Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
oli4
Berichten: 18
Lid geworden op: za 11 feb 2006 9:36
Locatie: Belgium
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:ga vijf maart op de bank van botman
:lol: op die bank haal je zeker meer dan 200pk!
Tip: laat zeker een uitdraai van de wielpk maken!!!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

oli4 schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ga vijf maart op de bank van botman
:lol: op die bank haal je zeker meer dan 200pk!
Tip: laat zeker een uitdraai van de wielpk maken!!!
nog zon azijnzeiker (N) (N)
hij is zo slecht dat hij ook alle gt3 porsches elke keer moet testen op zijn bank om te kijken of er niet mee gerotzooid is
wees eens een keer wat positiever als een bedrijf energie en tijd in deze club wil steken.
maar ja 35 euro is natuurlijk weer teveel
de azijnzeikers willen natuurlijk alles weer gratis hebben (N) (N) (N) (N)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Luco, laat je niet zo opnaaien joh :) Na de meetresultaten van botman moet je gewoon een keer op een dyno gaan staan. Aan de hand van de verschillen kan je zien of de kritiek op botman wel of niet terecht is.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

het gaat erom dat ze een bedrijf weer afzeiken omdat een of andere idioot een keer zoiets verteld heeft
maar zelf op een bamk gaan staan ho maar
voorlopig komt hij wel met zijn bank naar de openingsmeeting en daarom ga ik er op om de club te steunen zodat er eventueel een volgende keer weer een bedrijf komt om op een meeting te gaan staan met spullen
zoals het nu gaat worden bedrijven alleen maar weg gejaagd
goed bezig zo (Y) (Y) (Y) (Y)
ga er serieus over denken om er ook niet op te gaan, weten we zeker dat er geen bedrijven meer komen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
oli4
Berichten: 18
Lid geworden op: za 11 feb 2006 9:36
Locatie: Belgium
Contacteer:

Man toch, of er nu Porsches of Pagani's zijn die er op gestaan hebben. Een ding weet ik zeker, zijn uitdraai's kloppen niet. Ik heb Botman bezig gezien en gehoord op het circuit van Zolder. Een CRX met 194 pk aan de motor had bij bij hem 221 pk !!! Een standaard Civicje met 160 pk had al meer dan 190 pk ... en die uitleg dat er zware wielen op de wagen stonden en veel verliezen waren..... ik heb genoeg gezien en gehoord.
Voor 35 euro krijg je een leuk stukje papier waar je mee kan opscheppen bij je vrienden. Of je weet hoeveel pk je echt hebt???? Ongeveer zal je het weten: ..vermogen aan de wielen! vraag daar maar achter!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

jij snapt het echt niet het maakt me geen ene ruk uit of die nu 35 pk levert of 685 pk levert op zijn bank
hij gaat er echt niet harder of zachter door
en de leeftijd dat ik bij mijn vriendjes op moet scheppen heb ik al zon 20 jaar achter me gelaten
het gaat erom dat hij WEL naar de openingsmeeting komt en dat mensen in de club daar hun best voor gedaan hebben
maar het is natuurlijk makkelijker om iemand af te zeiken dan 35 euro te investeren om een bijdrage te leveren zodat de volgende keer er ook weer bedrijven naar een meeting komen
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
oli4
Berichten: 18
Lid geworden op: za 11 feb 2006 9:36
Locatie: Belgium
Contacteer:

Anderen en ook ik hebben 35 euro geïnvesteerd om te weten dat je een Show en mooi papiertje krijgt.... en dat kan ook leuk zijn op een meeting. Zeker leuker dan een "striptease" of "miss-wet T-shirt".
Het is gewoon geen referentie! Vraag maar gewoon naar wielpk, dan kan je toch nog iets vergelijken met "serieuze" dynoruns.

Dan nog durven zeggen dat 16pk niet de moeite is... voor 't zelfde is die 16pk gewoon 30pk ... of 45pk of maar 5pk....
ach ja ...
het maakt me geen ene ruk uit
dat was ik vergeten..
:D waar ben je eigenlijk mee bezig..???

greetz
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ik heb het ook nooit over een referentie gehad en ook niet of hij nu wel of geen serieuze vermogensbank heeft
daar beginnen jullie elke keer over

maar deze discussie heeft geen zin met mensen die alleen maar proberen een ander de grond in te trappen
puur triest vind ik het en meer ga ik er niet meer over zeggen :X
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
oli4
Berichten: 18
Lid geworden op: za 11 feb 2006 9:36
Locatie: Belgium
Contacteer:

Ik zal de laatste zijn om iemand de grond in te boren. Mijn punt is:
er zijn vermogentestbanken om vermogen te meten en vermogentestbank-shows, zo zijn er tuners en chipverkopers, etc....

Je hebt blijkbaar zelf al zoveel over cijfers en pk geschreven...je zal het zelf wel weten waar je mee bezig bent zeker....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

oli4 schreef:Ik zal de laatste zijn om iemand de grond in te boren. Mijn punt is:
er zijn vermogentestbanken om vermogen te meten en vermogentestbank-shows, zo zijn er tuners en chipverkopers, etc....

Je hebt blijkbaar zelf al zoveel over cijfers en pk geschreven...je zal het zelf wel weten waar je mee bezig bent zeker....
Location: Belgium
Website: http://www.EXZTRA.com
Occupation: dynotuner
dit zegt voldoende (N) (N) (N) (N) (N) (N) (N) (N) (N) (N) (N)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Oke, nu weer lief zijn voor elkaar (F)

Dit topic ging over Throttle bodies (althans, in oktober 2001) Nu wordt het de zoveelste soap waarin met teveel modder wordt gegooid (Y)

Gaarne verder te gaan via PM en in dit topic over throttle bodies :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Frank M schreef:Oke, nu weer lief zijn voor elkaar (F)

Dit topic ging over Throttle bodies (althans, in oktober 2001) Nu wordt het de zoveelste soap waarin met teveel modder wordt gegooid (Y)

Gaarne verder te gaan via PM en in dit topic over throttle bodies :)
jij zat toch film te kijken :D

heb een setje bij patrick gezien
erg mooi (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

Had 'm al gezien...:)
oli4
Berichten: 18
Lid geworden op: za 11 feb 2006 9:36
Locatie: Belgium
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:...dit zegt voldoende ...
i.d. dynotuning is m'n ding. op verschillende testbanken.
Frank M schreef:...Oke, nu weer lief zijn voor elkaar

Dit topic ging over Throttle bodies...
:shame: inderdaad , m'n excuses..

ik heb hier een link waar je i.v.m Throttle Bodies en Webers voldoende productinfo vindt.
Ik denk dat zij op dit gebied alles in huis hebben om ELKE wagen te voorzien van TB's.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Wil de mod die mijn post ge-edit heeft ff een pm sturen? :)

Oli4 vertel eens over jouw projecten trouwens?
oli4
Berichten: 18
Lid geworden op: za 11 feb 2006 9:36
Locatie: Belgium
Contacteer:

wel...Ben momenteel o.a. bezig om TB-kits te maken voor straatgebruik.
Met al die LMM ,Euronorm4, etc.. is dat niet eenvoudig.
Op een oudere motor of een racemotor is het als het ware plug 'n play. maar nu wordt het moeilijk.
Conversie van LMM naar MAP- sensor is in vele gevallen de oplossing.
Dat wordt dan op vlak van motormanagement een ander probleem.
:)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kijk (Y)

Watvoor merken houd je je zoal mee bezig?
oli4
Berichten: 18
Lid geworden op: za 11 feb 2006 9:36
Locatie: Belgium
Contacteer:

op vlak van motormanagment doen we alle merken. We zijn nu een lijst aan 't maken voor de TB-kits. De populairste wagens eerst natuurlijk.
2 kits:
De bedoeling van kit1 is plug 'n play als het ware. De klant kan de kit zelf monteren en de motor starten, en rijden. De fine-tuning kan dan door een vaktuner (dealer) uitgevoerd worden.
Kit 2 is meer voor een racewagen en komt met een stand-alone ECU die voorgeprogrammeerd (met basismap) voor dat type motor. Op die manier kan de racewagen opgestart worden en door een dynotuner (a.h.v. bijgeleverde software) de motor latenn afstellen.
Het is vooral om TB's toegankelijker te maken voor een breder publiek. anderzijds om Carb-addicten de stap naar een "deftig" systeem te verkleinen.
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

zoals het er nu naar uit ziet komen me drijfstangetjes volgende week...

aangezien ik verder alle onderdelen in husi heb gaat het motor-bouw-project EINDELIJK van start....

waarom hier? sommigen weten het, sommigen niet...maar vier losse gaskleppies leek me wel wat, dus dat gaan we maar eens in praktijk brengen...(samen met wat ander unieke constructies uiteraard :wink: )

hopelijk binnenkort wat meer info van deze kant...
:beer:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ahum... ;)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

oli4 schreef:wel...Ben momenteel o.a. bezig om TB-kits te maken voor straatgebruik.
Met al die LMM ,Euronorm4, etc.. is dat niet eenvoudig.
Op een oudere motor of een racemotor is het als het ware plug 'n play. maar nu wordt het moeilijk.
Conversie van LMM naar MAP- sensor is in vele gevallen de oplossing.
Dat wordt dan op vlak van motormanagement een ander probleem.
:)
Hoe regel je 't getime'd meten van die map sensor, als je de originele ecu gebruikt? Zit je in de code van de ecu te stoeien, of gebruik je een extern interface'je ?
rev it like a rental
oli4
Berichten: 18
Lid geworden op: za 11 feb 2006 9:36
Locatie: Belgium
Contacteer:

Conversie naar Mapsensor wordt meestal via "extern interface'je" gedaan.
Kan soms ook in de ECU.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah waar meet je je map dan, achter 1 van de 4 gaskleppen ofzo?
oli4
Berichten: 18
Lid geworden op: za 11 feb 2006 9:36
Locatie: Belgium
Contacteer:

We meten achter de gasklep maar we verbinden alle gaskleppen. (zie foto). a.h.v. die T-stukjes die we monteren op het spruitstuk.
Op die manier heb je die "puls"-problemen niet in de mapsensor bij lage toeren.

[img]http://www.exztra.com/foto/TB_ABF12.jpg[/img]
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Fraai hoor (Y) Is dit een eigen ontwerp?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kijk nu gaat het nog es ergens over :)
oli4
Berichten: 18
Lid geworden op: za 11 feb 2006 9:36
Locatie: Belgium
Contacteer:

't ging toch over TB niet?
Dit TB-kitje hebben we samengesteld voor een 2L16V VW-blok.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

voor een wegauto is 't wel heel erg beun, maar voor een circuitauto nog best netjes :lol:

Wel mooi compacte bodies!
rev it like a rental
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

die ste die er op stond is dat jou site oli4?
en hoe doen die gasklephuisjes het op een turbo?
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

en heb je iets om een k jetronic aan te passen naar moderne injectoren?
zie picture ..
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0WgDzAroc ... pocket.JPG[/img]
oli4
Berichten: 18
Lid geworden op: za 11 feb 2006 9:36
Locatie: Belgium
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:die ste die er op stond is dat jou site oli4?
Ook!
Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:...en hoe doen die gasklephuisjes het op een turbo?
hant er vanaf welke motor. Er zijn andere investeringen voor het zelfde geld die veel meer presteren in een turboblok dan TB's.
oli4
Berichten: 18
Lid geworden op: za 11 feb 2006 9:36
Locatie: Belgium
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:en heb je iets om een k jetronic aan te passen naar moderne injectoren?
zie picture ..
dat moet ik nakijken. Ik denk het niet.
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Sven 5 A T (VLIEGTEUG) schreef:en heb je iets om een k jetronic aan te passen naar moderne injectoren?
zie picture ..
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0WgDzAroc ... pocket.JPG[/img]
Er zijn verloopbusjes van dikke injectoren (oud model/dikke neus) naar moderne injectoren ( nieuwe model/dunne neus), mischien kun je pas maken in je spruitstuk. Dan kun jer een moderne injector insteken. Alleen wordt een brandstofrail wel lastig den ik bij dat spruitstuk. Je heb ook injectoren die je er in klemt/schroeft met slang aansluiting.

gr sander
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

heb je daar een site voor? of plaatjes van? (@sander)
@oli4 : dit is wat ik nu heb voor een 5 alpine turbo
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0UQDhAjsY ... CF0057.JPG[/img]
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Die verloopjes hebben ze bij http://www.van-kronenburg.nl
Ik heb er zo geen foto van, even bellen dan weet je meteen de maten.

Van die injectoren die je schroeft/klemt ben ik zo geen site van die worden gebruikt bij motorfietsen met injectie. Als je weet welke maat je nodig hebt (cc/per min) kun je gaan zoeken.

gr sander
Plaats reactie