtige wagen! Wel opmerkelijk:
- Net zo snel als de Clio II RS ph 3 (6.9s voor 0-100 volgens opgaaf).
- Ze kunnen nog steeds niet rekenen (145kW = 194/195pk en niet 197pk).
- Lekker veel toeren (7500).
- Tunen is lastiger denk ik door uitgebalanceerde systeem diffuser/luchtinlaten voorkant.
- 29.000 is gewoon een standaard prijs voor een hothatch met 195pk! Vergelijk maar eens met andere nieuwe hot hatches. (En nee, een Impreza is niet te vergelijken.)

Eerst maar eens kijken hoe hij rijd. Dan oordelen.
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Sander2

Nou mannen, het valt mij eigenlijk wel tegen. Als ik de binnenkant bekijk krijg ik toch niet echt het gevoel dat je in een bijzondere clio versie zit. Maar dat kan persoonlijk zijn. Verder denk ik dat hij de specs geeneens gaat halen. En een top van maar 215?!? Waarom hebben ze die top zo laag gehouden vraag ik mij dan af...zullen vast wel goede redenen voor zijn maar ja. Maar goed, moet het eerst eens in het echt beleven om te kunnen oordelen. :wink:
Arno17

Het is natuurlijk niet niks dat je zonder verdere hulp een dikke 195/200 pk uit het gedateerde blokje weet te persen....de mannen van Stokvis Racing vertelden dat ze 190pk uit de Clio RS die op Zandvoort reden konden halen, dus bijna 200 door allerlei andere trukjes lijkt me niet ondenkbaar.

En bijna 30.000 euro voor een snel bakkie is veel geld maar in vergelijk met anderen niet extreem aan de prijs..

De 1e testen maar eens afwachten voor we oordelen over de specs.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

En toch zou ik het wel weten als ik de knaken had..

klik
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Erik (Schepjes) schreef:En toch zou ik het wel weten als ik de knaken had..
Impreza, heerlijk, alleen niet die bug-eye's :wink:
Bram

klik
Geen appels met peren vergelijken he, deze auto is wel 4 jaar oud.
Arno17

Bram schreef:

klik
Idd, en als ik de knaken had kwam er totaal iets anders voor de deur, of in dat geval in een garage.

Dan kwam daar een Audi RS4 of 6, de enige Audi die ik wel zo willen hebben.

Snel en praktisch en met een beetje extra sneller dan een Subaru.. :smoke:
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Bram schreef:

klik
Neej maar als ik 30.000 te besteden had.. zou ik er iig geen clioRS voor kopen clio is niet te vergelijken met een sub natuurlijk.. maar gaat om het idee wat je zou doen met 30000;)
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Ik snap het niet helemaal?¿ De vorige RS heeft een top van 222km/h en de nieuwe van 215? Dat zal wel raar zijn (N) .

Maar de echte specificaties zijn er nog niet dus ik hoop dat er nog wat anders komt :p
#Ron#

Ik denk dat je met wat optie's, metallic-lak, alarm en afleverkosten de €32.000 wel gaat halen. Denk eraan dat de xenon-lampen en de stereo-installatie met wisselaar, die je er tot op heden gratis bij kreeg, nu op de optie-lijst staan. De leren-bekleding ben je kwijt en is ook geen optie.

Voor dat geld heb je meer keus. Een Golf GTi schijnt bijvoorbeeld erg leuk te rijden lees ik in de blaadjes, en hij rammelt lang zo erg niet. Ik denk dat de verkopen in Nederland voor de RS nog verder zullen inzakken...

@Sander2: Zo'n diffuser is een leuk ding en geeft downforce. Maar downforce kost je natuurlijk wel je top.

We wachten voorlopig maar even op de testen in de blaadjes. Ik vermaak mezelf voorlopig nog uitstekend met de ph3.
#Ron#

Miachi schreef:Maar de echte specificaties zijn er nog niet dus ik hoop dat er nog wat anders komt :p
De echte specs zijn er wel. Lees de pdf-file van Renault.com.
215km/uur is de echte specificatie!
Sander2

#Ron# schreef:@Sander2: Zo'n diffuser is een leuk ding en geeft downforce. Maar downforce kost je natuurlijk wel je top.
ok duidelijk. En ik ben het roerend met je eens dat onze ph3 nog steeds zeer prettig rijdt (Y)
Wel jammer dat je voor een naar alle waarschijnlijkheid hoger bedrag eigenlijk dezelfde auto terugkrijgt, aangezien de huidige ph3 al heel compleet is.
Sander2

Erik (Schepjes) schreef:
Bram schreef:

klik
Neej maar als ik 30.000 te besteden had.. zou ik er iig geen clioRS voor kopen clio is niet te vergelijken met een sub natuurlijk.. maar gaat om het idee wat je zou doen met 30000;)
Idd, ik vind de nieuwe impreza er toch ook wel prettig uitzien, en de nieuwe 2.5 liter in de WRX heeft toch wel behoorlijk potentie.
Laatst gewijzigd door Sander2 op wo 1 mar 2006 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ferdy
Über-Spammer

iemand nog een RS interieur voor 750 kopen ?
Sander2

Arno17 schreef:Het is natuurlijk niet niks dat je zonder verdere hulp een dikke 195/200 pk uit het gedateerde blokje weet te persen....de mannen van Stokvis Racing vertelden dat ze 190pk uit de Clio RS die op Zandvoort reden konden halen, dus bijna 200 door allerlei andere trukjes lijkt me niet ondenkbaar.

En bijna 30.000 euro voor een snel bakkie is veel geld maar in vergelijk met anderen niet extreem aan de prijs..

De 1e testen maar eens afwachten voor we oordelen over de specs.
Ik vraag mij toch echt af in hoeverre ze in de buurt komen van de 195 pk. Alle RS'en halen hun opgegeven specs niet, en het zou mij ook niet verbazen dat in de praktijk de huidige ph3 de nieuwe clio 3 het nakijken geeft qua prestaties. (Aangezien die ook ruim 200 kilo zwaarder is).
Ik durf die uitdaging wel aan... :wink:
Sander2

#Ron# schreef:Ik denk dat je met wat optie's, metallic-lak, alarm en afleverkosten de €32.000 wel gaat halen. Denk eraan dat de xenon-lampen en de stereo-installatie met wisselaar, die je er tot op heden gratis bij kreeg, nu op de optie-lijst staan. De leren-bekleding ben je kwijt en is ook geen optie.
En dan nog een puntje wat ik wel jammer vind zijn de koplamp sproeiers, waarom nog steeds van die bolletjes op de bumper, en niet geintegreed in de bumper? Bij de nieuwe laguna hebben ze het wel zo gedaan... (S)
Maus

Erik (Schepjes) schreef:voor een clio...

daar koop je dan toch gewoon een sub voor ofzo?
Inderdaad koop je daar (Bijna) een nieuwe sub voor, of je kan voor dat geld ook al een evo7 kopen. Ik zou 't wel weten. :)
Plaats reactie