ACT: Twingo I

Post hier al je vragen over de Renault Twingo
Gesloten
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Jacco Osté schreef:Ook leuk :D

[img]http://www.aluraeder.de/bilder/HP-Twingo-1.jpg[/img]
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ja das gaaf, daar had ik het verleden week nog met je over, gepolijste of chrome t-lines :D

erg vet :worship:
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Nog meer poetsen :wink:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Poetsen? Wat is dat? :D :p

Wanneer moeten we weer helpen klussen? :D
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Ronnie Detmers schreef:Poetsen? Wat is dat? :D :p
Geen flauw idee ;) :P
Ronnie Detmers schreef:Wanneer moeten we weer helpen klussen? :D
Jullie MOGEN altijd komen helpen :wink:
Maar nu even niet :p

Misschien morgen weer :wink:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

haha, van de week ff kijken of we kunnen komen, zal ff overleggen :D
André ter Velde
Berichten: 1894
Lid geworden op: do 19 jul 2001 0:00
Locatie: Westerbork

Jacco Osté schreef:Ook leuk :D

[img]http://www.aluraeder.de/bilder/HP-Twingo-1.jpg[/img]
Wat zouden die moeten kosten Jacco?? :wink:
Wilma
Berichten: 5610
Lid geworden op: vr 21 mei 2004 18:23
Contacteer:

Net ff de zwabbertrut na laten kijken (volgende maand keuring):

Schokbrekers zijn slecht (verrassend hè Jacco :wink: ) en hij moet uitgelijnd worden (wat me ook niet verbaasd)
Kosten inclusief keuren: € 212,50
Gelijk maar laten doen dan 8)
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Wilma schreef:Net ff de zwabbertrut na laten kijken (volgende maand keuring):

Schokbrekers zijn slecht (verrassend hè Jacco :wink: ) en hij moet uitgelijnd worden (wat me ook niet verbaasd)
Kosten inclusief keuren: € 212,50
Gelijk maar laten doen dan 8)
(Y)
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Jacco Osté schreef:
Ronnie Detmers schreef:Poetsen? Wat is dat? :D :p
Geen flauw idee ;) :P
Ronnie Detmers schreef:Wanneer moeten we weer helpen klussen? :D
Jullie MOGEN altijd komen helpen :wink:
Maar nu even niet :p

Misschien morgen weer :wink:
Ik hoor t wel als je morgen weer verder gaat..komen mijn deurbakken misschien ook nog een keer af ;)
Wilma
Berichten: 5610
Lid geworden op: vr 21 mei 2004 18:23
Contacteer:

Na morgen kan er aan de mijne ook weer geklust worden :wink:
Rontwingo
Berichten: 1536
Lid geworden op: za 1 nov 2003 16:08
Locatie: Den Haag

Wilma schreef:Na morgen kan er aan de mijne ook weer geklust worden :wink:
BIj die van mij waarschijnlijk niet :(

Ik heb net even gebeld of mijn weitec demperset al binnen was,
waarschijnlijk dus niet, maar we wachten de post van vanmiddag nog
maar even af.

Hopen dat ie er dan bij zit :) en anders moet ik nog een weekkie wachten (N)
madtraxx
Berichten: 276
Lid geworden op: do 10 nov 2005 13:13

is het trouwens normaal dat als je boven de 130 rijd in een twingo dat je dan het idee hebt dat je stuur van zijn naaf aftrilt? Of heeft uitbalanceren ook bij zulke snelheden nut?
Rontwingo
Berichten: 1536
Lid geworden op: za 1 nov 2003 16:08
Locatie: Den Haag

madtraxx schreef:is het trouwens normaal dat als je boven de 130 rijd in een twingo dat je dan het idee hebt dat je stuur van zijn naaf aftrilt? Of heeft uitbalanceren ook bij zulke snelheden nut?
Ik heb er geen last van, maar balanceren doet een hoop en heeft ook bij die snelheid nut :wink:
Wilma
Berichten: 5610
Lid geworden op: vr 21 mei 2004 18:23
Contacteer:

Balanceren en uitlijnen wil zeker wel helpen!
Daantjuh
Berichten: 602
Lid geworden op: wo 23 mar 2005 18:50
Locatie: omg.Hoogeveen

ik heb er ook geen last van.
dus balanceren en uitlijnen kan wel es helpen...
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

t hoort waarschijnlijk niet echt hier thuis, maar k ga het toch posten:

ik haat renault.

k ben vandaag bij een renault dealer buitengesmeten omdat zij geen antwoord wilden geven op mijn vraag.
en renault mensen zijn lullen want ze hebben een gebrek aan standen ingebouwd in de blazer van de ventilatie.
renault designers hebben een motor gebruikt die bij gewoon rijden, met een 800kg wegende auto, met lichtjes bredere banden dan origineel 1 liter op 10 km verslind.

:@


en ik vind geen winkel in de buurt die een beetje keuze heeft kwa neon
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

1: ??
2: hoezo te weinig standen?
3: niet ergens iets mis? jacco bijvoorbeeld doet makkelijk 1:15
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

Paul1916v schreef:1: ??
2: hoezo te weinig standen?
3: niet ergens iets mis? jacco bijvoorbeeld doet makkelijk 1:15
1: ik vroeg gewoon eenvoudig naar de legaliteit van een motorconversie in een twingo, en ze antwoorden enkel met "dat zou ik niet doen als ik u was" "is veel te veel werk" "twingo is daar niet voor voorzien", terwijl al ik wilde weten was of het legaal was. daar heb ik nu dus nog steeds geen antwoord op..... maar ben wel "vriendelijk" verzocht de winkel te verlaten....

2: ik heb keuze tussen absoluut niets blazen, veel te weinig blazen, en extreem onnozel hard blazen. best wel irritant

3: ik haalde ook 1/15 met mn standaard banden als ik een beetje oplette en niet te veel korte afstanden deed, maar nu, met mn bredere banden doe ik (met gemiddeld 15km per rit) slechts 1/10.. (reden te meer voor een motorconversie...)
Rontwingo
Berichten: 1536
Lid geworden op: za 1 nov 2003 16:08
Locatie: Den Haag

1. Motorconversie is naar mijn weten gewoon legaal en wat weet de Renault dealer hier nou van, je zou beter naar een specialist kunnen gaan :beer:

2. Blazers laten nakijken bij iemand anders :p

3. Lijkt me sterk dat zo'n verschil alleen met banden te maken heeft. Ik heb zelf 7 en 8j gehad met 195-45-14 en daarvoor origineel en ik merkte weinig verschil en heb ook nog nooit iemand horen zeggen dat ze gelijk 1 tank meer rijden :wink:
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

Rontwingo schreef:1. Motorconversie is naar mijn weten gewoon legaal en wat weet de Renault dealer hier nou van, je zou beter naar een specialist kunnen gaan :beer:

2. Blazers laten nakijken bij iemand anders :p

3. Lijkt me sterk dat zo'n verschil alleen met banden te maken heeft. Ik heb zelf 7 en 8j gehad met 195-45-14 en daarvoor origineel en ik merkte weinig verschil en heb ook nog nooit iemand horen zeggen dat ze gelijk 1 tank meer rijden :wink:
1: ik ben naar de verzekeraar geweest, en die heeft me aangeraden naar de dealer te stappen... ik weet niet of het legaal is in belgie... voor oldtimers mag het, maar recente auto's zou ik het begot niet weten. maar eigenliujk weet ik niet waar dat ik (behalve bij verzekeraar en dealer) teracht kan voor informatie...
2: k zal er wel gewoon mee leren leven...
3: ik heb nu ook 195/45/14 ... en mn eerste bolletje dat ik ermee verreed was 96km. (da's ongeveer 1/24) maar daarna is t gewoon tussen de 35 en de 50km per bolletje... en het enige verschil tegenover voor mn nieuwe banden zijn de banden ... (klinkt logisch eigenlijk...) vroeger haalde ik redelijk vlot 1/13-15 ...
Wilma
Berichten: 5610
Lid geworden op: vr 21 mei 2004 18:23
Contacteer:

2. Daar moet je idd mee leren leven, heb ik ook :wink:

3. Ik begrijp dat verschil in verbruik niet. Heb recentelijk ook van de 145/70/13 naar de 195/45/13 gegaan en merk dat niet in m'n benzineverbruik :S
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

Wilma schreef:2. Daar moet je idd mee leren leven, heb ik ook :wink:

3. Ik begrijp dat verschil in verbruik niet. Heb recentelijk ook van de 145/70/13 naar de 195/45/13 gegaan en merk dat niet in m'n benzineverbruik :S
dan zal er tegelijkertijd toevallig iets misgeschoten zijn in mn motortje ofzo...

t draait al wel een 245000 km met de originele motor (welke al altijd hopeloos verouderd was :P )

toch maar eens beginnen aan project DCi ..................
Chris@R5
Berichten: 4152
Lid geworden op: do 18 sep 2003 17:49
Locatie: Drenthe, Assen

Toch ben ik nog steeds overtuigd dat het je 200% gaat tegenvallen om er een dci in te hijsen EN het op de weg te MOGEN krijgen.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Wilma schreef:Net ff de zwabbertrut na laten kijken (volgende maand keuring):

Schokbrekers zijn slecht (verrassend hè Jacco :wink: ) en hij moet uitgelijnd worden (wat me ook niet verbaasd)
Kosten inclusief keuren: € 212,50
Gelijk maar laten doen dan 8)
Nee, echt verrassend is het niet ;)
Schokbrekers worden toch wel vervangen voor dat geld he? :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

André ter Velde schreef:
Jacco Osté schreef:Ook leuk :D

[img]http://www.aluraeder.de/bilder/HP-Twingo-1.jpg[/img]
Wat zouden die moeten kosten Jacco?? :wink:
:p
De velgen heb je al, nu nog ff ander kleurtje ;)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

tut schreef:
Paul1916v schreef:1: ??
2: hoezo te weinig standen?
3: niet ergens iets mis? jacco bijvoorbeeld doet makkelijk 1:15
1: ik vroeg gewoon eenvoudig naar de legaliteit van een motorconversie in een twingo, en ze antwoorden enkel met "dat zou ik niet doen als ik u was" "is veel te veel werk" "twingo is daar niet voor voorzien", terwijl al ik wilde weten was of het legaal was. daar heb ik nu dus nog steeds geen antwoord op..... maar ben wel "vriendelijk" verzocht de winkel te verlaten....

2: ik heb keuze tussen absoluut niets blazen, veel te weinig blazen, en extreem onnozel hard blazen. best wel irritant

3: ik haalde ook 1/15 met mn standaard banden als ik een beetje oplette en niet te veel korte afstanden deed, maar nu, met mn bredere banden doe ik (met gemiddeld 15km per rit) slechts 1/10.. (reden te meer voor een motorconversie...)
1) Zover ik vernomen heb van andere belgen op dit forum, is een motorconversie niet legaal!!!
Zeker benzine-->diesel lijkt me erg onwaarschijnlijk :)

*EDIT*
Is er in België zoiets als de RDW in Nederland? :)
http://www.rdw.nl
Daar is volgens mij genoeg info te vinden en anders wel op te vragen (Y)

2) Misschien een beetje lullig, maar dat had je ook kunnen zien tijdens de proefrit ;)
Daarnaast heb je zo'n ding mijn inziens weinig nodig :)
Ruit goed schoon houden, standje 1 is meestal voldoende, warm wordt je apparaat toch niet in 15 km :P

3)
Paul1916v schreef:3: niet ergens iets mis? jacco bijvoorbeeld doet makkelijk 1:15
Niet overdrijven Paul, makkelijk is het niet ;)
Veel lange afstanden, redt ie het wel in de zomer, nu doet ie ongeveer 13 km op een liter :)
Wat is en was je bandenmaat? :)
Je zegt het eigenlijk zelf ook al: Deels zal het liggen aan de korter geworden afstand ;)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

tut schreef:t draait al wel een 245000 km met de originele motor (welke al altijd hopeloos verouderd was :P )
Die km-stand kan het niet aan liggen :p
Mijne draait nog vrolijk, ook nadat ie van de week over de 300.000 is gegaan :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

ik denk ook dat een motorconversie niet legaal is, maar ik heb van zowel de verzekeraar als van de dealer geen antwoord gekregen ...
straks even langs een andere dealer passeren..
k weet eigenlijk niet of er een soort van RDW is :s ...

beetje lullig, misschien, maar ik heb eigenlijk geen proefrit gedaan :P . hij was van mn nicht, en mn moeder had beslist dat we hem gingen kopen.. de eerste keer dat ik haar echt zag was de dag na aankoop :P

ik kwam van 145/75/13 naar 195/45/14.

jacco, is je motor nog steeds de oorspronkelijke? ik dacht ooit ergens gelkezen te heben dat je al aan de tweede toe bent.. of vergis ik me nu?
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ik denk dat je het eens moet vragen hier op het forum aan andere belgische forummers, er zal er vast een bij zitten die het met zekerheid kan zeggen, ik meen wel eens gelezen te hebben dat ze daar bij jullie er heel moeilijk over kunnen doen.
Wilma
Berichten: 5610
Lid geworden op: vr 21 mei 2004 18:23
Contacteer:

Jacco Osté schreef:
Wilma schreef:Net ff de zwabbertrut na laten kijken (volgende maand keuring):

Schokbrekers zijn slecht (verrassend hè Jacco :wink: ) en hij moet uitgelijnd worden (wat me ook niet verbaasd)
Kosten inclusief keuren: € 212,50
Gelijk maar laten doen dan 8)
Nee, echt verrassend is het niet ;)
Schokbrekers worden toch wel vervangen voor dat geld he? :D
Dat bedrag is inclusief schokbrekers (achter), uitlijnen én keuren 8)
DxRsd
Berichten: 657
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 17:58

goeiemorgen :D

ik mis m'n geld anders dan was ik vandaag al om die hoedeplank speakers geweest :D maar jacco jij hebt m'n audio gehoort wat denk jij hoeveel db het gaat worden??? kheb zelf echt geen idee :$

zal het meer worden als 100db????


en TUT heb jij al iets ondervonden over ons project?


is het makkelijk om zelf je remblokjes te vervangen??? of zit er veel werk aan? anders doe ik het samen met een maatje van me en anders probeer ik het vanaaf alleen
Laatst gewijzigd door DxRsd op wo 22 feb 2006 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

DxRsd schreef:goeiemorgen :D

ik mis m'n geld anders dan was ik vandaag al om die hoedeplank speakers geweest :D maar jacco jij hebt m'n audio gehoort wat denk jij hoeveel db het gaat worden??? kheb zelf echt geen idee :$

zal het meer worden als 100db????


en TUT heb jij al iets ondervonden over ons project?
seffens naar leuven, en zien of ze het in de aitec verkopen, en anders wordt het online bestellen ...

en 100db is best wel fecking veel :D
DxRsd
Berichten: 657
Lid geworden op: vr 4 mar 2005 17:58

DxRsd schreef:goeiemorgen :D

ik mis m'n geld anders dan was ik vandaag al om die hoedeplank speakers geweest :D maar jacco jij hebt m'n audio gehoort wat denk jij hoeveel db het gaat worden??? kheb zelf echt geen idee :$

zal het meer worden als 100db????


en TUT heb jij al iets ondervonden over ons project?
is het makkelijk om zelf je remblokjes te vervangen??? of zit er veel werk aan? anders doe ik het samen met een maatje van me en anders probeer ik het vanaaf alleen
TheoV
Berichten: 1535
Lid geworden op: za 7 jan 2006 19:51
Locatie: Betekom, Belgium
Contacteer:

DxRsd schreef:
is het makkelijk om zelf je remblokjes te vervangen??? of zit er veel werk aan? anders doe ik het samen met een maatje van me en anders probeer ik het vanaaf alleen
iemand erbij is altijd handig, maar is haalbaar alleen, als je een beetje handig bent, natuurlijk ;)
Gesloten