Hobbelen clio16v phase1

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
#Lennard

Tijdens het rijden hobbelt mijn Clio 16v phase 1. Het versneld naarmate je harder gaat rijden.
Het is bij het rechter voorwiel. Je voelt het ook erger als je een bocht naar links hebt (dat de auto dus op de rechterkant hangt)

Iemand enig idee wat dit is? Ik dacht zelf aan wiellager?

PS: lekke band of spijker in de band is het niet :wink:
pierre

kromme velg of onbalans
Abel
Über-Spammer

ik denk ook kromme velg..
Jordi - Clio 16V

zitten er adapterplaten e.d. op?
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
#Lennard

Zitten geen adapters op. Ik heb net stalen wielen gehaald bij een collega, morgen zal ik ze er is onder zetten en een stukje rijden.
Kijken of het dan weg is (let's hope so... (Y) )
#Lennard

Het hobbelen blijft dus aanhouden, ook met andere velgen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Johan_16v
Contacteer:

wiellager versleten?
pierre

versleten schokdemper, dan gaat het wiel stuiteren
#Lennard

Is er ook een manier hoe ik dat kan testen (versleten schokdemper)?

Iig haal ik deze week ff de wielnaaf eraf zodat ze bij Renault een nieuw wiellager erin kunnen persen.
Kijken of het dan over is, zoniet.. Dan is er iig weer 1 ding uitgeschreven :)
Bart V

ff met 2 man de auto een paar keer flink induwen, en dan kijken hoevaak de auto naveert. Goede dempers dempen de beweging vrijwel direct. Als de dempers gaar zijn staat de auto nog een paar keer na te dansen.

ik denk overigens niet dat dit de oorzaak van je probleem is. Het zou bijvoorbeeld kunnen er onbalans zit in de aandrijfas. Toevallig een stoep geraakt oid?
#Lennard

Ikzelf niet. Mischien de vorige eigenaar.
Die heeft ook 1 van de aandrijfassen vervangen (weet zo ff niet meer welke)
frank_williams

Bart V schreef:ik denk overigens niet dat dit de oorzaak van je probleem is. Het zou bijvoorbeeld kunnen er onbalans zit in de aandrijfas. Toevallig een stoep geraakt oid?
ff oud topicje omhoog...
ik ben een stoep opgeknald en nou hobbelt m'n auto dus. met name met gas geven merk ik dit goed. is deze onbalans het einde van een aandrijfas?
~thijs~
Contacteer:

Kan ook een stukje uitlijning zijn
pierre

Frank M schreef:
Bart V schreef:ik denk overigens niet dat dit de oorzaak van je probleem is. Het zou bijvoorbeeld kunnen er onbalans zit in de aandrijfas. Toevallig een stoep geraakt oid?
ff oud topicje omhoog...
ik ben een stoep opgeknald en nou hobbelt m'n auto dus. met name met gas geven merk ik dit goed. is deze onbalans het einde van een aandrijfas?
het einde van een aandrijfas is alleen dan als deze duidelijk hoorbaar is bij vollast in bochten.
hobbelen duidt op onbalans of een kromme velg, dit is soms niet zichtbaar.
Vos

pierre schreef:
Frank M schreef:
ff oud topicje omhoog...
het einde van een aandrijfas is alleen dan als deze duidelijk hoorbaar is bij vollast in bochten.
hobbelen duidt op onbalans of een kromme velg, dit is soms niet zichtbaar.
dit geldt niet altijd... heb ook last gehad van hobbelen en dit kwam echt alleen door de aandrijfas.... terwijl ik zelf verder nooit iets heb geraakt en het wel steeds erger werd... nieuwe as eronder en gaaaaaan! (Y)
Plaats reactie