ACT: Twingo I
Geen flauw ideeRonnie Detmers schreef:Poetsen? Wat is dat?![]()


Jullie MOGEN altijd komen helpenRonnie Detmers schreef:Wanneer moeten we weer helpen klussen?
Maar nu even niet

Misschien morgen weer
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 1894
- Lid geworden op: do 19 jul 2001 0:00
- Locatie: Westerbork
Wat zouden die moeten kosten Jacco??
Net ff de zwabbertrut na laten kijken (volgende maand keuring):
Schokbrekers zijn slecht (verrassend hè Jacco
) en hij moet uitgelijnd worden (wat me ook niet verbaasd)
Kosten inclusief keuren: 212,50
Gelijk maar laten doen dan
Schokbrekers zijn slecht (verrassend hè Jacco
Kosten inclusief keuren: 212,50
Gelijk maar laten doen dan

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10115
- Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Wilma schreef:Net ff de zwabbertrut na laten kijken (volgende maand keuring):
Schokbrekers zijn slecht (verrassend hè Jacco) en hij moet uitgelijnd worden (wat me ook niet verbaasd)
Kosten inclusief keuren: 212,50
Gelijk maar laten doen dan

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Ik hoor t wel als je morgen weer verder gaat..komen mijn deurbakken misschien ook nog een keer afJacco Osté schreef:Geen flauw ideeRonnie Detmers schreef:Poetsen? Wat is dat?![]()
![]()
Jullie MOGEN altijd komen helpenRonnie Detmers schreef:Wanneer moeten we weer helpen klussen?![]()
Maar nu even niet
Misschien morgen weer

Na morgen kan er aan de mijne ook weer geklust worden 
BIj die van mij waarschijnlijk nietWilma schreef:Na morgen kan er aan de mijne ook weer geklust worden

Ik heb net even gebeld of mijn weitec demperset al binnen was,
waarschijnlijk dus niet, maar we wachten de post van vanmiddag nog
maar even af.
Hopen dat ie er dan bij zit


Ik heb er geen last van, maar balanceren doet een hoop en heeft ook bij die snelheid nutmadtraxx schreef:is het trouwens normaal dat als je boven de 130 rijd in een twingo dat je dan het idee hebt dat je stuur van zijn naaf aftrilt? Of heeft uitbalanceren ook bij zulke snelheden nut?
Balanceren en uitlijnen wil zeker wel helpen!
t hoort waarschijnlijk niet echt hier thuis, maar k ga het toch posten:
ik haat renault.
k ben vandaag bij een renault dealer buitengesmeten omdat zij geen antwoord wilden geven op mijn vraag.
en renault mensen zijn lullen want ze hebben een gebrek aan standen ingebouwd in de blazer van de ventilatie.
renault designers hebben een motor gebruikt die bij gewoon rijden, met een 800kg wegende auto, met lichtjes bredere banden dan origineel 1 liter op 10 km verslind.

en ik vind geen winkel in de buurt die een beetje keuze heeft kwa neon
ik haat renault.
k ben vandaag bij een renault dealer buitengesmeten omdat zij geen antwoord wilden geven op mijn vraag.
en renault mensen zijn lullen want ze hebben een gebrek aan standen ingebouwd in de blazer van de ventilatie.
renault designers hebben een motor gebruikt die bij gewoon rijden, met een 800kg wegende auto, met lichtjes bredere banden dan origineel 1 liter op 10 km verslind.

en ik vind geen winkel in de buurt die een beetje keuze heeft kwa neon
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
1: ??
2: hoezo te weinig standen?
3: niet ergens iets mis? jacco bijvoorbeeld doet makkelijk 1:15
2: hoezo te weinig standen?
3: niet ergens iets mis? jacco bijvoorbeeld doet makkelijk 1:15
1: ik vroeg gewoon eenvoudig naar de legaliteit van een motorconversie in een twingo, en ze antwoorden enkel met "dat zou ik niet doen als ik u was" "is veel te veel werk" "twingo is daar niet voor voorzien", terwijl al ik wilde weten was of het legaal was. daar heb ik nu dus nog steeds geen antwoord op..... maar ben wel "vriendelijk" verzocht de winkel te verlaten....Paul1916v schreef:1: ??
2: hoezo te weinig standen?
3: niet ergens iets mis? jacco bijvoorbeeld doet makkelijk 1:15
2: ik heb keuze tussen absoluut niets blazen, veel te weinig blazen, en extreem onnozel hard blazen. best wel irritant
3: ik haalde ook 1/15 met mn standaard banden als ik een beetje oplette en niet te veel korte afstanden deed, maar nu, met mn bredere banden doe ik (met gemiddeld 15km per rit) slechts 1/10.. (reden te meer voor een motorconversie...)
1. Motorconversie is naar mijn weten gewoon legaal en wat weet de Renault dealer hier nou van, je zou beter naar een specialist kunnen gaan
2. Blazers laten nakijken bij iemand anders
3. Lijkt me sterk dat zo'n verschil alleen met banden te maken heeft. Ik heb zelf 7 en 8j gehad met 195-45-14 en daarvoor origineel en ik merkte weinig verschil en heb ook nog nooit iemand horen zeggen dat ze gelijk 1 tank meer rijden

2. Blazers laten nakijken bij iemand anders

3. Lijkt me sterk dat zo'n verschil alleen met banden te maken heeft. Ik heb zelf 7 en 8j gehad met 195-45-14 en daarvoor origineel en ik merkte weinig verschil en heb ook nog nooit iemand horen zeggen dat ze gelijk 1 tank meer rijden
1: ik ben naar de verzekeraar geweest, en die heeft me aangeraden naar de dealer te stappen... ik weet niet of het legaal is in belgie... voor oldtimers mag het, maar recente auto's zou ik het begot niet weten. maar eigenliujk weet ik niet waar dat ik (behalve bij verzekeraar en dealer) teracht kan voor informatie...Rontwingo schreef:1. Motorconversie is naar mijn weten gewoon legaal en wat weet de Renault dealer hier nou van, je zou beter naar een specialist kunnen gaan![]()
2. Blazers laten nakijken bij iemand anders![]()
3. Lijkt me sterk dat zo'n verschil alleen met banden te maken heeft. Ik heb zelf 7 en 8j gehad met 195-45-14 en daarvoor origineel en ik merkte weinig verschil en heb ook nog nooit iemand horen zeggen dat ze gelijk 1 tank meer rijden
2: k zal er wel gewoon mee leren leven...
3: ik heb nu ook 195/45/14 ... en mn eerste bolletje dat ik ermee verreed was 96km. (da's ongeveer 1/24) maar daarna is t gewoon tussen de 35 en de 50km per bolletje... en het enige verschil tegenover voor mn nieuwe banden zijn de banden ... (klinkt logisch eigenlijk...) vroeger haalde ik redelijk vlot 1/13-15 ...
2. Daar moet je idd mee leren leven, heb ik ook
3. Ik begrijp dat verschil in verbruik niet. Heb recentelijk ook van de 145/70/13 naar de 195/45/13 gegaan en merk dat niet in m'n benzineverbruik
3. Ik begrijp dat verschil in verbruik niet. Heb recentelijk ook van de 145/70/13 naar de 195/45/13 gegaan en merk dat niet in m'n benzineverbruik

dan zal er tegelijkertijd toevallig iets misgeschoten zijn in mn motortje ofzo...Wilma schreef:2. Daar moet je idd mee leren leven, heb ik ook![]()
3. Ik begrijp dat verschil in verbruik niet. Heb recentelijk ook van de 145/70/13 naar de 195/45/13 gegaan en merk dat niet in m'n benzineverbruik
t draait al wel een 245000 km met de originele motor (welke al altijd hopeloos verouderd was

toch maar eens beginnen aan project DCi ..................
Nee, echt verrassend is het nietWilma schreef:Net ff de zwabbertrut na laten kijken (volgende maand keuring):
Schokbrekers zijn slecht (verrassend hè Jacco) en hij moet uitgelijnd worden (wat me ook niet verbaasd)
Kosten inclusief keuren: 212,50
Gelijk maar laten doen dan

Schokbrekers worden toch wel vervangen voor dat geld he?

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
André ter Velde schreef:Wat zouden die moeten kosten Jacco??

De velgen heb je al, nu nog ff ander kleurtje

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
1) Zover ik vernomen heb van andere belgen op dit forum, is een motorconversie niet legaal!!!tut schreef:1: ik vroeg gewoon eenvoudig naar de legaliteit van een motorconversie in een twingo, en ze antwoorden enkel met "dat zou ik niet doen als ik u was" "is veel te veel werk" "twingo is daar niet voor voorzien", terwijl al ik wilde weten was of het legaal was. daar heb ik nu dus nog steeds geen antwoord op..... maar ben wel "vriendelijk" verzocht de winkel te verlaten....Paul1916v schreef:1: ??
2: hoezo te weinig standen?
3: niet ergens iets mis? jacco bijvoorbeeld doet makkelijk 1:15
2: ik heb keuze tussen absoluut niets blazen, veel te weinig blazen, en extreem onnozel hard blazen. best wel irritant
3: ik haalde ook 1/15 met mn standaard banden als ik een beetje oplette en niet te veel korte afstanden deed, maar nu, met mn bredere banden doe ik (met gemiddeld 15km per rit) slechts 1/10.. (reden te meer voor een motorconversie...)
Zeker benzine-->diesel lijkt me erg onwaarschijnlijk

*EDIT*
Is er in België zoiets als de RDW in Nederland?

http://www.rdw.nl
Daar is volgens mij genoeg info te vinden en anders wel op te vragen

2) Misschien een beetje lullig, maar dat had je ook kunnen zien tijdens de proefrit

Daarnaast heb je zo'n ding mijn inziens weinig nodig

Ruit goed schoon houden, standje 1 is meestal voldoende, warm wordt je apparaat toch niet in 15 km

3)
Niet overdrijven Paul, makkelijk is het nietPaul1916v schreef:3: niet ergens iets mis? jacco bijvoorbeeld doet makkelijk 1:15

Veel lange afstanden, redt ie het wel in de zomer, nu doet ie ongeveer 13 km op een liter

Wat is en was je bandenmaat?

Je zegt het eigenlijk zelf ook al: Deels zal het liggen aan de korter geworden afstand

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Die km-stand kan het niet aan liggentut schreef:t draait al wel een 245000 km met de originele motor (welke al altijd hopeloos verouderd was)

Mijne draait nog vrolijk, ook nadat ie van de week over de 300.000 is gegaan

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
ik denk ook dat een motorconversie niet legaal is, maar ik heb van zowel de verzekeraar als van de dealer geen antwoord gekregen ...
straks even langs een andere dealer passeren..
k weet eigenlijk niet of er een soort van RDW is
...
beetje lullig, misschien, maar ik heb eigenlijk geen proefrit gedaan
. hij was van mn nicht, en mn moeder had beslist dat we hem gingen kopen.. de eerste keer dat ik haar echt zag was de dag na aankoop
ik kwam van 145/75/13 naar 195/45/14.
jacco, is je motor nog steeds de oorspronkelijke? ik dacht ooit ergens gelkezen te heben dat je al aan de tweede toe bent.. of vergis ik me nu?
straks even langs een andere dealer passeren..
k weet eigenlijk niet of er een soort van RDW is

beetje lullig, misschien, maar ik heb eigenlijk geen proefrit gedaan


ik kwam van 145/75/13 naar 195/45/14.
jacco, is je motor nog steeds de oorspronkelijke? ik dacht ooit ergens gelkezen te heben dat je al aan de tweede toe bent.. of vergis ik me nu?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11214
- Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Ik denk dat je het eens moet vragen hier op het forum aan andere belgische forummers, er zal er vast een bij zitten die het met zekerheid kan zeggen, ik meen wel eens gelezen te hebben dat ze daar bij jullie er heel moeilijk over kunnen doen.
Dat bedrag is inclusief schokbrekers (achter), uitlijnen én keurenJacco Osté schreef:Nee, echt verrassend is het nietWilma schreef:Net ff de zwabbertrut na laten kijken (volgende maand keuring):
Schokbrekers zijn slecht (verrassend hè Jacco) en hij moet uitgelijnd worden (wat me ook niet verbaasd)
Kosten inclusief keuren: 212,50
Gelijk maar laten doen dan
Schokbrekers worden toch wel vervangen voor dat geld he?

goeiemorgen 
ik mis m'n geld anders dan was ik vandaag al om die hoedeplank speakers geweest
maar jacco jij hebt m'n audio gehoort wat denk jij hoeveel db het gaat worden??? kheb zelf echt geen idee :$
zal het meer worden als 100db????
en TUT heb jij al iets ondervonden over ons project?
is het makkelijk om zelf je remblokjes te vervangen??? of zit er veel werk aan? anders doe ik het samen met een maatje van me en anders probeer ik het vanaaf alleen

ik mis m'n geld anders dan was ik vandaag al om die hoedeplank speakers geweest

zal het meer worden als 100db????
en TUT heb jij al iets ondervonden over ons project?
is het makkelijk om zelf je remblokjes te vervangen??? of zit er veel werk aan? anders doe ik het samen met een maatje van me en anders probeer ik het vanaaf alleen
Laatst gewijzigd door DxRsd op wo 22 feb 2006 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
seffens naar leuven, en zien of ze het in de aitec verkopen, en anders wordt het online bestellen ...DxRsd schreef:goeiemorgen
ik mis m'n geld anders dan was ik vandaag al om die hoedeplank speakers geweestmaar jacco jij hebt m'n audio gehoort wat denk jij hoeveel db het gaat worden??? kheb zelf echt geen idee :$
zal het meer worden als 100db????
en TUT heb jij al iets ondervonden over ons project?
en 100db is best wel fecking veel

is het makkelijk om zelf je remblokjes te vervangen??? of zit er veel werk aan? anders doe ik het samen met een maatje van me en anders probeer ik het vanaaf alleenDxRsd schreef:goeiemorgen
ik mis m'n geld anders dan was ik vandaag al om die hoedeplank speakers geweestmaar jacco jij hebt m'n audio gehoort wat denk jij hoeveel db het gaat worden??? kheb zelf echt geen idee :$
zal het meer worden als 100db????
en TUT heb jij al iets ondervonden over ons project?
iemand erbij is altijd handig, maar is haalbaar alleen, als je een beetje handig bent, natuurlijkDxRsd schreef:
is het makkelijk om zelf je remblokjes te vervangen??? of zit er veel werk aan? anders doe ik het samen met een maatje van me en anders probeer ik het vanaaf alleen
