Iemand nog een idee waarom mijn koelvloeistofpeil niet gezakt is?? (zie twee posts eerder)
dat kan bijna niet anders, maar wel beter.Haas schreef:@Rj, 120 eu ex voor een complete set met rollen erbij? zeker met dikke korting voor jou dan?
Ik zal ff de rekening doorspitten kan 10 euro duurder zijn, ik koop alles tegen inkoopsprijsHaas schreef:@Rj, 120 eu ex voor een complete set met rollen erbij? zeker met dikke korting voor jou dan?
Daarom moet je bij de F7P/R ook de drijfstanglagers vervangen als je de kop vlakt.Xvisor schreef:P.S. als het de koppakking is laat alsjeblieft de kop niet vlakken als het niet nodig is. Afgelopen weekend weer een F7P met kappote drijfstanglagers komen te staan na het vorige maand laten vlakken van de kop...
Zit net nieuwe koelvloeistof in5gt8vturbo schreef:voordat je je hele motor eruit laat halen, zou ik eerst een keer je koelvloeistof er helemaal uit halen en opnieuw afvullen. Waarschijnlijk zit er gewoon ergens een grote luchtbel. (als die anwb man hem open heeft geschroefd terwijl hij nog heet was trekt hij lucht naar binnen). Ik denk zelf vlak voor je thermosstaat waardoor hij niet open gaat en je peil niet zakt. Schone bak en terug gooien eronder kost je niks (alleen wat tijd)en waarschijnlijk zijn je problemen er ook mee opgelost.
zo beter?Frits schreef:Zit net nieuwe koelvloeistof in5gt8vturbo schreef:voordat je je hele motor eruit laat halen, zou ik eerst een keer je koelvloeistof er helemaal uit halen en opnieuw afvullen. Waarschijnlijk zit er gewoon ergens een grote luchtbel. (als die anwb man hem open heeft geschroefd terwijl hij nog heet was trekt hij lucht naar binnen). Ik denk zelf vlak voor je thermosstaat waardoor hij niet open gaat en je peil niet zakt. Schone bak onder de auto koelvloeistof opvangen en terug gooien kost je niks (alleen wat tijd)en waarschijnlijk zijn je problemen er ook mee opgelost.
3 weken oud..
Is dat niet gewoon een kwestie van vuil in 't blok, of resultaat van water in het smeersysteem, toen die pakking er uit lag?Xvisor schreef: P.S. als het de koppakking is laat alsjeblieft de kop niet vlakken als het niet nodig is. Afgelopen weekend weer een F7P met kappote drijfstanglagers komen te staan na het vorige maand laten vlakken van de kop...
ja bij warm draaien ook de kachel aan op warm dan staat het hele circuit openClio lady schreef:Ik schijn morgen een stekker los te moeten trekken wanneer de auto weer zo hoog stationair loopt. Is die kabel van het gasklephuis van de stappenmotor?? Waar kan ik die bewuste stekker vinden want ik wil het morgen ff uitproberen.
Ik ga in elk geval de motor starten met de dop van de koelvloeistof eraf omdat dan de evt. aanwezige luchtbel eruit kan gaan. (de koelvloeistof staat namelijk nog steeds bovenin het reservoir). Wellicht heeft dit ook te maken met de thermostaat die nu natuurlijk dicht zit en de koelvloeistof nog bovenin zit?? Kan het kwaad als ik op deze manier mijn auto ga starten?
Moet ik verder nog ergens op letten als ik hem ga uitproberen?
Zaterdag ga ik proberen de auto naar een garage te krijgen... is wel 50 km rijden dus ik hoop dat ie het haalt...
Groetjes Marieke