ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

hij doet al een tijdje niks meer met de hele zaak, weet niet of bellen helpt, hij is tegenwoordig met heel andere dingen bezig...

heb je al gegoogled?
Immer wieder die verdammte Holländer
cspr
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 28 jun 2004 17:20
Locatie: Rozenburg

ja, ga dan denk maandag maar naar dat bedrijf in heerhugowaard bellen...
Of die hem voor me kan importeren.
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

wicked 8)
Immer wieder die verdammte Holländer
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

ik wil het motorblok wel :D
Heerlijk weer een franse auto
cspr
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 28 jun 2004 17:20
Locatie: Rozenburg

Leon schreef:ik wil het motorblok wel :D
wie niet ? :P
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja en dan een paar keer flink op het gas en dan hoor je een grote plof
200 pk, blijft nooit heel
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Luco/Alpine-racer schreef:ja en dan een paar keer flink op het gas en dan hoor je een grote plof
200 pk, blijft nooit heel
Als alles goed aangepast is(met een vers blok)zal het best wel ff heel blijven,maarja ff een t25 erop,druk omhoog en knallen maar.......gaat niet hé :p
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Florus schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ja en dan een paar keer flink op het gas en dan hoor je een grote plof
200 pk, blijft nooit heel
Als alles goed aangepast is(met een vers blok)zal het best wel ff heel blijven,maarja ff een t25 erop,druk omhoog en knallen maar.......gaat niet hé :p
Auw... :X

1-0 voor Florus :klop:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Florus schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ja en dan een paar keer flink op het gas en dan hoor je een grote plof
200 pk, blijft nooit heel
Als alles goed aangepast is(met een vers blok)zal het best wel ff heel blijven,maarja ff een t25 erop,druk omhoog en knallen maar.......gaat niet hé :p
als je goed hebt gelezen had het niks met de druk te maken (stond op 0,85) maar met sproeierbezetting (eigen schuld) en achteraf waarschijnlijk ook al een kapotte zuigerveer (bouwde overdruk op)

maar 200 pk uit een 1400 blijft niet heel al pas je alles aan
vraag maar aan de mensen die er echt gas mee geven en er evt op het circuit mee rijden
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Tuurlijk luco,omdat de jouwe nu stuk is gegaan kan er gelijk niks meer met een GT (S) ,wat hebben ze dan zitten k#tten met je sproeiers?,0,85 bar draai je gewoon met je originele sproeiers :~

En jij begint gelijk weer over het circuit,meeste praten hier over straatgebruik en sprintjes,circuitgebruik is ook niet echt te vergelijken.

En overigens zijn er een aantal GT's/AT die al over de 200pk draaien :wink:
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Maurice heeft toch ook 264 pk. Hij rijdt ook nog steeds rond. :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Florus schreef:Tuurlijk luco,omdat de jouwe nu stuk is gegaan kan er gelijk niks meer met een GT (S) ,wat hebben ze dan zitten k#tten met je sproeiers?,0,85 bar draai je gewoon met je originele sproeiers :~

En jij begint gelijk weer over het circuit,meeste praten hier over straatgebruik en sprintjes,circuitgebruik is ook niet echt te vergelijken.

En overigens zijn er een aantal GT's/AT die al over de 200pk draaien :wink:
heeft niks te maken met dat die van jolanda stuk is gegaan
0,85 met een grotere luchtinvoer gaat die schraler lopen :D
kijk alle ervaringen enzo er maar eens op na
tuurlijk als je die 200 pk niet gebruikt gaat het niet stuk

maar een discussie hierover is eigenlijk zinloos, iedereen moet zelf weten wat die doet.
maar een feit is dat als je je vermogen in procenten verhoogt je slijtage ongeveer met meer dan het dubbele van dat percentage harder gaat
dus 50 % vermogenswinst is meer dan 100% slijtage meer
dus reken dan maar uit hoelang het heel blijft.
en als het heel blijft omdat je het vermogen niet gebruikt, wat heb je er dan aan?
roepen dat je 200 pk hebt?
lekker belangrijk :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Luco/Alpine-racer schreef:en als het heel blijft omdat je het vermogen niet gebruikt, wat heb je er dan aan?
roepen dat je 200 pk hebt?
lekker belangrijk :lol:
Discussie is i.d.d. zinloos,neem de zin nierboven maar:
Jij wilt dus beweren dat je op de weg altijd op vol vermogen rijdt,met andere woorden; Jij rijdt altijd plankgas,met je patrol,met je motorfiets,met je alpine(als ie ooit rijdt :p )
Nou,dan zal je wel een hoop bekeuringen krijgen :lol:

Probleem is,dat jij straatgebruik vergelijkt met circuitgebruik (S)

Ik rij echt niet altijd op vol vermogen,pas als er wat leuks naast,voor of achter me opduikt gaat de kraan ff open :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

dat zeg ik niet, dat maak jij ervan
feit is dat de slijtage vele malen groter is en zeker bij 200 pk uit een 1400.

en die alpine komt heus wel weer op de weg maar ik heb geen haast
je kan er dan wel een smilie achter zetten, het blijft toch een kinderachtige opmerking die naar kift neigt (N) (N)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Slijtage kan hoger worden ja, maar als je alles nou eens goed onder handen hebt genomen zodat de rendementen van je motor in orde blijven dan kan het nog best meevallen met die slijtage hoor...tuurlijk slijt ie wat harder maar dat is de hobby!

Boeiend verder... (~) (F)
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Je hebt helemaal gelijk Luco :beer:

zullen we er maar over op houden...
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zozo wat een technische praat weer hier :lol:
alexgt
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 20 mar 2002 0:00
Locatie: Maastricht

Oke is al vast 1000x gevraagt maar toch nog een keer.

Gaan velgen et.30 7j 15inch goed passen onder een gtt of gaat dat aan lopen?

o ja wat is de et van een gt?

bedankt
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Als je weet dat het al 1000x gevraagd is, waarom toch nog vragen? :p

7J ET35 met 195-45-15 past prima, zal misschien bij heeeel diep inveren met flinke verlaging wel eens wat laten horen, maar nix om je druk over te maken.

Kan misschien zijn dat je ff een uitvulspacertje van 5mm nodig hebt voor die ET30, maar dat trek je gewoon op de originele bouten.
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

5 mm spacer?? Dan staat ie nog meer naar buiten (et25 zeg maar).
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Goh, jij bent wakker op de zondag :)
alexgt
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 20 mar 2002 0:00
Locatie: Maastricht

[quote="Steven"]Als je weet dat het al 1000x gevraagd is, waarom toch nog vragen? :p

was al een half uur aan het zoeken (S)


dus ze staan dan teveel naar buiten?
als ik het goed begrijp....

wat is dan wel een goede et voor 7J en 15 inch?
Laatst gewijzigd door alexgt op zo 5 feb 2006 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Steven schreef:Goh, jij bent wakker op de zondag :)
rustig aan gedaan gisteren. Dat scheelt iid wel wat. :beer:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Luco/Alpine-racer schreef:dat zeg ik niet, dat maak jij ervan
feit is dat de slijtage vele malen groter is en zeker bij 200 pk uit een 1400.

Nee, is niet echt waar. Je gebruikt bij de tuning wel onderdelen die niet zo hard slijten he. Dus beter turbo, betere zuigers, betere lagers (al slijten die nu ook weer niet echt). Zo heb je een motor die evenveel slijt als je originele of misschien zelfs minder omdat ze 25 jaar geleden toch iets kwalitatief minder hoogwaardige materialen voor handen hadden :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Riël schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:dat zeg ik niet, dat maak jij ervan
feit is dat de slijtage vele malen groter is en zeker bij 200 pk uit een 1400.

Nee, is niet echt waar. Je gebruikt bij de tuning wel onderdelen die niet zo hard slijten he. Dus beter turbo, betere zuigers, betere lagers (al slijten die nu ook weer niet echt). Zo heb je een motor die evenveel slijt als je originele of misschien zelfs minder omdat ze 25 jaar geleden toch iets kwalitatief minder hoogwaardige materialen voor handen hadden :)
vraag maar eens na dan bij achterberg en andere tuners die er verstand van hebben.
daarom gaan racemotoren ook zolang mee??
kijk hoe extremer hoe harder het gaat
en natuurlijk zal 90% het vermogen maar af en toe aanspreken, ja dan is mijn mening dat tunen zinloos is
ik denk dat daar het verschil in zit
maar dat het harder slijt bij behoorlijke tuning is een feit


btcc wagen- elke 800 km revisie nodig (is maar een voorbeeldje)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Geloof er niet zo aan.
t is maar 200 pk :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Whehe goed luisteren jongens :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Riël schreef:Geloof er niet zo aan.
t is maar 200 pk :)
:D :D wel maar uit een 1400 :lol: :lol:
trouwens wel knap
maar praat maar eens met de mensen die met een gt turbo echt op het circuit rijden
kost klauwen met geld en zeker als ze getuned zijn
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Maar zoals iemand al eerder riep: Maurice draait toch ook al tijden op 200+ pk's? of haalt hij elke week t blok uit mekaar? Als je zo gaat tunen moet je gewoon alles upgraden, dus ook hoe het tegen slijtage/druk en alles kan..
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Paul1916v schreef:Maar zoals iemand al eerder riep: Maurice draait toch ook al tijden op 200+ pk's? of haalt hij elke week t blok uit mekaar? Als je zo gaat tunen moet je gewoon alles upgraden, dus ook hoe het tegen slijtage/druk en alles kan..
als dat uit een 1400 komt en hij gebruikt het regelmatig volledig, vind ik het erg knap dat het heel blijft (Y) (Y) (Y) (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

Luco/Alpine-racer schreef: btcc wagen- elke 800 km revisie nodig (is maar een voorbeeldje)
die motoren draaien dan ook 13.000 toeren :worship: . Na een wedstrijd zijn de drijfstangen een paar tiende millimeter langer geworden (Y)
Laatst gewijzigd door Gerard race GT op zo 5 feb 2006 18:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Das knap, er komt voornamelijk druk op te staan :p
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

door het gewicht van de zuiger wordt de drijfstang uitelkaar getrokken als de zuiger van omhoog naar omlaag gaat, ik heb het echt zelf gemeten bij de drijfstangen van een STW bmw, er komt maar 1/4 van de tijd bij volgas druk op te staan, dat heet een arbeidsslag :wink:
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
white gtt power
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30

heeft er iemand al eens een G-tech op zen 5je gezet om zen tijden eens te weten?
bv 0-100km/h en 0-400m ....
Gesloten