ACT: 5 GT Turbo.
-
vandaag ben ik eindelijk naar de keuring geweest, maar tot men grote spijt is de turbo er door 1 ding niet door.
namelijk rechtsvoor is er speling op het stuurhuis of stuurstang, ik weet het niet, want ken er zoveel niet van.
de band die erop lag was sterk aangelopen vanbinnen en als je een bocht neemt kies dat wiel precies zen eigen weg.
Dus nu komt de vraag, wat is het probleem hier, hoe heet wat kapot is en wat gaat dit kosten ongeveer alleen aan stukken want word zelf gestoken. of kan ik zo iets occasie vinden?
namelijk rechtsvoor is er speling op het stuurhuis of stuurstang, ik weet het niet, want ken er zoveel niet van.
de band die erop lag was sterk aangelopen vanbinnen en als je een bocht neemt kies dat wiel precies zen eigen weg.
Dus nu komt de vraag, wat is het probleem hier, hoe heet wat kapot is en wat gaat dit kosten ongeveer alleen aan stukken want word zelf gestoken. of kan ik zo iets occasie vinden?
je geeft zelf aan dat je nie tweet wat er kapot is.... 

vandaag auto uit de spuiterij gehaald, ik zag iets raars omdat de voorbumper eraf lag zag ik dat het subframe helemaal niet vast zat, er ontbraken 2 bouten
dit is gebeurd 10 jaar geleden bij Renault Stokman Alkmaar toen ze het subframe hebben losgehaald.
lekker, met 2 bouten rijden ?
beter, nu met 4 bouten weer vast.
dit is gebeurd 10 jaar geleden bij Renault Stokman Alkmaar toen ze het subframe hebben losgehaald.
lekker, met 2 bouten rijden ?
beter, nu met 4 bouten weer vast.
-
ja natuurlijk weet ik niet wat het is, anders ging ik het ook niet vragen toch?Haas schreef:je geeft zelf aan dat je nie tweet wat er kapot is....
ik vraag dit HIER omdat miss iemand hetzelfde aan de hand heeft gehad met een GTT en mij even kan zeggen wat het ZOU kunnen zijn.
nu zegt maurice dat het 99% zeker de stuurkogel zou zijn.
de auto is moeilijk op 1 lijn te houden en in bochten wil i wel eens graag de andere kant uitgaan alsof het rechtse wiel er een beetje aan floddert.
Hij moet sowieso uitgelijnd worden, dus je kan ook daar eens heenrijden en laten controleren wat er mis is. Dan vervangen en terugkomen voor uitlijning.
Enneh een stuurkogel kost 10-15, dus waar mier je over?
Binnenste kogel met spoorstang is iets van 40, ook nog prima te overzien dus.
Enneh een stuurkogel kost 10-15, dus waar mier je over?
Binnenste kogel met spoorstang is iets van 40, ook nog prima te overzien dus.
-
dat is het niet, het is aan het stuurhuis dat het probleem zit, de kogels zijn al vervangen, ik heb alles bij een vriend van men vader laten doen en hij heeft de kogels pas vervangen,
ik zou dus eigenlijk een occasie stuurhuis moeten hebben volgens hem want er zit speling op het hele ding.
ik zou dus eigenlijk een occasie stuurhuis moeten hebben volgens hem want er zit speling op het hele ding.
Lijkt me stug dat er speling op de tandheugel van het stuurhuis zit, die slijt echt nauwelijks tenzij de rubbers er al 10 jaar afliggen en ie vol zand zit ofzo.
-Er kan speling zitten in de kruiskoppeling tussen stuurstang en stuurhuis. (nieuw 25)
-Er kan speling zitten op de stuurhuisbus die aan de bijrijderszijde zit. (3)
-Er kan speling zitten op de binnenste stuurkogels (35-40 incl spoortstang).
-Er kan speling zitten op de buitenste stuurkogels (10-15)
-Er kan speling zitten op de fuseekogels (10-15)
-Er kan (alleen bij de fase 1) speling zitten op de rubbers waarin het stuurhuis hangt aan het subframe.
Beste scoor je 2ehands een fase2 stuurhuis, vervangt alle kogels en bussen die hierboven staan. (+de stuurhuishoesjes à 20) Monteerd de boel en laat em uitlijnen.
Ben je daar mooi klaar mee voor de komende 15 jaar.
-Er kan speling zitten in de kruiskoppeling tussen stuurstang en stuurhuis. (nieuw 25)
-Er kan speling zitten op de stuurhuisbus die aan de bijrijderszijde zit. (3)
-Er kan speling zitten op de binnenste stuurkogels (35-40 incl spoortstang).
-Er kan speling zitten op de buitenste stuurkogels (10-15)
-Er kan speling zitten op de fuseekogels (10-15)
-Er kan (alleen bij de fase 1) speling zitten op de rubbers waarin het stuurhuis hangt aan het subframe.
Beste scoor je 2ehands een fase2 stuurhuis, vervangt alle kogels en bussen die hierboven staan. (+de stuurhuishoesjes à 20) Monteerd de boel en laat em uitlijnen.
Ben je daar mooi klaar mee voor de komende 15 jaar.
Ik heb toch echt al eens een rotte tandheugel meegemaakt
Leiper kan niet, maar wel eens gehad.
Zit het stuurhuis eigenlijk in rubbers?

Zit het stuurhuis eigenlijk in rubbers?
heb van de week mn gtt uitgeleend aan mn broertje. Ging uit eten met zn vriendin
MAARRRRRRR.... toen die terug kwam was die flink ingeparkeerd, dus heeft droog staan sturen (sturen zonder dat de auto rolt) maar nu kan ik mn stuur een halve cm omhoog drukken, naar beneden trekken en een halve cm naar links en rechts bewegen. Ik heb geen speling, want de auto stuurt direct. Wel als ik nu aan mn stuur draai, hoor je een licht piepend geluid bij mn stuur naaf vandaan (tussen stuur en tellerbak)
Wie weet wat dit voor een probleem is?
grt Léon

MAARRRRRRR.... toen die terug kwam was die flink ingeparkeerd, dus heeft droog staan sturen (sturen zonder dat de auto rolt) maar nu kan ik mn stuur een halve cm omhoog drukken, naar beneden trekken en een halve cm naar links en rechts bewegen. Ik heb geen speling, want de auto stuurt direct. Wel als ik nu aan mn stuur draai, hoor je een licht piepend geluid bij mn stuur naaf vandaan (tussen stuur en tellerbak)
Wie weet wat dit voor een probleem is?
grt Léon
Heerlijk weer een franse auto
ow, het kan zijn dat het lager uit je stuurhuis/stang (in de auto) ligt, dat wil wel eens voorkomen bij een gtt. Het makkelijkste is een nieuw lager te halen en het er gewoon BIJ te zetten. volgens mij is het makkelijk te doen, ray of steven had hier ervaring mee?
Laatst gewijzigd door Riël op do 2 feb 2006 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
kan je je stuur bewegen ten opzichte van je stuurstang? of heeft die ook spelling? haal ff die kap onder je stuur weg en kijk of de boutjes allemaal goed zijn aangedraaid er zitten er 4. anders ff met je hand op het knietje op je stuur huis (achter de motor)en laat je broertje ff je stuur bewegen kan je zo kijken of je daar spelling heb.
ik zal het vanavond is proberen, bedankt
stuurhuisrubber vervangen is zo'n rubber met een metalen plaatjes erom heen gevouwen... gewoon oude rubber eruit vrotten met een schroevendraaier en dan de nieuwe erin drukken is even pielen maar werkt wel rubber kost maar een paar euro succes!
Daar zit het probleem niet, hij kan het stuur naar alle windrichtingen bewegen! Dan is speling IN de auto ergens 

oh!!!! had ik vanavond bijna verkeerd zitten kijken 

dat bedoel ik ook... als je het stuur eraf trekt zit daarachter een rubber (om de stuurstang) met een metalen plaatje eromheen maar waarschijnlijk ligt dat plaatje eraf of zit er niet meer goed op!Riël schreef:Daar zit het probleem niet, hij kan het stuur naar alle windrichtingen bewegen! Dan is speling IN de auto ergens
-
Blok van een Megane RS in een 5-je
http://img324.imageshack.us/img324/5412 ... 4wr1nz.jpg
Gr, Frits.

http://img324.imageshack.us/img324/5412 ... 4wr1nz.jpg
Gr, Frits.

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Standaard 225 toch?Leon schreef:helemaal gek!!!!!!!! hoe veel pk zou zo'n motor hebben?
Project: GTT Blue Sport
-
Volgens mij is de wegligging van dat ding
maar verder erg vet, het eerste 2L turbo blokje in een 5
wat ik ken

AahVos schreef:dat bedoel ik ook... als je het stuur eraf trekt zit daarachter een rubber (om de stuurstang) met een metalen plaatje eromheen maar waarschijnlijk ligt dat plaatje eraf of zit er niet meer goed op!Riël schreef:Daar zit het probleem niet, hij kan het stuur naar alle windrichtingen bewegen! Dan is speling IN de auto ergens

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
hoezo zou de wegligging slecht zijn???Bram (vospower) schreef:Volgens mij is de wegligging van dat dingmaar verder erg vet, het eerste 2L turbo blokje in een 5
wat ik ken
er zijn ook zat vijfjes met een 19 16v blok
volgens mij scheelt dat niet zoveel in kilo's
vel moderner en lichter blok dan zon gietijzeren ding

gaaf man standaard 225 en simpel op te schroeven tot 265

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
nieuw blok koop je voor 2750 euro
dus waarom schade RS

dus waarom schade RS

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
das waar 

Kijk eens wat er vlak bij je in de buurt gebeurt... Bas H.Bram (vospower) schreef:Volgens mij is de wegligging van dat dingmaar verder erg vet, het eerste 2L turbo blokje in een 5
wat ik ken
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... t=#1671944
Of:
http://www.1816vturbo.nl/
Welliswaar een 1.8, maargoed...

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
die wil zijn auto dus eigenlijk ook niet verkopen!
hahaha wat een prijs
daar koop je tegenwoordig ook een leuke gebruikte impreza voor!
hahaha wat een prijs
daar koop je tegenwoordig ook een leuke gebruikte impreza voor!
Weet iemand toevallig of er polyester kappen te krijgen zijn?
En dan bedoel ik niet zo 1 die op een AT zit,
Ik wil een gladde polyester kap voor mijn gt dan kan ik daar mijn eigen luchthapper in maken,
Ben ik eindelijk van dit geëtter af:
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y293/cspr/scheur.jpg[/img]
En dan bedoel ik niet zo 1 die op een AT zit,
Ik wil een gladde polyester kap voor mijn gt dan kan ik daar mijn eigen luchthapper in maken,
Ben ik eindelijk van dit geëtter af:
[img]http://i7.photobucket.com/albums/y293/cspr/scheur.jpg[/img]
"vroeger" deed JL Tuning in die kappen, heb ze wel eens in me handen gehad. mss dat iemand hier weet wie of wat en waar?
Immer wieder die verdammte Holländer
hmm die reageert alleen niet op mailtjes zal maandag is kijken of dat telnr. op ze site wel in gebruik is...