kachel

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
meganewilliams
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 19 feb 2006 15:48

hallo renault rijders ik ben nieuw hier ik heb me aangemeld voor een maat van me zelf rijd ik een vw jetta 1.9 gti maar die maat van me heeft een renault megane coupe 2.0 16 V williams edition maar hij heeft een probleem zijn kachel is kapot maar hij is te beroerd om op een forum info te vragen duz doe ik het maar :) het probleem is als volgt zijn kachel is na een lichte tik van achter door een imbeciel zomaar opeens kapot hiij doet nikz meer maar alle draadjes zijn aangesloten maar ik kan zijn aanjager of iets dergelijks niet vinden om daar te kijken of dat allemaal nog wel oke is. tevens zijn de zekeringen goed. kunnen jullie me maat ff info geven van wat het kan zijn alvast bedankt en een mooi forum mensen mijn complimenten :worship: :wink:
meganewilliams
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 19 feb 2006 15:48

niemand met een oplossing ? 8)
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Zijn alle VW rijders zo ongeduldig? :lol:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Ik heb even je 3 volzinnen (punten en hoofdletters doen een hoop :wink: ) op me in laten werken.

Het lijkt me wat sterk dat het niet functioneren met een aanrijding van achteren te maken heeft. De aanjager zit aan de bestuurderszijde onder de voorruit. Als je aan de buitenkant die plastic kap eraf haalt kan je er bij. Stekkertje eraf halen en spanning meten lijkt me een znvol begin.

Ennuh, Williams Edition? Met zo'n genummerd plaatje op het dashboard? :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
meganewilliams
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 19 feb 2006 15:48

haha nee hoor maar ben snelle reacties gewend :P vw is wat simpelere auto he daar is t probleem zo gevonden :wink:
meganewilliams
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 19 feb 2006 15:48

Martijn *Baccara* schreef:Ik heb even je 3 volzinnen (punten en hoofdletters doen een hoop :wink: ) op me in laten werken.

Het lijkt me wat sterk dat het niet functioneren met een aanrijding van achteren te maken heeft. De aanjager zit aan de bestuurderszijde onder de voorruit. Als je aan de buitenkant die plastic kap eraf haalt kan je er bij. Stekkertje eraf halen en spanning meten lijkt me een znvol begin.

Ennuh, Williams Edition? Met zo'n genummerd plaatje op het dashboard? :D
uhm nee geen nmmr gezien maar in elk geval williams op kenteken geloof ik en williams blok enzz en die plastic kap dan
moet toch de wisser eraf ??
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

meganewilliams schreef:haha nee hoor maar ben snelle reacties gewend :P vw is wat simpelere auto he daar is t probleem zo gevonden :wink:
Kwestie van meer oefening? :p
meganewilliams schreef:
Martijn *Baccara* schreef:Ik heb even je 3 volzinnen (punten en hoofdletters doen een hoop :wink: ) op me in laten werken.

Het lijkt me wat sterk dat het niet functioneren met een aanrijding van achteren te maken heeft. De aanjager zit aan de bestuurderszijde onder de voorruit. Als je aan de buitenkant die plastic kap eraf haalt kan je er bij. Stekkertje eraf halen en spanning meten lijkt me een znvol begin.

Ennuh, Williams Edition? Met zo'n genummerd plaatje op het dashboard? :D
uhm nee geen nmmr gezien maar in elk geval williams op kenteken geloof ik en williams blok enzz en die plastic kap dat moet toch de wisser eraf ??
Hij is dus blauw, begrijp ik? Meer 'Williams' lijkt me onwaarschijnlijk. :)

De wisser moet er inderdaad af.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
meganewilliams
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 19 feb 2006 15:48

Martijn *Baccara* schreef:
meganewilliams schreef:haha nee hoor maar ben snelle reacties gewend :P vw is wat simpelere auto he daar is t probleem zo gevonden :wink:
Kwestie van meer oefening? :p
meganewilliams schreef:
Martijn *Baccara* schreef:Ik heb even je 3 volzinnen (punten en hoofdletters doen een hoop :wink: ) op me in laten werken.

Het lijkt me wat sterk dat het niet functioneren met een aanrijding van achteren te maken heeft. De aanjager zit aan de bestuurderszijde onder de voorruit. Als je aan de buitenkant die plastic kap eraf haalt kan je er bij. Stekkertje eraf halen en spanning meten lijkt me een znvol begin.

Ennuh, Williams Edition? Met zo'n genummerd plaatje op het dashboard? :D
uhm nee geen nmmr gezien maar in elk geval williams op kenteken geloof ik en williams blok enzz en die plastic kap dat moet toch de wisser eraf ??
Hij is dus blauw, begrijp ik? Meer 'Williams' lijkt me onwaarschijnlijk. :)

De wisser moet er inderdaad af.
yup jij is inderdaad blauw en oefening ik heb nog nooit aan een renault gesleuteld zeg maar vw ken ik bineste buite maarjah renault is ff anders he :wink:
mtbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 22:18

meganewilliams schreef:haha nee hoor maar ben snelle reacties gewend :P vw is wat simpelere auto he daar is t probleem zo gevonden :wink:
kan ik je echt geen gelijk in geven. Op het motormanagement na is een renault vele simpeler (wat de elektriciteit betreft) als je het schema erbij hebt.

Ik moet nu op het school een polo uitmeten, daar zijn fouten in gemaakt die je moet zoeken door te meten en het schema te lezen, en bij een renault is het vele simpeler. Daar staan geen 20 dingen te gelijk op 1 schema, daar staan de massapunten mooi uitgelegd enz.

Een elektrisch schema van VW ziet er dan weer ordelijker uit dankzij de din-normen enz, maar het blijft ook maar bij uitzicht.

Heb eens een keer de volledige verlichting van een golf 4 moeten nabouwen (buiten RAW), en alles van die verlichting staat versprijd over een stuk of 8 bladzijden in dat schema, en nee geen opvolgende bladzijden, her en der door mekaar.

Wie geinteresseerd is, ik wil eens alle bladen online zetten die je nodig hebt om de verlichting van een golf 4 te zien, en alle bladen voor die van een mégane

De schema's van de golf 2 1.8l en golf 4 basisschema, can-bus, en 1.8l AGU ken ik bijna van buiten, maar een Renault schema waarvan ik niets van buiten weet vind ik 10 keer makkelijker
meganewilliams
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 19 feb 2006 15:48

mtbiker schreef:
meganewilliams schreef:haha nee hoor maar ben snelle reacties gewend :P vw is wat simpelere auto he daar is t probleem zo gevonden :wink:
kan ik je echt geen gelijk in geven. Op het motormanagement na is een renault vele simpeler (wat de elektriciteit betreft) als je het schema erbij hebt.

Ik moet nu op het school een polo uitmeten, daar zijn fouten in gemaakt die je moet zoeken door te meten en het schema te lezen, en bij een renault is het vele simpeler. Daar staan geen 20 dingen te gelijk op 1 schema, daar staan de massapunten mooi uitgelegd enz.

Een elektrisch schema van VW ziet er dan weer ordelijker uit dankzij de din-normen enz, maar het blijft ook maar bij uitzicht.

Heb eens een keer de volledige verlichting van een golf 4 moeten nabouwen (buiten RAW), en alles van die verlichting staat versprijd over een stuk of 8 bladzijden in dat schema, en nee geen opvolgende bladzijden, her en der door mekaar.

Wie geinteresseerd is, ik wil eens alle bladen online zetten die je nodig hebt om de verlichting van een golf 4 te zien, en alle bladen voor die van een mégane

De schema's van de golf 2 1.8l en golf 4 basisschema, can-bus, en 1.8l AGU ken ik bijna van buiten, maar een Renault schema waarvan ik niets van buiten weet vind ik 10 keer makkelijker

oke oke jij wint de electra van de vw spoort niet helemaal daar was ik al achter maar ik hebnog nooit aan een renault gewerkt duz is het al gauw moeilijker duz jah het is net waar je vaker mee te maken hebt denk ik :)
mtbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 22:18

OK, daar ben ik enigsinds mee akkoord, ik werk zowat evenveel aan VW als aan Renault (nog meer aan ford, maar da's echt een hel om aan te werken). En op sommige punten is VW idd makkelijker, voor de distributieriem van een golf 2 diesel heb je veel meer plaats, maar bij een R19 diesel is het wel vele eenvoudiger. Maar 1 punt hebben ze bij VW wel, er staan niet van die irritante klemmetjes rond de darmen van het koelsysteem.
Plaats reactie