ACT: 5 GT Turbo.
hij doet al een tijdje niks meer met de hele zaak, weet niet of bellen helpt, hij is tegenwoordig met heel andere dingen bezig...
heb je al gegoogled?
heb je al gegoogled?
Immer wieder die verdammte Holländer
ja, ga dan denk maandag maar naar dat bedrijf in heerhugowaard bellen...
Of die hem voor me kan importeren.
Of die hem voor me kan importeren.
wicked 

Immer wieder die verdammte Holländer
ik wil het motorblok wel 

Heerlijk weer een franse auto
wie niet ?Leon schreef:ik wil het motorblok wel

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
ja en dan een paar keer flink op het gas en dan hoor je een grote plof
200 pk, blijft nooit heel
200 pk, blijft nooit heel
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Als alles goed aangepast is(met een vers blok)zal het best wel ff heel blijven,maarja ff een t25 erop,druk omhoog en knallen maar.......gaat niet héLuco/Alpine-racer schreef:ja en dan een paar keer flink op het gas en dan hoor je een grote plof
200 pk, blijft nooit heel

Auw...Florus schreef:Als alles goed aangepast is(met een vers blok)zal het best wel ff heel blijven,maarja ff een t25 erop,druk omhoog en knallen maar.......gaat niet héLuco/Alpine-racer schreef:ja en dan een paar keer flink op het gas en dan hoor je een grote plof
200 pk, blijft nooit heel

1-0 voor Florus

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
als je goed hebt gelezen had het niks met de druk te maken (stond op 0,85) maar met sproeierbezetting (eigen schuld) en achteraf waarschijnlijk ook al een kapotte zuigerveer (bouwde overdruk op)Florus schreef:Als alles goed aangepast is(met een vers blok)zal het best wel ff heel blijven,maarja ff een t25 erop,druk omhoog en knallen maar.......gaat niet héLuco/Alpine-racer schreef:ja en dan een paar keer flink op het gas en dan hoor je een grote plof
200 pk, blijft nooit heel
maar 200 pk uit een 1400 blijft niet heel al pas je alles aan
vraag maar aan de mensen die er echt gas mee geven en er evt op het circuit mee rijden
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tuurlijk luco,omdat de jouwe nu stuk is gegaan kan er gelijk niks meer met een GT
,wat hebben ze dan zitten k#tten met je sproeiers?,0,85 bar draai je gewoon met je originele sproeiers
En jij begint gelijk weer over het circuit,meeste praten hier over straatgebruik en sprintjes,circuitgebruik is ook niet echt te vergelijken.
En overigens zijn er een aantal GT's/AT die al over de 200pk draaien


En jij begint gelijk weer over het circuit,meeste praten hier over straatgebruik en sprintjes,circuitgebruik is ook niet echt te vergelijken.
En overigens zijn er een aantal GT's/AT die al over de 200pk draaien
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
heeft niks te maken met dat die van jolanda stuk is gegaanFlorus schreef:Tuurlijk luco,omdat de jouwe nu stuk is gegaan kan er gelijk niks meer met een GT,wat hebben ze dan zitten k#tten met je sproeiers?,0,85 bar draai je gewoon met je originele sproeiers
![]()
En jij begint gelijk weer over het circuit,meeste praten hier over straatgebruik en sprintjes,circuitgebruik is ook niet echt te vergelijken.
En overigens zijn er een aantal GT's/AT die al over de 200pk draaien
0,85 met een grotere luchtinvoer gaat die schraler lopen

kijk alle ervaringen enzo er maar eens op na
tuurlijk als je die 200 pk niet gebruikt gaat het niet stuk
maar een discussie hierover is eigenlijk zinloos, iedereen moet zelf weten wat die doet.
maar een feit is dat als je je vermogen in procenten verhoogt je slijtage ongeveer met meer dan het dubbele van dat percentage harder gaat
dus 50 % vermogenswinst is meer dan 100% slijtage meer
dus reken dan maar uit hoelang het heel blijft.
en als het heel blijft omdat je het vermogen niet gebruikt, wat heb je er dan aan?
roepen dat je 200 pk hebt?
lekker belangrijk

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Discussie is i.d.d. zinloos,neem de zin nierboven maar:Luco/Alpine-racer schreef:en als het heel blijft omdat je het vermogen niet gebruikt, wat heb je er dan aan?
roepen dat je 200 pk hebt?
lekker belangrijk
Jij wilt dus beweren dat je op de weg altijd op vol vermogen rijdt,met andere woorden; Jij rijdt altijd plankgas,met je patrol,met je motorfiets,met je alpine(als ie ooit rijdt

Nou,dan zal je wel een hoop bekeuringen krijgen

Probleem is,dat jij straatgebruik vergelijkt met circuitgebruik

Ik rij echt niet altijd op vol vermogen,pas als er wat leuks naast,voor of achter me opduikt gaat de kraan ff open

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
dat zeg ik niet, dat maak jij ervan
feit is dat de slijtage vele malen groter is en zeker bij 200 pk uit een 1400.
en die alpine komt heus wel weer op de weg maar ik heb geen haast
je kan er dan wel een smilie achter zetten, het blijft toch een kinderachtige opmerking die naar kift neigt

feit is dat de slijtage vele malen groter is en zeker bij 200 pk uit een 1400.
en die alpine komt heus wel weer op de weg maar ik heb geen haast
je kan er dan wel een smilie achter zetten, het blijft toch een kinderachtige opmerking die naar kift neigt


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Slijtage kan hoger worden ja, maar als je alles nou eens goed onder handen hebt genomen zodat de rendementen van je motor in orde blijven dan kan het nog best meevallen met die slijtage hoor...tuurlijk slijt ie wat harder maar dat is de hobby!
Boeiend verder...

Boeiend verder...


Als je weet dat het al 1000x gevraagd is, waarom toch nog vragen? 
7J ET35 met 195-45-15 past prima, zal misschien bij heeeel diep inveren met flinke verlaging wel eens wat laten horen, maar nix om je druk over te maken.
Kan misschien zijn dat je ff een uitvulspacertje van 5mm nodig hebt voor die ET30, maar dat trek je gewoon op de originele bouten.

7J ET35 met 195-45-15 past prima, zal misschien bij heeeel diep inveren met flinke verlaging wel eens wat laten horen, maar nix om je druk over te maken.
Kan misschien zijn dat je ff een uitvulspacertje van 5mm nodig hebt voor die ET30, maar dat trek je gewoon op de originele bouten.
[quote="Steven"]Als je weet dat het al 1000x gevraagd is, waarom toch nog vragen? 
was al een half uur aan het zoeken
dus ze staan dan teveel naar buiten?
als ik het goed begrijp....
wat is dan wel een goede et voor 7J en 15 inch?

was al een half uur aan het zoeken

dus ze staan dan teveel naar buiten?
als ik het goed begrijp....
wat is dan wel een goede et voor 7J en 15 inch?
Laatst gewijzigd door alexgt op zo 5 feb 2006 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Luco/Alpine-racer schreef:dat zeg ik niet, dat maak jij ervan
feit is dat de slijtage vele malen groter is en zeker bij 200 pk uit een 1400.
Nee, is niet echt waar. Je gebruikt bij de tuning wel onderdelen die niet zo hard slijten he. Dus beter turbo, betere zuigers, betere lagers (al slijten die nu ook weer niet echt). Zo heb je een motor die evenveel slijt als je originele of misschien zelfs minder omdat ze 25 jaar geleden toch iets kwalitatief minder hoogwaardige materialen voor handen hadden

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
vraag maar eens na dan bij achterberg en andere tuners die er verstand van hebben.Riël schreef:Luco/Alpine-racer schreef:dat zeg ik niet, dat maak jij ervan
feit is dat de slijtage vele malen groter is en zeker bij 200 pk uit een 1400.
Nee, is niet echt waar. Je gebruikt bij de tuning wel onderdelen die niet zo hard slijten he. Dus beter turbo, betere zuigers, betere lagers (al slijten die nu ook weer niet echt). Zo heb je een motor die evenveel slijt als je originele of misschien zelfs minder omdat ze 25 jaar geleden toch iets kwalitatief minder hoogwaardige materialen voor handen hadden
daarom gaan racemotoren ook zolang mee??
kijk hoe extremer hoe harder het gaat
en natuurlijk zal 90% het vermogen maar af en toe aanspreken, ja dan is mijn mening dat tunen zinloos is
ik denk dat daar het verschil in zit
maar dat het harder slijt bij behoorlijke tuning is een feit
btcc wagen- elke 800 km revisie nodig (is maar een voorbeeldje)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Geloof er niet zo aan.
t is maar 200 pk
t is maar 200 pk

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Riël schreef:Geloof er niet zo aan.
t is maar 200 pk




trouwens wel knap
maar praat maar eens met de mensen die met een gt turbo echt op het circuit rijden
kost klauwen met geld en zeker als ze getuned zijn
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Maar zoals iemand al eerder riep: Maurice draait toch ook al tijden op 200+ pk's? of haalt hij elke week t blok uit mekaar? Als je zo gaat tunen moet je gewoon alles upgraden, dus ook hoe het tegen slijtage/druk en alles kan..
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
als dat uit een 1400 komt en hij gebruikt het regelmatig volledig, vind ik het erg knap dat het heel blijftPaul1916v schreef:Maar zoals iemand al eerder riep: Maurice draait toch ook al tijden op 200+ pk's? of haalt hij elke week t blok uit mekaar? Als je zo gaat tunen moet je gewoon alles upgraden, dus ook hoe het tegen slijtage/druk en alles kan..




Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
die motoren draaien dan ook 13.000 toerenLuco/Alpine-racer schreef: btcc wagen- elke 800 km revisie nodig (is maar een voorbeeldje)


Laatst gewijzigd door Gerard race GT op zo 5 feb 2006 18:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
door het gewicht van de zuiger wordt de drijfstang uitelkaar getrokken als de zuiger van omhoog naar omlaag gaat, ik heb het echt zelf gemeten bij de drijfstangen van een STW bmw, er komt maar 1/4 van de tijd bij volgas druk op te staan, dat heet een arbeidsslag 
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 1 aug 2005 22:30
heeft er iemand al eens een G-tech op zen 5je gezet om zen tijden eens te weten?
bv 0-100km/h en 0-400m ....
bv 0-100km/h en 0-400m ....