Clio 16V afgekeurd, dat word klussen (Goedgekeurd!)

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Jordi - Clio 16V

Mijn Clio is vandaag apk afgekeurd :( vorige week ben ik even bij de renault garage geweest om mijn Clio een voorkeuring te laten geven, alles was goed alleen met de achter remschijven zou ie er niet door komen (wat ik eigenlijk al wist) Ik heb toen gezegt dat deze alleen vervangen mochten worden als de Clio goed gekeurd zou worden i.v.m. een roestend achterscherm en dorpel (niet doorgeroest) alles was goed en de remschijfjes hoefden alleen vervangen te worden en dan werd ie gewoon goedgekeurd! Vandaag werd ie gekeurd; 8 uur gebracht en om 16.00 belde ik maar eens hoe het zat. Tja hij is afgekeurd, dus ik vraag wat er aan de hand is? nu heb ik mijn Clio vaak op een brug zien gaan en ik heb nog nooit het stuk waar de kokerbalk samen komt zien buigen, afbreken e.d. vorige week ook niet :@ ze hebben er nu dus stukken afgeslagen en afgekeurd dus! hoe kunnen die stukken nou wel het gewicht van de auto dragen maar kleine tikjes kan ie niet tegen :s nu kan ik dus 1 nieuwe dorpel er in laten zetten en een nieuw achterscherm maar voor de keuring weet ik dat die stukken nog vrij goed waren.
Kan de Renault dit dus gewoon doen? zijn er geen instanties die dit beschermen?
Ik kan het dus laten maken maar wat gaat dit kosten? of gewoon in onderdelen verkopen. De Clio is voor de rest in goede staat en heeft afgelopen jaren genoeg gekost
Laatst gewijzigd door Jordi - Clio 16V op vr 17 mar 2006 19:47, 2 keer totaal gewijzigd.
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
antoine
Car: Renault Clio III RS

Lekker lekker maken. :D :wink:

Zeker niet slopen. (N)
PatrickG

Sja.. je hebt net nieuwe spullen gekocht, het heeft je al genoeg gekost dus dit komt hard aan..

Aan de andere kant heb je wel een goede auto nu, afgezien van die dorpel.

Ik zou hem denk toch maken.. Desnoods even schorsen om te sparen...
Menno

ff een goeie beunlassmurf scoren, fixen, en weer verder karren.
rev it like a rental
Jordi - Clio 16V

maar als die dorpel echt rot was geweest, moet je die stukken die er afkwamen kunnen verbrokkelen, dit kon je met moeite buigen :( ik denk dat ze iets verkeerd hebben gedaan en toen maar gezegt hebben; tja het is rot :gun: maar bewijs dat maar eens
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Frits Clio 16v

Er zitten nog geen nieuwe stukken in toch?
Je kunt bij de RDW een herkeuring aanvragen.
Ik weet niet hoe dat precies gaat, maar dat staat vast wel op http://www.rdw.nl

Gr, Frits.
-Ray-
Contacteer:

als je m verkoopt of sloopt heb je altijd meer verlies als maken.... of je moet er geen zin meer in hebben natuurlijk...
Immer wieder die verdammte Holländer
Jordi - Clio 16V

-Ray- schreef:.... of je moet er geen zin meer in hebben natuurlijk...
het is meer tijd........ :lol:
peter5GTTurbo
Contacteer:

Jordi - Clio 16V schreef:
-Ray- schreef:.... of je moet er geen zin meer in hebben natuurlijk...
het is meer tijd........ :lol:
Maak je maar meer tijd.
MarcoG
Contacteer:

Hier Jordi, ik rij al een tijdje met dit gat erin rond. Heb ook geen tijd om het te repareren en de APK is al 2 maanden geleden afgelopen.

midden van de pagina
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=280

Leek me eerst ook mee te vallen, maar na wat schuren en wrikken bleek toch weer ietsje meer rot te zijn. Maar wel te repareren hoor. :wink: ...denk ik. :) Ik doe het wel lekker zelf, als het weer wat warmer buiten is. (Y)
Jordi - Clio 16V

Het is bij mij niet zo erg dan bij jou, alleen het valt weer vies tegen zo :( ik wou v/d zomer het hele scherm gaan vervangen en de motorkap embleem dicht laten lassen en opnieuw laten spuiten. Ik ben ook bezig met een ander huis dus op dit moment heb ik geen cent teveel, denk dat ik maar een strip van +/- 10 cm er in las zodat ie goed gekeurd word en dan op kort temijn het scherm vervangen
MarcoG
Contacteer:

Ik had aan de bestuurderskant ook een gaatje in de koker zitten, daar waar de afwatering hoorde te zitten. Was weggerot. Heb een stukje plaatwerk in een hoek gemept, roest goed verwijderd en dat zelfgekneedde hoekstaaltje erin gelast. (Y)
Is idd een prima oplossing hoor.
Jordi - Clio 16V

Met pijn in mijn portomonee ga ik toch weer knutsellen aan mijn Clio 8) de bedoeling is om de 2 dorpels de slechte stukken er uit te halen en opnieuw te lassen, het rechter zijscherm aan te pakken i.v.m. met wat roest plekjes (word waarschijnlijk een nieuw stuk scherm) en dan plamuren en spuiten. Omdat de dorpels gewoon met plaat word gelast waardoor de onderste rand komt te vervallen moet er voor het mooie ook nog een setje sideskirts op :) maar eerst er voor zorgen dat ie voor 10 maart door de keuring komt
Haas
Car: Megane RS

roest valt altijd tegen.... Bij mij dacht ik ook 30cm te vervangen, tis zowat 60cm geworden.. Leuk is anders idd, maar mooi dat je m maakt (Y)
Jordi - Clio 16V schreef:Omdat de dorpels gewoon met plaat word gelast waardoor de onderste rand komt te vervallen ...
sorry?? :S
Bram

Misschien bedoeld ie die rand met de krikpunten?
Haas

ja, snap ik, maar waar zet je je krik neer dan?
bovendien zorgen die randen voor een deel de sterkte van je dorpel
Jordi - Clio 16V

Als je dus naar de foto's van Marco z'n clio kijkt

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... MG0339.jpg[/img]

dan is het meeste van die rand al weg, omdat het goedkoper en sneller is om staal er zo direct er op te lassen doe ik het zo. De stevigheid zal zo wel meevallen denk ik en met sideskirts kan ie toch al niet meer op de normale manier op een krik (uit ervaring)
Laatst gewijzigd door Jordi - Clio 16V op vr 17 feb 2006 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Haas

hmz...nou, zo'n moeite is t niet een randje te maken, maar goed, tis jouw keus..

:)
Jordi - Clio 16V

Haas schreef:hmz...nou, zo'n moeite is t niet een randje te maken, maar goed, tis jouw keus..

:)
moet ook ff kijken of ik het er recht tegen aan las of omvouw o.i.d.
meestal als je iets in gedachten heb word het toch altijd weer anders :lol: als het er maar knap uitziet en nog wat jaartjes mee kan
Haas

pasvorm aan de binnenkant aanpassen was woensdag voor mij t meeste werk. Dat vouwtje en de buitenkant heb je zo gedaan...
Jordi - Clio 16V

Bram schreef:Misschien bedoeld ie die rand met de krikpunten?
en de krik heeft er dus iets te vaak onder gestaan als je begrijpt wat ik bedoel
Jordi - Clio 16V

Haas schreef:pasvorm aan de binnenkant aanpassen was woensdag voor mij t meeste werk. Dat vouwtje en de buitenkant heb je zo gedaan...
heb je daar misschien foto's van die je hier kan posten? kan ik wat ideeen opdoen :p
Haas

hmz...kan kijken of ik morgen een foto kan maken...regent nu buite namelijk ;)
Jordi - Clio 16V

regend het? :D :p
Jordi - Clio 16V

Haas schreef:hmz...kan kijken of ik morgen een foto kan maken...regent nu buite namelijk ;)
ik zie.. ik zie.. niets :~
Jordi - Clio 16V

Clio is goedgekeurd! heb nu alleen een kleinprobleempje linksvoor, m'n fusee is vervangen maar deze kant licht 1 cm lager dan de andere kant :s daarvoor was het nog niet, zou het kunnen komen dat tijdens het lassen dat ie alleen op het linker voorwiel heeft gestaan dat de veer ingedrukt is? valt bar weinig te zien en veer e.d. is nog heel.

(foto's volgen nog)
MarcoG
Contacteer:

Check veerpootlager.
Jordi - Clio 16V

had ik ook al meteen gecheck, heb alles los gehaald veren op gemeten niks kunnen vinden en nu staat ie wel recht :s vraag me nu eigenlijk af heb ik wel goed gemeten? :~ :beer:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

je had zeker niet gereden ....
als je een auto lift uit zijn veren duurd het even voordat ie terug staat in zijn oude positie ..
Jordi - Clio 16V

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:je had zeker niet gereden ....
als je een auto lift uit zijn veren duurd het even voordat ie terug staat in zijn oude positie ..
ik had al gereden van Noord-Holland naar Zeeland en weer terug, lijkt me ook sterk dat ik 2 x verkeerd gemeten heb maar alles is goed nu :)
MarcoG
Contacteer:

Minder zuipen :beer:
Plaats reactie