ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

GerryTT schreef:15" en die afspraak staat! Toch?
ja hoor geef je gewoon slechte slicks :p :p :p :p :p :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Luco/Alpine-racer schreef:
seger schreef:hallo
kan hier eigenlijk mij iemand vertellen wat het verschil is tussen een gt turbo en een gt turbo coupe. Soms staat dat extra vermeld. Ik meen het ooit eens ergens gelezen te hebben?
volgens mij waren dat af fabriek racevijfjes die in de 5 coupecup gebruikt werden net zoiets als de cliocup nu
correct me if i am wrong
Ze werden niet alleen voor de cup gebruikt.

Een coupe kon je als particulier ook gewoon kopen, de exacte verschillen weet ik niet precies. In ieder geval waren de schokbrekers, het interieur en de velgen anders.

In Nederland staat het in ieder geval ook op het kentekenbewijs als het een echte is.

Onder andere Matthijs heeft een GTT coupe, mijn Clio is ook een coupe.

Eventueel heb ik nog een phase 1 coupe interieur 4 sale.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

coupe had toch gewoon ph1 interieur?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Idd met als toevoeging een rode plastic bies rond de stoel
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Gewoon dit interieur met een rode bies om de stoelen heen, wel apart :wink:
[img]http://thesupercinq.free.fr/phI.int.JPG[/img]


Juist, en onder kap wat aanpassingen....iets sneller :D

http://www.gt-turbo.org/pages/optimiser ... _coupe.asp[/img]
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

BLIJ BLIJ men auto is eindelijk gekeurd, heb veel aan em vervangen in die 6 maanden.
Nu zit ik alleen nog met een tweede versnelling die bij terugschakelen ALTIJD knarst. kzal best een occasie versnellingsbak zoeken. rijden jullie allemaal met een GTT bak, of past er ook ng iets anders onder, bv van een clio ofzo als ik er geen moest vinden?

En is het echt zo een zwaar en lang werk om een bak ter vervangen van een GTT?
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Even een vraagje tussendoor :P

De ruitenwisser-spoeier op de achterklep, hoe zit die vast?
Moet die klemmen?

Groeten Roald.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

white gtt power schreef:BLIJ BLIJ men auto is eindelijk gekeurd, heb veel aan em vervangen in die 6 maanden.
Nu zit ik alleen nog met een tweede versnelling die bij terugschakelen ALTIJD knarst. kzal best een occasie versnellingsbak zoeken. rijden jullie allemaal met een GTT bak, of past er ook ng iets anders onder, bv van een clio ofzo als ik er geen moest vinden?

En is het echt zo een zwaar en lang werk om een bak ter vervangen van een GTT?
Je kunt, voor zover ik weet ook de JB3 en JC5 bakken van de Clio 16V en Williams gebruiken. Maar of je de verhoudingen aan moet passen, weet ik niet... Canonballman weet daar vast een antwoord op. :)
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

white gtt power schreef: En is het echt zo een zwaar en lang werk om een bak ter vervangen van een GTT?
motor moet eruit, als alles een beetje erg vastzit en er diverse bouten moeilijk losgaan of afbreken dan ben je wel even bezig ja. Waarschijnlijk de synchromesh van de 2e versnelling versleten. Ik zelf heb een clio 16v bak met de bakhelft van een GT turbo ivm met de telleraandrijving en schuine kant voor beschermplaat vliegwiel.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Merijn schreef:
white gtt power schreef:BLIJ BLIJ men auto is eindelijk gekeurd, heb veel aan em vervangen in die 6 maanden.
Nu zit ik alleen nog met een tweede versnelling die bij terugschakelen ALTIJD knarst. kzal best een occasie versnellingsbak zoeken. rijden jullie allemaal met een GTT bak, of past er ook ng iets anders onder, bv van een clio ofzo als ik er geen moest vinden?

En is het echt zo een zwaar en lang werk om een bak ter vervangen van een GTT?
Je kunt, voor zover ik weet ook de JB3 en JC5 bakken van de Clio 16V en Williams gebruiken. Maar of je de verhoudingen aan moet passen, weet ik niet... Canonballman weet daar vast een antwoord op. :)
Heb ook wel eens wat gehoord over het gebruik van de bak van een 5-je diesel?
Eerste versnelling zou langer zijn en de bak zou ook zelf sterker zijn?
Wie weet hier meer van?

Groeten Roald.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je zitmet het electronisch km teller signaal.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Gerard race GT schreef: Waarschijnlijk de synchromesh van de 2e versnelling versleten.
Is dat een bekend probleem? Mijn bak heeft namelijk hetzelfde euvel.

Groeten Roald.
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Jeps, dat is het eerste slijtage probeem, je ziet het overal.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

ja de synchromech, dat had vriend van men vader die het werk aan men auto doet ook gezegd, hij zei dat i zeker 1 volle dag bezig moest zijn aan de auto om de bak te vervangen, maar weet je , hij kraakt nu maar hij rijd wel in alle vitessen en opschakelen gaat vlotjes, ik ga er gewoon mee rijden tot de boite het begeeft.
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

De synchromesh van de 2e versnelling slijt het hardst omdat menig "coureur" met z'n hand op de pook rijd en dus de synchromeshring aanduwd. met gevolg dat de bak begint te kraken als je gaat schakelen.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja, de 2e versnellings is ook wel degene waar men het meeste op terugschakeld. Denk dat dat de grootste oorzaak is.

En dieselbakken zijn alleen intressant als er ook een forse diesel aanhangt. Een 1.6D bak kun je wel vergeten :D
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Welk type bougie gaat er in een GT Turbo als je op 1 bar druk rijdt?

De search leverde 31 pagina's op, call me lazy... ;)

Groetjes Roald.
slash
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 19 jan 2004 22:27
Locatie: leiden

Ivo8hoven schreef:Gewoon dit interieur met een rode bies om de stoelen heen, wel apart :wink:
[img]http://thesupercinq.free.fr/phI.int.JPG[/img]


Juist, en onder kap wat aanpassingen....iets sneller :D

http://www.gt-turbo.org/pages/optimiser ... _coupe.asp[/img]
dit is heel mooi, zo wil ik mn interieur ook...... stoelen nodig!!! aaaahh
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

deze stoelen zijn af fabriek, dus koop oude, geef ze aan mij met 500 euro erbij en je krijgt ze in deze staat terug.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

R34L schreef:Welk type bougie gaat er in een GT Turbo als je op 1 bar druk rijdt?

De search leverde 31 pagina's op, call me lazy... ;)

Groetjes Roald.
gewoon degene die er normaal ook ingaan... Champions, NGK's, Equiem
Immer wieder die verdammte Holländer
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

test hier je turbo kennis maar eens
http://www.honeywell.com/sites/ts/tt/tu ... IQtest.htm
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

ik had 7 punten, maar deze test is voor mensen die technisch engels hebben gehad.
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

hahaha, 13 punten 8)
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

slash schreef:
Ivo8hoven schreef:Gewoon dit interieur met een rode bies om de stoelen heen, wel apart :wink:
[img]http://thesupercinq.free.fr/phI.int.JPG[/img]


Juist, en onder kap wat aanpassingen....iets sneller :D

http://www.gt-turbo.org/pages/optimiser ... _coupe.asp[/img]
dit is heel mooi, zo wil ik mn interieur ook...... stoelen nodig!!! aaaahh
He zo ziet mijn interieur er ook uit :p :p :p
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Mooi he, zo'n ph1 interieur. :P
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Nee sorry (N) ......maar het is mooier dan zo'n badstof uitvoering van een coppa :lol:
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

wat een leuk stukje! :worship:

wie heeft er ervaring met het monteren van een EVO kint op de 5 gt? Ik heb er één te koop zien staan, dus zat te denken om m te gaan halen, alleen schrijft degene er wel bij dat de bevestiging punten kapot zijn, is dat een groot probleem?
Heerlijk weer een franse auto
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Was dit nou weer voor vraag... afgeroken bevestigingspunten is een beetje lastig 'bevestigen' niet? :p
Tis maar net hoe creatief je zelf bent en hoeveel er afgebroken zijn.
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

EVO kit vind ik een GT een beetje verkrachten.
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Robert Turbo
Berichten: 2134
Lid geworden op: ma 23 sep 2002 15:06
Locatie: Heerenveen auto:

Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

he dat zijn mijn foto's :D
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

Steven schreef:Was dit nou weer voor vraag... afgeroken bevestigingspunten is een beetje lastig 'bevestigen' niet? :p
Tis maar net hoe creatief je zelf bent en hoeveel er afgebroken zijn.
dit is gewoon een normale vraag, maar doelde eigenlijk op de afgebroke bevestigingspunten, of je die er zelf weer op kan maken

@ lotuzcliowilliams, deze gtt staat nu in Rockanje, waar ik zaternacht even langs fietste :beer: en heb t even op mn gemak staan bekijken, ziet er erg dik uit!!!!! En toevallig kom ik er één tegen op speurders

Maar zijn die kits nog nieuw verkrijgbaar? en zo ja waar en wat gaat het +- kosten
Heerlijk weer een franse auto
LotuzClioWilliams
Berichten: 3611
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 12:28
Locatie: Spijkenisse

Leon schreef: @ lotuzcliowilliams, deze gtt staat nu in Rockanje, waar ik zaternacht even langs fietste :beer: en heb t even op mn gemak staan bekijken, ziet er erg dik uit!!!!!
Ik heb 'em idd al een tijdje niet meer in Spijkenisse gezien. Vond het een hele mooie GTT, maar de lak vond ik er niet geweldig goed uitzien.
Gesloten