Hoi,
Kan iemand me zeggen waar de ventilator zit van een CLIO.
hij is van 1993. Hij doet het namelijk niet meer.
En hoe ik die eruit krijg. Alvast bedankt!
ventilator van de kachel doet het niet
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Welkom op de site. En stel je even voor in je eigen "wie is wie" topic
En zoek even naar Kachelweerstand
Zeer waarschijnlijk dat die is doorgebrand. Als ik nu meer tijd had, had ik het voor je opgezocht
GR.Frits

En zoek even naar Kachelweerstand

GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ventilator gaat niet vaak kapot bij een clio, echt niet.
Veel, VEEL vaker is het:
-de stekker op de kachelweerstand is doorgefikt
-de stekker achterop het kachel bed. paneel is doorgefikt
-de kachelweerstand is kapot.
Doet de kachel het in geen enkele stand, dan is het hoogstwaarschijnlijk 1 van de eerste 2 oorzaken maw is de weerstand nog goed.
Kachelmotor, kachelweerstand, en stekker op de kachelweerstand kun je vinden onder de rechter parafan, daar waar het krikje zit, en de computer bij een clio 16v. Zet desnoods rechtstreeks plus en min op de motor, als ie dan draait is ie nog gewoon goed.
Ik heb nog nooit een kachelmotor hoeven te vervangen, maar al die andere dingen wel moeten repareren.
Veel, VEEL vaker is het:
-de stekker op de kachelweerstand is doorgefikt
-de stekker achterop het kachel bed. paneel is doorgefikt
-de kachelweerstand is kapot.
Doet de kachel het in geen enkele stand, dan is het hoogstwaarschijnlijk 1 van de eerste 2 oorzaken maw is de weerstand nog goed.
Kachelmotor, kachelweerstand, en stekker op de kachelweerstand kun je vinden onder de rechter parafan, daar waar het krikje zit, en de computer bij een clio 16v. Zet desnoods rechtstreeks plus en min op de motor, als ie dan draait is ie nog gewoon goed.
Ik heb nog nooit een kachelmotor hoeven te vervangen, maar al die andere dingen wel moeten repareren.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
kachelweerstand vind je onder de parafan (plastic delen onder je voorraam onder de motorkap)
canonballman schreef:Ventilator gaat niet vaak kapot bij een clio, echt niet.
Veel, VEEL vaker is het:
-de stekker op de kachelweerstand is doorgefikt
-de stekker achterop het kachel bed. paneel is doorgefikt
-de kachelweerstand is kapot.
Doet de kachel het in geen enkele stand, dan is het hoogstwaarschijnlijk 1 van de eerste 2 oorzaken maw is de weerstand nog goed.
Kachelmotor, kachelweerstand, en stekker op de kachelweerstand kun je vinden onder de rechter parafan, daar waar het krikje zit, en de computer bij een clio 16v. Zet desnoods rechtstreeks plus en min op de motor, als ie dan draait is ie nog gewoon goed.
Ik heb nog nooit een kachelmotor hoeven te vervangen, maar al die andere dingen wel moeten repareren.
En de weerstanden zelf gaan ook niet gauw kapot. Als je de weerstand eruit neemt zie je 1 draad met een cilindervorming dingetje van 1cm lang, en 2 spiralen.
Dat cilindervormig dingetje is een hittezekering, en deze gaan wel eens stuk en dan doet ie niets meer! Die zekering kost bij de electrozaak nog geen anderhalve euro...
dus meet die eerst even door, het is het volgens mij echt 99% van de keren als de weerstand stuk is, want wat wil er nu met zo'n spiraal gebeuren?
ze hebben nog al eens de neiging door te roesten zodat er geen kontakt meer is..
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
- Car: Renault 5 GT Turbo B
- Locatie: Roosendaal
Maar even in dit topic verder gaan, ondanks dat het in dit geval een GTT betreft.
Mijn ventilator doet het niet meer en na vanalles te hebben doorgemeten heb ik het sterke vermoeden dat het de kachelweerstand is. Nu kom ik met geen mogelijkheid in de buurt bij dat verrekte ding. Ik neem aan dat hij onder de fan zelf zit(wat ik daar zie lijkt er wel op iig)? Probleem is dat daar nog een plastic hekwerk voor zit wat ik er niet uit krijg.
Ik hoop dat jullie tips hebben, it's freezin' cold in dat hok namelijk
.
gr. Matthijs
Mijn ventilator doet het niet meer en na vanalles te hebben doorgemeten heb ik het sterke vermoeden dat het de kachelweerstand is. Nu kom ik met geen mogelijkheid in de buurt bij dat verrekte ding. Ik neem aan dat hij onder de fan zelf zit(wat ik daar zie lijkt er wel op iig)? Probleem is dat daar nog een plastic hekwerk voor zit wat ik er niet uit krijg.
Ik hoop dat jullie tips hebben, it's freezin' cold in dat hok namelijk

gr. Matthijs
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: wo 15 jan 2003 22:19
- Car: Renault 5 GT Turbo B
- Locatie: Roosendaal
Niemand?
Die weerstand zit i.d.d. onder de vin,volgens mij moet dan zoiezo de kachelunit eruit,en dus ook je dashboard
Je zou tijdelijk ff een draad rechtstreeks op 't motoretje kunnen zetten,de vin incl. motor kun je er zo naar boven toe uittrekken,ff de plus draad eraanknopen,ff 't draadje met ducktape strak vastplakken,en dan ff rechtstreeks naar de accu.
Geen goede oplossing,maar dan doet i.i.g. toch de kachel het..........


Je zou tijdelijk ff een draad rechtstreeks op 't motoretje kunnen zetten,de vin incl. motor kun je er zo naar boven toe uittrekken,ff de plus draad eraanknopen,ff 't draadje met ducktape strak vastplakken,en dan ff rechtstreeks naar de accu.
Geen goede oplossing,maar dan doet i.i.g. toch de kachel het..........